Auteur
|
Bericht
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:46
|
|
Zou ook volledig in lijn zijn met het huidige beleid: Ajax moet bezuinigen, dus dan geef je niet opeens een zak met geld vrij (die er helemaal niet is, want de liquide middelen van Ajax zijn op) omdat de trainer begint te stuiteren. Vervelend, want Jol deed goed werk, maar de enige juiste beslissing op dit moment.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:50
|
|
Jij wilt zonder eredivisiewaardige centrumspits de Champions League in? En dan een half seizoen lang met Blind als trainer lopen prutsen, omdat dat het beleid is? Zo kom je natuurlijk nooit uit je negatieve spiraal.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:52
|
|
Moet Ajax dan in een 4-3-3 spelen? Wat mij betreft spelen we in 5-4-1 met 3 controlerende middenvelders, als we maar eens eindelijk die derde ster hebben in mei!
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 10:59
|
|
Citaat: Jij wilt zonder eredivisiewaardige centrumspits de Champions League in? En dan een half seizoen lang met Blind als trainer lopen prutsen, omdat dat het beleid is? Zo kom je natuurlijk nooit uit je negatieve spiraal.
Ajax heeft in Suarez nog altijd één van de beste aanvallers van Nederland lopen. En wie zegt dat Blind trainer moet worden? Wat mij betreft komt er een andere bewezen vakman voor de groep. Als dat niet kan, dan pas zou ik een interne opvolger naar voren schuiven.
Jij en Fregge hierboven zien niet in hoe serieus de situatie is. Ajax moet geld lenen wil het geld kunnen uitgeven. Dan kom je dus in eenzelfde situatie als Feyenoord, waarbij de schulden zich zomaar kunnen opstapelen. En kom nu niet met het feit dat onze spelers een flinke transferwaarde vertegenwoordigen, want dat was bij Feyenoord ook zo. Sterker nog: Kuyt, Kalou en co gingen voor flinke sommen geld weg. Maar ja, het kwaad was al geschied want Feyenoord was aan het lenen geslagen.
Eerst geld generen op een normale manier, dan pas geld uitgeven. Als dat betekent dat men nog een paar jaar moet wachten op die derde ster, dat moet dan maar. Dan bestaat Ajax tenminste nog tegen de tijd dat er sprake zou kunnen zijn van een vierde ster.
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:07
|
|
Hoezo zie ik de situatie niet in? Ik weet dat Ajax geen geld heeft. Ik weet dat aankopen moeilijk is. Dat er (misschien) zelfs geen aankopen worden gedaan. Laat Ajax het maar eens intern oplossen dan. Als er geen geld komt voor aankopen, zeg dan maar tegen Bayern NEE voor vd Wiel. Zeg dan maar tegen elke Europese topclub NEE voor Suárez of Stekelenburg. 1 van die 3 spelers mogen maximaal vertrekken voor een juist bedrag. Meer niet dan. Anders leiden de sportieve prestaties eronder, wat ook 1 van de punten was in het rapport toch?
|
Scio

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:12
|
|
Citaat: Hoezo zie ik de situatie niet in? Ik weet dat Ajax geen geld heeft. Ik weet dat aankopen moeilijk is. Dat er (misschien) zelfs geen aankopen worden gedaan. Laat Ajax het maar eens intern oplossen dan. Als er geen geld komt voor aankopen, zeg dan maar tegen Bayern NEE voor vd Wiel. Zeg dan maar tegen elke Europese topclub NEE voor Suárez of Stekelenburg. 1 van die 3 spelers mogen maximaal vertrekken voor een juist bedrag. Meer niet dan. Anders leiden de sportieve prestaties eronder, wat ook 1 van de punten was in het rapport toch?
Ja dat kan natuurlijk niet he. We zijn een voetbalbedrijf en moeten mooie cijfers schrijven
|
Empulse

Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:16
|
|
Citaat: Jij wilt zonder eredivisiewaardige centrumspits de Champions League in? En dan een half seizoen lang met Blind als trainer lopen prutsen, omdat dat het beleid is? Zo kom je natuurlijk nooit uit je negatieve spiraal.
Ajax heeft in Suarez nog altijd één van de beste aanvallers van Nederland lopen.
Jij en Fregge hierboven zien niet in hoe serieus de situatie is. Ajax moet geld lenen wil het geld kunnen uitgeven. Dan kom je dus in eenzelfde situatie als Feyenoord, waarbij de schulden zich zomaar kunnen opstapelen. En kom nu niet met het feit dat onze spelers een flinke transferwaarde vertegenwoordigen, want dat was bij Feyenoord ook zo. Sterker nog: Kuyt, Kalou en co gingen voor flinke sommen geld weg. Maar ja, het kwaad was al geschied want Feyenoord was aan het lenen geslagen.
Met alle respect, jouw redenering is zo ontzettend kortzichtig. Er moet heel veel gebeuren voordat Ajax in éénzelfde positie geraakt als Feyenoord. Ajax zou één of twee gerichte aankopen doen, niet een heel elftal zoals Feyenoord deed. Geleidelijk het operationeel verlies verminderen en tegelijkertijd versterken is wat moet gebeuren. Geld daarvoor lenen is noodzakelijk en zeker geen ramp. Daarnaast werden Kuyt en Kalou voor slechts 22 miljoen verkocht (in totaal) en voordat het rampscenario zich bij Feyenoord voltrok, terwijl bij ons Babel alleen al 17 miljoen opleverde. Moet je nagaan, wij hebben tot op heden zo'n beetje elk seizoen spelers verkocht voor minimaal 10 miljoen verkocht.
Volgend seizoen vertrekken nog een aantal grootverdieners. Als ik je goed begrijp hoeven we volgens jouw redenering geen nieuwe spelers aan te trekken. Ajax moet immers alles op alles zetten om geen operationeel verlies meer te draaien, ten koste van alles. Je zegt zelf altijd dat het vertrek van Suarez of een andere cash cow niet vaststaat, dus daar hoef je zelf nu ook niet mee aan te komen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:17
|
|
@Scio,
We moeten overleven, maar dat vind jij kennelijk niet zo belangrijk. Dat Ajax door de KNVB al in categorie twee is geplaatst is een teken aan de wand.
|
Scio

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:20
|
|
Een paar jaar plaats 3 of 4 zal ons helpen overleven? Hoelang denk je dat Adidas en Aegon nog dit soort bedragen aan ons blijven overmaken? En de CL-miljoenen komen ook vanzelf aanwaaien? En de supporters blijven ook komen als Bodul in de spits staat, geflankeerd door Sarpong of Emanuelson? Kijk eens verder dan de cijfertjes vriend.
|
Fregge

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:22
|
|
Citaat: Hoezo zie ik de situatie niet in? Ik weet dat Ajax geen geld heeft. Ik weet dat aankopen moeilijk is. Dat er (misschien) zelfs geen aankopen worden gedaan. Laat Ajax het maar eens intern oplossen dan. Als er geen geld komt voor aankopen, zeg dan maar tegen Bayern NEE voor vd Wiel. Zeg dan maar tegen elke Europese topclub NEE voor Suárez of Stekelenburg. 1 van die 3 spelers mogen maximaal vertrekken voor een juist bedrag. Meer niet dan. Anders leiden de sportieve prestaties eronder, wat ook 1 van de punten was in het rapport toch?
Ja dat kan natuurlijk niet he. We zijn een voetbalbedrijf en moeten mooie cijfers schrijven 
Met deze selectie (ook zonder Van der Wiel) kun je kampioen worden en Champions League halen. Als je nu Nee blijft zeggen (ook tegen Fullham), wordt je kampioen, en krijg je extra inkomsten, want je speelt immers CL jaar erop. Het is een soort investeren.
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:22
|
|
Citaat: Een paar jaar plaats 3 of 4 zal ons helpen overleven? Hoelang denk je dat Adidas en Aegon nog dit soort bedragen aan ons blijven overmaken? En de CL-miljoenen komen ook vanzelf aanwaaien? En de supporters blijven ook komen als Bodul in de spits staat, geflankeerd door Sarpong of Emanuelson? Kijk eens verder dan de cijfertjes vriend.
Inderdaad. Eerst Ajax helemaal dood saneren en dan met een schone lei beginnen. Dan duurt het zeker nog jaren voordat je CL kan spelen en überhaupt meespeelt voor de titel.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:23
|
|
Citaat: Met alle respect, jouw redenering is zo ontzettend kortzichtig. Er moet heel veel gebeuren voordat Ajax in éénzelfde positie geraakt als Feyenoord. Ajax zou één of twee gerichte aankopen doen, niet een heel elftal zoals Feyenoord deed. Geleidelijk het operationeel verlies verminderen en tegelijkertijd versterken is wat moet gebeuren. Geld daarvoor lenen is noodzakelijk en zeker geen ramp. Daarnaast werden Kuyt en Kalou voor slechts 22 miljoen verkocht (in totaal) en voordat het rampscenario zich bij Feyenoord voltrok, terwijl bij ons Babel alleen al 17 miljoen opleverde. Moet je nagaan, wij hebben tot op heden zo'n beetje elk seizoen spelers verkocht voor minimaal 10 miljoen verkocht.
Ook Feyenoord kocht iedere keer maar een paar spelers. Iedere keer een paar te veel en dat levert uiteindelijk de huidige situatie van Feyenoord op.
Jij ziet het aankopen van spelers als een normale investering, maar dat is het niet. Bij spelers zijn er zo veel factoren (waarvan je de meeste niet in de hand hebt) die bepalen of een speler slaagt. Het is gokken. En Ajax heeft geen geld om te gokken. Het is niet zo dat als Ajax nu spelers zou halen die investeringen zich sowieso zouden uitbetalen. Spelers kunnen om verscheidene redenen mislukken. En dan zouden we na een jaar dus weer hetzelfde geintje moeten uithalen. Zo word je dus Feyenoord II.
Citaat: Volgend seizoen vertrekken nog een aantal grootverdieners. Als ik je goed begrijp hoeven we volgens jouw redenering geen nieuwe spelers aan te trekken. Ajax moet immers alles op alles zetten om geen operationeel verlies meer te draaien, ten koste van alles. Je zegt zelf altijd dat het vertrek van Suarez of een andere cash cow niet vaststaat, dus daar hoef je zelf nu ook niet mee aan te komen.
Nee, ik zeg dat Ajax geen investeringen kan doen voordat er geld in kas is. Op het moment dat er één of meer spelers vertrekken, komt er geld in kas. Een (substantieel) gedeelte van dat geld zou ik zeker gebruiken om de kosten van de verliezen te dekken, maar er zou best een bescheiden som geïnvesteerd kunnen worden.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:27
|
|
Citaat: Een paar jaar plaats 3 of 4 zal ons helpen overleven? Hoelang denk je dat Adidas en Aegon nog dit soort bedragen aan ons blijven overmaken? En de CL-miljoenen komen ook vanzelf aanwaaien? En de supporters blijven ook komen als Bodul in de spits staat, geflankeerd door Sarpong of Emanuelson? Kijk eens verder dan de cijfertjes vriend.
Ajax eindigt al een paar jaren als tweede, derde of vierde. De sponsoren weten dan ook prima waar ze zich aan hebben verbonden. En het lijkt me niet meer dan normaal dat de sponsoren van de noodzaak van financieel inbinden op de hoogte zijn gesteld.
Iedereen doet hier nu ook net alsof er niets van Ajax over is, maar voorlopig missen we van het elftal van vorig jaar enkel de (vrij matige) spits. Verder alleen wat bankzitters. Daarmee kun je best meedoen om het kampioenschap. Temeer aangezien Ajax erg veel jonge spelers heeft die zich verder kunnen ontwikkelen. Eriksen, De Jong, Vertonghen, Alderweireld, v/d Wiel (totdat-ie verkocht is), Suarez, Enoh... vrijwel het hele elftal bestaat uit spelers waar nog (veel) rek in zit.
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:29
|
|
Citaat:
Nee, ik zeg dat Ajax geen investeringen kan doen voordat er geld in kas is. Op het moment dat er één of meer spelers vertrekken, komt er geld in kas. Een (substantieel) gedeelte van dat geld zou ik zeker gebruiken om de kosten van de verliezen te dekken, maar er zou best een bescheiden som geïnvesteerd kunnen worden.
Dus als Van der Wiel, Suarez en Stekelenburg niet vertrekken volgende zomer, dan wil je opnieuw te werk gaan zonder aanvallende versterkingen? Dat betekent dus dat we volledig afhankelijk zijn van de grillen van Suarez aangevuld met spelers uit jong-Ajax. Dan eindigen we inderdaad als Feyenoord: geen CL, geen kans op het kampioenschap.
|
Scio

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:32
|
|
Geloof maar niet dat die sponsoren zo makkelijk redeneren als jij. JIj draagt geen verantwoordelijkheid over miljoenenbedrijven. Dit soort bedrijven committeert zich aan een club aangezien die clubs zich kunnen doen uitdragen als grote succesvolle club. Dat schijnt namelijk ook weer op die bedrijven af. Dat is de reden waarom sponsoren.
Verder mag je Pantelic een matige spits vinden. Voor het veldspel van Ajax is hij vrij essentieel gebleken. Uberhaupt het hebben van een aanspeelpunt bleek essentieel voor het voetbal. En die ontwikkeling van de spelers die je noemt heeft daar ook zeer veel baat bij. Bodul, Castillion en Suk dragen daar maar matig aan bij.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:35
|
|
Citaat: Dus als Van der Wiel, Suarez en Stekelenburg niet vertrekken volgende zomer, dan wil je opnieuw te werk gaan zonder aanvallende versterkingen? Dat betekent dus dat we volledig afhankelijk zijn van de grillen van Suarez aangevuld met spelers uit jong-Ajax. Dan eindigen we inderdaad als Feyenoord: geen CL, geen kans op het kampioenschap.
Je snapt 'm! Als er geen geld binnenkomt, kun je het ook niet uitgeven. Het lijkt me juist een teken aan de wand als die spelers over een jaar nog niet vertrokken zijn. Dat betekent dat je er niet op kunt rekenen dat ze veel geld voor je opleveren.
|
Empulse

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:39
|
|
Citaat: Dus als Van der Wiel, Suarez en Stekelenburg niet vertrekken volgende zomer, dan wil je opnieuw te werk gaan zonder aanvallende versterkingen? Dat betekent dus dat we volledig afhankelijk zijn van de grillen van Suarez aangevuld met spelers uit jong-Ajax. Dan eindigen we inderdaad als Feyenoord: geen CL, geen kans op het kampioenschap.
Je snapt 'm! Als er geen geld binnenkomt, kun je het ook niet uitgeven. Het lijkt me juist een teken aan de wand als die spelers over een jaar nog niet vertrokken zijn. Dat betekent dat je er niet op kunt rekenen dat ze veel geld voor je opleveren.
Geen enkel bedrijf heeft ooit grote successen geboekt door risicoloos te opereren. Als Ajax jouw denkbeeld zou volgen, dan zou het beter op kunnen houden te bestaan. De sportieve doelstellingen mogen omlaag, de sponsorinkomsten ook, of met andere woorden: Ajax zou een grijze middenmotor worden in de Nederlandse competitie zonder enige betekenis.
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 11:47
|
|
Empulse, op het moment dat er weer geld is kan Ajax weer risico's nemen. Nu heeft men de middelen niet om risico's te nemen.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:20
|
|
Ik ben het met Bertje eens. Laat de jeugd maar zijn intrede doen. Heb ik trouwens ook meer affectie en geduld mee. Dan maar geen derde ster aan komende jaren, zolang Ajax maar gezond is voor de komende 100 jaar.
|
Scio

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:27
|
|
Wie dan? Suk? Die loopt alleen maar in de weg! Bodul? Die snapt er niets van! De Jong? Is al afgeserveerd! Suarez? Wat voor aanvalsspel had je in gedachte? Toevalsvoetbal? Je moet de jeugd ook wel hebben he!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:42
|
|
Ik ben het met Scio eens. We hebben nou eenmaal geen spits, en als je CL wilt halen en kampioen worden, dan zul je toch een risico moeten nemen en een spits aantrekken. Zeker als je net als wat jij zegt, alleen een Suk, Bodul en De Jong, maar hij is een aanvallende middenvelder.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:44
|
|
Citaat: Ik ben het met Scio eens. We hebben nou eenmaal geen spits, en als je CL wilt halen en kampioen worden, dan zul je toch een risico moeten nemen en een spits aantrekken. Zeker als je net als wat jij zegt, alleen een Suk, Bodul en De Jong, maar hij is een aanvallende middenvelder.
Er is geen geld. Dus je moet roeien met de riemen die je hebt. Gewoon accepteren hoe de situatie nu is.
|
Scio

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 12:56
|
|
Sja. Mag Jol straks met een manke selectie proberen kampioen te worden en de CL te halen. Iets wat natuurlijk niet lukt, waardoor er weer aan Jol getwijfeld gaat worden. Volgende bron van onrust aangeboord. Als Jol vertrekt zou ik het geheel begrijpen. DIt seizoen is het afbreukrisico voor je eigen carriere te groot als je bij Ajax traint.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 13:07
|
|
Wie zijn er nu vertrokken? Gabri, Rommedahl en Pantelic?
2 bankzitters en een spits die een 1-jarig contract had...
Gabri kan met gemak vervangen worden door Bonevacia en Lindgren. Betere spelers ook. Sarpong kan goed invallen en kan ook assists geven....en ja...voor Pantelic moet AJAX een vervanger halen. Is dat nu zo dramatisch? Tsjonge. Nee, dan moet je weg willen.....
|
Bertje

|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 13:14
|
|
Citaat: Sja. Mag Jol straks met een manke selectie proberen kampioen te worden en de CL te halen. Iets wat natuurlijk niet lukt, waardoor er weer aan Jol getwijfeld gaat worden. Volgende bron van onrust aangeboord. Als Jol vertrekt zou ik het geheel begrijpen. DIt seizoen is het afbreukrisico voor je eigen carriere te groot als je bij Ajax traint.
Prima dat er door de buitenwacht getwijfeld wordt, maar Ajax zal hem, als het goed is, niet ontslaan. Ajax weet namelijk net zo goed als Jol hoe de situatie ervoor staat.
Jol is bang in een negatieve spiraal terecht te komen als de CL niet gehaald wordt. Valt wat voor te zeggen. De andere keuze is echter lening op lening stapelen, zoals ik eerder besproken heb. Dan kies is voor de negatieve spiraal van Jol. Kwestie van het minste kwaad.
Ajax moet nu stapjes terug doen om er later meer vooruit te kunnen doen.
|