Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 14:28
|
|
Witschge samen met Huistra als trainers van Jong Ajax aanstellen en John van 't Schip als assistent houden. John heeft best wat ervaring en als er een hoofdtrainer komt met ervaring kan hij makkelijk mee.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 14:31
|
|
Witschge waren ze eerder ontevreden over, toch? Schip twijfelt logischerwijs:
[list">Van ’t Schip twijfelt over Ajax
AMSTERDAM - John van ’t Schip weet nog niet of hij na dit seizoen bij Ajax wil blijven. De assistent van de woensdag opgestapte hoofdtrainer Marco van Basten zit zondag op de bank als de Amsterdamse club voor eigen publiek het seizoen tegen FC Twente afsluit. “Daarna moeten we maar eens rustig kijken wat er gaat gebeuren”, zei Van ’t Schip vrijdag na de training.
Van ’t Schip en Rob Witschge hebben een doorlopend contract bij Ajax. “Eigenlijk zouden we pas na volgend seizoen evalueren”, verklaarde hij. “Maar er is nu dus wel iets veranderd. Ik weet ook niet wat er bij Ajax gaat gebeuren en wie de nieuwe trainer gaat worden. Dat zal de komende weken duidelijk worden. Daarna moet ook ik een beslissing nemen.”
# bron: Telegraaf[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 16:22
|
|
Welke assistenten, op Haarms na, bleven wel bij AJAX (als assistent-trainer) onder een nieuwe trainer?
|
Marco

|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 16:46
|
|
Very little. Natuurlijk is het in beginsel over voor Schip en Witschge. Ik zou in ieder geval geen assistent opdringen aan een nieuwe trainer, wanneer die zo z'n twijfels heeft. Zowel voor de assistent als voor de nieuwe trainer levert dat geen optimale werksituatie op.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:07
|
|
Interessant interview met Rik van den Boog, mede over de opvolging van Van Basten.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:09
|
|
Citaat: met Rik van den Boog, mede over de opvolging van Van Basten. Die gast is veel te veel met zijn kop op TV. Ga lekker je werk doen en hou op om elke zucht en scheet op tv te willen geven. Ik word er een beetje gek van, ik wil de spelers in het weekend op tv zien en dan het liefst zo vaak mogelijk namelijk door doelpunten te scoren maar verder wil ik niemand van Ajax op tv zien komen. Laat de trainer maar 1 keer per jaar op studio voetbal of VI komen en misschien dan nog Blind of Rik v.d. Boog ook nog een keertje maar voor de rest hoeft het niet. Dan is het ook veel makkelijker om rust te krijgen binnen de clubs omdat iedereen niet de hele tijd in de picture staat.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:13
|
|
Citaat: met Rik van den Boog, mede over de opvolging van Van Basten. Die gast is veel te veel met zijn kop op TV. Ga lekker je werk doen en hou op om elke zucht en scheet op tv te willen geven. Ik word er een beetje gek van, ik wil de spelers in het weekend op tv zien en dan het liefst zo vaak mogelijk namelijk door doelpunten te scoren maar verder wil ik niemand van Ajax op tv zien komen. Laat de trainer maar 1 keer per jaar op studio voetbal of VI komen en misschien dan nog Blind of Rik v.d. Boog ook nog een keertje maar voor de rest hoeft het niet. Dan is het ook veel makkelijker om rust te krijgen binnen de clubs omdat iedereen niet de hele tijd in de picture staat.
Hij wordt toch gevraagd. Hij gaat echt niet voor de camera staan en vraagt of zijn hoofd even in beeld mag.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:15
|
|
Citaat: Hij wordt toch gevraagd. Hij gaat echt niet voor de camera staan en vraagt of zijn hoofd even in beeld mag. Ik weet bijna zeker dat hij daar voor de camera langsloopt omdat hij weet dat hij dan wat gevraagd zal worden. Hij moet gewoon niet daar langs lopen of zeggen nee nu even niet. Hij zegt eigenlijk ook helemaal niets nieuws.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:18
|
|
Uh, nee dus.
Natuurlijk wordt V/d Boog voor een interview gevraagd. Iedereen wil weten wie de nieuwe trainer van Ajax wordt en hij moet die beslissing nemen.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:18
|
|
Ik wil Rik wel graag op TV zien, hoor. Zeker nu.
'Steve' dus. Hij noemt ook echt iedereen bij de voornaam, hè.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:19
|
|
Citaat: Uh, nee dus.
Natuurlijk wordt V/d Boog voor een interview gevraagd. Iedereen wil weten wie de nieuwe trainer van Ajax wordt en hij moet die beslissing nemen. Hij gezegd niets nieuws dus zeg dan gewoon nee ik heb nu niets nieuws te zeggen. Hij komt te vaak in beeld waardoor het steeds niet over het spel gaat maar over de randverschijnselen.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:23
|
|
Randverschijnsel?
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:25
|
|
Citaat: Randverschijnsel?  randverschijnsel
´ rand - ver - schijn - sel
het -woord
randverschijnselen, randverschijnsels
iets bijkomends, iets wat niet tot de kern of hoofdzaak behoort
Het gaat uiteindelijk alleen om het voetbal en niet om wie de coach is en hoe lang het gaat duren voordat die word aangesteld. Het gaat alleen om het voetbal en om niets verder. Het is leuk om het er af en toe over te hebben maar niet te vaak.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:26
|
|
JD, we hebben het hier over de belangrijkste functie binnen Ajax. Lijkt me geen randverschijnsel.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:27
|
|
Citaat: Uh, nee dus.
Natuurlijk wordt V/d Boog voor een interview gevraagd. Iedereen wil weten wie de nieuwe trainer van Ajax wordt en hij moet die beslissing nemen. Hij gezegd niets nieuws dus zeg dan gewoon nee ik heb nu niets nieuws te zeggen. Hij komt te vaak in beeld waardoor het steeds niet over het spel gaat maar over de randverschijnselen.Dat komt niet alleen door van den Boog, dat die veel in beeld komt. Dat heeft te maken met de vele media die er is. Iedereen wil hem voor hun camera hebben. Je kunt daar geen verschil in maken in de media. Ik heb ook liever dat die een keer zijn verhaal doet, maar dat kun je niet maken naar de anderen toe.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:28
|
|
Citaat: JD, we hebben het hier over de belangrijkste functie binnen Ajax. Lijkt me geen randverschijnsel. Alles wat niet gebeurt tijdens de 90 minuten van de wedstrijd is een randverschijnsel.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:30
|
|
Tsja, slaat natuurlijk nergens op. Ajax is een voetbalbedrijf en draait dus zeven dagen per week, vierentwintig uur lang.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:31
|
|
Citaat: Tsja, slaat natuurlijk nergens op. Ajax is een voetbalbedrijf en draait dus zeven dagen per week, vierentwintig uur lang. En uiteindelijk is het enige wat telt wat er tijdens die 90 minuten gebeurt.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:32
|
|
Dat is het punt helemaal niet.
Daarnaast: als je alleen de wedstrijd belangrijk vindt, waarom kijk je dan überhaupt naar interviews en praat je hier mee over een mogelijke trainer? Je spreekt jezelf tegen.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:33
|
|
Citaat: JD, we hebben het hier over de belangrijkste functie binnen Ajax. Lijkt me geen randverschijnsel. Alles wat niet gebeurt tijdens de 90 minuten van de wedstrijd is een randverschijnsel.
Het gaat wel om de trainer he. Iemand die een ploeg begeleidt naar die 90 minuten.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:33
|
|
Citaat: Dat is het punt helemaal niet.
Daarnaast: als je alleen de wedstrijd belangrijk vindt, waarom kijk je dan überhaupt naar interviews en praat je hier mee over een mogelijke trainer? Je spreekt jezelf tegen. Ik hou ervan om zelf over te praten maar ik vind dat Ajax dat binnenkamers moet doen.
|
r-style

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:34
|
|
En door die randverschijnselen zitten we wel in deze rotzooi. Met het team op zich is weinig mis. En als vd Boog denkt door veel in het publiek te treden dat hij dan dingen duidelijk maakt is dat zijn goed recht. Ik ben allang blij dat de directeur ipv de voorzitter dit nu doet.
Of jij het ermee eens bent is een heel ander verhaal.
|
Bertje

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:39
|
|
Citaat: Ik hou ervan om zelf over te praten maar ik vind dat Ajax dat binnenkamers moet doen.
Dat kun je vinden, maar juist door het feit dat jij en velen met jou er ook over meepraten, zal Ajax altijd door journalisten opgezocht worden, zoals hier. En dan loopt dus niet de mediageile Rik van den Boog naarstig te zoeken naar een camera om zijn porem op de nationale televisie te krijgen, zoals jij hierboven suggereert.
Alweer zo'n vreemd statement. En bij de uiteindelijke onderbouwing kom je aanzetten met 'ik vind nu eenmaal dat hij niet naar buiten moet treden'. Tsja, als de zestien miljoen andere Nederlanders daar nou net zo over zouden denken, dan zou hij het misschien inderdaad niet hoeven doen.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:40
|
|
Citaat: Dat kun je vinden, maar juist door het feit dat jij en velen met jou er ook over meepraten, zal Ajax altijd door journalisten opgezocht worden, zoals hier. En dan loopt dus niet de mediageile Rik van den Boog naarstig te zoeken naar een camera om zijn porem op de nationale televisie te krijgen, zoals jij hierboven suggereert. Hoe vaak was de vorige AD op TV?
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:42
|
|
Citaat: Dat kun je vinden, maar juist door het feit dat jij en velen met jou er ook over meepraten, zal Ajax altijd door journalisten opgezocht worden, zoals hier. En dan loopt dus niet de mediageile Rik van den Boog naarstig te zoeken naar een camera om zijn porem op de nationale televisie te krijgen, zoals jij hierboven suggereert. Hoe vaak was de vorige AD op TV?
Nooit, maar Van Geel wel vaak. Hij had toen die verantwoordelijkheid (aanspreekpunt vanuit Ajax).
|