Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 11:17
|
|
Hopelijk krijgen we een opvolger uit het kamp Cruijff, anders begint het gezeik zo weer opnieuw.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 11:21
|
|
De aanval op Van den Boog in Telegraaf verbaast me niks. Daar zijn ze al maanden mee bezig. Bijvoorbeeld het voorbeeld van zijn aandeel in de zaak TEG, waardoor die door rechters is vrijgesproken, maar niet in de Telegraaf word vermeld. Dan doe je aan objectieve berichtgeving waarin de Telegraaf heel goed in is.
Als je het interview dan Van Basten leest dan pakt die Van den Boog niet aan, maar de overige directieleden zoals Van der Aat aan en Slop.
Citaat: Hopelijk krijgen we een opvolger uit het kamp Cruijff, anders begint het gezeik zo weer opnieuw. Er word nog gewoon gesproken met Keizer. Keizer wil eerst antwoord hebben op een aantal vragen voordat die erin stapt. Ajax is gewoon te snel geweest met openbaar te maken. De kans is nog steeds aanwezig dat Keizer erin stapt.
|
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 11:24
|
|
Citaat: De aanval op Van den Boog in Telegraaf verbaast me niks. Daar zijn ze al maanden mee bezig. Bijvoorbeeld het voorbeeld van zijn aandeel in de zaak TEG, waardoor die door rechters is vrijgesproken, maar niet in de Telegraaf word vermeld. Dan doe je aan objectieve berichtgeving waarin de Telegraaf heel goed in is.
Als je het interview dan Van Basten leest dan pakt die Van den Boog niet aan, maar de overige directieleden zoals Van der Aat aan en Slop.
Citaat: Hopelijk krijgen we een opvolger uit het kamp Cruijff, anders begint het gezeik zo weer opnieuw. Er word nog gewoon gesproken met Keizer. Keizer wil eerst antwoord hebben op een aantal vragen voordat die erin stapt. Ajax is gewoon te snel geweest met openbaar te maken. De kans is nog steeds aanwezig dat Keizer erin stapt.
Dat is waar , goed dat je dit opmerkt Bart.
Verders irriteert Rik Van der Boog me behoorlijk, zijn onderwijzers toontje niet in het minst .
|
10Oele

Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 11:42
|
|
Wat nu interessant gaat worden is de vraag of dit eigenlijk een verkapte machtsstrijd aan het worden is tussen Cruijff en consorten aan de ene kant en v/d Boog en de huidige directie aan de andere kant. De relatie tussen van Basten en Cruijff is duidelijk, ook al hebben die 2 onenigheid gehad, het lijkt mij dat dit verder weer goed zit. Daarom is de kritiek die van Basten juist nu uit, niet helemaal toevallig lijkt mij. De vraag is verder wat de relatie tussen van der Zee en Cruijff is? Mochten die 2 ook in hetzelfde kamp zitten, dan is dit misschien de sleutel om v/d Boog eruit te werken. Zeker in combinatie met het interview van van Basten in het AD. Dan kunnen Slop en van der Aad ook meteen hun biezen pakken. Cruijff kan dan op elke plaats in de organisatie zijn eigen mensen neerzetten, al is dit dan verder ook weer afhankelijk wat Coronel gaat doen. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat als de gehele directie eruit gaat, Coronel dan vrolijk blijft zitten, hij is hier immers verantwoordelijk voor. Dit zal door de supporters ook niet gepikt worden lijkt me. Het gevaar is nu wel dat als Cruijff de machtsstrijd aan moet gaan, hij zich niet terug moet trekken omdat hij hier geen zin in heeft. Ook dan zal de achterban een vertrek van de gehele directie moeten eisen. We hebben Cruijff nu zover dat hij zich er daadwerkelijk mee aan het bemoeien is, het slechtste wat nu kan gebeuren is dat hij zich weer terugtrekt. In dat geval komt er nog steeds geen einde aan de huidige gang van zaken.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 11:45
|
|
Moet eerlijk zijn dat het me vies tegenvalt.
Hij kwam (los van het TEG gebeuren) heel integer over en als een gemeend Ajacied.
Nu de vuile was zich steeds meer en meer opstapelt moet ik ook steeds meer mijn vertrouwen in vdBoog overboord gooien.
Wat natuurlijk wel opvallend is, is dat de kritieken nagenoeg allemaal uit kamp Cruijff komen.
|
Lammert Albertus

|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 11:52
|
|
Citaat: Moet eerlijk zijn dat het me vies tegenvalt.
Hij kwam (los van het TEG gebeuren) heel integer over en als een gemeend Ajacied.
Van der Zee geval komt slecht over, voor de rest kan Vdr Boog nog zeker wel integer zijn, wellicht meent hij echt dat hij het beter ziet, dat wil ik van hem wel geloven.
Nu de vuile was zich steeds meer en meer opstapelt moet ik ook steeds meer mijn vertrouwen in vdBoog overboord gooien.
Wat natuurlijk wel opvallend is, is dat de kritieken nagenoeg allemaal uit kamp Cruijff komen.
Maar die kritieken zijn allen wel terecht en daar draait het om, zij hebben een kritischer scherper beoordelingsvermogen, niet gek toch, ze hebben een veel hoger nivo, dat zijn ze hier amper nog gewend.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 13:06
|
|
Citaat: Er word nog gewoon gesproken met Keizer. Keizer wil eerst antwoord hebben op een aantal vragen voordat die erin stapt. Ajax is gewoon te snel geweest met openbaar te maken. De kans is nog steeds aanwezig dat Keizer erin stapt.
Werd het zo bij VI verteld, Bart?
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 13:24
|
|
Citaat: Er word nog gewoon gesproken met Keizer. Keizer wil eerst antwoord hebben op een aantal vragen voordat die erin stapt. Ajax is gewoon te snel geweest met openbaar te maken. De kans is nog steeds aanwezig dat Keizer erin stapt.
Werd het zo bij VI verteld, Bart?Ik heb VI niet gezien, maar heb het uit het AD. Die krant heeft het steeds bij het rechteeind als het aan komt op berichtgeving over Ajax in de krant. Er stond in dat Keizer vragen heeft gesteld en daarop is het antwoord wil hebben, voordat die een besluit neemt.
|
Lammert Albertus

|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 15:19
|
|
Het is me toch ook wat, Keizer is bijna hoogbejaard, JC is er ook bijna ,Van Duivenbode, maar ook na een heel leven hebben ze wezenlijk nog weinig te vertellen bij de club die zij groot hebben gemaakt. Ja zij !
Wat een verschil met Bayern Muenchen!
Typisch Nederlands altijd de verkeerde mensen op de verkeerde plaatsten !
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 16:46
|
|
Bayern Munchen is misschien wel het beste voorbeeld van hoe het wel moet.......al hun grote sterren hebben er een functie en bepalen het beleid en bewaken dat ook.
Dat is ook de enige reden dat v Gaal daar buiten word gekegeld op korte termijn......die stellen het beleid niet bij omdat Louis dat wil.
Ik droom van een constructie waarin Cruijff een hele hoge positie heeft in de RVC of de directie en dat mensen als v Basten, Bergkamp, Keizer en noem ze allemaal maar op......een echte functie hebben binnen de club........echte Ajacieden die de club runnen net zoals bij Bayern.
Dennis als assistent van De Boer zou bv een goede zet zijn.......dat zijn mensen waar tegenop gekeken word.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 16:53
|
|
Citaat: Bayern Munchen is misschien wel het beste voorbeeld van hoe het wel moet.......al hun grote sterren hebben er een functie en bepalen het beleid en bewaken dat ook.
Dat is ook de enige reden dat v Gaal daar buiten word gekegeld op korte termijn......die stellen het beleid niet bij omdat Louis dat wil.
Inderdaad Ad en het werkt prima daar in München. Misschien wel de best gerunde club in de wereld.
|
Lammert Albertus

|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 17:02
|
|
En dan zonder dat Hollywood gedoe, maar Kalle Rummenige is een hele goede.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 11:11
|
|
Vanaf het eerste moment komt vd Boog over als een gladde zakenman en dat blijkt hij na een aantal jaar ook te zijn. Door meerdere leugentjes (zelfs in de ledenraard) is hij zijn geloofwaardigheid kwijtgeraakt. Bij Telfort is hij op een merkwaardige manier miljonair geworden en bij TEG heeft hij een louche rol gespeeld. http://www.quotenet.nl/stok-exchange/rik-van-den-boog-cashte-lachend-mee-met-marcel-boekhoorn.php
Bij Ajax roept hij een hoop maar gebeurt er weinig in de goede richting. Hoe zo'n man ook weer bij Ajax terechtkomt is onvoorstelbaar. Al jaren worden mensen zonder naam uit de voetballerij aangesteld bij Ajax. Het grote nadeel van dit soort mensen is dat ze naam willen maken. Er wordt puur uit eigen belang en korte termijn gehandeld. Dat zien we ook weer met vd Boog.
Hij kan al zijn fouten herstellen door nu Cruijff zijn gang te laten gaan en zijn plannen ten uitvoer te brengen. Als hij zijn uitspraken waarmaakt staat Cruijff zo weer buiten. Gevolg is dat we een nog aantal slechte jaren tegemoet gaan, waarna vd Boog uiteindelijk zal sneuvelen.
Ik ben al heel lang ontevreden over vd Boog, maar veel mensen hier hebben hem verdedigd. Zijn diezelfde mensen nog steeds tevreden over hem?
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 12:01
|
|
@ JL: Ik ben er een van geweest die zei 'laten we vd Boog het vertrouwen geven, hij komt integer over en lijkt goeds te willen doen'.
Langzaam besef ik me dat ik er op terug moet komen en dat vdBoog wellicht meer spelletjes speelde dan men lief is. Er komt nou eenmaal teveel twijfelachtige zaken naar buiten.
In principe is het vertrouwen dus ook flink afgenomen, en vraag ik me af wat er allemaal gaat gebeuren met de directie die er zit.
Kwestie van tijd denk ik....
|
Vienna

Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 12:24
|
|
Bij mij genoot-ie in eerste instantie ook het vertrouwen, zoals dat hoort. De klad kwam erin rond de Fulham-soap en met het uiteindelijke vertrek van Jol en de hele gang van zaken in de laatste transferweek van januari was ik om. Hoewel ik niet zo'n voorstander ben van een technisch directeur kun je het bevoegdheidsgedeelte wat zweeft tussen een passant in de persoon van een hoofdtrainer en een algemeen directeur onmogelijk overlaten aan deze Rik van den Boog. Dus of tóch aan de TD, of wieberen geblazen voor Rik.
Hoe vaak in interviews al niet voorbij is gekomen dat bepaalde dingen'm tegen zijn gevallen, dat het meer tijd vergt dan waarin-ie op gerekend had en dat-ie zaken heeft onderschat... Gewogen en te licht bevonden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:02
|
|
Net bij de VI...Van den Boog gaat hangen overmorgen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:08
|
|
VDB heeft goede dingen gedaan, maar nu slaat de balans ver door naar het negatieve...
Die man moet echt weg.
http://www.ajaxfans.net/nieuws-8253_Van ... asten.html
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:16
|
|
Als je het zo hoort gaat het idd niet lang meer duren.
Mooie praatjes maar zijn show is voorbij.
Leugenaar 1e klas als je hoort over het aanstellen rond F. de Boer.
Met iedereen gesproken maar iedereen ontkent.
|
Fendergear

Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:16
|
|
Technisch directeur hoop ik op Hiddink, met een adviesorgaan onder leiding van Cruyff. Algemeen directeur in plaats van Van den Boog hoop ik op Keje Moolenaar. Die maakt op mij altijd een zeer, zeer goede indruk.
|
hannes

Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:19
|
|
Maarja, dat is net zo'n lul-ei als vdBoog. Gladjakker eerste klas, ik moet het nog zien of hij zichzelf voor Ajax weg wil cijferen in die positie of dat hij er zit voor zijn eigen ego.
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:24
|
|
Hopelijk eindigt de samenwerking met Van den Boog deze week. Ik ben benieuwd hoe goed Van der Zee nu eigenlijk was, terugkomen zal hij niet meer.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:38
|
|
De ledenraad zal deze week haar vertrouwen in van de Boog opzeggen, lijkt mij.
Adieu, het gaat je goed Rikkie. Z'n positie is onhoudbaar geworden.
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:41
|
|
Het zijn keiharde feiten tegen v/d Boog. Hij word nu echt met de billen bloot gesteld en kan niet meer geloofwaardig overkomen.
Ook de aanéénrijgende feiten die in VI werden voorgeschoteld doet je mond toch wagenwijd open gaan.
Deze man moet snel plaats maken.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:51
|
|
Het is tijd voor Rik van den Boog om op te stappen want dit kan zo niet meer. Ajax moet Molenaar maar aanstellen als Algemeen Directeur en dan op zoek naar een goede Technisch Directeur. Verder mag Hans van der Zee van mij wel weer opgenomen worden in de scoutingsstaf.
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:53
|
|
Jol die van de Zee bijstaat?
lekker geluisterd naar de scouting met dat rijtje aankopen haha
Ajax is niks en wordt niks meer. Allemaal gejank. Iedereen zaagt aan ieders poten.
|