Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Wie wordt de nieuwe voorzitter van Ajax?
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Wie wordt de nieuwe voorzitter van Ajax?
Maker: Eto'oBekeken: 1297
Status: InactiefBerichten: 10
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 21:01
Citaat:
Hensel: ‘Ik voorzitter van Ajax? Het zou waanzinnig zijn’
Datum: 3-mrt-2008 16:13

Jons Hensel (foto) is kandidaat om John Jaakke op te volgen als voorzitter van de Raad van Commissarissen. Dit meldde sportjurist Berry Bertels maandag op BNR Nieuwsradio. Bertels beroept zich hierbij op betrouwbare bronnen rond de businessclub van Ajax.

Hensel, ondernemer in onder meer vliegtuigbestickering, is op dit moment voorzitter van hockeyclub Amsterdam, tegenover Sportweek: “Toevallig zat ik maandag te luisteren naar dat radioprogramma. Erg grappig. Er werd gezegd dat de opvolger van Jaakke uit het voetbal moest komen en dus niet uit het hockey. Ik mag dan voorzitter zijn van Amsterdam, maar ik kom wel degelijk uit het voetbal.”

Naar verluidt heeft Hensel wel oren naar het voorzitterschap. “Ik geef toe; het zou waanzinnig zijn als ik word gevraagd. Maar behalve een paar telefoontjes van bekenden die vertelden dat mijn naam de ronde zou doen, heb ik niets gehoord. Ik ben niet gevraagd. Het is dus helemaal geen discussie. Maar nu moet ik gaan. Ik ben al laat. Ik heb een meeting bij de ABN Amro…”

Sportweek.nl

Ik ken de beste man niet. Wie zou volgens jullie een geschikte kanidaat zijn?
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 21:10
Ken hem ook niet.

Sowieso moet de RvC puur toezicht houden, dus vind ik die AD veel interessanter.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 21:11
Geen idee, maar ik heb liever iemand uit de boezem van de club. Een voorzitter moet de club echt kennen, dus lijkt het me beter dat ze iemand pakken zoals.....
Klaas Nuninga. Lijkt me een integere man, maar ook iemand met ruggegraat.
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 02:42
Citaat:
Maar nu moet ik gaan. Ik ben al laat. Ik heb een meeting bij de ABN Amro…”

Meeting bij de ABN-AMRO.....
Hahaha, hij heeft wel humor, nemen die man.
Nog nooit van gehoord en laat hem maar lekker stickers plakken op vliegtuigen. We moeten een Ajax man en niemand anders.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 18:41
Citaat:
Geen idee, maar ik heb liever iemand uit de boezem van de club. Een voorzitter moet de club echt kennen, dus lijkt het me beter dat ze iemand pakken zoals.....
Klaas Nuninga. Lijkt me een integere man, maar ook iemand met ruggegraat.

Nuninga heeft al eens een functie gehad. Ajax moet nieuwe mensen hebben, geen mensen die het voor een 2e keer doen (zoals Henrichs en evt. Nuninga).
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 5 maa 2008 18:43
Waarom niet? Het is wel iemand die geloosd werd door onze grote vriend Jaakke.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 19:07
Citaat:
Waarom niet? Het is wel iemand die geloosd werd door onze grote vriend Jaakke.

Het is goed als er mensen van buiten Ajax komen met nieuwe ideeen. In de periode van Nuninga kan je ook niet zeggen dat het sportief echt goed ging (hij stelt toch mede de technische mensen aan). Maar dit is slechts mijn mening, hij komt wel over als een kundig man.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 20:03
Hoewel Cruijff zegt hier geen inspraak in te hebben moet ik dat zelf nog zien. Zonet stelde Tom Egbers hypothetisch dat het Leo van Wijk dan zou worden en Cruijff leek daar content mee. Ook leek Cruijff de nieuwe voorzitter weldegelijk een belangrijk item te vinden.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 5 maa 2008 20:04
Gelukkig wel!
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 21:14
Geef mij maar Michael van Praag terug. Zag hem afgelopen speelronde op de toeter spelen, zag er goed uit. Nee ik denk dat de nieuwe AD en TD me interesanter lijken.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Do 6 maa 2008 10:36
Citaat:
Ajax wil KLM-er Van Wijk
woensdag 05 maart, door JH, Amsterdam, 20:13u, Ajax Showtime
Volgens Voetbal International wil Ajax Leo van Wijk een bestuursfunctie of directeurspost aanbieden. Het is niet voor het eerst dat club de oud-KLM topman aan zich probeert te binden. 'Ik had twintig jaar geleden al voorzitter van Ajax kunnen worden', zo laat hij Ajax Showtime weten. 'Als mijn club mij nodig heeft dan zal ik er staan!'

Bij Ajax maakte Leo van Wijk (18 oktober 1946), samen met Johan Cruijff, op 1 september 1957 zijn debuut. Beiden zijn in de volkswijk Betondorp opgegroeid. Verschil is alleen dat Leo geen echte balvirtuoos was. Hij was meer de man van beton. Met zijn robuuste figuur haalde hij als achterhoedespeler de Cruijffjes van de tegenpartij onderuit.

In plaats van een carrière als profvoetballer opteerde Leo van Wijk voor de studie econometrie. Na het voltooien daarvan trad hij in 1971 bij KLM in dienst. Van Wijk heeft altijd aangegeven geen verantwoordelijkheid te willen binnen Ajax. Zijn liefde voor Ajax - Van Wijk is al zon 45 jaar lid - weerhield hem altijd van internationale ambities. Ondanks dat gebrek aan internationale ervaring steeg zijn ster snel. Uiteindelijk resulteerde dat in zijn benoeming tot president-directeur in 1997. In 2007 legde hij die functie neer om als vice-president van de nieuwe Air France/KLM organisatie aan de slag te gaan.

Pieter Bouw, Van Wijk's voorganger bij KLM typeerde de kandidaat-bestuurder als volgt: 'Hij beschikt over een enorme werkkracht en is zeer resultaatgericht. Het is een aimabele man, waar je goed zaken mee kunt doen en ook een gezellige borrel mee kan drinken.' Er zijn ook kritikasters, zoals hoogleraar Pieter Klaas Jagersma, die een boek schreef over Van Wijk en KLM. 'Hij voert een absoluut leiderschap en omringt zich met ja-knikkers.'

Maar autoritair leiderschap werkt helemaal niet, vindt Van Wijk. 'Ik leerde ervan dat overredingskracht en geloofwaardigheid èn een bindend element zijn, de materialen van een leider zijn. Je bent pas een leider als anderen bereid zijn je te volgen. Autoritair leiderschap werkt niet. Daar trappen mensen niet meer in. Het is ook mijn toekomst, zeggen ze dan – en gelijk hebben ze. Je kunt als leider een visie hebben, maar kun je die ook concretiseren? Of: zelfs als ze het niet begrijpen of kunnen beredeneren, hebben ze voldoende vertrouwen om je te volgen?'

Eind november trad Leo van Wijk - die lid van de Ledenraad Ajax is en vanwege eerdere bestuursfuncties lid van verdienste - toe tot het bestuur van NOC*NSF. Hierdoor lijkt hij een ideale opvolger van Jaakke, en wordt zijn naam bij iedere bestuurlijke crisis van Ajax genoemd. 'Ik had twintig jaar geleden al voorzitter van Ajax kunnen worden', zo laat hij weten.

Van Wijk, die KLM succesvol liet fuseren met Air France, is naar eigen zeggen blij dat hij niet meer in de spotlights staat. 'Dan is het dus niet logisch om voorzitter van Ajax te worden. Dan is weer alle aandacht op mij gericht. Maar zeg nooit nooit. Ik blijf een Ajacied. Als mijn club mij nodig heeft dan zal ik er staan.'
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.308 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Wie wordt de nieuwe voorzitter van Ajax?
Ga
Zoeken: