Auteur
|
Bericht
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:43
|
|
Exact, Koen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:44
|
|
Citaat: Nooit, maar Van Geel wel vaak. Hij had toen die verantwoordelijkheid (aanspreekpunt vanuit Ajax).
Precies, misschien is dat het punt wel hij heeft teveel macht. Ik zeg niet dat hij het slecht doet maar om en het financiele beleid en het technische beleid te doen is gewoon een hele zware klus en ik begrijp niet hoe hij dan ook nog eens heel vaak op tv kan komen.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:46
|
|
Van den Boog besteedt het financiële beleid uit, JD. Net zoals hij straks het technische beleid weer gaat uitbesteden. Van den Boog heeft op die gebieden een louter toezichthoudende/corrigerende functie.
Heb ik je vandaag al eerder uitgelegd.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:49
|
|
Citaat: Van den Boog besteedt het financiële beleid uit, JD. Net zoals hij straks het technische beleid weer gaat uitbesteden. Van den Boog heeft op die gebieden een louter toezichthoudende/corrigerende functie.
Heb ik je vandaag al eerder uitgelegd. Als hij louter een toezichthoudende functie heeft begrijp ik al helemaal niet waarom hij zo vaak op tv is. Laat het aan iemand anders over, Blind bijvoorbeeld die heeft veel meer kennis van voetbal.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:59
|
|
Omdat Blind niet aangesteld is om te beslissen over de invulling van de technische staf.
Wat doet de toezichthoudende man op het moment dat de persoon onder hem wegvalt? Juist, een nieuw iemand aanstellen. Exact wat Van den Boog nu aan het doen is.
Je zoekt problemen waar ze niet bestaan. Wel geinig dat jij Marco eerder op de dag nog negatief noemde.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:01
|
|
Citaat: Omdat Blind niet aangesteld is om te beslissen over de invulling van de technische staf.
Wat doet de toezichthoudende man op het moment dat de persoon onder hem wegvalt? Juist, een nieuw iemand aanstellen. Exact wat Van den Boog nu aan het doen is.
Je zoekt problemen waar ze niet bestaan. Wel geinig dat jij Marco eerder op de dag nog negatief noemde. Dat hoeft hij anders niet zo publiekelijk te doen. Ik ben heel bij met v.d. Boog en volgens mij doet hij goed werd maar hij is te vaak met zijn kop op TV. Ik noemde Marco negatief over iets voetbaltechnisch dat is totaal anders dan een aspect van een bepaalde persoon te bekritiseren. Ik vind dat v.d. Boog te vaak op TV is dat is toch verder niet kritisch tegenover Ajax? Trouwens was dat weer een zwak argument en op de man gespeeld maar dat is de zoveelste keer vandaag.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:09
|
|
Citaat: Dat hoeft hij anders niet zo publiekelijk te doen.
Daar hebben we het hierboven over gehad: dat moet hij dus wel.
Citaat: Ik noemde Marco negatief over iets voetbaltechnisch dat is totaal anders dan een aspect van een bepaalde persoon te bekritiseren. Ik vind dat v.d. Boog te vaak op TV is dat is toch verder niet kritisch tegenover Ajax?
Volgens mij is Van den Boog onderdeel van Ajax (en in die hoedanigheid heb jij ook kritiek op hem). Sterker nog: Van den Boog is een behoorlijk prominent onderdeel van Ajax, op dit moment wellicht de belangrijkste man.
Citaat: Trouwens was dat weer een zwak argument en op de man gespeeld maar dat is de zoveelste keer vandaag.
Nee, JD. Dit was niet op de man gespeeld. Het was namelijk relevant voor de discussie, ik beledig niemand en dat toontje is al helemaal nergens voor nodig. Als je het nodig vindt hier verder over te discussiëren kun je me een PM sturen. Anders kun je ophouden dergelijke opmerkingen te maken, want ik ben er niet van gediend.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:15
|
|
Citaat: Daar hebben we het hierboven over gehad: dat moet hij dus wel. Dat is dan een mening dus moet kan daar niet in voorkomen. Laten we er maar mee op houden want ik vind dat hij te vaak op TV is en jij vind van niet, daar komen we dus niet uit.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:18
|
|
Volgens mij is het verschil dat ik onderbouw waarom hij op tv moet komen, JD. Daar heb ik nog geen reactie op gezien.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:22
|
|
Citaat: Volgens mij is het verschil dat ik onderbouw waarom hij op tv moet komen, JD. Daar heb ik nog geen reactie op gezien. Sorry daar heb ik dan even overheen gelezen maar volgens mij is zijn taak het leiden van Ajax en dat kan vast zonder wekelijks en deze week dagelijks op TV te komen en zeker na een wedstrijd. Ik heb het nog even terug bekeken en wat is dan precies jouw argument dat hij wel op TV moet verschijnen?
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:23
|
|
Dat er binnen Nederland zestien miljoen mensen zijn die willen weten wie de nieuwe trainer van Ajax wordt en dat Ajax, om geen hetze tegen zichzelf te creëren, dus zo nu en dan met tekst en uitleg zal moeten komen. Staat heel duidelijk op de vorige pagina.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:27
|
|
Citaat: Dat er binnen Nederland zestien miljoen mensen zijn die willen weten wie de nieuwe trainer van Ajax wordt en dat Ajax, om geen hetze tegen zichzelf te creëren, dus zo nu en dan met tekst en uitleg zal moeten komen. Staat heel duidelijk op de vorige pagina. Oke en ik ben van mening dat alles wat hij nu zei hij gisteren en eergisteren al had gezegd en het dus niet noodzakelijk was.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:33
|
|
Oké, is feitelijk onjuist. Niet eerder heeft v/d Boog openlijk verklaard dat de profielschets voor de aan te stellen coach al is opgesteld.
Was dus niet overbodig, om in jouw termen te spreken.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:35
|
|
Citaat: Oké, is feitelijk onjuist. Niet eerder heeft v/d Boog openlijk verklaard dat de profielschets voor de aan te stellen coach al is opgesteld.
Was dus niet overbodig, om in jouw termen te spreken. In een filmpje van 5 minuten (of wat) zegt hij 1 nieuw ding, inderdaad ik het ongelijk, hij is niet te lang op TV, hij heeft alleen 5 minuten nodig om 1 nieuw ding te melden. Als hij had gezegd: 'ja, ik heb te melden dat er een profielschets is maar verder is er niets nieuws, had ik hem hier daar over geloofd.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:39
|
|
Vervelend inderdaad dat de verslaggever zelf ook nog vragen stelt.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:43
|
|
Citaat: Vervelend inderdaad dat de verslaggever zelf ook nog vragen stelt.  Ja inderdaad, ik heb meerdere malen door die gang gelopen, voor, tijdens en na wedstrijden en je hoeft niet langs ze wil je naar de kleedkamers komen. Als Rik dus er langs loopt weet hij dat hij vragen gaat krijgen en hij had makkelijk even kunnen zeggen: 'dit is niet en dat is het' en dan verder kunnen lopen. Je gaat daar speciaal staan om vragen te krijgen en dat heeft Rik ook gedaan.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:48
|
|
Omdat er miljoenen mensen tv zitten te kijken en antwoord willen, ja!
Oké, dit lijkt me nu wel duidelijk. Klaar.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:51
|
|
Citaat: Omdat er miljoenen mensen tv zitten te kijken en antwoord willen, ja! Gelukkig kunnen die miljoenen nu opgelucht adem halen nu ze in een stukje van 5 minuten te weten zijn gekomen dat Ajax een profielschets heeft. Wat ze eigenlijk ook al wisten omdat hij al had gezegd waar een trainer aan moest voldoen toen Marco zijn persconferentie hield.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 00:08
|
|
Citaat: Omdat er miljoenen mensen tv zitten te kijken en antwoord willen, ja! Gelukkig kunnen die miljoenen nu opgelucht adem halen nu ze in een stukje van 5 minuten te weten zijn gekomen dat Ajax een profielschets heeft. Wat ze eigenlijk ook al wisten omdat hij al had gezegd waar een trainer aan moest voldoen toen Marco zijn persconferentie hield.
Vind je het echt nou zo vreemd dat hij vaak op tv komt? Het gaat erom wat hij zegt, niet hoe vaak toch?
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 00:12
|
|
Citaat: Vind je het echt nou zo vreemd dat hij vaak op tv komt? Het gaat erom wat hij zegt, niet hoe vaak toch?
Inderdaad en hij zegt elke keer hetzelfde, dat is het vervelende. Ik ben verder heel tevreden met zijn beleid en ben blij dat hij nu AD bij Ajax is vergis je niet.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 00:16
|
|
Citaat: Vind je het echt nou zo vreemd dat hij vaak op tv komt? Het gaat erom wat hij zegt, niet hoe vaak toch?
Inderdaad en hij zegt elke keer hetzelfde, dat is het vervelende. Ik ben verder heel tevreden met zijn beleid en ben blij dat hij nu AD bij Ajax is vergis je niet.
Maar zolang hij goede dingen zegt dan maakt het toch niet uit hoe vaak hij het verkondigt?
|
jamesgf

Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 00:21
|
|
Dit is voor hem een uitgelezen kans om te laten zien wat hij waard is. Als hij het weet te presteren om Adriaanse niet aan te trekken, weet ik genoeg.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 00:37
|
|
Citaat: Van den Boog besteedt het financiële beleid uit, JD. Net zoals hij straks het technische beleid weer gaat uitbesteden. Van den Boog heeft op die gebieden een louter toezichthoudende/corrigerende functie.
Heb ik je vandaag al eerder uitgelegd. Als hij louter een toezichthoudende functie heeft begrijp ik al helemaal niet waarom hij zo vaak op tv is. Laat het aan iemand anders over, Blind bijvoorbeeld die heeft veel meer kennis van voetbal.
Bert heeft verder natuurlijk volledig gelijk, maar van dit dikgedrukte zou ik toch niet blind ( ) uit gaan, hoor. Van het leiden van een organisatie als Ajax op technisch gebied heeft hij in ieder geval geen kaas gegeten.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 20:06
|
|
Weet je ik ben het nu eigenlijk best met je eens Bert, niet dat je nou met goede argumenten kwam om me te overtuigen, maar ik zie nu ook wel in dat er veel minder gelekt wordt en misschien is dat wel omdat er zo open kaart gespeeld wordt. Nog steeds denk ik dat Rik v.d. Boog wel erg vaak op TV is maar zolang hij zich maar terug trekt naar zijn kantoor zodra er een nieuwe trainer aangesteld is.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 21:08
|
|
Citaat: Weet je ik ben het nu eigenlijk best met je eens Bert, niet dat je nou met goede argumenten kwam om me te overtuigen, maar ik zie nu ook wel in dat er veel minder gelekt wordt en misschien is dat wel omdat er zo open kaart gespeeld wordt. Nog steeds denk ik dat Rik v.d. Boog wel erg vaak op TV is maar zolang hij zich maar terug trekt naar zijn kantoor zodra er een nieuwe trainer aangesteld is.
Hij moet zichzelf natuurlijk ook neerzetten. Niemand kent hem en in de voetballerij ben je dan al snel een slapjanus die te volgzaam is. Komt bij dat in deze drukke periode iedereen benieuwd is naar Ajax en als hij wordt gevraagd voor een interview doet hij dat gewoon. Beter als een Scheringa die alleen op TV komt als het goed gaat.
|