Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 21:21
|
|
Citaat: Ik heb het gezien. Volgens hem ontbreekt het Ajax aan een spielmacher. Een speler die de wedstrijd kan openbreken door bijv. afstandschot of d.m.v. een vrije trap. Zo'n type speler is Eriksen. Dus kennelijk zit ie er sterk aan te denken om hem bij het eerste te halen.
Eriksen is juist meer een momentenvoetballer op 10, vind ik. Een spelmaker is iemand die dominant is in die rol, die het spel verdeelt, die constant aanspeelbaar is, die iedere bal opeist. Eriksen is nog niet eens zo dominant in de A1. Dan kan je hem wel in het diepe gooien, maar het het valt niet te verwachten dat hij in het eerste opeens wel de dominante spelverdeler gaat uithangen.
Jol doelde volgens mij wel op Eriksen, maar ik vind het ook totaal geen spelmaker. Ik hoorde vandaag ook dat er wat irritatie is over de hele hype rondom zijn persoon. Vooral natuurlijk bij de concurrenten op het middenveld. De klacht is dat je hem de hele wedstrijd niet ziet, zijn balletjes afwacht, maar dan wel ineens scoort. De rest knapt het vuile werk voor hem op. Alle mensen die de statistieken zien denken dan: goh wat is die Eriksen goed. Uiteraard is dat een kwaliteit
Ik verwacht dat hij wel op de flanken kan spelen. Hij heeft er wel de snelheid en het kwikzilverachtige voor. Daarnaast heeft hij gevoel voor de counter en kan hij een goal maken
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 21:28
|
|
In elk team heb je waterdragers nodig. Spelers met wat extra's zoals Eriksen moeten aan de bal komen. Waterdragers moeten gewoon in dienst spelen van de aanvallend ingestelde spelers. Irritatie? Ik weet niet of het waar is. Hij is wel erg bepalend voor de A1. Met of zonder hem scheelt toch wel wat hoor. Dat wijzen de statistieken uit.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 22:32
|
|
Citaat: Maar kunnen net zo snel weer naar de achtergrond verdwijnen (Zeegelaar). Fysiek is Eriksen er met name nog niet klaar voor, denk ik.
Alsof Sneijder zo fysiek was. Alsof van der Vaart zo fysiek was. Alsof Anita zo fysiek is. Alsof Enoh zo fysiek is. Moet je nog meer voorbeelden hebben waar het niet om gaat hoe een speler fysiek is gesteld, maar hoe hij daar mee omgaat?
|
D_skilled

|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 22:38
|
|
Tuurlijk, maar dat is het niet alleen. Het is ook de veel hogere tempo. Kun je het conditioneel aan. En aan de fysieke duels ontkom je niet in de as van het veld. Daar moet je jezelf leren tegen te wapenen.
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 22:45
|
|
En daarbij is Eriksen in de tijd dat hij bij Ajax speelt ook al een paar keer geblesseerd geweest, je moet ook maar afwachten hoe het op dat vlak verloopt, mocht hij binnenkort bij het 1e meespelen.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 23:13
|
|
Wat nu als het Siem de Jong blijkt te zijn ... Heeft namelijk vanavond na blessureleed ook weer zijn rentree gemaakt..
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 10:54
|
|
Citaat: Je hebt gelijk, Enganche. Maar Eriksen kan wel een steekpass geven, of een afstandschot lossen of uit een vrije trap scoren. Kwaliteiten waar Jol naar hunkert.
Dat kan Suárez ook allemaal.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 10:55
|
|
Dat wil nog niet zeggen dat er maar 1 speler in de selectie die kwaliteiten moet bezitten.
|
Bertje

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 10:56
|
|
Urby kan het ook.
Volgens mij heeft Ajax juist iemand in de voorste linie nodig die én balvast is én dreiging in de diepte heeft. Dan komt er achter de spitsen ook meer ruimte.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 11:33
|
|
Citaat: Urby kan het ook.
Volgens mij heeft Ajax juist iemand in de voorste linie nodig die én balvast is én dreiging in de diepte heeft. Dan komt er achter de spitsen ook meer ruimte.
Siem de Jong? Balvaster dan Ismael en bezit ook een betere steekpass.
|
D_skilled

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 11:39
|
|
Nee, ik denk dat Bertje meer zit te denken aan Castillion.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 11:53
|
|
Citaat: Nee, ik denk dat Bertje meer zit te denken aan Castillion.
Hoe denk jij over Castillion D-skilled? Zal Jol het in hem zien zitten? en zal hij iets toevoegen aan het eerste op dit moment?
Ik ben niet echt gecharmeerd van hem. Maar dat komt ook omdat ik niet hou van spelers zoals hij. Ik houd vooral van intelligente voetballers, dat is hij niet bepaald. Al is een grote sterke spits die een bal vast kan houden en als invaller oorlog kan maken wel erg nodig bij Ajax.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 12:42
|
|
Citaat: Nee, ik denk dat Bertje meer zit te denken aan Castillion.
Dat is ook een optie natuurlijk. Wie wordt er dan geslachtofferd Pantelic?
Dan krijgt die bromsnor straks nog gelijk ook.. Dat plezier gun ik hem niet..
|
D_skilled

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 12:48
|
|
Na dit seizoen. Dit seizoen maakt Ajax natuurlijk af met de dure Pantelic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 12:52
|
|
Pantelic is helemaal niet duur. Geen transfersom en een jaarsalaris van rond de 1 miljoen. Sorry, maar dat vind ik niet duur.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 12:55
|
|
Citaat: Pantelic is helemaal niet duur. Geen transfersom en een jaarsalaris van rond de 1 miljoen. Sorry, maar dat vind ik niet duur.
Nee is het ook niet en ook in mijn mening krijgt een jeugdspeler voorrang mits hij dezelfde/betere kwaliteiten bezit, maar dan zie ik het helemaal gebeuren dat die vieze bromsnor gelijk krijgt.. Walg al van de gedachte.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 13:00
|
|
Pantelic blijft gewoon staan. Er is geen enkele reden om hem naast de ploeg te zetten.
|
D_skilled

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 13:05
|
|
Ik bedoel duur in de zin van de salarissfeer. Als je met Pante wil verlengen wil hij waarschijnlijk hetzelfde salaris blijven verdienen. Ik weet niet of Ajax dat wil.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 13:10
|
|
Ach, dat zien we dan wel weer. Pantelic is in ieder geval een prima noodverband nu er even geen geld is voor een transfersom.
|
Bertje

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 13:40
|
|
Allemaal leuk en aardig, maar als een ander beter is - weet ik niet - zit Pantelic natuurlijk op de bank. Zo is hij zelf ook in het elftal gekomen.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 15:30
|
|
Citaat: Pantelic is helemaal niet duur. Geen transfersom en een jaarsalaris van rond de 1 miljoen. Sorry, maar dat vind ik niet duur.
Nee is het ook niet en ook in mijn mening krijgt een jeugdspeler voorrang mits hij dezelfde/betere kwaliteiten bezit, maar dan zie ik het helemaal gebeuren dat die vieze bromsnor gelijk krijgt.. Walg al van de gedachte.
Ik walg ook van het idee dat Johan D. gelijkt krijgt, maar als Castillion beter zou zijn dan Marko dan moet Castillion spelen, ik zie liever een beter Ajax met een gelijk hebbende Johan D. dan een minder Ajax maar dat Johan D. ongelijk heeft
|
D_skilled

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 15:34
|
|
Citaat: 'Ajax gaat in op verzoek Cvitanich'
Dario Cvitanich wil in de winterstop vertrekken bij Ajax. Volgens het Algemeen Dagblad geeft de Amsterdamse club gehoor aan dat verzoek. De spits zal echter wel een transfersom moeten opleveren.
Cvitanich, die in 2008 voor 6,5 miljoen euro overkwam van Banfield, staat nog tot medio 2013 onder contract. "Ik zou graag terug willen naar Argentinië", vertelde de spits maandag al. Ajax heeft daar wel oren naar, met name vanwege het hoge salaris van de aanvaller. Coach Martin Jol liet eerder al weten dat de salarispost flink omlaag zal moeten.
Ajax heeft daarnaast geen haast met het verlengen van het contract van Marko Pantelic. Die overeenkomst loopt in de zomer af. De Serviër zegt dat hij bij een langer verblijf wel meer wil gaan verdienen. "Als we nu zouden praten over contractverlenging, zal ik ook mijn voorwaarden inbrengen."
Bron: Voetbalprimeur
Die is na dit seizoen weg.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 15:38
|
|
Beetje pech is dus heel onze voorhoede na het WK weg: Pantelic, Cvitanich en Suarez...
Fijne gedachte, versterkt nog meer het idee wat D-skilled bedoelt met Castillion al brengen...
Iets wat vd Boog trouwens ook aangaf bij Studio Voetbal.. Dat er heel wat talentvolle spitsen in de jeugd liepen: Castillion, Suk(komt in Januari) en Boere zit daar vlak achter.
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 18:22
|
|
Citaat: Ach, dat zien we dan wel weer. Pantelic is in ieder geval een prima noodverband nu er even geen geld is voor een transfersom.
Zou je ‘prima’ en ‘noodverband’ kunnen verklaren, kijkend ook naar beleid? Was het toen werkelijk een noodzaak? Waar had Ajax dan zo last van dat de komst van Pantelic zo noodzakelijk was?
Citaat: Beetje pech is dus heel onze voorhoede na het WK weg: Pantelic, Cvitanich en Suarez...
Fijne gedachte, versterkt nog meer het idee wat D-skilled bedoelt met Castillion al brengen...
Ja maar riejuh, het is toch al lang en breed bekend dat het dit jaar een (onnodig) overgangsjaar is? Zelfs Joep Schreuder heeft het al een tijdje in de gaten. http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-566300/ En pech zou ik het niet willen noemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 19:27
|
|
Citaat: Ach, dat zien we dan wel weer. Pantelic is in ieder geval een prima noodverband nu er even geen geld is voor een transfersom.
Zou je ‘prima’ en ‘noodverband’ kunnen verklaren, kijkend ook naar beleid? Was het toen werkelijk een noodzaak? Waar had Ajax dan zo last van dat de komst van Pantelic zo noodzakelijk was?
Aan een zwakke centrumspits die de bal om de haverklap verliest en alleen scoort tegen de kleintjes. En dan nog 2 of 3 goals ook.
Prima omdat zo dan de jeugd nog wat kan rijpen. AJAX had ook geen geld om een flinke transfersom te spenderen.
Waarom onnodig, James? AJAX heeft gewoon te weinig kwaliteiten.
|