Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Rik van den Boog: ex-Algemeen Directeur Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Rik van den Boog: ex-Algemeen Directeur Ajax
Maker: Eto'oBekeken: 102467
Status: InactiefBerichten: 1094
+ Nieuw bericht <<<   <   25  |  26  |  27  |  28  |  29  |  30  |  31  |  32  |  33   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
sincere1983

Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:33
Ik geef vd Boog ook nog het voordeel van de twijfel. Wat ik hem wel kwalijk neem is het 'buiten houden' van Cruijff.
Verder heeft hij wel meer foutjes gehad maar over het algemeen heeft hij het als AD niet slecht gedaan.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:34
Citaat:
Je studeert rechten toch? Je weet toch dat dat niet kan? En dat tegen een grootheid in voetballand. Hoezo in je eigen voet schieten. Die strijd zou hij nooit en never winnen.

Ja ik studeer rechten en daardoor weet ik dat het wel kan. Niet juridisch gezien nee maar de meeste contractuele conflicten worden helemaal niet op een juridische manier opgelost maar door middel van opnieuw onderhandelen.

Hoe slecht kan je het als AD doen? In twee jaar tijd is Ajax van een finacieel gezonde club naar een financieel ongezonde club gegaan. In twee jaar tijd zijn er twee trainers opgestapt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:43
Citaat:
Hoe slecht kan je het als AD doen? In twee jaar tijd is Ajax van een finacieel gezonde club naar een financieel ongezonde club gegaan. In twee jaar tijd zijn er twee trainers opgestapt.

Dat is niet de schuld van VDB. VDB werd in november 2008 aangenomen en toen waren de aankopen al gedaan.
ghostwriter

Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:45
Wielaert, Atouba, Mido, Tainio, De Zeeuw, Lodeiro, etc. zijn allen daarna gekocht en daar zitten ook meer dan genoeg grote missers bij die niet bij het beleidsplan horen.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:46
Citaat:

Nou gezond waren ze echt niet toen hij kwam. Volgens de berichten is hij juist aan het saneren. Grootverdieners weg, ander beleid. Je kan hem kwalijk nemen dat hij zich liet 'chanteren' door Jol en daardoor Mido en Ooijer kwamen, maar dit zijn wel de goedkoopste oplossingen geweest voor 1 jaar. Volgens mij hebben ze in het eerste kwartaal zelfs winst gemaakt.
Ik neem vdBoog vooral kwalijk hoe hij met Cruijff is omgegaan, maar dat kan zo veranderen de aankomende weken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:49
Eens met 343, VDB is niet direct verantwoordelijk voor de puinhoop die Van Basten achterliet. Alleen de aankoop van Wielaert heeft hij onder Van Basten toegelaten. Wat ik Van den Boog wel aanreken is een gebrek aan leiderschap en visie.

De miskopen van Van den Boog waren hoofdzakelijk transfervrij en lagen kortjarig onder conttract, nog steeds fout maar lang niet de reden dat het Ajax zo slecht gaat. Die kern is toch gelegd in aankopen zoals Dario Cvitanich en Evander Sno. (meerjarig en lang onder contract)
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:50
Citaat:
Wielaert, Atouba, Mido, Tainio, De Zeeuw, Lodeiro, etc. zijn allen daarna gekocht en daar zitten ook meer dan genoeg grote missers bij die niet bij het beleidsplan horen.

Allemaal zeer goedkope spelers. En De Zeeuw en Lodeiro kun je moeilijk miskopen noemen en passen wel in het beleidsplan.

Verder zou Van Basten nooit zijn contract aangepast laten worden.
ghostwriter

Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:55
Citaat:
Allemaal zeer goedkope spelers.

Atouba en Wielaert hebben Ajax anders genoeg gekost qua salaris.

Citaat:
En De Zeeuw en Lodeiro kun je moeilijk miskopen noemen en passen wel in het beleidsplan.

De Zeeuw vind ik wel een miskoop, ik was er heel erg op tegen dat hij kwam omdat ik hem niet bij Ajax vond passen dat heeft hij nu wel bewezen.

Lodeiro kan je inderdaad nog geen miskoop noemen en past wel in het beleidsplan.

Citaat:
Verder zou Van Basten nooit zijn contract aangepast laten worden.

Er zijn andere manieren om hem tegen te werken, zoals de RvC de transfers die meer dan 1 miljoen euro koste tegen te laten houden, die macht hebben zij toch?
Leonel

Geplaatst: Di 7 dec 2010 13:58
Volgens mij had vBasten contractueel vast laten leggen dat hij een x bedrag mocht investeren. Contract is contract en zeker in de eerste maanden.
ghostwriter

Geplaatst: Di 7 dec 2010 14:00
Als je zoiets vastlegd betekend dat nog niet dat je daarmee de macht van de RvC weg neemt. In MvB contrast stond dat hij 30 miljoen euro mocht investeren, er stond niet in dat hij dat zomaar in welke speler dan ook mocht doen. De RvC houd hun recht om een transfer af te keuren.
Leonel

Geplaatst: Di 7 dec 2010 14:01
Ok prima, maar wat heeft dat met vdBoog te maken? VBasten had al zoveel miljoen geinvesteerd.
ghostwriter

Geplaatst: Di 7 dec 2010 14:02
Dat er dus wel mogelijkheden waren om de macht van Van Basten in te perken en dat je als AD dat meteen moet opmerken en meteen naar de RvC had moeten stappen.

Als ik Rik was en bij Ajax binnen kwam net nadat de trainer 16 miljoen aan één speler uit had gegeven had ik meteen alle alarm bellen geluid. Rik v.d. Boog deed niets en liet Marco later ook nog Wielaert kopen.
Leonel

Geplaatst: Di 7 dec 2010 14:04
Dus vdBoog had dus in zijn eentje tegen de RvC en de technische staf moeten strijden?
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Di 14 dec 2010 11:22
Citaat:
Ajax wil volgend jaar miljoenen euro's bezuinigen door contracten met spelers af te laten lopen. De Amsterdammers zetten er op in om het aantal wisselspelers met duurbetaalde A-contracten verder af te bouwen.

Daarbij moet worden gedacht aan onder andere Oleguer, Evander Sno en Timothee Atouba, zo kregen de aandeelhouders van Ajax maandagavond te horen. Daarnaast neemt de club afscheid van bijvoorbeeld Rob Wielaert en Urby Emanuelson. Dat resulteert uiteindelijk in een kostenbesparing van zeker zes à zeven miljoen euro.

Afgelopen zomer nam Ajax al afscheid van Albert Luque, Gabri, Ogararu, Kennedy Bakircioglu en Dennis Rommedahl, waardoor de hoofdstedelingen momenteel nog 28 spelers met een A-contract hebben. Vier daarvan komen elders op huurbasis uit. "De kans bestaat dat twee van die huurlingen, Bruno Silva en Darío Cvitanich, in de winterstop bij ons terugkomen. Dan zit je op 26 spelers in de eerste selectie. Dat is ons streefaantal voor de toekomst", aldus algemeen directeur Rik van den Boog in het Algemeen Dagblad.

Voetbalprimeur.nl
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 14 dec 2010 11:48
Eigenlijk niets nieuws, maar dan nog zullen er teveel salariskosten zijn.

Beter terug naar 22 spelers en dan aangevuld met jeugdige talenten uit de A1/Jong -Ajax. Verder nog meer gaan werken met prestatiecontracten. Dus hogere kampioenspremie etc..
Nikos85

Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Geplaatst: Di 14 dec 2010 12:03
Denk wel dat dat voor het volgende seizoen vorm gaat krijgen. De boer is begaan met de jeugd en met 26 selectiespelers weet hij ook dat er minder kansen voor de jeugd komen, daarbij is het onzinnig om zoveel spelers te hebben als je er maar 14 kan gebruiken per wedstrijd. Prestatiecontracten daarentegen juich ik erg tegemoet, das een heel andere basis, dan kan je een redelijke speler voor een goede prijs hebben.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Di 14 dec 2010 13:36
Vreemde opmerking van van den Boog. Alleen doordat de contracten van Atouba (1.5), Oleguer (2.1), Emanuelson (1.5) en Sno (700.000) bespaar je al 6 miljoen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Di 14 dec 2010 14:06
Het lijkt er op dat Rik, door schade en schande, wijs aan het worden is. In de Algemene ledenvergadering heeft hij zijn fouten toe moeten geven. Hij heeft de passant Jol te veel macht gegeven en daar is hij nu zelf ook achter. Daarnaast was het bijzonder onverstandig om Cruijff eerst af te houden. Ook dat heeft hij inmiddels in de gaten. Ajax moet Ajax zijn en niet de FC Scheveningen of FC Zakenlieden.

Hij is in gesprek met Cruijff en volgt (hopelijk) zijn adviezen op. Want Rik heeft, in tegenstelling tot Cruijff, niet de voetbalwijsheid in pacht.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 14 dec 2010 14:39
JL, vind je dat een zwaktebod van Rik of niet?
Dat hij fouten heeft gemaakt is jammer, maar dit ziet hij zelf in. Hij heeft dus een zelfreflecterend vermogen en gaat niet door met de verkeerde dingen doen. Hij wil een andere koers varen die het beste is voor de club.

Denk zelfs dat hij eerst de aanbieding van Cruijff afwimpelde omdat hij dit met Jol besproken had.

De voetbalwijsheid van Cruijff en het bestuurlijk vermogen van vd Boog (want dat bezit hij wel degelijk), lijkt me een goede combi om verder te borduren op een stabiel AJAX beleid.
Thafunk

Forum berichten: 42
Geplaatst: Di 14 dec 2010 15:02
Ik vond v/d Boog wel een geschikte kerel, maar nu twijfel ik toch serieus hoor. Het bestuur van Ajax is geen plaats voor leerlingen, daar moeten mensen zitten met visie, die een beleid uitstippelen voor de lange termijn en daar achter blijven staan. Van den Boog geeft nu toch wel een brevet van onvermogen af vind ik; Van Basten, Jol, en nu zijn we weer het opleidingsinstituut. Drie verschillende werelden in wat, twee jaar tijd? Dat is bestuurlijk niet te verkopen.
Wel goed dat ze de financiën op orde lijken te krijgen overigens, daar zat een zware erfenis van het vorige bestuur.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Di 14 dec 2010 15:24
Riejuh

Citaat:
Dat hij fouten heeft gemaakt is jammer, maar dit ziet hij zelf in. Hij heeft dus een zelfreflecterend vermogen en gaat niet door met de verkeerde dingen doen. Hij wil een andere koers varen die het beste is voor de club.

Van Den Boog wil vooral overleven. Lees deze artikelen gewoon eens achter elkaar, kijk naar de tijd van de uitspraken. Van Den Boog is pas gaan glibberen en als een espenblad omgeslagen toen de revolutie op handen was. Toen werd wit ineens zwart.

http://soccer4u.nl/nieuws/8697/Van-den- ... on.require

http://www.soccernews.nl/news/101455/Va ... ieus_nemen

http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/57 ... -van-zaken

http://www.ajax1.nl/content/van-den-boo ... an-cruijff

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... =telesport

http://www.trouw.nl/nieuws/sport/articl ... f_toe.html

Dus even samenvatten: in Oktober 2009 geeft hij nog aan dat er geen plek voor Cruijff is, daarna reageert hij in september 2010 nog op de columns van Cruijff dat Cruijff niet serieus te nemen is, Cruijff geen kennis van zaken heeft en hij evrdrietig wordt van zijn woorden. Bovendien haalde Van den Boog nog uit met het feit dat Cruijff slechts 3 maal per jaar op de club komt en daardoor geen kennis van zaken kan hebben. Toen de kritiek aanzwelde kwam Van Den Boog met het statement dat hij "gescrhokken was van de kritiek van Cruijff". Even later toen de revolutie op handen was zegt Van Den Boog ineens dat hij een belletje van Cruijff zo mooi zou vinden. Weer even later zegt diezelfde Van Den Boog zich achter het plan te scharen voor de ledenraadsverkiezing.

Als ik Cruijff was zou ik de beste man niet serieus nemen. Van Den Boog roept dat wel lekker dat hij helemaal open staat voor de plannen van Cruijff ineens. Maar bij de benoeming van Edo Ophof wordt moeilijk gedaan. En je gaat mij niet zeggen dat je als algemeen directeur bij Ajax geen inmening hebt bij dat geluid. Zoals Cruijff ook al zelf stelt: http://www.telegraaf.nl/telesport/colum ... =telesport

Citaat:
Denk zelfs dat hij eerst de aanbieding van Cruijff afwimpelde omdat hij dit met Jol besproken had.

De voetbalwijsheid van Cruijff en het bestuurlijk vermogen van vd Boog (want dat bezit hij wel degelijk), lijkt me een goede combi om verder te borduren op een stabiel AJAX beleid.

Van den Boog wimpelde Cruijff ook al af voor Van Den Boog was aangesteld: zie eerste link. Daarnaast is Van Den Boog simpelweg ineens omgeslagen in zijn uitspraken en dat was niet in de laatste plaats omdat hij daar op dat moment belang bij had. Glibberaal pur sang, en precies de reden dat ik klaar met hem ben.
Nikos85

Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
Geplaatst: Di 14 dec 2010 23:21
He he, hier ben ik volledig mee eens. Van de Boog en ook Uri Coronel zijn beiden radicaal omgeslagen in hun uitspraken sinds pak en beet een week of twee begin je dat te merken. Nu ineens wel aanschuiven met Cruijff, what the hell? Nadat Uri nog zo stellig in het nieuws durfde te beweren niet met iemand te spreken die hem liever ziet vertrekken. En dat terwijl hij nooit intervieuws geeft omdat hij op de achtergrond wil blijven...
Nee voor mij is het al heel lang geen gejuich geweest met van de Boog en consorten, oke financieel schijnen ze aan de weg te timmeren, waarom? Omdat dat het enige is waar ze verstand van hebben. Die van de Boog verkoopt net zo makkelijk een concert als een wedstrijd van Ajax, volgend jaar word hij commercieel directeur bij Phillips en verkoopt hij tv`s, dat maakt hem niet zoveel uit. Zolang ze meer belangrijk zijn, veel te zeggen hebben en goed verdienen maakt het deze mensen niet zoveel uit wat ze verkopen heb ik het idee. Het zijn gewoon geen clubmensen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 10:47
Citaat:

Ik vind dat geen zwaktebod, maar inderdaad een manier om te overleven. Vd Boog valt steeds op door een gebrek aan ruggengraat en een gebrek aan leiding. Dat is dus zijn bestuurlijk vermogen. Hij ging superslecht om met de krachtenvelden rond de club: Cruijff probeerde hij via de media af te schepen. Zie daarvoor de reactie van Pushkin. Daarnaast heeft hij zich laten 'chanteren' door Jol en heeft hij niet ingegrepen bij de kwestie Jol-Blind. Het is bovendien Jol die zelf is opgestapt, vd Boog liet de boel uit de klauwen lopen. Het zijn een paar voorbeelden, waar zijn bijvoorbeeld die hervormingen van de jeugdopleiding?

Nu heeft hij zijn fouten toegegeven en ik hoop dat hij er iets mee doet. Waar ik vooral op hoop is dat hij nu volledig de visie van Cruijff ten uitvoer brengt. De visie vd Boog heeft weinig indruk gemaakt
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Wo 15 dec 2010 12:23
Hoe kan een visie (wel of geen) indruk maken als je geen visie hebt? Bovendien vind je dat Vd Boog alles fout heeft gedaan maar noem je het geen zwaktebod maar gooi je het op zijn bestuurlijk vermogen. En toch hoop je dat hij leert van zijn fouten? Lijkt me nogal naief aangezien het kenmerk van een scholletje juist is dat ze de fout nooit bij zichzelf zoeken maar dat ze zichzelf hooguit verwijten dat ze meegeglibberd hebben met het verkeerde kamp. Scholletjes denken niet in andermans belang en al zeker niet in het belang van een bedrijf of club. Scholletjes denken alleen in overleven en bij een club als Ajax gaat het overleven gepaard met een stijve elke keer als ze in de media mogen verschijnen. Jij noemt het bestuurlijk vermogen, ik noem het incompetentie........

Voorts kan ik jouw kritiek op Vd Boog, wat vooral bestaat uit voetbaltechnische zaken waar hij geen kaas van heeft gegeten, niet matchen met jouw post in de Technisch Directeur topic dat je geen TD met invloed wil hebben? Al deze zaken hadden namelijk voorkomen kunnen worden door een sterke en kundige TD MET veel zeggenschap aan te stellen. Een enkel uitvoerende TD had deze punten ook niet allemaal kunnen verhelpen namelijk..........
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 15 dec 2010 18:30
Peter, sorry maar ik begrijp niets van je reactie. Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen, want ik ben juist ontevreden over vd boog. Mijn reactie geeft antwoord op de vraag van Riejuh en ik zeg juist dat hij fouten maakt op bestuurlijk gebief.

Mbt de Td verwijs ik je even naar mijn reactie daar. Want naar mijn mening bestaat er maar één echte Ajax visie. Deze Cruijff/ajax visie moet nu vastgelegd worden en in lengte van jaren ten uitvoer worden gebracht.
+ Nieuw bericht <<<   <   25  |  26  |  27  |  28  |  29  |  30  |  31  |  32  |  33   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.885.806 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Rik van den Boog: ex-Algemeen Directeur Ajax
Ga
Zoeken: