Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 13:50
|
|
Citaat: Letters terug bij Ajax
Bron: AJAX.nl
Ajax heeft de historische letters die de clubnaam vormen, uit het oude stadion de Meer terug. De letters, waarvan een replica op de Toekomst hangt, komen na twaalf jaar weer thuis.
De letters A J A X stonden nog op de Meer toen Ajax het stadion aan de gemeente verkocht. Na twaalf jaar omzwervingen komen de letters terug bij de club. Zij waren in het bezit van Jordi en Alex, twee supporters die vanwege ruimtegebrek de letters te koop hadden aangeboden via internet.
Thijs Lindeman kwam hen daardoor op het spoor en nodigde hen uit voor een gesprek in de ArenA. Al snel bleken de partijen op een golflengte te zitten en maar een insteek hadden: De letters terug bij Ajax. ,,We hebben als drie echte Ajacieden een prettig gesprek gehad", aldus Lindeman. ,,Ondanks de hoge biedingen via internet waren we er snel uit. Deze supporters hebben er nooit een geheim van gemaakt dat zij de letters het liefst weer naar Ajax terugbrachten. Zij hebben een mooi gebaar naar Ajax gemaakt, en Ajax heeft vervolgens een gebaar naar hen gemaakt."
De voorzitter van het erfgoedcomité nam donderdagochtend de beroemde letters in ontvangst. Er wordt nog gekeken waar de historische letters een plaats krijgen. Lindenman. ,,Ze moeten worden gerepareerd en daarna worden ze zo snel mogelijk in ere hersteld. Dat wil zeggen dat ze ergens een plaats krijgen waar alle Ajacieden ze weer kunnen zien."
Waar dat wordt, is nog niet bekend. Maar Lindeman droomt van een mooie plek op de Toekomst. ,,Wat zou het mooi zijn als je hier op de snelweg rijdt en die letters lachen je tegemoet."
Jordi en Alex konden nooit pronken met de letters. ,,Nee, ze stonden in de garage. Er bovenop was geen optie, want dan waren ze weg geweest."
Nu het oude logo nog. Schandalig dat AJAX zo slecht met al die historische dingen is omgegaan.
Volgens de site van de Afcasupportersclub zijn alle andere prijzen dan kampioenschalen, wereldbekers en europacups in een container gepleurd bij de verhuizing voor De Meer.
On-ge-loof-lijk! :cry:
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 14:49
|
|
Wat is dat nu weer voor onzin ? Alles hangt toch in het museum en bovendien heeft Ajax zo'n erfgoed commissie, dus ga er maar vanuit dat alles goed wordt bewaard. Ook in de ArenA en bij de Toekomst hangen talloze foto's van het verleden.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 17:16
|
|
Citaat: Wat is dat nu weer voor onzin ? Alles hangt toch in het museum en bovendien heeft Ajax zo'n erfgoed commissie, dus ga er maar vanuit dat alles goed wordt bewaard. Ook in de ArenA en bij de Toekomst hangen talloze foto's van het verleden. Precies alle prijzen zijn nu nog steeds gewoon bij Ajax en ze zijn ook te bekijken voor publiek. Ajax heeft met deze letters een domme fout gemaakt maar ja ze zijn nu gelukkig terug. Wat zouden die jongens hebben gekregen? Een plakaat ergens in de ArenA of op de Toekomst en een lidsmaatschap en seizoenskaart voor het leven?
|
Tommie
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 17:41
|
|
Ik vraag me inderdaad ook af wat die kerels er voor gekregen hebben. Ajax wilde namelijk niet het bedrag neertellen, wat op internet was geboden.
Ik bedoel een hart voor je club oké, maar de aanbiedingen liepen tot enkele tonnen in euro's! Iedere normale gast met een modaal jaarsalarisje krijgt plots hartkloppingen bij dergelijke bedragen.
Ik ga ervan uit dat Ajax de twee een leuk sommetje geld heeft betaald en inderdaad wat privileges of iets dergelijks binnen de club.
Maar goed, ik ben wel verheugd dat de letters terug zijn, het is toch nostalgie!
Iedereen weet dat we bij Ajax een beetje in een dal zitten en die letters doen ons herinneren aan betere tijden, tijden die naar mijn mening best weer kunnen komen.
En de verwijzing naar het verband met het oude logo, die iemand voor mij heeft gepost, vind ik onzin. Ook ik voel wel wat voor een terugkeer van dat logo, al zie ik zowel de voor- als nadelen van dit terugdraaien. Maar de verwijzing was in ieder geval niet op zijn plek, omdat je deze letters makkelijk een plekje bij de Arena kunt geven, terwijl het oude logo opnieuw invoeren een stuk verder gaat. Ga eens na wat de gevolgen zullen zijn van herinvoer van het oude logo?? Het is onvoorstelbaar hoeveel aanpassingen en dergelijke er gedaan moeten worden, laat staan de reactie van de business- en buitenwereld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 17:47
|
|
Het is natuurlijk iets anders, maar ik denk dat het met de reacties wel zal meevallen. De meerderheid van de supporters zien het oude logo in ieder geval liever dan het nieuwe logo. De aanpassingen zullen ook wel meevallen. Ik had niet het gevoel dat het zoveel rompslomp met zich meebracht, toen AJAX besloot om het nieuwe logo te introduceren in 1991. Alleen die grote lichtbakens bij de ArenA zullen wel prijzig zijn, ja. :-)
|
Tommie
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 18:17
|
|
Ik heb geen kennis van het commerciële, laat staan economische vlak, maar ik denk dat bij een dergelijke verandering veel meer komt kijken dan wij ons kunnen voorstellen.
Denk aan je imago wereldwijd op zowel voetbal- als commercieel gebied, die toch vooral Ajax linken met het Ajax van midden jaren '90. Verder moeten sponsors, zoals Adidas en Aegon hier ook maar net op staan wachten.
Voetbal is business geworden en we weten allemaal dat Ajax, net als de meeste grote clubs uit Europa, zijn getransformeerd in bedrijven, waarbij weinig meer wordt gekeken naar nostalgische charme en herkenning bij de supporters.
Ik heb geen kennis van het commerciële, laat staan economische vlak, maar ik denk dat bij een dergelijke verandering veel meer komt kijken dan wij ons kunnen voorstellen.
Wel wil ik nogmaals onderstrepen dat ik geen tegenhanger ben van een herinvoering van het oude logo. De muis die ik zo dadelijk weer ga gebruiken om verder te kunnen surfen rust op een matje met dit o-zo-mooie-logo.
|
Jap
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 18:32
|
|
Ben het met Tommie eens, leuk dat die letters terug zijn, herinnerd toch aan de geweldige jaren die Ajax ooit had. Hoe veel er met onze maatstaven vergeleken ook voor gegeven is, met de miljoenen die binnen Ajax omgaan is de aankoop van die letters een schijntje. Vele oudere fans koesteren de goede tijden aan De Meer, waarom niet zou ik zeggen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 18:56
|
|
Ik weet het, Tommie, maar ja.....nostalgie, he? We zijn ook het forum van de prachtige site www.degoeieouwetijd.nl btw. :-)
|
Tommie
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:17
|
|
Leuke site hoor! Heb je toevallig foto's voor me van Ajax '86?
Maar goed, we gaan offtopic, pm me maar als je wilt :-)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 6 maa 2008 19:24
|
|
Een beetje off-topic kan geen kwaad, Tommie. Open gewoon een topic in de zone van DGOT en zeg me wat je zoekt!
|