Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 feb 2011 16:14
Citaat:
Ajax zal een deel van de 26,5 miljoen uit de Suarez-transfer aanwenden om een spits (Bas Dost M.V.) van een Nederlandse club proberen te strikken.
„Het is toch prachtig dat Ajax het Nederlandse voetbal subsidieert”, zegt algemeen directeur Rik van den Boog, die echter weigert om de hoofdprijs te betalen. „We kopen alleen als de speler haalbaar is voor de waarde die wij hem toedichten. De prijs met factor drie gaan we niet doen.”
Oh, wat wil ik dat mannetje kapot slaan als je zulke uitspraken durft te wagen.
Citaat:
"Ajax kan de Eredivisie niet blijven subsidiëren"
Rik van den Boog weigert om de Eredivisie van vele extra miljoenen euro's te voorzien. Ajax betaalt op twee manieren al meer dan de rest, betoogt de algemeen directeur in NUsport.
Ajax ontving afgelopen winter liefst 26,5 miljoen euro voor Luis Suarez, maar daarvan werd geen enkele euro uitgegeven. "Wij kunnen niet blijven doorgaan met het subsidiëren van de Eredivisie", zegt Van den Boog. "Wij betalen al meer dan de rest."
"Een percentage van alle inkomsten gaat naar de KNVB. Dat is bij ons twee miljoen euro, terwijl ADO Den Haag misschien een ton betaalt", stelt de Amsterdammer. Hij vervolgt: "De tv-gelden worden keurig verdeeld over alle clubs terwijl er veel meer mensen naar Ajax kijken dan naar de meeste andere clubs."
"De derde wijze waarop wij extra betaalden gebeurde doordat een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer. Dan krijgen die andere clubs een probleem met hun begroting, dus ik hoop dat ze nu normale prijzen gaan vragen. Zo niet, nou ja dan halen wij onze nieuwe spelers uit andere landen", besluit Van den Boog.
Het eerste punt vind ik dat vd Boog niet helemaal gelijk heeft, het gaat om een percentage van de inkomsten, net zoals iedere Nederlander een percentage over zijn inkomen aan belasting afstaat. Bovendien is er zonder clubs geen competitie.
Op het tweede punt heeft hij wel gelijk, deze inkomsten zouden moeten worden verdeeld naar kijkers percentage.
Het derde punt heeft hij deels gelijk. Ajax dient echter wel een marktconforme prijs te betalen. Indien Matavs of Elia door buitenlandse clubs worden opgehaald die daarvoor een hoger bedrag bieden, dan snap ik dat hetzelfde bedrag aan Ajax wordt gevraagd. Ook dient rekening gehouden te worden met de prijs-kwaliteit verhouding, in dat geval is Mertens niet te duur (voor 7 miljoen) en Dost die op de bank zit bij Heerenveen voor hetzelfde bedrag wel te duur.
Geregistreerd: 26-02-2008 Forum berichten: 2874 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 8 feb 2011 16:50
Dat wat jij hier nu uiteenzet heb ik bij het bericht op de voorpagina ook al aangekaart. Ongelooflijk, hoe kunnen we die man nog serieus nemen lettend op de vetgedrukte uitspraken. Bah, de bijnaam van Blind zou ook zeer geschikt zijn voor ons Rick.
Wat een vreemde man blijft het ook. Een week later iets 100% anders zeggen en is het beleid ook ineens 100% omgedraaid.
"Dan halen we onze spelers wel uit het buitenland" Ja, Rikkie, dat heb ik vaker gehoord jongen. Als het erop aankomt blijkt altijd dat we niet hebben gescout en dat we geen fatsoenlijke schaduwlijstjes hebben en vaak maarzo wat doen. Net zoals afgelopen transferperiode.
We wilden Mertens, Dost en Pröpper, 3 totaal verschillende spelers. Dat getuigt toch niet van beleid man. Als er bij Twente een linksbuiten vertrekt halen ze een linksbuiten. Zo moet dat hier toch ook gaan.
Als het erop aankomt blijkt altijd dat we niet hebben gescout en dat we geen fatsoenlijke schaduwlijstjes hebben en vaak maarzo wat doen. Net zoals afgelopen transferperiode.
Inderdaad. Het is een leugenaar wat tevens later bevestigd werd door De Boer door te zeggen: 'volgende keer moeten we een lijst met spelers hebben, zodat we gelijk kunnen handelen bij het vertrek van een speler'. Het lijstje Dost, Mertens is een week voor vertrek van Suarez opgesteld, zonder te scouten.
Ik vergaf hem zijn blunder vorige zomer, maar deze man is niet ervaren en professioneel genoeg om een dergelijk verantwoordelijke rol te vervullen.
Als het aan algemeen directeur Rik van den Boog ligt, wordt het beleid van Ajax in de toekomst door een directie die ondersteund wordt door mensen die ook op voetbalgebied voldoende verstand van zaken hebben. Er is eveneens plaats voor clubicoon Johan Cruijff. “Johan wordt waarschijnlijk een klankbord op technisch gebied en daar zijn we erg blij mee”, vertelt Van de Boog aan NUsport.
/
“Maar Cruijff gaat niet over de aanstelling van de hoofdtrainer of de technisch manager”, benadrukt de algemeen directeur. De Amsterdamse club wil graag nog deze week drie zogeheten klankbordgroepen benoemen, die zich moeten buigen over achtereenvolgens de financiële zaken, de verenigingszaken en het technisch beleid. Het is aannemelijk dat Cruijff een rol gaat spelen binnen die laatste groep.
Dit gezelschap moet onder meer nadenken over het technische model bij Ajax: het rapport-Coronel suggereerde twee opties (één met een sterke trainer, één met een sterke technische directeur), maar Van den Boog heeft een variant voor ogen. “Mijn persoonlijke mening is een tussenmodel waarbij de directie alles te vertellen heeft, maar vanuit de voetbaltak gevoed wordt met de juiste informatie. Ik vind: er kan niet ineens een technisch directeur komen die zegt: we gaan het totaal anders doen. Dat wil ik niet. Liever heb ik iemand die uitvoert wat de directie voorstaat.”
Voetbalzone.nl
Machtsbelust mannetje is het toch ook. Dan kan je net zo goed geen technisch directeur aanstellen.
Lammert Albertus Geregistreerd: 11-11-2010 Forum berichten: 279 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 9 feb 2011 22:42
Citaat:
Hij is met zichzelf bezig.
Dat is jouw vriendje Blind ook.
Empulse als jij het verschil niet ziet in karakterstructuur van Blind en VdrBoog en het dienstbaar opstellen, Blind is een bescheiden toegewijde vent.
Zoek lekker slechte intenties bij Blind, das spijkers op laag water gegoe.
Empulse als jij het verschil niet ziet in karakterstructuur van Blind en VdrBoog en het dienstbaar opstellen, Blind is een bescheiden toegewijde vent.
Zoek lekker slechte intenties bij Blind, das spijkers op laag water gegoe.
Blind heeft niet voor niets een bijnaam die regelmatig eer aan doet. Daarnaast heeft hij zijn zoon een belachelijk lang contract gegeven zonder dat hij dat verdiende. Dan ben je dus met jezelf bezig, niet met het belang van Ajax.
Lammert Albertus Geregistreerd: 11-11-2010 Forum berichten: 279 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 9 feb 2011 23:34
Tjonge jonge , niet voor niks een naam...., ja in de WOII zijn verzetsmensen ook voor colaborateurs gezien , een goegemeente , men zegt ....., ik wantrouw die altijd.
Ik heb eens zitten denken (lastig op vrijdagochtend).
Wat is de relatie vdZee - Cruijff?
Klein beetje fantasie kan je het volgende bedenken:
vd Zee heeft mede op aanraden van Cruijff een zaak aangespannen om zo wat vuile was over vd Boog buiten te leggen. Mits de zaken waar zijn (over het scouten etc. bijvoorbeeld) dan is de positie van vd Boog onhoudbaar en zal hij moeten aftreden.
Ik vermoed dat dan in het spoort van vdBoog ook Coronel de handdoek zal gooien en zo ontstaat er de ruimte voor Cruijff-adepten (Duivenbode?).
Ben ik nu heel raar aan het denken of vermoeden meer mensen dit?
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 feb 2011 09:58
De Telegraaf neemt Van den Boog al tijden onder vuur, zie ook het TEG drama. De T. is daarnaawst ongeveer de krant die het meest trouw is aan Johan Cruijff dus het een en ander zal wel met elkaar te maken hebben.
Neemt niet weg dat wat er over de scouting gaande was gewoon moet kloppen, er kunnen geen positieve rapporten liggen over Atouba en Ooijer. Als dat 40% loonsstijging verhaal voor VDZ ook nog klopt dan is VDB geen seconde meer geloofwaardig. Ik ben zelf wel thuis in ontslagrecht en ik weet dat je mensen slechts op basis van twee zaken kunt ontslaan
1. op basis van een ernstige overtreding: dronkenschap op het werk, gevaarlijke dingen doen, ersntige belediging. Maar dan is een ontslag meestal op staande voet
2. op basis van niet/slecht functioneren zonder dat daar een medische oorzaak aan ten grondslag ligt. Om dit hard te maken moet er een uitgebreid dossier klaarliggen dat alle incidenten opsomt en aangeeft dat er over een langere tijd ontevredenheid is over diens functoneren.
Aangezien VDZ een half jaar terug nog een loonsverhoging heeft gehad (denk niet dat dat uit de lucht gegrepen is), kan VDB moeilijk hard maken dat VDZ al een hele tijd niet functioneert. Dat zou hij slechts op zijn nieuwe functie kunnen betrekken maar dan nog is dat een moeilijke zaak.
Het lijkt een gelopen race. Aan alle kanten wordt Van den Boog vast gezet en het verbergen van de vele fouten die hij gedurende zijn periode bij Ajax heeft gemaakt.
Coronel zal de dans helaas wel ontspringen.
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 11 feb 2011 10:27
Citaat:
Coronel zal de dans helaas wel ontspringen.
Hoezo?
Geplaatst: Vr 11 feb 2011 10:59
Mensen die werken ook al is het bij en grillige bedrijfstak als betaald voetbal, moeten zich veilig kunnen wanen voor onheuse argumentaties die leiden tot ontslag, mooi stukkie van Pushkin hierover.
Ajax is te lang te grillig geweest, te opportunistisch, JC gaat er nu wat aan doen.
JC weet wat een talent nodig heeft aan organisatie en begeleiding.
Dat waren ze bij Ajax al heel lang kwijt, juist dit luistert zo nauw.
Hoe fijner het talent, hoe gevoeliger die is voor het minder veilige klimaat, zie daar ook de problemen bij Feyenoord, waar nimmer 1 talent tot zijn potentie heeft kunnen doorgroeien binnen die club.
Krijgt JC Ajax volledig naar zijn wens zullen er logischerwijs veel meer grotere echte 14 karaats talentjes zich melden bij Ajax.
En daar ontbrak het aan bij Ajax, maar we zijner nog zker niet, het moet helemaal goed, anders lekt er verkerde energie weg, dan zal het net niet blijven !
Nou daarvoor doet JC het niet , NET NIET !!Sup top en middelmaat moet eindelijk maar eens voorbij zijn hier .
Ad Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Za 12 feb 2011 01:27
Nou daar ben ik het wel volmondig mee eens.......Coronel is een rat van het zuiverste water.....ik heb hem hier al eerder aangepakt.
De man is vanaf het begin niet geloofwaardig en een notoire leugenaar......ik hoop echt dat ie op zout.
Net op Ajax tv een 7 minuten durend intervieuw met Vd Boog gezien en opnieuw weet hij het allemaal mooi te vertellen maar ik hoor alleen maar onzin.
Hij vertelde dan dat de kankbordgroepen gingen praten over of er kunstgras in die ArenA moet en meer van dat soort shit........geen woord hoorde ik over de jeugd opleiding, geen woord hoorde ik over het terug brengen van de Ajax cultuur......ik zou bv eens met het tenue beginnen (weg met dat Adias!!!) en daarna het logo.
daar moet je binnen een uurtje wel uit zijn en als je dan perse over die ArenA wilt praten Rick.......praat dan niet over kunstgras maar over rood-witte stoeltjes en meer Ajax cultuur.
Wat ik Rick wel hoorde zeggen in die 7 minuten was dat hij maar liefst 6 keer de zin "het bedrijf Ajax" en "wij als bedrijf" in de mond nam en zo heeft hij ongewild precies duidelijk gemaakt waar de schoen wringt.
Ik zal het "Rick de kikker" nog 1 keer uitleggen: AJAX IS EEN VOETBALCLUB EN GEEN BEDRIJF !!!! ook al is het dat de laatste 10 jaar wel geworden.
Ik hoop stiekum dat Johan inderdaad met die vd Zee iets in elkaar heeft getimmerd, want dat zou natuurlijk een briljante zet zijn.......sneaky maar briljant.
Zag Johan ook nog even bij VI vanavond en wat een schitterend figuur is het toch.....dat laconieke en zelf verzekerde, dat straalt gewoon alles uit waar Ajax voor stond. Al mijn hoop is op deze man gevestigd.
Geplaatst: Za 12 feb 2011 08:24
Goed verwoord Ad, dank je,
bedrijf - in het bedrijfsleven- bedrijfseconomisch zijn de woorden, daarmee denkt Rikkie de meesten mensen te imponeren, want we werken bijna allemaal bij een bedrijf.
Dat is een woord waar holle phrasen aan opgehangen kan worden, Van der Boog met zijn redelijke middelbare school docenten toontje is daar een meester in.
Lieve mensen , beste Ajaxieden, Ajax is geen vereniging geen club meer , nee we zijn een BVO een NV een beursgenoteerd miljoenen bedrijf .
iedereen rustig oh ja meneer Van der Boog, u zult het wel beter weten dan Johan, die nog nooit een bedrijf succesvol heeft geleid. Nee er gingen er zelfs een paar Cruijff bedrijfjes failliet.
Nee laten we luisteren naar de Vdr Boog en Coronelletjes, zij zijn niet van de bedrijfskenis en ervaring,
Van der Boog opzouten met je heilloze redelijke bedrijfspraatjes, Ajax is een voetbalclub en daar weet JC megaveel meer vanaf dan jij en Piet Keizer ook !
1. op basis van een ernstige overtreding: dronkenschap op het werk, gevaarlijke dingen doen, ersntige belediging. Maar dan is een ontslag meestal op staande voet
2. op basis van niet/slecht functioneren zonder dat daar een medische oorzaak aan ten grondslag ligt. Om dit hard te maken moet er een uitgebreid dossier klaarliggen dat alle incidenten opsomt en aangeeft dat er over een langere tijd ontevredenheid is over diens functoneren.
Aangezien VDZ een half jaar terug nog een loonsverhoging heeft gehad (denk niet dat dat uit de lucht gegrepen is), kan VDB moeilijk hard maken dat VDZ al een hele tijd niet functioneert. Dat zou hij slechts op zijn nieuwe functie kunnen betrekken maar dan nog is dat een moeilijke zaak.
Ter aanvulling op punt 2. Dit niet of slecht functioneren moet dan ook met diegene besproken zijn (op een formele wijze dus functioneringsgesprek inclusief verslag van dit gesprek getekend door beide partijen) en er moet de mogelijkheid tot verbetering geboden worden. Dit lijk me hier niet aan de orde. Dit wordt of schikken (onder het mom van verstoorde arbeidsrelatie) of VDZ terug in dienst nemen.