Auteur
|
Bericht
|
Evah

Forum berichten: 108
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 11:34
|
|
Wat voor een rol heeft Wim Jonk precies bij Volendam? Is dat ook geen optie?
Overmars is ook een zakenmannetje, maar die zal nu wel niet komen ;).
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 11:41
|
|
Wim Jonk zit nu bij AJAX, Evah. Als techniektrainer.
|
Evah

Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Wo 13 aug 2008 11:43
|
|
Hm, ik dacht dat hij commisaris was bij Volendam oid. Maar goed, geen optie dus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 14 aug 2008 17:24
|
|
Citaat: Ajacied Van der Aat: 'Nieuwe functie geen degradatie'
bron: Sportweek
Henri van der Aat krijgt een nieuwe functie bij Ajax: die van zakelijk directeur in een collegiaal bestuur. Voor een langer verblijf als algemeen directeur kwam de interim-opvolger van de vertrokken Maarten Fontein niet in aanmerking, omdat in het rapport-Coronel staat dat deze positie moet worden ingevuld door iemand met een achtergrond in het profvoetbal.
'In eerste instantie was ik teleurgesteld, maar ik zag mijn nieuwe functie geen moment als degradatie,' reageert de 51-jarige Van der Aat donderdag tegenover De Telegraaf. 'Nadat ik met de Raad van Commissarissen had gesproken, wist ik dat men gelijk had. Een belangrijke voorwaarde om de job te accepteren, was dat de statutaire directie een collegiaal bestuur zou blijven. Elk directielid is even verantwoordelijk.'
Volgens Van der Aat zit er op het zakelijke vlak nog genoeg rek in Ajax. 'We zullen meer geld moeten binnenhalen om op een hoger niveau te kunnen spelen. De RvC vindt dat op mijn lijf geschreven en wil mij vrijmaken voor datgene waar ik goed in ben. De tijd van een algemeen directeur wordt ook opgeslokt door allerlei representatieve functies.'
Naar een nieuwe algemeen directeur wordt nog gezocht. De namen van Frank Rijkaard, Keje Molenaar en Kees Jansma zingen rond, maar die zouden slechts een geringe kans te maken. De RvC is de sollicitatieprocedure begonnen en wordt geadviseerd door een gerenommeerd bureau. Financieel directeur Jeroen Slop, trainer Marco van Basten en Van der Aat zelf zullen daarin eveneens een stem hebben.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 16 aug 2008 09:05
|
|
Citaat: Molenaar past voor sollicitatie
AMSTERDAM, zaterdag
Keje Molenaar wordt geen algemeen-directeur bij Ajax. De Volendammer, exspeler van Ajax, heeft voorzitter Uri Coronel laten weten niet mee te willen lopen in de open sollicitatieprocedure, die Ajax is gestart op zoek naar een algemeen-directeur. Hij blijft zich richten op de advocatuur.
Eerder voerde Molenaar een oriënterend onderhoud met Coronel, maar dat was volgens de Ajax-voorzitter niet om Molenaar te screenen voor de directeurspost. Coronel zegt het jammer te vinden dat Molenaar niet deelneemt aan de open sollicitatieprocedure. ,,Hoe meer goede kandidaten hoe beter. Maar als hij geen kandidaat wil zijn, dan niet.”
Coronel blijft er wel bij dat de nieuwe algemeen-directeur van Ajax een voetbalman moet zijn. ,,Dat wil niet zeggen dat hij twintig interlands gespeeld moet hebben, maar afkomstig moet zijn uit, of een gevoel heeft bij, of bekend is met de voetballerij. Ik zeg altijd: iemand die ook weet hoe de kantine van Blauw Wit er van binnen uitziet. Iemand die twintig jaar in de voetballerij meeloopt, kan in principe een voetbalman zijn. Zoals Arie van Eijden, ikzelf of een journalist die al lang meeloopt. We zijn een open sollicitatieprocedure gestart omdat we niemand over het hoofd willen zien.”
Bij de sollicitatieprocedure laten Coronel en de RvC zich overigens begeleiden door een headhuntersbureau. ,,Maar wij maken de keus”, aldus de Ajax-preses.
Telegraaf
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 16 aug 2008 10:58
|
|
Mooi. Verschrikkelijke vent. Alleen heb ik wel het nare gevoel dat we het nog slechter kunnen treffen. Zeker aangezien Coronel even de naam van Van Eijden liet vallen.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 18 aug 2008 18:12
|
|
Wat is die Molenaar een enorm vervelende en verwarrende man, zeg. Hij zal wel beledigd zijn omdat Ajax hem op sollicitatiegesprek laat komen in plaats van hem meteen een contract te geven, of zo.
Ajax zal wel weinig echt geschikte en haalbare kandidaten achter de hand hebben, denk ik. Anders hoef je geen HHB aan te stellen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 14:24
|
|
Zo'n headhunterbureau.....kwam Jaakke niet zo binnen? Gelukkig moet het nu iemand zijn met een achtergrond in het voetbal en beslist Van Basten mee.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 14:54
|
|
Grappig overigens dat het bestuur Van Praag ook via een HHB kwam. Wist ik niet.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 11:07
|
|
Citaat: 'Zes of zeven kandidaten voor directeur'
Uri Coronel heeft in de VI laten weten dat er 'zes of zeven brieven' zijn gekomen van personen die gesolliciteerd hebben voor de functie algemeen directeur bij Ajax.
Ajax heeft headhunter De Vroedt & Thierry ingeschakeld om te helpen in de keuze. 'Molenaar was de weg met de minste weerstand geweest, maar dat is niet wat we wilden', zegt Coronel.
'We hebben besloten niet de eerste de beste te benoemen', voegde hij er aan toe.
VI
Molenaar was dus geen kandidaat
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 12:37
|
|
Citaat: VI
Nog even en mijn vertrouwen in Ajax kan niet meer stuk!
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:34
|
|
Citaat: VI
Nog even en mijn vertrouwen in Ajax kan niet meer stuk!
Om eerlijk te zijn ben ik er o niet rouwig om dat Molenaar het niet is geworden. Hij is mij te veel mediageil en ben bang dat Ajax met de komst van hem een 2e Jaakke in huis zou gaan halen maar dan met een voetbalachtergrond.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 12:28
|
|
Van AD.nl
Citaat: De verdeling van de macht tussen de voetbaltak en de directie is een heikel thema bij de aanstelling van de nieuwe AD van Ajax. Van Basten heeft in zijn officiële functieomschrijving van manager/coach geen directiefunctie, en hij is volgens de organisatievorm van de club eindverantwoording verschuldigd aan de AD.
Al sinds Maarten Fontein in maart van dit jaar van het toneel is verdwenen, vervult Henri van der Aat de functie van AD op tijdelijke basis. In de wetenschap dat Van der Aat binnenkort wordt opgevolgd, is het de vraag hoe sterk zijn stem weegt in de huidige situatie.
Wil Van Basten in de toekomst net als nu het veto hebben bij een afweging tussen voetbal en financiën, dan dient de nieuwe AD in de lijn van Van Basten te denken. Voorzitter Uri Coronel heeft echter al herhaaldelijk laten weten dat de RVC bepaalt wie de nieuwe AD wordt, niet Van Basten.
In de RVC zitten naast Coronel ook de bestuursleden Joop Krant en Cor van Eijden. Frank Eijden is de vierde commissaris. De vijfde commissaris Sjoerd van Loon legde, net als voorzitter John Jaakke, in maart zijn functie neer. Ajax zoekt nog een opvolger voor hem. De benoeming van de nieuwe AD kan echter ook worden gedaan door vier commissarissen.
Ik heb graag dat Van Basten onze nieuwe manager wordt, maar trainers willen altijd meer/teveel geld uitgeven aan nieuwe spelers. Er zal toch echt een AD moeten komen die in dat opzicht enigszins tegenwicht durft te bieden, want met een ja-knikker op die positie hebben we niemand met inspraak die op de centen let. Van Basten zal iemand zoeken die hem steunt. Ik ben benieuwd wie deze strijd gaat winnen. Van Basten of Coronel?
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 12:46
|
|
Van Basten moest deze zomer inversteren in de selectie.Waar de voorgangers een puinhoop van hadden gemaakt.Als het over het geld gaat lijkt me dat de Financieel directeur er zijn veto er over mag spreken.Een AD heeft controleerbare taak en mag advies geven aan de Financieel directeur.Hoeveel geld Ajax besteed daar is een Financieel directeur voor anders kun je die ook afschaffen.Een AD is iemand die club positief naar buiten brengt en zich laat zien in het buitenland en de samenwerkingsverbanden bekijkt.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 14:58
|
|
Jij zou dus ook graag Rijkaard zien, Bart? Ik gaf een aantal maanden geleden aan dat hij de beoogde kandidaat was. Destijds verscheen er niets over in de media. Inmiddels bericht Sport.es wel over de aanbieding die Ajax Rijkaard heeft gedaan. Helaas wil Rijkaard een sabbatical year nemen.
Citaat:
[size=150">Milan y Ajax tienen en cartera a Rijkaard para la próxima temporada[/size">
Está en el paro y no tiene prisa por volver a los banquillos, pero sí tiene clubs cara al futuro
José Luis Carazo
Su etapa en el FC Barcelona terminó el pasado 30 de junio. El Barça decidió darle la baja pese a tener un año más de contrato por la pésima actuación de su equipo en las últimas dos temporadas y se marchó sin hacer ruido y sin presumir de haber puesto al Barcelona en la élite mundial con su manera de entender el juego, durante sus tres primeras campañas. Muchos son los que me preguntan por él, por su futuro y la mayoría no entiende que hasta el día de hoy ningún club le haya ofrecido la posibilidad de entrenar.
Me consta que la decisión de Rijkaard de estar alejado de los banquillos ha sido suya. El técnico holandés quiere pasar un año sabático, viviendo a caballo entre Barcelona y una mansión que posee en Mónaco. Por supuesto que ha tenido ofertas y todas ellas las ha rechazado. El Chelsea le tanteó antes de hacerse con los servicios de Scolari y el Ajax le ofreció ocupar el cargo de director deportivo. En Moscú indican que el Spartak también le quiere y que le ofrecen unos 7 millones por año.
Me aseguran que no tiene ninguna prisa por volver y que empezará a escuchar ofertas a partir del próximo año. El Milan, que sepamos, lo tiene en su cartera cara a la temporada 2009-2010, pues todo parece indicar que Ancelotti dejaría el club a finales de la campaña que empieza. El Ajax también le espera con la oferta que le hicieron tras abandonar la nave azulgrana.
Seguro que a Rijkaard no le faltarán ofertas, pues en el Barcelona demostró ser uno de los mejores técnicos del mundo. Su único fallo fue conceder a ciertos jugadores demasiados privilegios y pasarles por alto una vida poco profesional.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 15:15
|
|
Het doet me goed om te zien, dat Rijkaard beslist geen zakkenvuller is. Dat hij een aanbieding van 7 miljoen per jaar kan afslaan, is natuurlijk geweldig. Ik hoop dat Marco, Frenkie kan overtuigen om toch af te zien van zijn sabbatical. Want Rijkaard lijkt ook mij een perfecte kandidaat voor de functie AD.
Ook ben ik nog steeds een voorstander om Jan van Halst terug te halen naar Amsterdam.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 17:41
|
|
Johan Cruijff was de beste kanidaat.Maar Ajax heeft die kans niet gegrepen.Ik zou daarna Hiddink proberen en dan Rijkaard maar beide zijn denk het niet haalbaar.Het baart me ook zorgen dat ze een bureau hebben ingeschakeld.Daar zal nooit een goede man uitkomen.Ik ben wel weer blj dat Molenaar niet is gekomen die man probeert altijd zich in een positieve positie te praten.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 17:52
|
|
Cruijff is nooit een optie geweest, want hij wilde geen officiële functie bij Ajax.
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 17:56
|
|
Klopt maar die zou voor mijn de allerbeste fuctie hebben.Je vroeg wie ik de beste optie zou vinden en dan komt Cruijff bij mijn als eerste op en de haalbaarheid heb ik buitenbeschouwing gehouden.Dan hoefde ik ook niet Hiddink en Rijkaard op te noemen want zijn in mijn ogen ook niet haalbaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 11:43
|
|
Hiddink zit in Rusland, Rijkaard neemt een jaartje rust. Verder nog kandidaten?
|
Maurice

Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 15:12
|
|
Rijkaard moet gewoon lekker trainer blijven... de vent heeft heel wat laten zien en is, voor een trainer, nog zeer jong.
|
Bart

|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 05:36
|
|
Citaat: Van Basten: "Jansma geschikt voor Ajax"
AMSTERDAM - Marco van Basten heeft de hoop op de komst van Kees Jansma naar Ajax nog niet opgegeven. "Het is duidelijk dat ik na mijn periode bij het Nederlands elftal een heel positief beeld van hem heb. Al zie ik zijn rol bij Ajax heel anders dan die hij bij Oranje uitvoert. Ik denk dat hij een geschikte algemeen directeur is."
De trainer slaagde er vooralsnog niet in om zijn vertrouwensman binnenboord te halen. ,,Ik heb Kees voorgedragen, maar het samenspel bij Ajax is erg belangrijk. De RvC selecteert en beslist. Maar ik heb er wel een stem in. Op zijn naam zijn diverse meningen losgelaten en uiteindelijk is besloten een headhuntersbureau in te schakelen. Over Kees is nog geen definitief oordeel geveld. Ik hoop nog steeds dat hij wordt aangetrokken."
Telesport.nl
|
Eto'o

|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 11:45
|
|
Van Nijnatten heeft het er ook over in het AD:
Citaat: PSV kampioen, Kees Jansma verrast
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
Welke eredivisiespeler sluit het snelst aan bij Oranje? Prognose: dat móet haast wel Dirk Marcellis zijn.
De twintigjarige verdediger van PSV, hij kan rechtsback spelen en centraal in de defensie, mag nog in de loop van dit seizoen rekenen op een uitnodiging van Bert van Marwijk.
Marcellis doneert het noodzakelijke frisse bloed voor de defensie van het Nederlands elftal. En hij is niet alleen jong, hij is ook nog eens ‘keigoed’, zoals ze dat in Eindhoven zeggen. Marcellis leerde als jongeling zijn lessen op Champions League-niveau, dat zegt geen enkele Nederlandse generatiegenoot hem na. Stijn Schaars is zijn concurrent in dit klassementje. De verdedigende middenvelder van AZ is eveneens rijp voor Oranje.
Wie heeft er bij de winterstop het minst gescoord?
Het is verleidelijk om hier een debutant als FC Volendam te noemen. NAC, ADO en De Graafschap zullen ook niet aan de lopende band gaan scoren. Maar alles overziend, mag er gegokt worden op Willem II waar het gaat om het laagste aantal doelpunten. Mourad en Demouge moeten daar scoren, het duo kwam vorig seizoen samen uit op negen competitiegoals. Om de nood enigszins te lenigen krijgt middenvelder Boutahar een plaats op de vleugel. Hij maakte er vorig jaar zes. Een treurig vooruitzicht.
Welke trainer vliegt er het eerst uit?
Er vliegt dit seizoen waarschijnlijk geen enkele trainer de laan uit in de eredivisie. Aan de top zitten Stevens, Van Basten, Van Gaal, Verbeek, McClaren, Jans en Sollied gebeiteld. Wat daaronder zit, heeft het geld niet om een oefenmeester te ontslaan. Een onzekere factor op dit vlak is Willem van Hanegem. Ook hij wordt niet ontslagen, maar Van Hanegem is er net als Louis van Gaal één van een kaliber dat zo maar zelf kan opstappen als trainer. Heel interessant wordt het om te volgen hoe Robert Maaskant omgaat met het verwachtingspatroon bij NAC in het eerste jaar na Ernie Brandts.
Wie wordt er topscorer?
Klaas Jan Huntelaar heeft in deze geen concurrentie. Hij is het kanon van de eredivisie. Veel interessanter is de vraag wie er topscorer wordt als de Ajacied nu of in de winter tóch naar het buitenland zou gaan. En als hij niet gaat, wie wordt er tweede? Koevermans, Sibon en Makaay zullen hun goals gaan maken, maar als Ari het vertrouwen krijgt bij AZ, dan zou hij de nieuwe topschutter van Nederland kunnen worden. Sulejmani is zijn potentiële tegenstrever op deze ranglijst en het ‘dark horse’ daarop kan de Zwitser N’Kufo van FC Twente wel eens blijken te zijn.
Wie is de rechtstreekse degradant?
Op het eerste gezicht heeft ADO Den Haag de zwakste selectie in de eredivisie. Daarmee ben je dus een degradatiekandidaat.
Maar ADO is meer dan alleen een stelletje voetballers. ADO is ook de club met een dominante achterban. Laten we dat eens positief benaderen. Als de raddraaiers onder de Haagse fans hun verstand gebruiken, kan die achterban een factor in het voordeel van de club zijn. Mocht dat zo uitpakken, dan pakt ADO zijn punten in het eigen stadion. Daar van uitgaand is Volendam de eerste degradatiekandidaat; kleine club, magere selectie, dun achterland, op de eerste plaats een toeristische attractie.
Wat wordt de verrassing?
Een verrassing laat zich per definitie niet voorspellen. Een gokje dan maar: Kees Jansma, mediaman bij Oranje en presentator bij Sport1, wordt binnen afzienbare termijn benoemd tot algemeen directeur van Ajax. Marco van Basten is momenteel de baas bij Ajax en hij ziet Jansma als de ideale man aan het hoofd van de directie. Voor de vorm is een headhunter op zoek, maar als Ajax in opdracht van Van Basten een goede aanbieding formuleert, gaat Jansma naar Amsterdam. Zo moeilijk is het niet om tot die conclusie te komen, noem eens een tweede geschikte kandidaat die weet hoe de hazen in het profvoetbal lopen, die weet wat zaken doen betekent en die bij alle media een soepele entree heeft.
Wie presteert boven verwachting?
Dat wordt Feyenoord. Gertjan Verbeek heeft zijn club op spectaculaire wijze tot underdog getransformeerd. Zelden was er op voorhand al zo veel medelijden met de club. Er kon weinig op de transfermarkt, in de aanloop naar de seizoensstart regende het blessures mede als gevolg van pittige trainingen. Daarnaast trok ook het Olympisch Elftal een zware wissel op Feyenoord.
Niemand verwacht Feyenoord op korte termijn in het gevecht om de prijzen en dat heeft de club eigenlijk het liefst; de Kuip als paleis van de permanente underdog. Als Feyenoord gaat presteren, is dat dus boven verwachting. Knap geregisseerd.
Wie wordt de kampioen?
PSV. Wie anders? Het wordt saai, ontegenzeglijk. Maar het is niet anders. Wereldkampioen, Europees kampioen, kampioen van Engeland, Italië, Spanje, Champions League-winnaar, noem het allemaal maar op, dat word je alleen maar als je op de eerste plaats een goede verdediging hebt. PSV kan al jaren lang het best verdedigen van de eredivisie. En dat blijft nog wel even zo. Voeg daaraan toe het vakmanschap van Stevens en de gemiddelde kwaliteit in de overige linies, dan volgt de conclusie dat PSV kampioen wordt. Dat doen ze namelijk eens per jaar. De ambities van Ajax spelen geen enkele rol in de actualiteit van PSV.
Wie vult het gat van Luinge?
En niet alleen het gat van Luinge. Ook Dick Jol en Mario van der Ende laten kraters achter in de arbiterswereld. Het probleem met de Nederlandse scheidsrechters is dat de KNVB eenheidsworsten opleidt. Het zijn mannetjes die strikt hun opdrachten uitvoeren en op basis daarvan beoordeeld worden. Daarom stuurt ons land mannen als Pieter Vink naar het EK; niet goed genoeg om de top te halen, omdat deze soort scheidsrechters onvoldoende anticipeert op de wedstrijd. Het is te hopen dat ‘het type’ Kevin Blom meer kansen krijgt. Hij is een scheidsrechter die wedstrijden ruikt, aanvoelt, vastpakt en tot een goed einde brengt zonder in zijn instructies te verzuipen. Een oude rot in spe.
Wat zouden jullie er van vinden? Ik zou niet weten op basis waarvan Jansma nou zo geschikt is als AD van Ajax. Daarnaast vind ik het, ondanks m'n vertrouwen in hem, maar niets dat Van Basten veel inspraak krijgt op de aanstelling van de nieuwe AD.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 30 aug 2008 12:45
|
|
Citaat: Kees Jansma: Ik solliciteer niet
ZEIST, zaterdag
Hoewel Kees Jansma, perschef van Oranje, gevleid is door de voordracht van Marco van Basten om hem algemeen directeur van Ajax te maken, weigert hij te solliciteren op de baan. Nee, ik zal niet solliciteren. Of ik daarom niet ga? Het speelt helemaal niet omdat ik met niemand van Ajax contact heb gehad en ook niet met Van Basten zelf. Daarbij heb ik het prima naar mijn zin bij de KNVB en Sport 1.
Natuurlijk wist Jansma van Van Bastens voorkeur, maar men stond bij Ajax niet unaniem achter een directeurschap van Jansma in de ArenA.
Hetzelfde gold voor onder meer Keje Molenaar terwijl commercieel directeur Jean Paul Decossaux van de KNVB zelf niet naar Ajax wilde. Inmiddels is de club een sollicitatieprocedure opgestart en zou voorzitter Uri Coronel het toejuichen als mensen als Molenaar en Jansma zouden solliciteren, maar beiden laten weten daar niets voor te voelen.
Telegraaf
Verder geeft Van Basten in het AD aan het te betreuren dat hij voor z'n beurt heeft gesproken m.b.t. zijn voorkeur voor Jansma.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 4 sep 2008 12:21
|
|
Ik weet niet in hoeverre dit serieus is, maar ik hoop niet dat Ajax hier op in gaat.
Citaat: Peter R. de Vries solliciteert als Ajax-directeur
van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Peter R. de Vries heeft bij Ajax gesolliciteerd naar de functie van algemeen directeur. Of de bekende misdaadverslaggever als kandidaat serieus wordt genomen, is nog de vraag.
Inmiddels heeft de Amsterdamse club een headhuntersbureau opdracht gegeven om op zoek te gaan naar geschikte kandidaten. Daarbij worden tevens de binnengekomen sollicitaties gescreend.
Begin december hoopt Ajax de nieuwe directeur te kunnen benoemen.
Bron: TeleSport
|