Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 24 sep 2008 18:09
|
|
Ajax heeft niet voor niks een bedrijf ingeschakeld die de juiste persoon moet zoeken.Ajax zal een omschrijving hebben opgesteld en dat is nu de taak van het bureau om daar geschikte mensen voor te zoeken.
|
AFCA82

Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 07:47
|
|
Ik neem aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik hoop wel dat er iemand wordt aangetrokken met een voetbalachtergrond en niet iemand met een hockeyachtergrond ofzo.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 11:44
|
|
Citaat: Ik neem aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik hoop wel dat er iemand wordt aangetrokken met een voetbalachtergrond en niet iemand met een hockeyachtergrond ofzo.
Het is vind ik opvallend stil rond de naam Frank Rijkaard. Is dit een (serieuze) optie?
|
AFCA82

|
Geplaatst: Do 25 sep 2008 12:28
|
|
Ik hoop het wel ja, maar weet niet of hij daar al aan toe is om die functie uit te voeren.
|
Evah

Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 14:24
|
|
Stil rond Rijkaard? Een tijd terug is hij benaderd door Spartak Moskou en toen is vermeld dat hij een sebattical wilde. Daarna kwam een Spaanse columnist met de mededeling dat zowel Milan (trainer) als Ajax (directie) hem voor komend seizoen vast willen leggen. Hij is vooral aan het rusten dus.
|
Bart

|
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 05:29
|
|
Citaat: 'Van den Boog wordt nieuwe AD'
maandag 06 oktober, door MJ, Amsterdam, 00:25u, Studio Voetbal
Jack van Gelder meldde zojuist in het praatprogramma Studio Voetbal dat huidig Orange topman, Rik van den Boog, de nieuwe Algemeen Directeur van Ajax zal gaan worden.
Ajax zoekt nog steeds een opvolger voor interim directeur Henri van Aat, die later dit jaar een nieuwe functie als Commercieel Directeur bij de Amsterdammers zal gaan bekleden.
Onbekend is van den Boog niet in Amsterdam, hij speelde in zijn jeugdjaren voor Jong Ajax. Het is onwaarschijnlijk dat van den Boog op de korte termijn van Aat zal gaan vervangen aangezien hij eerst een selectieprocedure zal moeten doorlopen bij een door Ajax ingeschakeld headhunters bureau.
Ajaxshowtime.com
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 21 okt 2008 20:35
|
|
Volgens AT5 klopt het bovenstaande. Van Duivenbode zou ook gesolliciteerd hebben, maar afgewezen zijn.
|
AFCA82

|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 08:16
|
|
Tja wat moeten we daarop zeggen, hij is Amsterdammer hij heeft bij Ajax gevoetbald dus krijgt hij het voordeel van de twijfel.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 09:42
|
|
Citaat: Volgens AT5 klopt het bovenstaande. Van Duivenbode zou ook gesolliciteerd hebben, maar afgewezen zijn.
Dat lijkt me toch een man met meer voetbalverstand dan deze Van den Boog. Iemand die daar enig inzicht op heeft?
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:06
|
|
Van der Boog is een prima business man die weet hoe hij een groot bedrijf moet runnen. Met zijn Ajax verleden beschikt hij waarschijnlijk ook over een beetje Amsterdamse bluf en Ajax-arrogantie: de twee belangrijkste kwaliteiten in mijn ogen.
Dat tesamen met zijn ervaring bij Orange maken hem op papier zeer geschikt. Het is alleen even afwachten wat de Head-hunters zeggen.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 11:15
|
|
Citaat: Dat lijkt me toch een man met meer voetbalverstand dan deze Van den Boog. Iemand die daar enig inzicht op heeft?
In de VI heeft Coronel een keer aangegeven dat Ajax niet steeds mensen van zestig - bij wijze van spreken - moet aanstellen. Ajax moet proberen langdurig met dezelfde mensen te werken en dan kan dus niet je gehele directie de pensioengerechtigde leeftijd bereikt hebben. Van den Boog is nog geen vijftig, dus die is aanmerkelijk jonger dan Van Duivenbode.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 14:40
|
|
Citaat: Ajax bevestigt gesprekken met Van den Boog
Amsterdam, 22 okt 2008
Ajax bevestigt dat er gesprekken worden gevoerd met Rik van den Boog (49) over het algemeen directeurschap van Van den Boog bij de Amsterdamse club.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67787
Hij zal het wel worden.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 23 okt 2008 10:43
|
|
Gisteravond berichtten ze in het sportjournaal van de NOS, ook dat van den Boog de nieuwe AD zou zijn van ajax. Dan zal er binnenkort wel witte-rook boven de ArenA verschijnen
|
Bart

|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 05:57
|
|
Citaat: Ajax-directeur heeft PSV-link
AMSTERDAM - De reden dat Ajax Rik van den Boog nog niet presenteert als nieuwe algemeen directeur, ligt onder meer in het feit dat de beoogde opvolger van Maarten Fontein indirect banden onderhoudt met PSV. De raad van commissarissen van de Amsterdamse club wil dat Van den Boog op korte termijn een oplossing vindt om mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen.
De geboren Amsterdammer is net als Marco Borsato aandeelhouder en mededirecteur van het The Entertainment Group (TEG). Dat bedrijf tekende een intentieverklaring met Sport Entertainment Group (SEG) om tot verdergaande samenwerking te komen. Het idee is - zo meldt een woordvoerster - dat de huidige aandeelhouders van TEG dat ook blijven in een nieuw op te zetten bedrijf of holding. ,,Het is niet de vraag óf, maar wanneer en in welke vorm we gaan samengaan", aldus de medewerkster. De voetbaltak van SEG begeleidt op dit moment onder meer de PSV'ers Dirk Marcellis, Rens van Eijden (spelers), Huub Stevens (coach), Anton Scheutjens (keeperstrainer) en Wiljan Vloet (hoofd opleidingen).
Sport Entertainment Group is ontstaan na een fusie van de voetbalmakelaarskantoren MT&V en Kees Ploegsma Management BV. Ploegsma senior was als algemeen manager van PSV tussen 1979 en 1994 een boegbeeld van de Eindhovenaren en wordt nog steeds met de concurrent van Ajax geassocieerd. Van den Boogs bedrijf TEG en SEG werken al nauw samen in Uruguay, Mexico en Canada. Onlangs werd in Finland een productiebedrijf gekocht, dat gezamenlijk wordt gerund.
Hoewel de financieel onafhankelijke Van den Boog in nog veel meer ondernemingen participeert en hij als aandeelhouder en mededirecteur van het nieuw te vormen bedrijf in de toekomst slechts zijdelings bij de onderhandelingen met PSV betrokken zal zijn, heeft Ajax liever dat hij zijn directeurschap van The Entertainment Group neerlegt en zijn aandelenpakket vermindert. De PSV-link kan gevoelig liggen bij de Ajax-supporters. Bovendien is de (mede)verantwoordelijkheid voor een voetbalmakelaartak geen pre voor een algemeen directeur van Ajax, die de schijn bij de aankoop van een door SEG begeleidde speler al snel tegen heeft.
Overigens is het probleem waar Ajax tegenaan loopt niet nieuw. De technisch directeur van FC Utrecht, Piet Buter, moest bij zijn indiensttreding in de domstad gedwongen afstand doen van zijn belang in Grandstand Football.
Ajax-voorzitter Uri Coronel: "Het klopt dat wij Rik van den Boog graag voor willen dragen als nieuwe algemeen directeur van Ajax en dat hij, voordat het zover is, nog enkele zaken moet regelen. Hij heeft niks met PSV, Rik is een Amsterdammer en een ras-Ajacied. Dat weet iedereen die hem kent. Waar het ons om gaat, en hem ook, is dat diverse zakelijke belangen die hij heeft op een andere manier worden ingevuld. Ajax wil een directeur die zich kan focussen op de club en wij willen eventuele conflictsituaties voorkomen. We zijn ervan overtuigd dat de manier waarop hij zijn zaken wil gaan regelen, voldoende is om de functie bij Ajax goed te kunnen bekleden." Overigens laat Van den Boog weten dat hij na een eventuele fusie sowieso van plan was terug te treden
Telesport.nl
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 19:00
|
|
Dat is de doodsteek !! Geen Pisvee figuren in het Ajax bestuur, ben aan Aisatti nog niet gewend zelfs....
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 19:29
|
|
Is geen Psv-er, Ad. Is een Amsterdammer en heeft nog voor Jong AJAX gespeeld. Ook zal hij zijn andere betrekking opgeven. Geen problemen hier.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 12:48
|
|
Citaat: Rik van den Boog nieuwe Ajax-baas
Bron: spitsnieuws.nl
De 49-jarige Rik van den Boog wordt binnenkort gepresenteerd als nieuwe algemeen directeur van Ajax.
Dat zegt voorzitter Uri Coronel in Het Parool. Ajax zit al een half jaar zonder directeur.
Tip
''We hadden een goede tip gekregen,'' zegt Coronel. De nieuwe algemeen directeur speelde ooit voor Jong Ajax.
Van den Boog zal wel afstand moeten doen van al zijn zakelijke belangen in de sportwereld. De voormalige topman van Vodafone en Orange is nu indirect verbonden aan een bedrijf dat voetballers (Marcellis, Martina) en trainers (Stevens, Koster) begeleidt.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 13:42
|
|
Weet iemand in hoeverre hij nog nauw betrokken was met de voetbalwereld? Hij heeft blijkbaar ook in de Ajax-jeugd gespeeld, maar dat zegt verder niet zoveel.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 22:22
|
|
Citaat: Van den Boog directeur Ajax
AMSTERDAM - Rik van den Boog is de nieuwe algemeen directeur van Ajax. Hij wordt maandagmiddag aan de pers voorgesteld. De 49-jarige Amsterdammer vervangt interim-directeur Henri van der Aat, die een commerciële functie bij de Amsterdamse club krijgt.
Van den Boog voetbalde vanaf zijn twaalfde bij Ajax en schopte het tot het tweede elftal van de Amsterdamse club. Hij bekleedde later functies in de directie van telefoonmaatschappijen als Orange en Libertel. De benoeming van Van den Boog is pas een feit als de leden van de algemene aandeelhoudersvergadering op 3 december hun jawoord geven.
ANP
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 22:29
|
|
Wel opvallend dat Henri van der Aat ook mag blijven.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 23:19
|
|
Zou het eigenlijk niet weten Thomas, maar wat ik wel weet is dat die bij 2 telefoon maatschappijen heeft gezeten die nu niet meer bestaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 12:27
|
|
Citaat: Uri Coronel: 'Van den Boog is de juiste man voor Ajax'
bron: Sportweek
De Raad van Commissarissen van Ajax heeft maandag op de website van de Amsterdammers laten weten dat ze Rick van den Boog officieel voordragen als nieuwe algemeen directeur. De voorzitter van de RvC Uri Coronel (foto), ziet het helemaal zitten in Van den Boog.
‘Wij zijn buitengewoon verheugd dat we deze kandidaat kunnen voordragen,’ sprak Coronel. ‘Hij past in veel opzichten bij de club en hij voldoet aan de diverse eisen die we aan de positie van algemeen directeur van Ajax stellen.’
‘De heer Van den Boog heeft een indrukwekkend cv en in de diverse gesprekken die we met hem hebben gevoerd raakten we steeds meer overtuigd van het feit dat we de juiste man hebben gevonden,’ besloot de RvC-voorzitter.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 17:08
|
|
Het is officiëel!

Rik van den Boog (onderste rij derde van rechts) voetbalde vanaf zijn twaalfde bij Ajax, waar hij de hele jeugdopleiding doorliep.

In een jeugdteam met onder andere doelman Sjaak Storm. De nieuwe Ajax-directeur staat in de bovenste rij, vierde van rechts.
Citaat: Van den Boog kent zijn club
Amsterdam, 17 nov 2008
Kort na zijn eerste fotosessie - met Ajax-shirt - in de Amsterdam ArenA vertelt Rik van den Boog over zijn verleden én toekomst als Ajacied. Het is de bedoeling dat de Amsterdammer op 1 januari in dienst treedt als de nieuwe algemeen directeur van Ajax.
Of Van den Boog het nieuwe jaar kan beginnen als het nieuwste directielid van ‘zijn’ Ajax, is pas helemaal zeker na de Algemene Aandeelhouders Vergadering op 3 december. Als dé favoriete kandidaat van de Raad van Commissarissen kijkt Van den Boog kijkt nu al halsreikend uit naar het nieuwe jaar. In 2009 moet Van den Boog terugkeren bij de club die hij als twintiger noodgedwongen vaarwel zei.
De Amsterdammer groeide op in de Jordaan en werd op zijn elfde gescout door de talentenspeurders van Ajax. Zijn verdere voetbaljeugd droeg hij het Ajax-shirt. De middenvelder was een talent. Een multifunctionele teamspeler (‘een nummer zes’) met een goede balbehandeling en aanvallende intenties.
,,Wat ik in de jeugd bij Ajax heb geleerd, is tot nu toe goed van pas gekomen in de rest van mijn leven’’, vertelt Van den Boog, terugkijkend op zijn jongste voetbalervaringen als Ajacied. De clubliefde werd hem van jongs af aan bijgebracht door vader Cor, ook al een leven lang Ajacied. Van den Boogs’ 11-jarige zoon Roman is de volgende cultuurbewaarder. Oudste zoon Robin (19) en dochter Loïs (15) zijn niet minder grote volgers van de club, maar hebben hun hart wel verpand aan respectievelijk de handbal- en hockeysport.
,,Ajax was en is nog steeds bijzonder. Vanaf januari gaat het om Ajax en niet om mij. Al ben ik er natuurlijk wel trots dat ik een bijdrage mag leveren aan de club. En ik snap alle aandacht die er nu al bij komt.’’
Het trainerschap van Leo Beenhakker staat Van den Boog nog het helderst voor de geest. De Ajacied leerde zijn toenmalige jeugdtrainer goed kennen in de jeugdopleiding. ,,Hij heeft de grootste invloed op me gehad als voetballer. Beenhakker heeft me ook wat karakter betreft gevormd. Samen met Piet Wijnberg heb ik nog met zandzakken op mijn rug getraind. Simpelweg om meer kracht te krijgen, sterker te worden. De trainer wilde me als eigenwijze Amsterdammer beter maken. In mijn perceptie had de trainer toen een hekel aan me. Later besef je dat het alleen maar is bedoeld om je te triggeren. Het moet nooit om ego gaan. Het gaat om het grotere geheel. Je moet jezelf altijd wegcijferen voor het algemeen belang. Dat leer je ook in de jeugdopleiding.’’
Als huurling bij Sportclub Amersfoort, Ajax leende Van den Boog uit, sloeg het noodlot toe. De rechterenkel van de 20-jarige raakte verbrijzeld. ,,Het was direct klaar’’, kijkt Van den Boog met spijt en een snufje weemoed terug. Hoe ernstig de kwetsuur uitpakte, blijkt wel uit de prothese in het gewricht waarmee hij sindsdien door het leven gaat. ,,Ik werd afgekeurd en heb daarna wel afgetraind bij Ajax. Het herstel heeft uiteindelijk twee jaar geduurd.’’ Van den Boog haalde nooit meer zijn oude niveau, maar voetbalde wel verder bij de Amsterdamse amateurclub DCG. Naast de liefde voor de sport ontplooide Van den Boog zich ook als veelzijdig en zeer succesvol zakenman.
Hij bekleedde ondermeer directieposities bij Rank Xerox, Orange en Vodafone Libertel. Van den Boog, die sinds enkele jaren als investeerder betrokken is bij diverse bedrijven, is momenteel mede-eigenaar van The Entertainment Group, bekend van onder anderen Marco Borsato, en andere mediagerelateerde bedrijven.
Terug naar de toekomst. Als Van den Boog ook de aandeelhouders overtuigt; wat verwacht hij dan van zijn nieuwe periode bij Ajax? ,,Met goede mensen en professionals bijdragen aan de groei van Ajax’’, vat Van den Boog de beoogde doelstelling bondig samen. ,,De financiële mogelijkheden in Nederland zijn in sommige opzichten minder goed dan in het buitenland. Dan moet je je goed afvragen: waarmee onderscheid je jezelf? Ajax heeft al de beste trainer. Een verder onderscheid kun je maken door je te focussen. Bijvoorbeeld op de jeugdopleiding. En ik moet zorgen voor duidelijkheid in de beslissingscultuur.’’
Ajax.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 17:51
|
|
Citaat: 'Ajax kan ooit nog een keer CL winnen'
Bron: Sportwereld
Hij droomde tot zijn twintigste over een leven als profvoetballer in De Meer, maar belandde uiteindelijk na een zware enkelblessure even voor de klas in Amsterdam West.
Rik van den Boog (49) vierde eerst nog successen in het bedrijfsleven voordat hij toch bij Ajax de top haalt. De Amsterdammer is, als de aandeelhouders van de club het goed vinden, vanaf 1 januari de nieuwe algemeen directeur van huidige koploper in de eredivisie.
Vraag hem naar zijn voetbalverleden en Van den Boog doet niet meer denken aan het directielid dat bij Rank Xerox en telefoonmaatschappijen Orange en Vodafone leiding aan duizenden werknemers gaf. De ogen van de voormalige middenvelder uit de jeugdopleiding van Ajax gaan dan glinsteren. Hij zegt vervolgens dingen die wekelijks door iedere voetbalkantine schallen.
Ook Van den Boog kent voldoende voorbeelden van spelers die minder goed waren dan hij, maar toch het eerste elftal van de club haalden. Ook de Amsterdammer, opgegroeid in de Jordaan, is wel eens door een trainer naar huis gestuurd omdat zijn schoenen niet waren gepoetst. De bewuste coach maakte echter minder indruk dan Leo Beenhakker, de oefenmeester die Van den Boog bij Jong Ajax meemaakte.
,,Mooie man,’’ zegt hij over de huidige bondscoach van Polen. ,,Hij liet mij in jassen van 3 kilo lopen. Daar werd ik sterker van. Ik dacht echt dat ik de top kon halen. Totdat ik als huurling van Sportclub Amersfoort mijn enkel verbrijzelde. Ik heb nog even bij Ajax afgetraind. Dat was het dan.’’
Bijna dertig jaar later zegt Van den Boog nog steeds dat hij veel aan de jeugdopleiding van Ajax te danken heeft. Hij kan niet alleen nog aardig voetballen. ,,Al moet de knieband om en lig ik na iedere wedstrijd weer helemaal in de kreukels.’’ Van den Boog benutte de wijze lessen van het voetbalveld echter ook in het bedrijfsleven.
,,Knokken voor je plaats, samenwerken en discipline zijn dingen die ik vanaf mijn twaalfde bij Ajax heb geleerd,’’ zegt de man die met Jeroen Slop (financieel) en Henri van der Aat (commercieel) de directie van Ajax gaat vormen. ,,Ik profiteerde daar van toen ik na mijn functie als wiskundeleraar bij Xeros belandde en al vrij snel 1700 mensen onder mij kreeg,’’ weet de Amsterdammer die later nog als directielid van Orange en Vodafone Libertel over de wereld zwierf.
,,Zo’n drie jaar geleden was het mooi geweest en ben ik weer teruggekomen naar Nederland, richting Amsterdam en dus ook Ajax. Ik ben die club altijd blijven volgen. Na mijn terugkeer uit het buitenland bezocht ik weer regelmatig wedstrijden. Ook voor dit seizoen heb ik twee plaatsen gereserveerd. Zondag tegen PSV zaten mijn vader en zoon daar. We waren blij met die zege. Want laat ik duidelijk zijn, ook als directeur van een voetbalclub gaat het maar om één ding en dat is het kampioenschap. Natuurlijk wil ook Ajax winst maken. De derde ster moet echter wel snel op het shirt,’’ refereert hij naar een mogelijke dertigste landstitel.
Uri Coronel, voorzitter van Ajax, benaderde Van den Boog nadat hij een tip van een bekende kreeg. ,,Mijn hart begon meteen te bonken, maar ik heb ook best wel lang nagedacht. Zo’n baan heeft namelijk een enorme impact. Ik was echter verkocht nadat ik met zo’n negen tot tien mensen, waaronder trainer Marco van Basten en manager Danny Blind, had gesproken. Het waren stuk voor stuk warme en menselijke gesprekken. Ik kreeg er zin in.’’
Van den Boog, die zijn banden met maar liefst dertig bedrijven verbreekt, weet niet hoe lang hij als directeur van Ajax aan de slag wil. ,,Misschien vijf, tien of vijftien jaar. Maar laten we voorop stellen dat de club gebaat is bij rust en continuïteit. Ik werk het liefst op de achtergrond aan die zaken en zal ook niet heel vaak in de media verschijnen. Ajax is geen FC Rik van den Boog.’’
De nieuwe directeur verhaalt nog niet uitvoerig over wat hij allemaal wil veranderen. ,,Als het goed is voor Ajax blijven we op de beurs, anders niet. Natuurlijk moet de begroting omhoog maar ik weet niet tot hoe hoog,’’ zegt de nieuwe directeur met ambities.
,,Ik zie Ajax niet als een Europese subtopper. Ik denk nog steeds dat we in de hele wereld een grote naam hebben. Onze jeugdopleiding is al heel goed. Ik denk zelfs dat Ajax, als echt alles allemaal meezit, weer een keer de Champions League kan winnen. Dat zou wat zijn.’’
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 18 nov 2008 19:03
|
|
Dat zou zeker mooi zijn en ik ben er mee eens. Er moet toch weer een keer een toplichting aankomen (de huidige A1?). Dat is de enige mogelijkheid.
|