Auteur
|
Bericht
|
Tommie
Forum berichten: 12
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:32
|
|
De titel spreekt voor zich: ik zoek afbeeldingen/foto's van Ajaxspelers in het shirt van Le Coq Sportif uit de jaren '80. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar het jaar 1986, maar in principe sta ik open voor alle seizoenen uit die periode.
Ik ben tevens op zoek naar zo'n shirt, kent iemand adresjes of bruikbare sites?
alvast hartelijk bedankt!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:58
|
|
M'n vriendin heeft me voor m'n verjaardag van 1 of 2 jaar geleden een tenue van Ajax uit de jaren '80 (volgens mij precies 1986) cadeau gedaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 20:02
|
|
Heb je een foto/beschrijving van dat shirt, Thomas?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 20:08
|
|
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 21:21
|
|
Je zult het waarschijnlijk niet geloven, maar ik heb 3 van zulke shirts....origineel. Een van Willem Kieft waarin hij Europees topscorer werd en Ajax kampioen, dat is een hele bijzondere omdat er ook op elke mouw een le coq logo staat.
Een andere is die zoals op bovenstaande foto`s van Johnny v t`Schip, heb ik gekregen omdat ik jaren lang zijn fanmail beantwoord heb en die van Marco.
Een derde is het lichtblauwe uitshirt met de schaduwlijnen, gekregen van de vader van Keje Molenaar, met wie ik in die tijd een heel goed contact had.
Misschien doe ik er wel eentje weg.......denk er even over na. :-?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 13:32
|
|
Citaat: Een andere is die zoals op bovenstaande foto`s van Johnny v t`Schip, heb ik gekregen omdat ik jaren lang zijn fanmail beantwoord heb en die van Marco.
Een derde is het lichtblauwe uitshirt met de schaduwlijnen, gekregen van de vader van Keje Molenaar, met wie ik in die tijd een heel goed contact had.
Je vervalste toch niet zijn handtekeningen op zijn foto's, he? Misschien heb je mijn fanmail ook wel opengedaan toen. :-)
Waarom zou je er eentje wegdoen, Ad?
|
Ad
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 14:38
|
|
Citaat: Een andere is die zoals op bovenstaande foto`s van Johnny v t`Schip, heb ik gekregen omdat ik jaren lang zijn fanmail beantwoord heb en die van Marco.
Je vervalste toch niet zijn handtekeningen op zijn foto's, he? Misschien heb je mijn fanmail ook wel opengedaan toen. :-)
Waarom zou je er eentje wegdoen, Ad?
Nee nee, ik ging keurig elke zaterdagochtend naar "de meer" en John signeerde dan in het spelershome een hele zooi foto`s.....kon ik weer met een vuilniszak vol fanmail terug met de trein naar Breda......zucht....waren mooie tijden joh.
Waarom zou ik er eentje weg doen?.......tja.........ik heb mezelf zo`n beetje het huis uit verzameld "343" en vanwege mijn contact met vele spelers kom ik zo`n beetje om in de shirtjes en trainingspakken. Het vrouwtje vraagt zich regelmatig af waarom er 45 Ajax shirts in de kast liggen......in haar ogen zijn ze namelijk allemaal hetzelfde.
Ik had me voorgenomen dat ik er een deel weg zou doen, maar alleen aan echte supporters en/of verzamelaars.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 14:52
|
|
Ik houd me aanbevolen, Ad!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 14:58
|
|
Ja, ik heb ook nog zo'n spelerskaart mogen ontvangen. Was een leuke tijd toen je nog gewoon een speler op zijn adres kon aanschrijven.
Nou, ik hou me ook aanbevolen, Ad. Een grotere verzamelaar dan mijzelf zijn erg moeilijk te vinden.
|
Ad
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 17:47
|
|
Wat zoeken jullie jongens?
|
Tommie
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 19:15
|
|
Als je van plan bent shirts weg te doen dan hoor ik het graag, alleen denk er wel goed overna! Ik begrijp je redenen, maar ik vind het wel erg zonde..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 19:29
|
|
Citaat: Wat zoeken jullie jongens?
Maakt niet uit, Ad. Maar inderdaad, zoals Tommie zegt, denk er wel goed over na.
|
Ad
|
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 00:27
|
|
Kijk dat vind ik nou groots van jullie. Ieder ander had gedacht; `he daar valt wat te halen.....inpakken die gozer`, maar jullie adviseren me zelfs om erover na te denken.
Dat vind ik groots :-D Geloof me jongens, ik doe echt geen shirts weg waar ik heel erg aan gehecht ben, maar als je er zo`n hoop hebt en je kunt anderen daar blij mee maken, waarom dan niet?
Dat heeft zelfs niks te maken met het feit dat ik jullie helemaal niet ken, zoiets doe je gewoon lijkt me. Jullie horen van me......ik zal morgen eerst de hele zooi eens inventariseren en dan kom ik erop terug.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 01:15
|
|
Citaat: Je zult het waarschijnlijk niet geloven, maar ik heb 3 van zulke shirts....origineel. Een van Willem Kieft waarin hij Europees topscorer werd en Ajax kampioen, dat is een hele bijzondere omdat er ook op elke mouw een le coq logo staat.
Een andere is die zoals op bovenstaande foto`s van Johnny v t`Schip, heb ik gekregen omdat ik jaren lang zijn fanmail beantwoord heb en die van Marco.
Heb hetzelfde als de andere dat je nog maar eens goed na moet denken voordat je zoiets doet. Ben het een en ander kwijt van mijn verzamenling wat nog zeer doet.
Maar mooi verhaal wat je vertelt overigens, zie je al zitten in de trein.
Als Ajax speelt en is live op tv hier zit ik heerlijk in een Ajax shirt in de kroeg, mensen vinden dat prachtig en zelf heb ik er een goed gevoel bij.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 19:28
|
|
k ben zo iemand die zijn AJAX-shirts inpakt in doorzichtig plastic en ze niet meer er uithaalt om ze aan te trekken. :-)
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 20:20
|
|
Citaat: k ben zo iemand die zijn AJAX-shirts inpakt in doorzichtig plastic en ze niet meer er uithaalt om ze aan te trekken. :-)
Hebben we het hier dan over originele wedstrijdshirts? Of zeg maar replica's zoals je ze in de fanshop kan kopen? Wat dat aangaat puilt mijn kast ook uit. Ik draag ze gedurende het seizoen, daarna gaan ze 'met pensioen'.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 20:26
|
|
Alles. Alleen heb ik mijn Kappa-shirtje echt gedragen, maar sinds de letters TDK vervaagden na slechts enkele wasbeurten, heb ik een trauma opgelopen. ;-) Dus draag ik ze zelden meer.
|
H+10
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 20:39
|
|
Citaat: Alles. Alleen heb ik mijn Kappa-shirtje echt gedragen, maar sinds de letters TDK vervaagden na slechts enkele wasbeurten, heb ik een trauma opgelopen. ;-) Dus draag ik ze zelden meer.
Owkeej, ik dacht dat alleen ik zo'n nerd was...Niet dat ik mijn shirts apart verpak maar het komt aardig in de buurt. Heb je ook dat van elk vakantieland een shirt mee naar huis gaat?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 20:40
|
|
Nou, zover ben ik nooit gekomen, dus....Frankrijk, Engeland, Duitsland. En daar liggen niet mijn favoriete clubs. Ach, alleen maar in Amsterdam.
|
H+10
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 20:45
|
|
Citaat: Nou, zover ben ik nooit gekomen, dus....Frankrijk, Engeland, Duitsland. En daar liggen niet mijn favoriete clubs. Ach, alleen maar in Amsterdam.
Frankrijk en Duitsland, idd daar zit niks tussen. Heb wel wat Engelse, Italiaanse en Spaanse shirts. Een van de mooiste is een shirt van Panathinaikos, nr 9 Warzycha. En een Fins nationaal shirt, uiteraard van Jari.
|
Ad
|
Geplaatst: Di 11 maa 2008 22:30
|
|
Op mijn werk werden tijdens het laatste wk klassieke landenshirts kado gedaan. Ik werk bij dremel en als je dan zo`n machine kocht kreeg je een originele replica van een landenteam. Zo heb ik toch een collectie van zo`n 40 shirts bij elkaar gegapt in een paar maanden tijd. De mooiste waren die van de DDR, CCCP en Peru (1974).
Ook leuk waren de shirts van Nederland (1974), Argentinie (197, Brazilie (1970) en Polen (1974). Het waren shirts van Copa Classics en ik kom er nu zo`n beetje in om. Ik heb ondertussen bijna al mijn Ajax shirts weer boven water en daar zaten een paar hele aparte bij, zoals het groene shirt uit de bekerfinale tegen AZ met de tekst "Bekerfinale 1982" (geloof ik....) op de borst en het originele Champions leaugue shirt van Jari Litmanen, compleet met CL embleem op de mouw en het logo van de CL is ook in de stof verweven. Jammer dat het is afgezet met een afzichtelijke rode bies, maar wel een hele aparte.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 16:44
|
|
Citaat: Op mijn werk werden tijdens het laatste wk klassieke landenshirts kado gedaan. Ik werk bij dremel en als je dan zo`n machine kocht kreeg je een originele replica van een landenteam. Zo heb ik toch een collectie van zo`n 40 shirts bij elkaar gegapt in een paar maanden tijd. De mooiste waren die van de DDR, CCCP en Peru (1974).
Ook leuk waren de shirts van Nederland (1974), Argentinie (197 , Brazilie (1970) en Polen (1974). Het waren shirts van Copa Classics en ik kom er nu zo`n beetje in om. Ik heb ondertussen bijna al mijn Ajax shirts weer boven water en daar zaten een paar hele aparte bij, zoals het groene shirt uit de bekerfinale tegen AZ met de tekst "Bekerfinale 1982" (geloof ik....) op de borst en het originele Champions leaugue shirt van Jari Litmanen, compleet met CL embleem op de mouw en het logo van de CL is ook in de stof verweven. Jammer dat het is afgezet met een afzichtelijke rode bies, maar wel een hele aparte.
Je noemt wel wat op zeg, man mijn hart gaat van dat soort zaken sneller kloppen.
DDR, CCCP en Peru, geweldig. Heb een orginele van Peru maar de rest zou van harte welkom zijn. Dat zijn collectus items. Ben hart bezig om shirt te krijgen van Cubillas en ben er dicht bij, als het zover komt ga ik hem persoonlijk ophalen en hoeven ze hem niet op te sturen, wie weet wat er dan allemaal mis gaat, dat motten we niet hebben.
|
Ad
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 17:17
|
|
Citaat: Op mijn werk werden tijdens het laatste wk klassieke landenshirts kado gedaan. Ik werk bij dremel en als je dan zo`n machine kocht kreeg je een originele replica van een landenteam. Zo heb ik toch een collectie van zo`n 40 shirts bij elkaar gegapt in een paar maanden tijd. De mooiste waren die van de DDR, CCCP en Peru (1974).
Ook leuk waren de shirts van Nederland (1974), Argentinie (197 , Brazilie (1970) en Polen (1974). Het waren shirts van Copa Classics en ik kom er nu zo`n beetje in om. Ik heb ondertussen bijna al mijn Ajax shirts weer boven water en daar zaten een paar hele aparte bij, zoals het groene shirt uit de bekerfinale tegen AZ met de tekst "Bekerfinale 1982" (geloof ik....) op de borst en het originele Champions leaugue shirt van Jari Litmanen, compleet met CL embleem op de mouw en het logo van de CL is ook in de stof verweven. Jammer dat het is afgezet met een afzichtelijke rode bies, maar wel een hele aparte.
Je noemt wel wat op zeg, man mijn hart gaat van dat soort zaken sneller kloppen.
DDR, CCCP en Peru, geweldig. Heb een orginele van Peru maar de rest zou van harte welkom zijn. Dat zijn collectus items. Ben hart bezig om shirt te krijgen van Cubillas en ben er dicht bij, als het zover komt ga ik hem persoonlijk ophalen en hoeven ze hem niet op te sturen, wie weet wat er dan allemaal mis gaat, dat motten we niet hebben.
Als jij interesse hebt in een shirt van de DDR of wat dan ook, dan kan je hem gratis van me krijgen.....maat XL, maar ze vallen klein uit.
Ik hoor het wel "El lute" :-D
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 12 maa 2008 17:42
|
|
Citaat: .
Als jij interesse hebt in een shirt van de DDR of wat dan ook, dan kan je hem gratis van me krijgen.....maat XL, maar ze vallen klein uit.
Ik hoor het wel "El lute" :-D
Die van Sparwasser zou wel mooi zijn uit '74.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 maa 2008 17:25
|
|
|