Geplaatst: Ma 9 mei 2011 15:35
|
|
Citaat: Schumacher mist het plezier in het racen
Bron: Nu.nl
Michael Schumacher heeft voor het eerst toegegeven dat hij het plezier in het racen momenteel mist. De 42-jarige Duitser presteert ook in het tweede seizoen na zijn comeback tegenvallend.
“Echt leuk is het nu niet, nee”, meldde Schumacher zondagavond tegen de BBC nadat hij als twaalfde eindigde in de Grand Prix van Turkije.
De zevenvoudige wereldkampioen bezet de elfde plaats in de WK-stand. Extra pijnlijk voor Schumacher zijn de verrichtingen van zijn teammaat Nico Rosberg, die als vijfde finishte in Istanbul en in vijftien van de 23 races die ze reden als collega’s bij Mercedes GP een betere prestatie neerzette dan zijn legendarische landgenoot.
Beschadigde voorvleugel
Voor Schumacher was de Grand Prix van Turkije eigenlijk na vijf minuten over. Vitaly Petrov was hem voorbij toen de Duitser besloot de deur dicht te doen, met een beschadigde voorvleugel als resultaat.
“Na de extra pitstop die ik daardoor moest maken, was het gebeurd. Ik had wel veel duels, er was genoeg actie, maar het ging nergens meer om”, aldus de 91-voudig winnaar van een Grand Prix. “Ik denk dat het incident met Petrov grotendeels mijn schuld was. Hij had het recht om binnendoor te duiken.”
Schumachers verbintenis bij Mercedes GP loopt eind 2012 af. Vorig jaar zei de Duitser dat het ontbreken van plezier een van de redenen kan zijn om voortijdig te stoppen.
|