Auteur
|
Bericht
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 21:42
|
|
Die Mike Verweij is in ieder geval behoorlijk op dreef via Twitter, tsja.
Impressie:
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/24107_Updates%20arbitragezaak%20Van%20der%20Zee.php
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:06
|
|
De shitstorm ontwikkelt zich naar een shitorkaan.
Van den Boog kan niet blijven zitten. Kan gewoon niet.
Daarnet Arlington Road (film) met een uitspraak in de lijn van "Iedereen neemt wel eens een verkeerde beslissing. Dat is niet de fout. De fout is dat niemand de verantwoording neemt voor die fouten."
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:11
|
|
@MikeVerweij
Mike Verweij
Volgens advocaat #Ajax hoeven er geen scoutingrapporten te zijn voor nieuwe spelers
http://twitter.com/#!/MikeVerweij/statu ... 9697952768
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:12
|
|
WTF?
En dat is de verdediging van AJAX?
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:16
|
|
Volgens mijn is de verdediging nog maar net begonnen. En er staat nergens dat er rapporten moet zijn om spelers te halen. De scouting blijft nog altijd een adviesorgaan en is niet bindend.
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:23
|
|
Maar het komt wel gaar over als het zo geroepen word. Alsof ze inderdaad alles blindelings hebben aangetrokken, hehe.
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:27
|
|
Citaat: ajaxlife Ajax Life
Ajax: Van der Zee noemt Van den Boog in sms een griezelig en leugenaar #zee
Raar om naar buiten te brengen.
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:31
|
|
Citaat: Volgens mijn is de verdediging nog maar net begonnen. En er staat nergens dat er rapporten moet zijn om spelers te halen. De scouting blijft nog altijd een adviesorgaan en is niet bindend.
Dan nog gaat het op meerdere manieren tegen het Rapport Coronel in.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:34
|
|
Waarmee ik ook niet wil zeggen dat VDZ brandschoon is. Het gaat mij vooral om het zwakke leiden van VDB, Coronel en de RvC.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 22:37
|
|
Het rapport van Coronel moet niet heilig verklaard worden hier. Als je de volledige macht bij één iemand neerlegt, dan kunnen dit soort situaties ontstaan.
Citaat: Citaat:
ajaxlife Ajax Life
Ajax: Van der Zee noemt Van den Boog in sms een griezelig en leugenaar #zee
Raar om naar buiten te brengen. Waarom is dat raar om dit na buiten te brengen. Ze proberen allebei de zaak te winnen en dan moet je alles na buiten brengen om de zaak in je voordeel te beslissen. Hier probeert Ajax aan te geven dat er een vertrouwensbreuk is tussen Van den Boog en Van der Zee.
Als ik het zo lees dan gaat Van der Zee deze zaak gewoon winnen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 16 feb 2011 23:47
|
|
vd Boog niet aanwezig omdat hij bedreigd zo zijn?
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 01:17
|
|
Bedreigd?.........wat een kul allemaal man........nu is er weer geen uitspraak gedaan en de onrust blijft dus.
IK vind die vd Boog op zich best een symphatieke man, maar volkomen ongeschikt om een club als Ajax te leiden en dat geldt ook voor die 3 andere weg gooiers.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 01:21
|
|
Wat een gotspe. Het is misschien nog wel erger gesteld dan ik al dacht. Geen scoutingsrapporten vereist voor nieuwe aankopen? Dus toch Lodeiro halen om simpelweg Suarez te pleasen en vervolgens trachten goede sier te maken met een contractverlening, terwijl de zo te zien wél over visie beschikkende Van der Zee tegen de komst van de kleine Urugayaan was, daar immers al Aissati, De Jong en Eriksen voor op de 10 positie rondliepen. Kenners zagen natuurlijk ook weinig in de komst van Mido. Rest de vraag waarom Ajax in godsnaam die zaak heeft aangespannen, want voetbalinhoudelijk kunnen ze het nooit winnen. Misschien een beetje ruw in de omgang kan je nooit als valide reden opgeven. Beetje bij beetje komen ze ongewenst met de billen bloot. Het kan niet anders dat Van den Boog vroeg of laat vertrekt. Dit proces geeft alleen maar een extra stootje in de rug. Zijn mede-rode stropdassen kunnen zich hierdoor ook nog eens niet langer verschuilen. Daar zit je dan als Slop zijnde. Eerherstel voor de sympathieke Fontein zou ik zeggen. De weg voor Cruijff komt sneller dan verwacht open te liggen. En wie had gedacht dat die gang ooit nog eens (door 'Ajax' zelf nota bene, onbewust of niet) geplaveid zou worden? Geweldig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 09:28
|
|
Tot nu toe eens met james, maar ook Fontein had intern zo zijn incidentjes hij heeft het geluk gehad dat die nooit gelekt zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 09:50
|
|
Wanneer gaan ze door met de zaak (uitspraak?)?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 09:52
|
|
Maakt dat nog uit? Ajax (VDB) heeft dit overduidelijk verloren.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 10:00
|
|
Coronel begint ook al te twijfelen..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 10:10
|
|
De ratten verlaten een zinkend schip als eerste zo gaat het gezegde.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 10:14
|
|
Citaat: De ratten verlaten een zinkend schip als eerste zo gaat het gezegde.
Tja, dat de positie van Coronel ook onhoudbaar zou worden is ook vrij logisch redeneren.
En de beste stuurlui staan aan wal ... Hopen dat ze het zinkende schip (Ajax) kunnen redden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 10:18
|
|
Citaat: Maakt dat nog uit? Ajax (VDB) heeft dit overduidelijk verloren.
Dat zeker, maar zolang er niets officieels is blijft dit hangen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 11:34
|
|
Kwestie van tijd hoor. Het mooie aan dit alles is dat Van Den Boog zich met zijn eigen woorden en acties onmogelijk heeft gemaakt. Nu met de rechtzaak weer...
(1) VDZ in de schoenen schuiven dat Hasaert vertrok wegens de moeilijke relatie. Maar als we Hasaert mogen geloven is VDB zelf daar niet met schonen handen. Quote Hasaert in Voetbalmagazine: "Ik maakte iedere week mijn verslag, maar kreeg niet de minste respons van de nieuwste mensen. Ik was nog steeds gelukkig met alles wat ik kon doen, maar er gebeurde niks meer mee. De broer van Jol werd de nieuwe secretaris van de scouting. Stond er plots in de notulen: 'Hebben wij wel een scout in België?' Ik heb in twee mails zwaar mijn ongenoegen geuit bij de algemeen directeur. Een antwoord heb ik nooit gekregen." Het was overigens ook VDB die Cockie Jol aangesteld had om de boel door te lichten....
(2) Begin dit jaar VDZ opslag geven, dan hem op non-actief stellen en spreken over ernstige feiten. Vervolgens in de rechtzaak aankomen met het feit dat de functie hoofd-scouting is vervallen en VDZ daarom weg moest. Natuurlijk weer zonder dat iemand goed op de hoogte was dat die functie zou vervallen.
(3) Op het verwijt van Van der Zee dat er van heel wat spelers geen rapport was aankomen met het feit dat spelers ook zonder rapport kunnen worden aangetrokken. QUE? Dat zouden we toch helemaal niet meer doen?
(4) VDZ verwijten niet genoeg tegengewicht te geven aan Jol met zijn aankopen? Leuk maar het was VDB die Jol zelf als technische man voor alles bij Ajax naar voren schoof. Tot met het feit dat broertje Cock de hele scouting mocht doorlichten. Dan kun je niet verwachten van VDZ dat hij Jol helemaal onderuit haalt, dan kon Jol hem via zijn broer wel weer in de tang nemen. (zeker al niet omdat het helemaal niet in zijn functieomschrijving staat, VDZ is geen directe verantwoordelijke als scout voor aankopen dat is de trainer/TD)
Met andere woorden VDB viel met de arbitragezaak heel erg hard door de mand en dat kwam niet eens zo zeer omdat anderen met modder gingen gooien. Dat ahd vooral te maken met zijn uberzwakke verweer waarin hij weer 30 keer draaide en totaal hypocriet was. Als je als directeur aangeeft dat spelers niet perse op basis van een rapport beoordeeld/aangetrokken moeten worden na het kritische Coronel rapport dan ben je puur aan het overleven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 11:42
|
|
Ja. Ik begrijp de rechtszaak tegen VDZ ook niet. VDB heeft toch ook moeten inzien dat dit niet zou houden en dat er zaken aan de oppervlakte zouden komen die hem (VDB) verder zouden schaden en nog ongeloofwaardiger zouden maken?
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 11:51
|
|
Het is allemaal zeer makkelijk op te lossen als Rik van den Boog opstapt en dan kan Hans van der Zee zijn functie weer oppakken.
|
kladde

Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 11:55
|
|
Ik krijg meer en meer het vermoeden dat VDB er op gokte dat er wel overeenstemming bereikt kon worden over een vertrekregeling, want dan zou VDZ vertrokken zijn en kon hij naar buiten brengen dat hij er alles aan doet om de scouting weer op orde te krijgen en dat zaken zoals in het verleden niet meer zouden gebeuren. Als je iemand op straat zet en het komt tot een rechtzaak moet je je verweer al lang en breed klaar hebben voordat het een zaak wordt (versterkt tegelijkertijd je onderhandelingspositie bij het uitwerken van een vertrek regeling), maar het lijkt erop dat het bestuur dit slecht voorbereid en verkeerd ingeschat heeft. Nu gaan zo hard onderuit zowel juridisch als qua imago en maken ze hun eigen positie onhoudbaar.
Dit spel is gespeeld het is nu alleen nog maar wachten op de uitvoering.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 12:02
|
|
Ik denk dat het ongeveer zo zit.
Ze moesten van Van der Zee af (wat ik persoonlijk wel logisch vind, ik roep hier al jaren dat die man niet functioneert bij Ajax, daar had ik wel enige fundering voor). Het zou mij zelfs niet verbazen wanneer Van den Boog naar De Boer een excuus nodig had waarom de scouting niet functioneerde. Van der Zee als 'dader' neerzetten zou misschien voor wat goodwill zorgen bij De Boer. Het viel me op dat ook De Boer zich uitsprak over het niet functioneren van VDZ destijds
De timing om VDZ eruit te kicken (tijdens het aantrekken van een vervanger van Suarez) gaf twee dingen aan.
1. de boel is niet op orde
2. we zijn er mee bezig om de rotte appels eruit te snijden (VDZ).
Toen moesten ze VDZ er nog uitknikkeren want alleen op non-actuief stellen werkt niet, anders betaal je gewoon zijn salaris door. Bij feyenoord was er akltijd de cultuur om dan zo iemand een forse oprot en zwijpremie te betalen en de vuile was binnen te houden. Bij Ajax hebben we dat wat minder, ik vermoed dat Ajax te weingi in het vooruitzicht stelde voor VDZ om zomaar de pek en veren op zich te nemen. VDZ moet immers straks ook verder in een nieuwe baan bij een andere werkgever en laat niet zomaar zijn naam besmeuren.
Daar waar Ajax de arbittragezaak heeft aangespannen heeft VDZ er slim van gebruik van gemaakt om zijn naam te zuiveren en terug met modder te gooien. Ajax had een grote aanzet vooraf dat er zulke 'ernstige feiten' zich hadden voorgedaan. Maar ze konden de opinie niet meer keren dat alleen VDZ de kwade genius was in dit verhaal. Het zei daarom al veel dat niet VDB maar Slop ten tonele kwam in de rechtzaal. Dat was zoveel als damagecontrol, als VDB daar publiekelijk had gezeten was de schade nog groter geweest.
Ik denk dus dat Van den Boog zijn hand overspeeld heeft en dacht wel de rangen gesloten te kunnen houden(wat Kladde ook al aangeeft, de boel schikken en publique de verantwoordelijkheid op Van der Zee afschuiven). Het tegendeel is waar, na zijn zoveelste moddergooien verenigden zijn tegenstanders zich (Cruijff gesteund door Hiddink en Van Basten).
|