Auteur
|
Bericht
|
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 13:58
|
|
Citaat: Dat dikgedrukte stuk is inderdaad opmerkelijk en een stuk minder hoopgevend.
Wel een goede zaak dat Ajax de nieuwe AD zonder voetbalknowhow in ieder geval niet met z'n tengels aan het voetbalgedeelte laat komen. Het lijkt me dat Van der Aat is binnengehaald om de sponsordeals af te ronden.
Aan de andere kant: ik persoonlijk vertrouw de Raad er ook niet, ze zijn verantwoordelijk voor organisatorisch wanbeleid! Hoop dat verstandigere mensen de directie mogen selecteren, wat ook blijkt uit het artikel.
Ik maak me wel zorgen: de algemeen directeur blijft zich bezig houden met de commerciele kant.. Waarom is Fontein dan weggestuurd? Alleen niet mediageniek, maar wel een superonderhandelaar. En die van Aad die vind ik op het eerste gezicht ook niet een boegbeeld van de club. Algemeen bij Ajax hoort te staan de organisatie van de voetbalclub Ajax. Dat kan Van Geel prima! En maak Keizer technisch directeur, is een bereikbare directeur voor alle takken die met voetbal te maken hebben, van scouting tot trainers en materiaalmannen. Hij kent de club, weet wat er gevraagd wordt en heeft veel verstand van voetbal. Ajax: doe gewoon wat ik zeg.
Dit is een aanstelling in de trant van Toon Gerbrandts bij AZ en Joop Alberda in Rusland. Iemand met dermate veel knowhow van topsport dat hij niet kan falen. Interim-Directeur bij de Rabobank ploeg na het Rasmussen-debacle; Bondscoach bij het zeilteam en een eigen sportmarketingbureau. Tuurlijk liggen de eerste uitdagingen op het commerciële niveau. Met voetbaltechnisch beleid moet je die man ook niet vermoeien. Daar is hij niet voor. Hij moet de machine Ajax weer op de rails zetten en dat doe je niet door een paar wedstrijden te winnen. Ajax moet binnen en buiten het veld weer een team zijn. er mag geen ruimte vor eigen belang zijn. Alle neuzen dezelfde kant op. Tijd om wat rotte appels uit de organisatie weg te snijden!
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 15:21
|
|
Citaat: Ik maak me wel zorgen: de algemeen directeur blijft zich bezig houden met de commerciele kant.. Waarom is Fontein dan weggestuurd? Alleen niet mediageniek, maar wel een superonderhandelaar. En die van Aad die vind ik op het eerste gezicht ook niet een boegbeeld van de club. Algemeen bij Ajax hoort te staan de organisatie van de voetbalclub Ajax. Dat kan Van Geel prima! En maak Keizer technisch directeur, is een bereikbare directeur voor alle takken die met voetbal te maken hebben, van scouting tot trainers en materiaalmannen. Hij kent de club, weet wat er gevraagd wordt en heeft veel verstand van voetbal. Ajax: doe gewoon wat ik zeg.
Van der Aat hoeft geen boegbeeld van de club te worden, want als het goed is zit hij er maar tijdelijk. Het lijkt mij dat hij puur gehaald is om bepaalde sponsordeals binnen te slepen.
De situatie van Fontein was na het rapport onwerkbaar geworden. Die kon niet meer verder bij Ajax.
Citaat: Dit is een aanstelling in de trant van Toon Gerbrandts bij AZ en Joop Alberda in Rusland. Iemand met dermate veel knowhow van topsport dat hij niet kan falen.
Je weet dat Alberda inmiddels alweer weg is bij Rusland omdat het totaal niet wilde vlotten, Scio?
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 16:02
|
|
Citaat: Ik maak me wel zorgen: de algemeen directeur blijft zich bezig houden met de commerciele kant.. Waarom is Fontein dan weggestuurd? Alleen niet mediageniek, maar wel een superonderhandelaar. En die van Aad die vind ik op het eerste gezicht ook niet een boegbeeld van de club. Algemeen bij Ajax hoort te staan de organisatie van de voetbalclub Ajax. Dat kan Van Geel prima! En maak Keizer technisch directeur, is een bereikbare directeur voor alle takken die met voetbal te maken hebben, van scouting tot trainers en materiaalmannen. Hij kent de club, weet wat er gevraagd wordt en heeft veel verstand van voetbal. Ajax: doe gewoon wat ik zeg.
Van der Aat hoeft geen boegbeeld van de club te worden, want als het goed is zit hij er maar tijdelijk. Het lijkt mij dat hij puur gehaald is om bepaalde sponsordeals binnen te slepen.
De situatie van Fontein was na het rapport onwerkbaar geworden. Die kon niet meer verder bij Ajax.
Citaat: Dit is een aanstelling in de trant van Toon Gerbrandts bij AZ en Joop Alberda in Rusland. Iemand met dermate veel knowhow van topsport dat hij niet kan falen.
Je weet dat Alberda inmiddels alweer weg is bij Rusland omdat het totaal niet wilde vlotten, Scio? 
Hmmm nee ...niets van gehoord idd :oops:. Daarbuiten blijft overeind staan dat het niet per sé nodig is om als interim directeurvan buiten het voetbalwereldje de boel te runnen. Immers, hij gaat zich juist niet bezig houden met het voetballende gedeelte maar met de werking van Ajax in de algemene zin. Daar kan ik vrede mee hebben.
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 16:05
|
|
Citaat:
Ajax moet binnen en buiten het veld weer een team zijn. er mag geen ruimte vor eigen belang zijn. Alle neuzen dezelfde kant op. Tijd om wat rotte appels uit de organisatie weg te snijden
!
Justum en krijg steeds meer gevoel dat het zo verschrikkelijk jammer is dat Cruijff weer weg is. Niemand beter geschikt dan Cruijff die dit had kunnen verwezenlijken en in zeer korte tijd. Zo jammer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 maa 2008 17:07
|
|
Vond ik ook, maar ik heb toch zeer sterk de indruk dat Van Basten heel veel dingen gaat doorvoeren die Cruijff ook zou willen. Alleen langzamer dan. Op zich wel logisch en ik kan er wel vrede mee hebben.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 13:25
|
|
Ik zou Danny Blind een geweldige persoon vinden om bij Ajax algemeen directeur te worden. Hij is al een boegbeeld voor Ajax en hij heeft genoeg voetbal knowhow en connecties. Hij zal wel goed ondersteund moeten worden door een sterke commerciele en een financiele directeur aangezien hij op dat vlak weinig ervaring heeft. Ik denk dat Ajax nergens een algemeen directeur kan vinden die een boegbeeld kan worden en op commercieel vlak ervaring heeft. Danny Blind heeft ervaring binnen Ajax als technisch directeur, als hoofdjeugdopleidingen en als hoofdcoach. Wat wil je nog meer?
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 13:30
|
|
Die ervaring is leuk, maar op al die posities heeft hij niet erg goed gepresteerd.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 13:34
|
|
Citaat: Die ervaring is leuk, maar op al die posities heeft hij niet erg goed gepresteerd. Nee maar als algemeen directeur word hij niet verantwoordelijk voor het technische beleid want dat is Marco al. Hij moet alleen het boegbeeld worden en met Marco over dingen overleggen enzo. Ik vond Blind trouwens geen slechte hoofdtrainer en ook geen slechte hoofdjeugdopleiding.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 13:50
|
|
Het 'vijf spitsen'-plan was vermakelijk, maar verder heeft-ie toch bar weinig gepresteerd bij Ajax als trainer. Van zijn werk als hoofd opleidingen plukken we nu nog de wrange vruchten.
Verder is de beste man natuurlijk een held (en een lul).
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:16
|
|
Citaat: Die ervaring is leuk, maar op al die posities heeft hij niet erg goed gepresteerd. Nee maar als algemeen directeur word hij niet verantwoordelijk voor het technische beleid want dat is Marco al. Hij moet alleen het boegbeeld worden en met Marco over dingen overleggen enzo. Ik vond Blind trouwens geen slechte hoofdtrainer en ook geen slechte hoofdjeugdopleiding.
Hij moet Marco controleren, een totaal ongezonde situatie me dunkt. Ik vond Blind een slechte trainer en ik vond Blind ook een dramatische TD. Blind mag een clubicoon zijn, maar als je veel geld gaat uitgeven om Ajax te versterken met types zoals Machlas en Verlaat danheb je weinig begrepen over hoe het Ajaxsysteem in elkaar zit, en moet je je al helemaal niet bemoeien met het aankoopbeleid laat staan dat supervisen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:22
|
|
Citaat: Hij moet Marco controleren, een totaal ongezonde situatie me dunkt. Ik vond Blind een slechte trainer en ik vond Blind ook een dramatische TD. Blind mag een clubicoon zijn, maar als je veel geld gaat uitgeven om Ajax te versterken met types zoals Machlas en Verlaat danheb je weinig begrepen over hoe het Ajaxsysteem in elkaar zit, en moet je je al helemaal niet bemoeien met het aankoopbeleid laat staan dat supervisen. Maar om iemand als Molenaar (die word genoemd) algemeen directeur te maken is een grote gok. Bij Blind weet je ten minste dat je iemand krijgt die weet hoe het werkt binnen Ajax en het zou ongezond zijn als Marco iemand boven zich krijgt die nooit iets heeft gedaan in de bestuurlijke kant van de voetbal en wel aankopen van Marco gaat afkeuren.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:31
|
|
Ik zie eigenlijk maar twee geschikte kandidaten. Mannen met uitstraling, voetbalkenners, people managers, mensen met een netwerk, die samen zouden kunnen werken met iemand met het aanzien van Van Basten. Alleen Rijkaard en Hiddink lijken mij geschikt. Rijkaard heeft dan ook nog eens een pré omdat hij een Ajax-jongen is.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:35
|
|
Citaat: Ik zie eigenlijk maar twee geschikte kandidaten. Mannen met uitstraling, voetbalkenners, people managers, mensen met een netwerk, die samen zouden kunnen werken met iemand met het aanzien van Van Basten. Alleen Rijkaard en Hiddink lijken mij geschikt. Rijkaard heeft dan ook nog eens een pré omdat hij een Ajax-jongen is. Rijkaard heeft nooit bewezen dat hij wel goede aankopen zou doen, bij Barca word alles voor hem besloten. Barca koopt ook nooit een jonge die totaal onbekend is en die een topper blijkt te zijn. Verder heeft Rijkaard geen enkele kennis op het bestuurlijke vlak alleen als hoofdtrainer. Ik zou Rijkaard ook een goede keus vinden maar Blind is mijn eerste keus. Misschien Hiddink maar die komt toch niet voor 2010 en ik zou nu graag iemand zien worden aangesteld die voor heel lang blijft.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:38
|
|
De AD hoeft wat mij betreft helemaal geen 'voetbalkenner' te zijn. Dan gaat-ie zich alleen maar bemoeien met het werk van Van Basten. Hij moet wel een 'voetbalman' zijn.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:40
|
|
Citaat: Rijkaard heeft nooit bewezen dat hij wel goede aankopen zou doen, bij Barca word alles voor hem besloten. Barca koopt ook nooit een jonge die totaal onbekend is en die een topper blijkt te zijn. Verder heeft Rijkaard geen enkele kennis op het bestuurlijke vlak alleen als hoofdtrainer. Ik zou Rijkaard ook een goede keus vinden maar Blind is mijn eerste keus. Misschien Hiddink maar die komt toch niet voor 2010 en ik zou nu graag iemand zien worden aangesteld die voor heel lang blijft.
Er werd al jarenlang van alles voor trainers besloten (het lijkt me dat de trainer daar weldegelijk inspraak in heeft, maar dat terzijde), maar Barcelona won nooit wat. Onder Rijkaard is het tij gekeerd.
Blind heeft overigens ook geen ervaring op bestuurlijk vlak. En Hiddink heeft nog altijd geen contract getekent bij de Russische bond.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:40
|
|
Citaat: De AD hoeft wat mij betreft helemaal geen 'voetbalkenner' te zijn. Dan gaat-ie zich alleen maar bemoeien met het werk van Van Basten. Hij moet wel een 'voetbalman' zijn. Maar dan is Blind nog een betere optie aangezien hij een echte 'voetbalman' is en volgens mij iets geinterreseerder in het bestuurlijke vlak is. Van Rijkaard moet ik nog maar zien dat hij niet na een tijdje weer trainer ergen wilt worden.
Citaat: Er werd al jarenlang van alles voor trainers besloten (het lijkt me dat de trainer daar weldegelijk inspraak in heeft, maar dat terzijde), maar Barcelona won nooit wat. Onder Rijkaard is het tij gekeerd. Rijkaard heeft het geweldig gedaan maar het waren niet zijn aankopen maar die van technisch directeur. De ommekeer komt ook voornamenlijk doordat Barca meer geld kon gaan uitgeven door een geweldige voorzitter.
Citaat: Blind heeft overigens ook geen ervaring op bestuurlijk vlak. En Hiddink heeft nog altijd geen contract getekent bij de Russische bond Technisch directeur en hoofdjeugdopleidingen zijn toch wel bestuurlijke functies. En Hiddink gaat toch nog wel tekenen?
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:41
|
|
Blind vind ik niet geschikt. Maakt als bestuurder vooralsnog geen indruk op mij.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:45
|
|
Citaat: Blind vind ik niet geschikt. Maakt als bestuurder vooralsnog geen indruk op mij. Ja maar dat heeft Rijkaard ook nog nooit kunnen doen dus ik het een schreve vergelijking (al is het geen vergelijking van jouw maar wel in de discussie). Niets zegt mij dat Rijkaard een goede algemeen directeur zou zijn behalve zijn voetbalman zijnde maar dat is Blind ook.
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:47
|
|
Rijkaard heeft als peoplemanager juist wel indruk gemaakt, vind ik.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 15:49
|
|
Citaat: Rijkaard heeft als peoplemanager juist wel indruk gemaakt, vind ik. Dat is inderdaad wel waar maar zou hij dat ook kunnen als algemeen directeur enwilt hij dat uberhaupt wel. Ik vind het ook niets voor Rijkaard om een bestuurder te willen zijn, volgens mij wil hij gewoon met spelers werken.
Ik zou het trouwens niet erg vinden als Rijkaard kwam hoor, sterker nog ik zou een gat in de lucht springen. Op dit moment zijn Hiddink, Blind, Rijkaard en Molenaar de mensen die ik graag zou willen zien als algemeen directeur bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 16:07
|
|
Citaat: Maar om iemand als Molenaar (die word genoemd) algemeen directeur te maken is een grote gok. Bij Blind weet je ten minste dat je iemand krijgt die weet hoe het werkt binnen Ajax en het zou ongezond zijn als Marco iemand boven zich krijgt die nooit iets heeft gedaan in de bestuurlijke kant van de voetbal en wel aankopen van Marco gaat afkeuren
Ook Molenaar heeft zich niet bewezen en ik vind Molenaar een vervelende populist. De situatie waarin Ajax zich heeft gemanouvreerd is ook niet makkelijk. De TD eruit knikkeren en dan een AD met voetbalverstand er voor terugnemen (rapport Coronel). Maar als iemand zich nou wel bewezen heeft als ongeschikt is het Blind, zowel als trainer en als TD de totaal verkeerde mensen aangetrokken. En ook bij Sparta zijn de aankopen niet top.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 16:34
|
|
Citaat: Ook Molenaar heeft zich niet bewezen en ik vind Molenaar een vervelende populist. Dat zeg ik juist.
Citaat: Maar als iemand zich nou wel bewezen heeft als ongeschikt is het Blind, zowel als trainer en als TD de totaal verkeerde mensen aangetrokken. En ook bij Sparta zijn de aankopen niet top. Blind zal niet de hoofdverantwoordelijke zijn voor de aankopen van Marco van Basten. Hij zal wel de contract onderhandelingen kunnen doen met zowel staff als spelers. Hij zal moeten zorgen dat Marco van Basten niet overdreven veel geld uit geeft en verder zal hij contacten met andere clubs moeten aanhouden of leggen. Volgens mij zou Blind daar best goed in kunnen zijn en het zijn van een algemeen directeur is natuurlijk iets anders dan het zijn van een technisch directeur. Ik zou Blind niet graag als technisch directeur willen zien komen maar als algemeen directeur zou hij een prefecte kandidaat voor Ajax zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 17:20
|
|
Citaat: Dat zeg ik juist.
Molenaar zie ik niet zitten, maar wat hij wel voor heeft op Blind is dat hij i.i.g. nog niet bewezen heeft dat hij incapabel is.
Citaat: Blind zal niet de hoofdverantwoordelijke zijn voor de aankopen van Marco van Basten. Hij zal wel de contract onderhandelingen kunnen doen met zowel staff als spelers. Hij zal moeten zorgen dat Marco van Basten niet overdreven veel geld uit geeft en verder zal hij contacten met andere clubs moeten aanhouden of leggen. Volgens mij zou Blind daar best goed in kunnen zijn en het zijn van een algemeen directeur is natuurlijk iets anders dan het zijn van een technisch directeur. Ik zou Blind niet graag als technisch directeur willen zien komen maar als algemeen directeur zou hij een prefecte kandidaat voor Ajax zijn.
Sorry hoor maar nu vind ik toch dat je beter moet nadenken. Ajax schrapt de TD functie eruit. Diegene die dus toezicht houdt en regulerend figuur is op technisch vlak van aankopen is normaal de TD, schrap je die functie dan is dat de AD. Kijk als de trainer straks Tom Soetaers wil halen dan is normaal de TD die osn daar voor moet behoeden. Nu we geen TD meer hebben is de AD diegene die dat toezicht houdt, zet je Danny Blind op die positie dan heb je dus kans op dezelfde fouten als in zijn TD tijd.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 17:44
|
|
Citaat: Sorry hoor maar nu vind ik toch dat je beter moet nadenken. Ajax schrapt de TD functie eruit. Diegene die dus toezicht houdt en regulerend figuur is op technisch vlak van aankopen is normaal de TD, schrap je die functie dan is dat de AD. Kijk als de trainer straks Tom Soetaers wil halen dan is normaal de TD die ons daar voor moet behoeden. Nu we geen TD meer hebben is de AD diegene die dat toezicht houdt, zet je Danny Blind op die positie dan heb je dus kans op dezelfde fouten als in zijn TD tijd. Ajax schapt de TD functie maar een groot deel daarvan komt in Marco's handen te liggen. Een ander deel zal de AD moeten gaan doen. De TD heeft normaliter het koop beleid in handen en dat krijgt Marco nu dus de AD zal in dat opzicht alleen maar een toeziendhoudende functie krijgen. Verder zal er ook nog een technisch adviserende functie (of hoe dat ook gaat heten) komen en er zullen dus drie personen naar een speler kijken, als die het alledrie fout hebben ce la vie maar dat is een relatief kleine kans.
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 26 apr 2008 17:48
|
|
Gewoon die VD Aat lijkt me nu Van Geel is opgestapt. Ik vind hem ook niet opngeschikt voor zijn zorgenpakket, ik had alleen gehoopt dat er een betere structuur zou worden geschapen in de BVO. Nu zijn vakmensen ontslagen en krijg je mindere mensen(die wel passen in het profiel) ervoor terug. Jammer..
|