Auteur
|
Bericht
|
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 19:23
|
|
Van der Boog in de VI
De Champions League heeft 10 miljoen euro opgeleverd. Ajax volgt een financieel 5-jarenplan waarop het inmiddels 1 jaar voor ligt zonder spelers te verkopen.
Over Jol
Martin is niet opgegroeid in onze cultuur. Dan kiest een trainer sneller voor de werkwijze waar hij aan gewend is. Die ruimte moet je hem in zekere mate geven. Maar door zijn keuzes dreven we af van de rode draad die we bij Ajax voor ogen hebben. Martin kwam onder druk te staan en wilde terugvallen op een soort voetbal dat wij niet voor ogen hadden. Dit verschil in visie werd een soort splijtzwam.
Haagse kliek
Dat gezeur begon al op de dag dat hij binnenkwam. Het stoorde me daar elke nuance leek te ontbreken.
Blind vs Jol
In eerste instantie uitgegaan van volwassenheid van beide. Een verstandshuwelijk is niet ideaal maar zat de goede prestaties niet in de weg. 6 weken geleden werd de breuk duidelijk.
Onder druk gezet door Jol irt Fulham?
Niet onder druk gezet. Had het zelf anders gedaan als ik trainer was geweest. Meteen na de vakantie teruggekomen en Jol gezegt op te houden met zeuren.
Toch kwam El Hamdaoui
2 maanden voor Fulham voor Jol kwam waren we al met hem bezig. Een akkoord duurde gewoon lang. Een vertrek van Jol naar Fulham stond daar los van.
Chadli
Door de scouts technisch en tactisch afgekeurd. Zelfs niet goed genoeg om hem langer te blijven volgen. Twente en Ajax zijn onvergelijkbaar qua mentale weerbaarheid en media-aandacht die nodig is.
Cruijff
3 keer geprobeerd met Cruijff in contact te komen. 1e keer was voor de kritische columns. Er kwam nooit iets terug. Berichten gingen ook via via. Tijdens Ajax - PSv niet gegaan vanwege mediaspektakel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 21:12
|
|
Eerlijk gezegd vind ik dit een erg slap interview. Goedpraten en punten noemen die niet te controleren zijn. Zoals het via via contact opnemen met Cruijff. Als je echt contact wil, krijg je contact. Via bijv Sjaak Swart, Johan Derksen of Jaap de Groot kom je zo met Cruiff in contact. Als het mij als nobody(met een paar anderen) lukt, krijgt de AD van Ajax zeker contact. Maar dat is maar 1 zwak punt van dit interview.
Vooral zijn eerdere uitspraken (vooral over Jol en Cruijff) staan haaks op dit interview.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 22:12
|
|
Citaat: Van der Boog in de VI
De Champions League heeft 10 miljoen euro opgeleverd. Ajax volgt een financieel 5-jarenplan waarop het inmiddels 1 jaar voor ligt zonder spelers te verkopen.
En er komt niets meer bij? Toch wel meer dan 10 miljoen? Het geld van de UEFA en de recettes samen is?
|
De Eik van De Dijk

Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Di 21 dec 2010 22:25
|
|
Ik neem aan dat dat zonder kaartverkoop is. Ik had zelf de omzet kaartverkoop op zo'n 8/9 miljoen geschat. Wat daar van over blijft, kan ik niet goed inschatten.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 26 dec 2010 10:45
|
|
Citaat: Van den Boog: Kritiek Cruijff goed
Uitgegeven: 26 december 2010 09:57
Laatst gewijzigd: 26 december 2010 09:59
AMSTERDAM - Rik van den Boog heeft aangegeven blij te zijn met de kritiek die Johan Cruijff de laatste maanden uitte op Ajax. De legendarische nummer veertien was kritisch over alle geledingen binnen de club.
De algemeen directeur vond de manier waarop Cruijff zich roerde minder positief, maar begrijpt wel het punt dat hij wilde maken. “Kritiek is altijd goed. Wie niet kritisch is, bereikt de top niet”, vertelt Van den Boog aan Ajax TV.
“Kritiek is bij uitstek het middel om iemand van gedachten te veranderen. Maar de manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs. Daarom ben ik blij dat we nu op een goede manier met elkaar in gesprek zijn.”
Duidelijk
Inhoudelijk was de boodschap van Cruijff altijd duidelijk, meende Van den Boog. De oud-Ajacied vond dat er van de peilers – topspelers uit de eigen jeugd, goed positiespel – waar Ajax om bekend stond niets meer over was.
“Zodra specifieke eigenschappen van spelers wegvielen, vielen we terug naar bedenkelijk niveau”, gaf Van den Boog aan. Uiteindelijk leidde dit zelfs tot het vertrek van trainer Martin Jol. “Martin gaf om moverende redenen aan: ik zie die rechterspits uit de eigen jeugd nog niet.”
Ervaring
“Hij was bezig orde op zaken te stellen – daarvoor haal je zo'n man met ervaring binnen – maar heeft het karwei niet kunnen en willen afmaken.” Van den Boog heeft er geen spijt van dat hij Jol niet tijdens de zomer al de wacht aanzegde, toen de trainer opzichtig flirtte met Fulham.
“Dat gebeurde kort voor we moesten aantreden in de voorronde van de Champions League. Na een fantastische reeks in de tweede helft van het vorige seizoen en met een team dat volledig vertrouwen had in de trainer, vond ik dat we niet moesten zeuren, maar doorgaan.”
NuSport
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 28 dec 2010 14:48
|
|
Gliber glibber glibber....
Voor wat Chadli betreft, er valt tactisch en technisch zeker wat op hem aan te merken. Maar als Ajax wordt je er niet geloofwaardiger op als je deze zomer namen zoals Hadouir en Leonardo wel op je shortlist hebt staan. Als Chadli niet goedgenog was had je die pistes uberhaupt nooit mogen bewandelen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 28 dec 2010 15:09
|
|
Inderdaad Puskin dat dacht ik ook al toen dit over Chadli werd gezegd maar daar is Rik vd Boog moeilijk iets kwalijk te nemen want wat weer hij nou van het kopen en verkopen van spelers en of een speler wel of niet een goede aankoop voor Ajax zal zijn. Het zijn de mensen met voetbal knowhow die dit moeten weten (de scouts en zolang er geen technisch directeur is de coach) en Vd Boog moeten begeleiden. Daarom moet er ook een technisch directeur komen want het is lastig om het Vd Boog die alleen even in de jeugdopleiding van Ajax heeft gespeeld kwalijk te nemen dat hij weinig voetbal knowhow heeft. Hij moet leiding geven aan de directie en niet zelf betrokken zijn in het technische beleid.
|
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 23:26
|
|
Chadli technisch en taktisch niet goed genoeg?
Pardon?
Tss, Inter, Spurs en Werder hadden maar wat moeite me Chadli.
Chadli heeft persoonlijkheid en geweldige goeie fysiek dat als eerst ,hij heeft rek heel veel rek,het ultieme kenmerk van waar voetbaltalent
Ik ga het nog sterker stellen, hij doet me verdomd veel denken aan Finidi George,
Chadli heeft bv. ook gogme, wou dat hi een Nederlander was. Finidi had gelijk soortig fysiek en geestlijke onafhankelijkheid deed gewoon zij ding, en hoe goed.
Had gemaakte Overmars een kwart van zijn voetbaltalent ware Ajax helemaal god geweest onder Lowieke.
Overmars wel respect voor , want wanneer je alle o zelfs meer uit je mogelijheden haalt ben je een echte topsporter.
,
VdrBrom ziet t vele malen beter dan Ajax scouts en Rik En Jol, my God .
VdrBrom moest het altijd al hebben van zijn intellgentie en rust in en overzicht,iets wat Ajax heel, veel te lang zo deerlijk ontbeerde.
Rik je oogt intelligent redelijk en zo meer, maar echt echt je voetbal referentiekader schiet dusdanig te veel tekort dat het voor JC zonde tijd is.
Daarbij is je zelfachting dat je JC wel snapt, je waagde meermaals denigrerende JC remarks, zeker toen dat in tal van leading voetbalpraatprogrammaas bonton werd, ongeloofwaardig en meer.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:33
|
|
Mocht de Vi gelijk hebben met al die training wisselingen bij Ajax, dan heeft Van den Boog heel opzichtig gefaald. Dan moet je als bestuurder je conclusies trekken en opstappen.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:39
|
|
Wat bedoel je, Bart?
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:45
|
|
Citaat: Wat bedoel je, Bart?
Ja... vertel Bart, ik kan je namelijk niet helemaal volgen
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:56
|
|
Citaat: Wat bedoel je, Bart? Je zult als bestuurder beleid moeten maken, dat is niet gebeurt als je na een half jaar tot de conclusie komt dat het trainers duo vervangen word. Van den Boog heeft in de media steeds lopen roepen dat Roy en Van den Dussen uit de test het beste kwam. Die test hebben ze gedaan om te zorgen om de beste trainer te kiezen voor Jong Ajax. Blijkbaar stellen die test niks voor en moeten ze na een half jaar al tot de conclusie komen dat ze niet functioneren voor een belangrijke positie.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:58
|
|
Ik denk dat ik het stuk over vd Dussen in de VI dan heb overgeslagen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:02
|
|
Wat voor tests zijn dit, Bart?
|
Bart

|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 20:11
|
|
Citaat: Wat voor tests zijn dit, Bart? In die test zijn zaken opgenomen die een trainer van Jong Ajax moet beheersen. Volgens Van den Boog kwamen Roy/Van der Dussen daar het beste uit. Daarbij zullen er nog wel een aantal veranderingen komen bij de jeugdopleiding. Rene Stam (Jong Ajax t/m B1/B2) zal er ook wel uitvliegen als keeperstrainer en op korte termijn, zal ook vervangen worden door Grim. Als er zoveel wijzigen zijn heb je gewoon gefaald als beleidsmaker.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 21:00
|
|
In hoeverre speelt Cruijff een rol bij deze nieuwe trainers op de nieuwe plekken?
Dit is toch zijn stokpaardje, de jeugdopleiding.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 21:01
|
|
Als mij gehuigen me niet in de steek laat heeft Cruijff Vink eens eerder naar voren geschroven voor de positie van trainer van Jong Ajax. Dit klopt toch?
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 21:33
|
|
Volgens mij niet, eerlijk gezegd.
|
Bart

|
Geplaatst: Ma 3 jan 2011 20:15
|
|
Van den Boog over wijzigingen.
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 10:41
|
|
Citaat: Ajax zal een deel van de 26,5 miljoen uit de Suarez-transfer aanwenden om een spits (Bas Dost M.V.) van een Nederlandse club proberen te strikken.
„Het is toch prachtig dat Ajax het Nederlandse voetbal subsidieert”, zegt algemeen directeur Rik van den Boog, die echter weigert om de hoofdprijs te betalen. „We kopen alleen als de speler haalbaar is voor de waarde die wij hem toedichten. De prijs met factor drie gaan we niet doen.”
Oh, wat wil ik dat mannetje kapot slaan als je zulke uitspraken durft te wagen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 13:46
|
|
Dat is inderdaad een zeer, zeer, zeer verkeerde uitspraak.
Ik ben het kotsbeu dat AJAX dient als liefdadigheidsinstelling voor andere clubs. AJAX moet deze solidariteit zo snel mogelijk laten vallen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 15:40
|
|
Zeker weten. We zien er geen enkele vorm van respect/waardering voor terug. Laat ze het maar een keer voelen, bijvoorbeeld door middel van het zelf verkopen van onze tv-rechten. Dan kraaien ze binnenkort wel anders.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 15:43
|
|
Precies. Ze hoeven niet eens respect/waardering te tonen, maar de walging en haat is het andere uiterste.
|
Lammert Albertus

|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 17:33
|
|
Citaat: Volgens mij niet, eerlijk gezegd.
Ik heb ook ergens gelezen of van JC vriend , welingevoerde Frits Barend of van een andere JC kenner dat Cruijff Vink een goed idee vond.
|
Lammert Albertus

|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 17:36
|
|
Citaat: Ajax zal een deel van de 26,5 miljoen uit de Suarez-transfer aanwenden om een spits (Bas Dost M.V.) van een Nederlandse club proberen te strikken.
„Het is toch prachtig dat Ajax het Nederlandse voetbal subsidieert”, zegt algemeen directeur Rik van den Boog, die echter weigert om de hoofdprijs te betalen. „We kopen alleen als de speler haalbaar is voor de waarde die wij hem toedichten. De prijs met factor drie gaan we niet doen.”
Oh, wat wil ik dat mannetje kapot slaan als je zulke uitspraken durft te wagen.
Garcia heb je een slopers inborst ?
Gewoon even bijslapen joh , dan skip je morgen deze post !
|