Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 14:11
|
|
Citaat: UEFA Cup wordt UEFA Europa League
Geschreven op vrijdag, 26 september om 14:10
De Europese voetbalbond UEFA heeft vrijdag kenbaar gemaakt welke wijzigingen zij door gaat voeren in het toernooi om de UEFA Cup. Niet alleen wordt het aantal deelnemende clubs uitgebreid tot 48, ook wordt de naam vanaf het seizoen 2009/10 gewijzigd naar UEFA Europa League. Op een persconferentie lichtte voorzitter Michel Platini toe: “Deze veranderingen komen de competitie, supporters, spelers en clubs ten goede. Ik ben ervan overtuigd dat het nieuwe format de UEFA Europa League een succesvolle impuls zal verschaffen.” In december vorig jaar besloot het uitvoerend comité van de UEFA al dat er een groepsfase in het Europese toernooi werd toegevoegd, met zowel uit- als thuiswedstrijden.
De UEFA laat via de officiële kanalen weten dat het hoopt dat kleine en minder bekende teams via de nieuwe opzet aangemoedigd worden de ‘oude orde’ aan te vallen. Ook zou de UEFA Europa League meer uit de schaduw moeten treden van de succesvolle broer, de Champions League.
Voetbalzone. Interresant, behalve het aantal deelnemende landen, zal ook de opzet veranderen.. hoe en wat is nog niet bekend.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 07:11
|
|
Citaat: Alle Nederlandse clubs in groepsfase
ROTTERDAM - Ineens staat het het Nederlands voetbal toch weer op de kaart van Europa. Feyenoord, NEC, Heerenveen en Twente bereikten donderdagavond, meer of minder verrassend, de groepsfase van de UEFA Cup.
De NEC-spelers vieren feest. FOTO ANP
Feyenoord beleefde een genoeglijke avond in Zweden door ten koste van Kalmar FF Europees actief te blijven. De Rotterdammers verloren thuis tot ontsteltenis van vooral de penningmeester met 0-1, maar maakten dat verschil op het kunstgras in Boras - het stadion van Kalmar voldoet niet aan de UEFA-eisen - met 2-1 goed.
De doorslaggevende tweede treffer was van Emin Nouri, die de bal in eigen doel kopte. Georginio Wijnaldum zette Feyenoord voor rust op voorsprong met een afstandschot, slecht beoordeeld door sluitpost Petter Westa. Lasse Johansson maakte vlak na rust gelijk.
Voor Ajax stond dat na de uitwedstrijd tegen Borac (1-4) al bijna vast. De Amsterdammers deden het in de ArenA erg dunnetjes over: 2-0 dankzij Jeffrey Sarpong en Luis Suarez.
NEC koesterde in Boekarest tegen Dinamo zijn kleine voorsprong (1-0) uit Nijmegen zorgvuldig. Het bleef 0-0, genoeg om voor het eerst sinds 1983 weer eens de eerste ronde te overleven. In de slotfase raakte invaller Lasse Schöne de lat. In blessuretijd liet de Roemeen Ionel Danciulescu dé kans op een verlenging onbenut. Hij schoot vrij voor doel van dichtbij hoog over.
SC Heerenveen was eigenlijk binnen een half uur al klaar met Vitoria Setubal. Toen stond het 3-0 door goals van Paulo Henrique en olympiër Gerald Sibon (2). Nadat Tarik Elyounoussi er nog 4-0 van had gemaakt was het de beurt aan de Portugezen, die thuis op 1-1 hadden afgesloten. Bruno Gama en Ricardo Chaves scoorden tegen. Elyounoussi bepaalde de eindstand op 5-2.
FC Twente had aan de 1-0 tegen Stade Rennes genoeg om het verlies in Frankrijk (1-2) goed te maken. Blaise N’Kufo maakte de kapitale treffer halverwege de tweede helft. Daarna kregen de bezoekers nog de geest en hield heel Enschede, waarvan ruim 20.000 supporters in het stadion, de adem in.
Sportwereld.nl
Goed voor het Nederlands voetbal dat alle clubs doorgaan in de UEFA Cup.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 10:09
|
|
Mooie prestaties gister.
Al kwam er in het geval van NEC en met name FC Twente wel het nodige geluk bij kijken had ik het idee. Dit is de potindeling voor de loting, zitten best veel taaie tegenstanders bij denk ik. Zelfs in pot5 zit gewoon een club als Standard Luik!
Citaat: Pot 1
AC Milan
Sevilla
Valencia
Benfica
Schalke 04
CSKA Moskou
Tottenham Hotspur
Hamburger SV
Pot 2
VfB Stuttgart
Ajax
Olympiakos Piraeus
Deportivo La Coruña
Club Brugge
Spartak Moskou
Paris Saint-Germain
Heerenveen
Pot 3
Rosenborg BK
Udinese
Feyenoord
Sporting Braga
Slavia Praag
Manchester City
Galatasaray
Sampdoria
Pot 4
Hertha BSC
Partizan Belgrade
AS Nancy Lorraine
Portsmouth FC
Aston Villa
Racing Santander
FC København
Dinamo Zagreb
Pot 5
AS Saint-Étienne
VfL Wolfsburg
Standard Luik
FC Twente
NEC Nijmegen
Metalist Kharkiv
Lech Poznan
MSK Zilina
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 12:47
|
|
Volgens mij heb ik zelden een UEFA Cup-toernooi gezien waarin (qua naam) zo weinig zwakke broeders deelnamen. Ik hoop op de volgende groepsindeling voor Ajax:
Tottenham Hotspur
Ajax
Slavia Praag
F.C. København
Standard Luik
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:26
|
|
Citaat: Volgens mij heb ik zelden een UEFA Cup-toernooi gezien waarin (qua naam) zo weinig zwakke broeders deelnamen. Ik hoop op de volgende groepsindeling voor Ajax:
Tottenham Hotspur
Ajax
Slavia Praag
F.C. København
Standard Luik
We zullen mooie wedstrijden zien dit jaar!
Ik hoop op de volgende groepsindeling:
Sevilla
Ajax
Manchester City
AS Nancy
Standaard Luik
Vooral hoop ik dat we tegen een Spaanse club spelen. Sevilla heeft mijn voorkeur. Ik wil dan naar de uitwedstrijd gaan. Is maar 3 uur rijden hier vandaan. Kan ik mijn eigen cluppie zien in Spanje
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 11:34
|
|
Geen verkeerde loting. De wedstrijden met Hsv en Villa toch wel het leukste. Had wel liever wat meer aansprekende wedstrijden gehad!
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 11:37
|
|
Niet slecht toch?
K had liever Zagreb, daar hebben we wel even wat recht te zetten net als Kopenhagen.
En ook liever Tottenham of Man. City maar hier kan ik ook zeker wel mee leven!!
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 12:01
|
|
Worden nog pittige potjes. Aston Villa treed aan met sensationele spelers als Steve Sidwell en Gareth Barry. Bouma tegenkomen is natuurlijk ook best grappig. MOmenteel 5e plaats in Engeland
HSV is koploper in duitsland. Martin Jol traint er, Alex Silva, Joris Mathijsen, Nigel de Jong, Vadis Idjida-Ofoe en Thiago Neves zijn redelijk bekende namen. De nieuwe spits Mladen Petric loopt momenteel 6 uit 7.
|
Koen
Forum berichten: 69
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 12:03
|
|
Het wordt ook belangrijk wie we uit en thuis treffen, denk ik.
Zilina moeten we sowieso kunnen hebben. Slavia thuis ook, spelen we uit, wordt het toch lastig. Aston Villa wordt ook pittig, daar zijn we denk ik wel aan gewaagd. HSV is gewoon een topploeg.
3 punten tegen Zilina, 4 tegen Slavia en Villa. Dat moet te doen zijn, en dan zijn we zeker door.
Feyenoord heeft denk ik het best geloot van alle Nederlandse ploegen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 12:09
|
|
Ik hoop wel dat Ajax thuis speelt tegen HSV en Heerenveen tegen Milan. Die wil ik nog wel even gaan bekijken. Verder moet je gewoon uit spelen tegen Zilina en Slavia. En thuis tegen HSV en Villa. De 'makkelijke' ploegen moeten we uit dan verslaan, en moeilijke ploegen zijn natuurlijk weer thuis eenvoudiger dan uit.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 12:23
|
|
Citaat: Ik hoop wel dat Ajax thuis speelt tegen HSV en Heerenveen tegen Milan. Die wil ik nog wel even gaan bekijken. Verder moet je gewoon uit spelen tegen Zilina en Slavia. En thuis tegen HSV en Villa. De 'makkelijke' ploegen moeten we uit dan verslaan, en moeilijke ploegen zijn natuurlijk weer thuis eenvoudiger dan uit.
Volgens mij is het sowieso HSV en Villa uit. Zilina en Praag krijgen we dan thuis. Doorkomen moet dus te doen zijn!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 12:40
|
|
In ieder geval leerzame wedstrijden voor de jonkies.
|
TvP
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 12:42
|
|
Citaat: Ik hoop wel dat Ajax thuis speelt tegen HSV en Heerenveen tegen Milan. Die wil ik nog wel even gaan bekijken. Verder moet je gewoon uit spelen tegen Zilina en Slavia. En thuis tegen HSV en Villa. De 'makkelijke' ploegen moeten we uit dan verslaan, en moeilijke ploegen zijn natuurlijk weer thuis eenvoudiger dan uit. Nee dat is sowieso nog niet zeker. Het wordt pas later op de dag bekend. En Nederland heeft 5 ploegen in de Uefa Cup, waardoor er ook weer complicaties optreden. Er moeten namelijk sowieso 2 ploegen uit spelen en 2 ploegen thuis.
Volgens mij is het sowieso HSV en Villa uit. Zilina en Praag krijgen we dan thuis. Doorkomen moet dus te doen zijn!
|
Koen
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 12:58
|
|
Citaat: Ik hoop wel dat Ajax thuis speelt tegen HSV en Heerenveen tegen Milan. Die wil ik nog wel even gaan bekijken. Verder moet je gewoon uit spelen tegen Zilina en Slavia. En thuis tegen HSV en Villa. De 'makkelijke' ploegen moeten we uit dan verslaan, en moeilijke ploegen zijn natuurlijk weer thuis eenvoudiger dan uit.
Ik heb toch liever Zilina en Slavia thuis. Dan ben ik er een stuk geruster op. Het kan zomaar weer gebeuren dat je anders in één of ander oostblok land in barre omstandigheden onderuit gaat.
HSV thuis wordt ook bere-moeilijk, daar zou ik niet van een overwinning uitgaan, dus dan kan je ze maar beter buitenshuis tegenkomen.
Villa is me om het even, maar aangezien ik Zilina en Slavia al thuis heb aangegeven; dan maar uit. Daar moet ook nog wel een puntje te pakken zijn.
Dit geeft een stuk meer zekerheid; het is niet heel erg vreemd als Ajax van Villa én HSV zou verliezen thuis, omdat het gewoon goede ploegen zijn. Ook is gebleken dat Ajax een uitwedstrijd in Oost-Europe niet zomaar even wint. Dan heb ik liever twee mindere wedstrijden thuis, maar dat we wel doorgaan naar de volgende ronde.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 14:28
|
|
Leuke groep met veel kansen vind ik om door te komen. Vind het niet erg als Aston Villa uit is altijd leuk die Engelandreisjes.
|
TvP
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 14:36
|
|
Het is dus inderdaad HSV en Villa uit! 6 punten zijn dus haalbaar, maar niet echt leuke tegenstanders in de Arena, dat is dan weer jammer.
Verder heeft Heerenveen natuurlijk een mooi affiche met AC Milan thuis.
En NEC - Spurs is natuurlijk ook niet verkeerd. Het beloofd weer een leuk toernooi te worden. Met kansen voor alle Nederlandse clubs, mits in vorm.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 14:37
|
|
Och de uitwedstrijden zijn wel leuk vind ik. Zullen veel supporters meegaan zowel naar Engeland als Duitsland.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 15:34
|
|
kan misschien iemand mij een beetje informeren over de mogelijkheid om Aston Villa en/of HSV te bezoeken??
Ik heb alleen een clubcard die elk moment kan binnenkomen.
|
Koen
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 15:57
|
|
Citaat: kan misschien iemand mij een beetje informeren over de mogelijkheid om Aston Villa en/of HSV te bezoeken??
Ik heb alleen een clubcard die elk moment kan binnenkomen.
Volgens mij kan je, als je alleen een clubcard hebt, het beter via Aston Villa en HSV proberen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 16:12
|
|
Zware loting maar ik zie net als van Basten wel kansen.
Dat we die oostblokkers thuis ontmoeten is zwaar chill, omdat uit altijd lastig is in zulke landen..
Tegen Aston en HSV mogen we blij zijn als we bij een van de twee een punt kunnen halen.
|
Bart
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 16:16
|
|
Goede loting voor Ajax.Ook voor de supporters zijn de uitwedstrijden goed te doen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 16:45
|
|
Wat mij betreft een prima loting. De kleinere ploegen krijgen we thuis op bezoek. Zilina is qua naam één van de kleinste ploegen van het toernooi en Slavia Praag is gewoon niet zo goed. Vorig seizoen had Ajax die gasten in de Arena gewoon met 4-0 naar huis moeten spelen. Dat was echt een ongelukkige wedstrijd. De grote ploegen uit is ook mooi. Als je dan verliest ga je minder hard af. Sterker nog, van HSV uit kan je prima verliezen. Gewoon een uitstekende ploeg, zeker met Petric, Thiago Neves en Alex Silva erbij. Villa staat op dit moment gewoon bij de eerste vijf van Engeland, als ik me niet vergis. En ze hebben een goede trainer in Martin O'Neill.
Ik hoop naar Hamburg af te reizen voor de uitwedstrijd tegen HSV. Zie het helemaal zitten om er, met of zonder kaartje, bij te zijn.
Voor clubs als Twente en NEC is de loting natuurlijk al helemaal geweldig.
|
Bart
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 19:56
|
|
Volledige loting groepsfase
Groep A
1. Schalke 04 (Dui)
2. Paris SG (Fra)
3. Man City (Eng)
4. Santander (Spa)
5. FC Twente
Groep B
1. Benfica (Por)
2. Olympiak (Gri)
3. Galatas. (Tur)
4. Hertha (Dui)
5. Kharkiv (Oek)
Groep C
1. Sevilla (Spa)
2. Stuttgart (Dui)
3. Sampdoria (Ita)
4. Partizan (Ser)
5. St Luik (Bel)
Groep D
1. Tottenham (Eng)
2. Spartak (Rus)
3. Udinese (Ita)
4. Din Zagreb (Kro)
5. NEC
Groep E
1. AC Milan (Ita)
2. Heerenveen
3. Braga (Por)
4. P'mouth (Eng)
5. Wolfsburg (Dui)
Groep F
1. HSV (Dui)
2. Ajax
3. Slavia Pr (Tsj)
4. A. Villa (Eng)
5. Zilina (Slv)
Groep G
1. Valencia (Spa)
2. Club Brugge (Bel)
3. Rosenborg (Noo)
4. Kopenhagen (Den)
5. St.Etienne (Fra)
Groep H
1. CSKA Moskou (Rus)
2. Deportivo (Spa)
3. Feyenoord
4. Nancy (Fra)
5. Lech Poznan (Pol)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 7 okt 2008 23:47
|
|
Omdat dit soort dingen ons toch stiekem wel goed doen:
Citaat: "Villa Park staat op zijn kop als Ajax komt"
Aston Villa-manager Martin O'Neill kijkt nu al uit naar de openingswedstrijd in de groepsfase van de UEFA Cup. De Engelse club krijgt dan Ajax op bezoek. Een toptreffen, zo vindt de manager.
"Daar krijgt iedereen water van in de mond", aldus O'Neill op de officiële clubsite van de formatie uit Birmingham. "Prachtig om van dit toneel deel uit te maken. Villa Park staat op zijn kop als Ajax komt."
Eerder op de middag bestempelde Hamburger SV-trainer Martin Jol Aston Villa nog als favoriet van de groep, met daarin verder Slavia Praag en MSK Zilina. O'Neill denkt daar heel anders over.
"Het is voor ons nu zaak om een volgende stap te zetten en ons niveau omhoog te krikken. Als je kijkt naar sommige clubs die mee doen, zoals AC Milan, Sevilla en Ajax, zitten er nog ploegen in het toernooi met grote potentie. Volgens mij zitten er nu nog zeker tien tot twaalf teams in de UEFA Cup die ook goed zouden meedraaien in de Champions League."
Voetbalprimeur.nl
Blijkbaar kijken deze mensen nooit naar buitenlands voetbal. Ik hoop dat dit Ajax onze naam niet definitief compleet vern**kt.
Je moet voor de gein eens kijken op de forums van Aston Villa en HSV. Ze vinden het echt geweldig dat ze tegen ons mogen spelen. Villa vindt het een hele eer en in Hamburg vinden ze het een echte kraker.
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Wo 8 okt 2008 00:00
|
|
Dan wordt het maar eens tijd voor AJAX om al die lofbetuigingen waar te maken .
|