Auteur
|
Bericht
|
Nikos85

Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 12:05
|
|
Citaat: Ik krijg meer en meer het vermoeden dat VDB er op gokte dat er wel overeenstemming bereikt kon worden over een vertrekregeling, want dan zou VDZ vertrokken zijn en kon hij naar buiten brengen dat hij er alles aan doet om de scouting weer op orde te krijgen en dat zaken zoals in het verleden niet meer zouden gebeuren. Als je iemand op straat zet en het komt tot een rechtzaak moet je je verweer al lang en breed klaar hebben voordat het een zaak wordt (versterkt tegelijkertijd je onderhandelingspositie bij het uitwerken van een vertrek regeling), maar het lijkt erop dat het bestuur dit slecht voorbereid en verkeerd ingeschat heeft. Nu gaan zo hard onderuit zowel juridisch als qua imago en maken ze hun eigen positie onhoudbaar.
Dit spel is gespeeld het is nu alleen nog maar wachten op de uitvoering.
En daarom was hij niet aanwezig gisteren. Ze hebben nu twee weken uitstel gevraagd, wat het geen speodarbitrage meer maakt op de eerste plaats. Maar Rikkie wist het toch allemaal zo goed? Ik denk dat ze die twee weken nodig hebben om het niet voorbereidde werk alsnog op papier te gaan zetten. Dat verhaal over die afkoopsom dan, eerst 30.000 daarna 60.000 en toen zelfs 110.000 euro om hem met geld van de arbitragezaak te kunnen houden. Als VDZ het aan had genomen had rik inderdaad geroepen over anders beleid et. hetzelfde als na zijn mislukte poging om een nieuwe speler aan te trekken. Praatjes, praatjes ik word er zo moe van, en het een klinkt nog mooier dan het ander, maar rikkie neemt ons allemaal in de maling want zijn woorden zijn niks waard voor ons, hij maakt ze in no time ongedaan als hij denk dat dat hem op dat moment beter uitkomt.
Een man die zich niet aan zijn woorden kan houden is niet integer genoeg om onze mooie club gestalte te geven.
En om aan alle negatieve berichtgeving een eind te maken zou het goed zijn dat de kogel nu eens door de kerk gaat.
1 April zei cruijff met rapport te komen, ik hoop dat daar nieuwe RVC, voorzitter en directeur in worden aanbevolen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 22:57
|
|
Citaat: De broer van Jol werd de nieuwe secretaris van de scouting. Stond er plots in de notulen: 'Hebben wij wel een scout in België?' Ik heb in twee mails zwaar mijn ongenoegen geuit bij de algemeen directeur. Een antwoord heb ik nooit gekregen." Het was overigens ook VDB die Cockie Jol aangesteld had om de boel door te lichten....
(4) VDZ verwijten niet genoeg tegengewicht te geven aan Jol met zijn aankopen? Leuk maar het was VDB die Jol zelf als technische man voor alles bij Ajax naar voren schoof. Tot met het feit dat broertje Cock de hele scouting mocht doorlichten.
Die Cock Jol had dus niet zomaar een functie bij Ajax, hij vervulde er één waarbij voetbalverstand noodzakelijk is. Wat een boevenbende is het ook. Jol had werkelijk overal de volledige zeggenschap over en van den Boog stelde hem er toe in staat. Het is dan ook uiterst zwak dat juist van den Boog anderen gaat verwijten dat ze niet op hebben gestaan. Hoe meer er bekend wordt over van den Boog hoe je hem amateuristisch gaat vinden.
|
Ad

Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 03:38
|
|
Citaat: De ratten verlaten een zinkend schip als eerste zo gaat het gezegde.
Precies !!! Eh.....vuilnisman?......mogen deze zakken ook nog even mee?
|
Nikos85

|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 11:10
|
|
Citaat: De broer van Jol werd de nieuwe secretaris van de scouting. Stond er plots in de notulen: 'Hebben wij wel een scout in België?' Ik heb in twee mails zwaar mijn ongenoegen geuit bij de algemeen directeur. Een antwoord heb ik nooit gekregen." Het was overigens ook VDB die Cockie Jol aangesteld had om de boel door te lichten....
(4) VDZ verwijten niet genoeg tegengewicht te geven aan Jol met zijn aankopen? Leuk maar het was VDB die Jol zelf als technische man voor alles bij Ajax naar voren schoof. Tot met het feit dat broertje Cock de hele scouting mocht doorlichten.
Die Cock Jol had dus niet zomaar een functie bij Ajax, hij vervulde er één waarbij voetbalverstand noodzakelijk is. Wat een boevenbende is het ook. Jol had werkelijk overal de volledige zeggenschap over en van den Boog stelde hem er toe in staat. Het is dan ook uiterst zwak dat juist van den Boog anderen gaat verwijten dat ze niet op hebben gestaan. Hoe meer er bekend wordt over van den Boog hoe je hem amateuristisch gaat vinden.
He he , niet gaan overdrijven he! The Entertaiment Group faillet laten gaan is amateuristisch. Bij Ajax is hij laten we het houden op, niet professioneel en integer genoeg. NU zijn vriendjes het ook warm beginnen te krijgen zal het wel een heel gespartel gaan worden de komende tijd. Maar wat heeft deze man zich belachelijk gemaakt zeg, gisteren op tv nog even met modder gooien terwijl hij wo.schittert van afwezigheid, erg laag!
De messen in kamp VDZ zijn geslepen, en van de Boog wordt eraan gerijgd als hij niet oppast, ik geloof nooit dat die VDZ echt scouting voor Ajax wilt blijven doen, dit is puur een persoonlijke kwestie geworden.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 10:39
|
|
Waar was je met het afscheid van Suarez, heer AD Rik?
|
Vienna

Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 11:10
|
|
Riki, voor intimi.
Wordt een beetje opzichtig uit de wind gehouden, nu weer dat jaarcijferspraatje van Coronel eroverheen die'm een paar veren in z'n reet steekt. Of zoals Ooijer een paar maanden terug voorzichtig aan werd geïntroduceerd of-ie nooit tien jaar aan een stuk het bloed onder je nagels vandaan heeft proberen te halen.
Zouden er nog mensen zijn die daar niet doorheen prikken?
|
Nikos85

|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 11:59
|
|
genoeg trappen er nog in. Ma ja niks aan te doen het financieele plaatje is weer grandioos, en dat is goed voor ons bedrijf! WE kunnen trots zijn op de heren die dit koste wat het kost hebben bewerkstelligd, een kampioenschap hebben ze nog nooit van gehoord daarom spreken ze er ook niet over.
Ben bang dat het nog wel even duurt voordat Rikkie weggaat hij vind het veels te leuk bij ons bedrijf.
|
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 12:23
|
|
Citaat: Waar was je met het afscheid van Suarez, heer AD Rik?
Op vakantie.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 12:30
|
|
Citaat: genoeg trappen er nog in. Ma ja niks aan te doen het financieele plaatje is weer grandioos, en dat is goed voor ons bedrijf! WE kunnen trots zijn op de heren die dit koste wat het kost hebben bewerkstelligd, een kampioenschap hebben ze nog nooit van gehoord daarom spreken ze er ook niet over.
Ben bang dat het nog wel even duurt voordat Rikkie weggaat hij vind het veels te leuk bij ons bedrijf.
Zoals Coronel al reageerde op deze absurde suggestie: Het is niet eerlijk dat zulke feiten alleen tegen je gebruikt mogen worden.
Je moet niet zo zeiken want op de lange termijn is dit goed voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:01
|
|
Citaat: Zoals Coronel al reageerde op deze absurde suggestie: Het is niet eerlijk dat zulke feiten alleen tegen je gebruikt mogen worden.
Het zegt mij allemaal vrij weinig.
Met cijfertjes kun je namelijk nog wel eens goochelen. Als we Vertonghen ook nog verkocht hadden stond Ajax er waarschijnlijk nog beter voor. De vraag is wat er onder Van Den Boog nu zo geweldig is gegaan op financieel vlak:
Om een voorbeeld te geven:
- Nieuwe sponsers gezocht? De tijd is niet makkelijk maar onder Van Den Boog is hier niets bijzonders in gebeurt.
- Overbodige spelers verkocht? Ook dat is hem niet bepaald gelukt, het enige wat hij heeft gedaan is veel contracten 'uitgezeten'.
- Goede aankopen gedaan? Mwoah vind ik ook wel erg meevallen.
Ajax heeft met het nodige geluk de CL gehaald en een klapper gemaakt met Suarez. Sportief gezien zijn we er dit seizoen echter eerder op achteruit dan op vooruit gegaan.
Maar wat me vooral steekt is de suggestie dat 'we ons geen zorgen meer hoeven te maken' in de toekomst die Coronel uitspreekt. Het gaat namelijk niet direct om hoeveel geld Ajax genereert, het gaat er om of Ajax goed beleid voert. Ajax heeft in het verleden immers bewezen dat wij eerder een negatief dan positief rendement halen uit investeringen, en juist daar gaat het om. Dat we de volgende keer dat we de boer op gaan met ons geld er wel een positief rendement uit halen.
Van Den Boog heeft maar wat aangerommeld met de scoutingsafdeling en het hervormen daarvan, zijn beleid heeft meermaals gevloekt met het rapport Coronel en hij heeft de teugels op technisch gebied onterecht uit handen gegeven aan een passant waar hij zich 200% achter verschool (Jol). Dat noem ik allesbehalve goed.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 18:50
|
|
Het feit dat we er nu financieel wel goed voor staan, geeft vertrouwen voor de toekomst en dat is goed te noemen.
Ik heb Studio Ajax gekeken en daar was Coronel veel aan het woord. Er is onder andere gesproken over de rol van Cruijff. Cruijff is achter de schermen zeer druk bezig. Coronel heeft veel respect voor Cruijff, net als Van den Boog dat heeft. Cruijff heeft echte plannen en zijn totale meesterplan voor de toekomst wordt eind maart gepresenteerd.
Er gaat een nieuwe wind door de ArenA;
1) Cruijff gaat de jeugdopleiding perfectioneren en gaat de organisatie verbeteren( aldus Coronel).
2) Het aankoopbeleid is verschoven naar jeugdspelers.
3) Er wordt weer naar 1 spelsysteem toe gewerkt onder De Boer.
4) Er worden geen idiote bedragen meer betaald voor Nederlandse spelers. Een plus voor Van den Boog! Al kun je je afvragen wat die 4.5 miljoen voor Dost had te betekenen...
5) De klankbordgroepen krijgen een hoop invloed onder leiding van Cruijff en Van Wijk.
Dat Van den Boog heeft gefaald qua scouting is inderdaad helemaal waar. En ook had hij zijn oren niet moeten laten hangen naar Jol. Uit deze feiten blijkt wel uit dat hij geen verstand heeft van voetbal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 19:08
|
|
Mooie woorden. Zo zou het moeten zijn in de praktijk, maar nu zijn het vooralsnog alleen maar woorden.
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:42
|
|
Citaat: Zoals Coronel al reageerde op deze absurde suggestie: Het is niet eerlijk dat zulke feiten alleen tegen je gebruikt mogen worden.
Het zegt mij allemaal vrij weinig.
Met cijfertjes kun je namelijk nog wel eens goochelen. Als we Vertonghen ook nog verkocht hadden stond Ajax er waarschijnlijk nog beter voor. De vraag is wat er onder Van Den Boog nu zo geweldig is gegaan op financieel vlak:
Om een voorbeeld te geven:
- Nieuwe sponsers gezocht? De tijd is niet makkelijk maar onder Van Den Boog is hier niets bijzonders in gebeurt.
- Overbodige spelers verkocht? Ook dat is hem niet bepaald gelukt, het enige wat hij heeft gedaan is veel contracten 'uitgezeten'.
- Goede aankopen gedaan? Mwoah vind ik ook wel erg meevallen.
Ajax heeft met het nodige geluk de CL gehaald en een klapper gemaakt met Suarez. Sportief gezien zijn we er dit seizoen echter eerder op achteruit dan op vooruit gegaan.
Maar wat me vooral steekt is de suggestie dat 'we ons geen zorgen meer hoeven te maken' in de toekomst die Coronel uitspreekt. Het gaat namelijk niet direct om hoeveel geld Ajax genereert, het gaat er om of Ajax goed beleid voert. Ajax heeft in het verleden immers bewezen dat wij eerder een negatief dan positief rendement halen uit investeringen, en juist daar gaat het om. Dat we de volgende keer dat we de boer op gaan met ons geld er wel een positief rendement uit halen.
Van Den Boog heeft maar wat aangerommeld met de scoutingsafdeling en het hervormen daarvan, zijn beleid heeft meermaals gevloekt met het rapport Coronel en hij heeft de teugels op technisch gebied onterecht uit handen gegeven aan een passant waar hij zich 200% achter verschool (Jol). Dat noem ik allesbehalve goed.
Deels eens.
Wat daarom ook belangrijk is , is het operationele resultaat exclusief cl inkomsten. Het operationele resultaat geeft beter inzicht in de bedrijfsmatigheid van de uitgaven en of we quite kunnen draaien zonder incidentele cl inkomsten of baten uit transfers als die van suarez.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:59
|
|
Ok, maar waar ben jij het dan niet mee eens?
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 06:07
|
|
Citaat: Mooie woorden. Zo zou het moeten zijn in de praktijk, maar nu zijn het vooralsnog alleen maar woorden.
Ja Toby en voeg daarbij dat Coronel ook nog eens een notoire leugenaar is, die lult alles recht wat krom is. Deze vent moet oprotten, dat roep ik al jaren......die hoort niet bij Ajax......zijn houdbaarheidsdatum is allang verstreken.
Misschien is het programma "De leugen regeert" wel iets voor hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:06
|
|
Hoor ik dat nu goed? Van der Zee heeft zijn zaak gewonnen? Nou, dan wordt maandag as helemaal een heet dagje.
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:09
|
|
Citaat: Hoor ik dat nu goed? Van der Zee heeft zijn zaak gewonnen? Nou, dan wordt maandag as helemaal een heet dagje.
Ajax heeft op alle punten verloren. oftewel: Je hebt het goed gehoord.
Gestopt
|
YoranAjax

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:10
|
|
Snap niet dat Vd Zee nog wilt blijven. Onwerkbare situatie nu daar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:24
|
|
Tenzij Rik vertrekt natuurlijk..
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:27
|
|
Citaat: Tenzij Rik vertrekt natuurlijk..
Ik wrijf al in me handen.
Gestopt
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:45
|
|
Citaat: Hoor ik dat nu goed? Van der Zee heeft zijn zaak gewonnen? Nou, dan wordt maandag as helemaal een heet dagje.
Even denken, wat zou hierop het antwoord kunnen zijn van VD Boog? Waarschijnlijk een antwoord dat hij hier niets persoonlijk mee te maken heeft gehad en dat iedereen bij de Ajax-directie achter hem stond.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 20:46
|
|
Citaat: Hoor ik dat nu goed? Van der Zee heeft zijn zaak gewonnen? Nou, dan wordt maandag as helemaal een heet dagje. Hopelijk houd Rik van den Boog de eer aan zichzelf en stapt hij op, Hans van der Zee kan dan zijn rol als hoofd-scouting weer oppakken.
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 21:05
|
|
Doei Van der Zee.
Praat alsof ie het voetbal heeft uitgevonden. Zelf lekken naar de media en dan Ajax weer modder gooien verwijten. Rot toch op/
Ajax is op een goede koers. We gaan ifnancieel vooruit en ik denk dat men nu ook de goede weg inslaat met aankopen jeugdig talent.
Gewoon een keer een koers varen. Elke keer weer die roep om nieuw bestuur. Dat heeft ons geen centimeter vooruit geholpen. Rik heeft fouten gemaakt. Prima. beginnersfouten. Die verwacht ik niet meer dat hij die maakt.
Nieuw bestuur? weer beginnersfouten en dan weer de roep om vertrek. Vicieuze cirkel?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 21:15
|
|
Dat Van der Zee ook niet echt brandschoon is wil niet zeggen dat Van den Boog goed zat. Deze rechtszaak is gewoon een enorme blunder van Van den Boog en AJAX.
En ja; Van den Boog heeft ook goede dingen gedaan, maar de laatste tijd stapelt hij wel fout op fout.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 24 feb 2011 21:35
|
|
Beginnersfouten? Leg uit.. Het enige wat ik zie is puur misleiding.
|