| | |
Forum
Onderwerp: Bert van Marwijk
Maker: Eto'oBekeken: 6010 Status: InactiefBerichten: 58
|
Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 16:29
|
|
Citaat: KNVB contracteert Bert van Marwijk
De KNVB heeft overeenstemming bereikt met Bert van Marwijk (55) over de aanstelling als bondscoach van het Nederlands elftal. De huidige trainer van Feyenoord tekent een contract dat hem vanaf 1 juli 2008 tot en met het wereldkampioenschap 2010 in Zuid-Afrika aan Oranje verbindt.
De presentatie van Van Marwijk vindt plaats op 31 maart, als ook de rest van de technische staf is ingevuld.
Van Marwijk: ,,Dit is toch het hoogste dat je als trainer kunt bereiken. Het is een mooi vooruitzicht en een grote uitdaging te kunnen werken met de beste spelers van Nederland. Het komt bovendien op een juist moment gezien mijn leeftijd. En als zo'n kans zich voordoet, dan moet je 'm ook grijpen. Gelukkig gunnen zowel de spelers als de directie van Feyenoord me deze baan. Er wachten ons zowel in de competitie als in de beker cruciale weken. De komende weken wil ik me volledig op Feyenoord kunnen focussen, dat ben ik aan iedereen bij de club verplicht."
Kesler blij met Van Marwijk
Ook KNVB-directeur Henk Kesler toont zich tevreden: ,,We zijn erg blij en content dat we er met elkaar zijn uitgekomen. Zoals eerder gezegd, stond Bert vanaf het begin op ons lijstje. Hij heeft zowel nationaal als internationaal zijn sporen verdiend. De afgelopen weken hebben we uitgebreid de tijd genomen om met elkaar van gedachten te wisselen over de invulling van de samenwerking. Ik kijk met een goed gevoel terug op deze gesprekken en uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een tweejarig contract. Nu is het zaak op korte termijn de puntjes op de i te zetten voor wat betreft de samenstelling van de rest van de technische staf."
Details over de verbintenis en de verdere invulling van de technische staf komen maandag 31 maart tijdens de perspresentatie van de nieuwe technische leiding van het Nederlands elftal aan de orde.
KNVB.nl
Tsja, ik vind het een mateloos overschatte trainer. Hij heeft bij Feyenoord op nationaal niveau altijd onder de maat gepresteerd en ik vind het bovendien een beetje een overnuchtere boer. Feyenoord komt als winnaar uit de bus, want het zou zomaar eens kunnen dat onze vrienden uit Rotterdam-Zuid nu een trainer krijgen die zich niet blindstaart aan overschatte Nederlandse spelers met ervaring.
Mark van Bommel mag ook wel tot de winnaars van deze gang van zaken gerekend worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 17:22
|
|
Slechte keus. Ze hadden blijkbaar niets anders bij de KNVB. Met Van Marwijk haalt de KNVB zich de problemen op de hals. Van Marwijk heeft altijd de schijn tegen als schoonpapa zijnde van Van Bommel.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 02:35
|
|
Citaat:
Hij heeft bij Feyenoord op nationaal niveau altijd onder de maat gepresteerd en ik vind het bovendien een beetje een overnuchtere boer. Feyenoord komt als winnaar uit de bus, want het zou zomaar eens kunnen dat onze vrienden uit Rotterdam-Zuid nu een trainer krijgen die zich niet blindstaart aan overschatte Nederlandse spelers met ervaring.
Mark van Bommel mag ook wel tot de winnaars van deze gang van zaken gerekend worden.
Altijd onder de maat gepresteerd klopt niet Thomas, Bert was ook debet aan de Uefa Cup winst van Feyenoord, dat mag niet alleen op conto van van Hooijdonk geschreven worden maar ook op van Marwijk.
Hij heeft de fout gemaakt om terug te keren op een stek waar die een dermate groot succes gehaal heeft wat niet te evenaren is door dezelfde personen.
Maar goed, al met al vind ik het ook niets en is het een brevet van armoede van de KNVB.
Al die zeikerds die van Basten afbranden zullen met weemoed aan van Basten terug denken. (PSV en Feyenoord aanhang).
Klote groep waar Nederland in zit en gaat nog hels van een karwei worden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 02:49
|
|
Ik was uiteraard de UEFA Cup-winst van Feyenoord onder Van Marwijk niet vergeten, El Lute. Vandaar dat ik het ook bewust had over 'op nationaal niveau'.
Z'n prestaties op nationaal niveau geven mij overigens wel het idee dat de UEFA Cup een beetje een gelukje is geweest. Met die selectie had Feyenoord kampioenschappen moeten winnen.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 19:13
|
|
Citaat: Mark van Bommel wil na het komende EK in Oostenrijk en Zwitserland in het Nederlands elftal terugkeren. Dat heeft de Limburger aan de vooravond van het UEFA Cup-duel tussen zijn werkgever Bayern München en Anderlecht laten weten.
"Na het EK is mijn schoonvader Bert van Marwijk bondscoach'', notuleerde het ANP op uit de mond van Van Bommel. "Dat is geen garantie voor selectie. Maar ik heb gezegd dat ik beschikbaar ben.''
Zodra Van Marwijk het roer overneemt, wil de Bayern-speler graag terugkeren. "Het is aan de trainer of ik daadwerkelijk geselecteerd word.'' De middenvelder leeft in onmin met de huidige bondscoach Marco van Basten. Onder diens leiding is Van Bommel niet beschikbaar voor Oranje.
Bron: Voetbalzone
Nou van mij hoeft hij er niet meer bij. Slecht voorbeeld voor de jonge spelers. Stelde zich aan. Oranje is beter af zonder hem.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 21:00
|
|
Ik geef hem de voordeel van de twijfel...
Het is altijd maar afwachten hoe iemand het als bondscoach doet, blijkbaar moet je toch heel anders te werk gaan dan als clubcoach.... :-)
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 09:35
|
|
Wie was het eens met zijn eerste wissel?
Ik vond het een beetje een rare wissel, zeker als je 2 minuten later Van Persie er ook nog eens uithaalt, dan had je dat beter in één keer kunnen doen.
Dan had VdV naar rechts doorgeschoven. En heb je nog een echte spits op het veld. Die weer een doelpunt mee pikt.
Tsja, en Heitinga zal zich toch nog eens goed achter de oren moeten krabben, mijn gedachten gaan terug naar Maccabi in de Champions League? Groningen uit? (weet ik niet zeker). Maar het geburt hem te vaak.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 10:38
|
|
Citaat: Wie was het eens met zijn eerste wissel?
Ik vond het een beetje een rare wissel, zeker als je 2 minuten later Van Persie er ook nog eens uithaalt, dan had je dat beter in één keer kunnen doen.
Dan had VdV naar rechts doorgeschoven. En heb je nog een echte spits op het veld. Die weer een doelpunt mee pikt.
Tsja, en Heitinga zal zich toch nog eens goed achter de oren moeten krabben, mijn gedachten gaan terug naar Maccabi in de Champions League? Groningen uit? (weet ik niet zeker). Maar het geburt hem te vaak.
Opzich een logische wissel, alleen had ik het anders gedaan . Ik had Babel voorin laten spelen, en Van Persie+ Van der Vaart er achter laten spelen. Zo hou je je scorend en voetballend vermogen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 11:45
|
|
Ik zou Van Persie in de spits opstellen. Uitstekend aanspeelpunt en op die positie heeft hij wél rendement.
Verder niet meer Heitinga rechtsback opstellen. Wanneer Schaars fit is en z'n oude niveau weer haalt speelt hij samen met De Jong controlerend.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Zo 7 sep 2008 12:17
|
|
Van Marwijk heeft mij nog niet overtuigd, was al niet echt te spreken over het feit dat ze hem aan hebben gesteld, en ik begin nu ook steeds meer afkeer tegen hem te krijgen. Hopelijk kan Oranje tegen Macedonië eens wat laten zien.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 18:11
|
|
Citaat: Zeldzaam zwakke start dreigt voor bondscoach Van Marwijk
09/09/2008 17:45
Met twee opeenvolgende interlands zonder zege is Bert van Marwijk zijn periode als bondscoach van het Nederlands elftal matig begonnen.
De keuzeheer maakt na de 1-2 oefennederlaag tegen Australië van afgelopen zaterdag deel uit van een groepje Oranje-coaches die in hun eerste twee interlands niet tot winst kwamen. Guus Hiddink, Nol de Ruiter, Frantisek Fadrhonc en Bill Townley gingen hem voor.
Indien Nederland ook woensdagavond het WK-kwalificatieduel met Macedonië in Skopje niet wint, evenaart Van Marwijk het negatieve record van Townley, dat dateert uit 1924. De Engelsman is de enige Oranje-coach zonder zege in zijn eerste drie interlands: 1-1 tegen België, 0-1 tegen Duitsland en opnieuw 1-1 tegen België.
Oranje-bondscoaches met een valse start
Coach Jaar D W G V V-T
Bill Townley 1924 3 0 2 1 2-3
Bert van Marwijk 2008 2 0 1 1 2-3
Guus Hiddink 1995 2 0 0 2 0-2
Nol de Ruiter 1990 2 0 1 1 1-2
Frantisek Fadrhonc 1970 2 0 1 1 1-2
Vi.nl
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 21:16
|
|
Citaat: Zeldzaam zwakke start dreigt voor bondscoach Van Marwijk
09/09/2008 17:45
Met twee opeenvolgende interlands zonder zege is Bert van Marwijk zijn periode als bondscoach van het Nederlands elftal matig begonnen.
De keuzeheer maakt na de 1-2 oefennederlaag tegen Australië van afgelopen zaterdag deel uit van een groepje Oranje-coaches die in hun eerste twee interlands niet tot winst kwamen. Guus Hiddink, Nol de Ruiter, Frantisek Fadrhonc en Bill Townley gingen hem voor.
Indien Nederland ook woensdagavond het WK-kwalificatieduel met Macedonië in Skopje niet wint, evenaart Van Marwijk het negatieve record van Townley, dat dateert uit 1924. De Engelsman is de enige Oranje-coach zonder zege in zijn eerste drie interlands: 1-1 tegen België, 0-1 tegen Duitsland en opnieuw 1-1 tegen België.
Oranje-bondscoaches met een valse start
Coach Jaar D W G V V-T
Bill Townley 1924 3 0 2 1 2-3
Bert van Marwijk 2008 2 0 1 1 2-3
Guus Hiddink 1995 2 0 0 2 0-2
Nol de Ruiter 1990 2 0 1 1 1-2
Frantisek Fadrhonc 1970 2 0 1 1 1-2
Vi.nl
Nu ben ik en zal ook nooit fan van van Marwijk worden maar dit soort onzin kan Vi beter achterwegen laten. Is alleen maar opvulsel wat alleen maar negatief werkt.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Wo 10 sep 2008 08:48
|
|
Ik ben ook geen fan van Bert van Marwijk, maar met dit spelersmateriaal moet elke bondscoach het WK 2010 kunnen halen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 11:19
|
|
Citaat: Van Persie verrast over kritiek Sneijder
Door MARCEL VAN DER KRAAN
LONDEN - Drie maanden na het EK woekert in de schoot van het Nederlands elftal nog altijd onrust. Het verwijt van Wesley Sneijder in het dagblad Het Parool dat Robin van Persie tijdens de wedstrijd tegen Rusland teamafspraken heeft geschonden, is bij de spits van Arsenal en Oranje in het verkeerde keelgat geschoten.
Van Persie is door de middenvelder van Real Madrid publiekelijk uitgenodigd om een goed gesprek te voeren over de teamafspraken. Voor de Rotterdammer hoeft dat overleg er nu niet meer te komen.
,,Als je een collega-international uitnodigt, doe je dat door de telefoon te pakken en bespreek je de dingen samen. Als Wesley mij had gebeld, was hij van harte welkom geweest. We hadden een prima gesprek kunnen hebben. Maar ik sta nu versteld van de handelwijze van Wesley. Moet heel Nederland nu opeens meegenieten van een ‘meeting’ tussen Sneijder en Van Persie? Wat is in vredesnaam het nut van zo’n gesprek als je dat van tevoren openbaar maakt aan de media en het publiek?’’
In de ogen van Van Persie is de deur al dichtgegooid. De selectie van het Nederlands elftal komt volgende week bij elkaar voor twee kwalificatie-interlands, tegen IJsland en Noorwegen. Bondscoach Bert van Marwijk maakt vrijdag de definitieve selectie bekend. In de voorlopige groep was Sneijder overigens nog niet opgenomen, omdat hij terugkomt van een blessure.
Sneijder had na zijn knieblessure gehoopt dinsdag zijn comeback te maken bij Real Madrid tegen Zenit Sint Petersburg in de Champions League. Maar een rentree zat er nog niet in.
De 24-jarige international heeft de schijnwerpers echter al vol op Oranje gezet. De vrije trap, die Van Persie in de tweede helft tegen Rusland nam, zit Sneijder nog steeds dwars.
[code">'ASPRAKEN NAKOMEN'
Wesley Sneijder vertelde dinsdag in Het Parool dat hij bij zijn rentree in het Nederlands elftal een goed gesprek wil hebben met Robin van Persie over de teamafspraken. Volgens Sneijder had Van Persie op het EK in Zwitserland en Oostenrijk de teamafspraken geschonden.
Iets wat hij bij zijn club Real Madrid nog niet heeft meegemaakt. Van Persie schoot tegen de Russen een vrije trap over, die Sneijder dacht te kunnen nemen.
Bij Real is Sneijder naar eigen zeggen vanaf de eerste oefenwedstrijd aangewezen als de man die de vrije trappen neemt. ,,En er komt ook niemand anders aan de bal. Trainer Bernd Schuster heeft dat bepaald. Dat is een mooie waardering en ik ben er trots op, maar het is gewoon een afspraak als elke andere.’’
Na de uitschakeling hebben Sneijder en Van Persie het nooit meer over de bewuste trap gehad. Volgens Sneijder was het moment er niet naar. ,, De nederlaag was nog te vers.’’
,,Ik wil niet zeggen dat ik die bal er wel had ingeschoten en ik wil er ook geen enorm issue van maken, maar ik vind wel dat afspraken moeten worden nagekomen.’’ [/code">
Van Persie bestrijdt echter dat hij door het nemen van die vrije trap teamafspraken zou hebben geschonden. ,,Ik was bij Van Basten altijd de man die een vrije trap kon nemen. Er was voor mij op dat moment net zo veel recht als voor Wesley. Dat kun je bij de bondscoach ook gewoon checken. Wesley moet niet de indruk wekken dat hij de enige vrijetrappennemer was op dat moment. Het moet bovendien geen welles-nietesverhaal worden. Ik ben echt verbaasd over het feit dat hij hier nu, terwijl de kwalificatie voor het WK al is begonnen, publiekelijk een discussie over aanzwengelt. Ik had meer klasse en persoonlijkheid van hem verwacht. Echte persoonlijkheden hebben geen blad of krant nodig om hun punt duidelijk te maken.’’
Volgens Van Persie had het bewuste moment uit de verloren kwartfinale tegen Rusland al binnen 24 uur uit de wereld geholpen kunnen worden.
,,We hadden het er na de wedstrijd in het hotel over kunnen hebben. Desnoods bij het ontbijt. Maar na die verloren partij koos Wesley er voor om - zonder goedkeuring van de bondscoach - met zijn familie in een ander hotel te gaan slapen. Als je het nu toch over teamafspraken hebt.’’
Op de suggestie dat Sneijder misschien gelijk heeft gehad en er wel degelijk een afspraak over het nemen van de bewuste vrije trap heeft bestaan, antwoordt Van Persie: ,,Absolute onzin. Je kunt de teambesprekingen van Oranje erbij nemen. Van Basten heeft mij daarin altijd als een nemer van vrije trappen aangewezen.’’
Bovendien heeft de huidige oefenmeester van Ajax Van Persie zo’n 2,5 jaar geleden een wijze voetballes gegeven. Van Basten had een wedstrijd tussen Arsenal en Manchester City gezien. In dat duel nam Thierry Henry twee vrije trappen.
,,Van Basten vroeg aan mij later waarom ik er niet eentje had genomen. Omdat Henry dat bepaalde, zei ik. Waarop Van Basten zei: ‘Als jij, met jouw kwaliteiten, voelt dat je in de wedstrijd zit, moet je de bal pakken en je verantwoordelijkheid voor de ploeg nemen…’ Dat waren de woorden van de bondscoach.’’
Van Persie zegt geen probleem te zien voor een verdere samenwerking met Sneijder binnen Oranje. ,,Ik vind hem een goede voetballer, voor wie ik waardering heb binnen het Nederlands elftal. Er is ook geen oud zeer. Bij Feyenoord-Ajax hebben we elkaar in het veld altijd gerespecteerd en elkaar laten voetballen.
,,Ik vind het alleen onnodig dat hij de boel openbaar heeft gemaakt, terwijl we binnen Oranje nog zo hadden afgesproken dat alle problemen binnenskamers zouden worden opgelost. Ik hoop dat het in de toekomst op een sjiekere manier gebeurt.
,,Ik houd niet van spelletjes en ben ook geen kleine jongen meer die terecht moet worden gewezen. Als ik ergens heb geleerd hoe topspelers met elkaar omgaan, is het bij Arsenal. Daar is een groot respect tussen alle topspelers.’’
Twee weken terug was Van Persie de aangewezen man om een strafschop te nemen tegen Blackburn Rovers. De Togolese spits Emmanuel Adebayor, die voor dat duel nog geen goal had gemaakt in deze competitie maar in die wedstrijd plotseling twee keer scoorde, kreeg van Van Persie de bal op de stip toebedeeld.
Van Persie: ,,Ik zei, neem jij hem maar. Daardoor maakte hij die middag een hattrick. Hij kwam naar me toe en was helemaal in de wolken. ‘Robin, this goal is in my heart, it is from you’, zei hij. Kijk eens naar het effect, denk ik dan. Zo geef je elkaar alle eer.’’
Arsène Wenger - zijn trainer bij Arsenal - vond dat moment het grootste bewijs dat topvoetballers elkaar omhoog kunnen stuwen in het veld. ,,Robin was de eerste om de penalty te nemen,’’ zei Wenger. ,,Maar in een wedstrijd loopt het soms anders.’’ AD
Citaat: Hoe pakt de bondscoach affaire Sneijder-Van Persie aan?
Chris van Nijnatten
Eerlijk gezegd, loop ik me al een tijdje af te vragen hoe het Nederlands elftal er uitziet als Wesley Sneijder er terugkeert. Daarbij gingen de gedachten op de eerste plaats uit naar de opstelling. Wie moet wijken als de beoogde kapitein weer op de brug wil? Hoe pakt de nieuwe bondscoach dat aan?
Uiteraard lag ‘de’ vrije trap tegen Rusland in Bazel nog vers in het geheugen. Van Persie trapte op een cruciaal moment, schoot hoog over en Sneijder bleef seconden lang als bevroren staan treuren. Al die gezellige EK-taferelen van internationals met kinderen op hun arm verdampten in een oogwenk.
Er was heel even iets goed mis gegaan tussen die twee. En het is niet zó maar een duo, het zijn er twee op wier schouders de toekomst van het nieuwe Nederlands elftal gebouwd wordt.
Sneijder wil nu een gesprek met Van Persie. Die is op zijn beurt kwaad dat er door zijn collega in de publiciteit om een gesprek gevraagd wordt. De een verwijt de ander dat er een code gebroken is.
Het begint de trekjes van een bitchfight te krijgen.
Aan de vooravond van een wedstrijd in Liverpool waar het vaderlandse clubvoetbal op zijn plaats gezet dreigt te worden, raken vrijwillig in ballingschap verkerende kroonprinsjes verbaal slaags. Nu verkeren ze nog op grote afstand van elkaar, volgende week zitten ze misschien samen in hotel Huis ter Duin. Gezellig.
Er is er maar één die dit in goede banen moet leiden: Bert van Marwijk. Nog voor er ook maar één bal getrapt is tegen IJsland, nog voor de bondscoach überhaupt thuis een officiële interland heeft kunnen aansturen, heeft hij een probleempje. Guus Hiddink had het een kolfje naar zijn hand gevonden. Van Marwijk misschien ook wel. Het zou zo maar kunnen dat hij de net herstelde Sneijder nog even niet selecteert. AD
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 13:58
|
|
Niet zo handig van Sneijder om dit allemaal in de media te gooien.
Ik begrijp de reactie van Van Persie hoewel hij het beter wat korter had kunnen houden en niet mee had moeten gaan in het moddergooien.
Zijn wel echt twee 'mannetjes' van wie ik al langer het idee heb dat het niet de beste vrienden zijn, hoewel dat ook nergens voor nodig is natuurlijk. Aan vMarwijk de taak om dit op te lossen. Sneijder niet selecteren zoals Van Nijnatten suggereerd lijkt me overbodig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 12:08
|
|
Citaat: Waterreus: 'Van Marwijk heeft geen vertrouwen in Timmer'
Bron: Sportweek
Ronald Waterreus vindt het vreemd dat Henk Timmer niet de eerste doelman was van het Nederlands elftal tijdens de WK-kwalificatiewedstrijden tegen IJsland en Noorwegen. Volgens de oud-doelman van Roda JC, PSV, Manchester City, Glasgow Rangers, AZ en Red Bull New York toont bondscoach Bert van Marwijk daarmee aan geen vertrouwen te hebben in de keeper van Feyenoord.
Waterreus: ‘Edwin van der Sar is nog steeds met afstand onze beste keeper en ik vind het sympathiek van hem, als sportman ook heel goed, wat hij gedaan heeft. Laat dat duidelijk zijn. Maar als ik Henk Timmer zou heten zou ik nooit meer bij het Nederlands elftal komen. Heb je vierenhalf jaar op de bank gezeten, halen ze iemand anders. Dat is mijn eer te na. Selecteer hem dan helemaal niet en geef de jongeren een kans.’
De zevenvoudig international gaf zondagavond in het programma Studio Voetbal ook aan dat als Timmer wellicht geblesseerd was, Van Marwijk hem niet op de bank had moeten laten plaatsnemen.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Di 21 okt 2008 10:41
|
|
Ik heb ook geen vertrouwen in Timmer, geef de jeugd maar de kans.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 00:04
|
|
Waterreus kan beter zijn mond houden over dit soort zaken, hebt geen enkele toegevoegde waarde.
Maar het lijkt wel of van Marwijk meerdere niet fitte spelers bij de selectie had zitten. Als dat zo is is dat toch zeer trieste bedoeling.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 08:21
|
|
Tja hij zal we koste wat kost de beste spelers willen selecteren ook al zijn ze niet helemaal fit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 13:30
|
|
Citaat: 'Geen mop bij te laat komen'
Bron: onsoranje.nl
Geregeld beantwoordt Bert van Marwijk op het Oranjeplatform van de KNVB vragen van bezoekers. Deze week vertelt de bondscoach over mogelijke ‘straffen’ bij te laat komen.
Bij uw voorganger Van Basten moesten spelers een mop vertellen als ze te laat kwamen. Wat vond u daarvan en heeft u deze traditie voortgezet?
,,Ik begrijp wel dat Van Basten de spelers bij wijze van straf een mop liet vertellen, want spelers vinden het verschrikkelijk als ze voor een groep moeten staan en iets moeten vertellen of presenteren. Dat geldt trouwens voor meer mensen. Het zou goed zijn dat men in elke opleiding, ook de opleiding van voetballers, leert om iets voor een groep te zeggen. Dat zorgt voor een enorm positieve impuls voor je persoonlijkheid, je overwint een bepaalde angst en leert voor een groep te staan.
Ik doe het weer op een andere manier. Ik vind dat ze gewoon niet te laat móeten komen en probeer ze dat te laten ervaren. Discipline ontstaat op de werkvloer, door de wijze waarop wij als staf met de spelers omgaan. En dus moet je zelf het goede voorbeeld geven. Toen ik net trainer was bij Feyenoord, speelden we een oefenwedstrijd in de omgeving van Sittard. Ik woonde zelf een kwartiertje bij Sittard vandaan. 's Morgens reed ik eerst met de auto naar Rotterdam, deed daar de bespreking en reed met de teambus naar het zuiden. Na de wedstrijd ging ik weer met de bus terug naar Rotterdam en pakte daar de auto en reed naar huis. Daarmee wilde ik aangeven dat een speler nooit naar me toe moest komen om te vragen of hij onderweg ergens op- of uit- mocht stappen. Samen uit, samen thuis. Je moet spelers leren waar het vak om gaat. Dat geldt ook voor te laat komen. Als je met je vak bezig bent, kom je niet te laat. Dat probeer ik de spelers bij te brengen.”
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 16:25
|
|
Werkelijk onbegrijpelijk dat de beste men het gisteren in zijn hoofd haalde om Schaars buiten de basis te laten. Hij is niet voor niets de belangrijkste speler van de Eredivisie en zou ook bij Oranje enorm belangrijk kunnen zijn. Hij wint duels, geeft altijd rugdekking, voetbalt vooruit, is altijd aanspeelbaar en is onfeilbaar in de omschakeling. Vooral dat laatste is natuurlijk een enorm verschil met Van Bommel, die tegen de zwakke Schotten nog wel redelijk overeind bleef, maar in wedstrijden op topniveau (WK, anyone?) iedere wedstrijd wel een paar keer een stapje te laat is.
Verder is het wel interessant om te zien hoe de selectie er nu voor staat.
Van Marwijk heeft ervoor gekozen om het geraamte van Van Basten in stand te houden (goede keuze, wat mij betreft). Alleen bouwt hij wat mij betreft wel heel nadrukkelijk op spelers die wat over hun top zijn. Zo zou ik Van Bronckhorst geen aanvoerder maken, aangezien het een kwestie van tijd is voordat Braafheid hem voorbij streeft. Zelfde geldt voor Ooijer: geef Marcellis nu eens een kans op die positie! Niet dat ik zeker weet dat ze over ruim een jaar beter zullen zijn dan deze twee oudere jongens, maar nu heb je de mogelijkheid om dergelijke jongens in ieder geval enorm in hun ontwikkeling te stimuleren.
Ik zou op dit moment de selectie ongeveer zo samenstellen:
X, X, X;
Gregory van der Wiel, X; André Ooijer, Dirk Marcellis; Joris Mathijsen, X; Giovanni van Bronckhorst, Edson Braafheid;
Wesley Sneijder, Mark van Bommel; Nigel de Jong, Demy de Zeeuw; Stijn Schaars, X;
Dirk Kuyt, X; Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar; Arjen Robben, Ryan Babel.
Dikgedrukte spelers spelen sowieso. Voor Mathijsen en Schaars zijn geen alternatieven.
Verder hebben we in aanvallend opzicht uiteraard veel mogelijkheden. Er is geen manier om én Huntelaar, én Kuyt, én Van Persie, én Robben, én Sneijder in een goed draaiend elftal te krijgen. En dan heb je ook Van der Vaart nog als hij weer aan spelen toekomt. En Van Bommel die eventueel als meest aanvallend ingestelde middenvelder kan spelen, aangezien hij dan veel dwingender is.
Er zullen dus keuzes gemaakt moeten worden.
Robben is één van de beste spelers ter wereld in zijn soort en absoluut de beste speler van Oranje. Echter, hij is nu een tijdje fit, maar hij heeft nogal een verleden met blessureleed. Op hem zou ik voorlopig niet bouwen.
Sneijder is enorm moeilijk te verdedigen door zijn tweebenigheid, zijn korte draai en uitstekende functionele techniek. Daarnaast kan hij met Schaars in de buurt (die de bal het werk laat doen) veel meer in de buurt van de zestien van de tegenstander spelen.
Huntelaar is een fenomeen in de zestien, maar ook afhankelijk van aanvoer en voegt zelf weinig toe in de opbouw naar gevaarlijke situaties toe. Als je vlak bij het doel van de tegenstander kunt spelen zou ik hem altijd opstellen. Anders niet.
Van Persie begint eindelijk echt beslissend te worden bij Arsenal, maar ondanks zijn enorme dosis talent heeft hij nog nooit drie wedstrijden achter elkaar goed gespeeld in Oranje. Heeft wel mee dat hij het beste voetballende aanspeelpunt in de selectie is.
Kuyt is minder beslissend dan eerder genoemde spelers, maar is door zijn dynamiek en overzicht moeilijk te bespelen. Daarna is hij een uitstekende systeemspeler: hij kan het spel breed houden, verdedigt heel goed mee, is kopsterk zowel bij dode spelmomenten van de tegenstander als bij eigen dode spelmomenten en heeft een dosis fysieke kracht die bij Oranje ongekend is.
En dan heb je ook nog, zoals eerder genoemd, Van der Vaart en Van Bommel.
Ik zou persoonlijk Sneijder sowieso opstellen. Ofwel hangend aan de linkerkant zoals op het EK, of op het middenveld met De Jong (brengt meer fysieke kracht dan De Zeeuw en kan derhalve beter voor Sneijder corrigeren) en Schaars. Sneijder op links opstellen betekent dat je Robben niet op links kunt opstellen. Ik zou daarom in principe Sneijder op het middenveld zetten.
In de spits zou ik Van Persie opstellen. Hij is veelzijdiger dan Huntelaar en is makkelijker in de diepte aanspeelbaar. Als je echt de overhand verwacht te hebben kun je Huntelaar opstellen. Of je kunt hem later alsnog inbrengen, of voor Van Persie of voor iemand anders.
Op rechts zou ik in principe Kuyt opstellen. Is zoals gezegd goed voor de balans en is bovendien bij dode spelmomenten een wapen. Zoals we met Mathijsen, Ooijer, De Jong en Van Persie/Huntelaar toch al aardig wat kopkracht hebben. Zijn altijd enorm gevaarlijke momenten op eindtoernooien, waar teams soms niet voldoende ingespeeld zijn om voetballend een wedstrijd naar de hand te zetten. Als je Sneijder naar links haalt en een extra middenvelder inbrengt, zou je Kuyt eventueel kunnen opofferen voor een meer aanvallend ingestelde speler.
Op links dan Robben. Zoals gezegd uniek. Is hij niet fit, dan moet er wel een speler met vergelijkbare diepgang achter de hand zijn. Babel in principe.
Zijn er nog enkele plekken over voor verrassingen. En in het doel heb ik nog geen keuze gemaakt. In principe zou ik Vermeer de kans geven.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 18:04
|
|
Van Marwijk speelt wel behoudend !
weet iemand of Huntelaar geschorst is tegen Macedonie woensdag
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 12:30
|
|
Mijn mening over onze bondscoach. Sinds hij aan het roer is, boeit het mij eigenlijk niet zo. Van Marwijk staat bekend als een defensief ingestelde coach en laat dat ook nu weer blijken. Vandaag las ik in de Sp!ts een mooi stukje. De Schotten bleven met 10 man achter de bal, of het nou 0-0, 1-0, 2-0 of 3-0 stond. Ze waren in ieder geval niet naar Nederland gekomen om te komen voetballen. De columnist die dit schreef gaf ook Van Marwijk er van langs en terecht. Want tegen de tien Schotse verdedigers durfde Van Marwijk maar 4 aanvallers op te stellen, de rest moest Miller in bedwang zien te houden..
Ook met zijn selectieprocedure ben ik het totaal niet eens. Te beginnen met de keepers, hoe is het mogelijk dat Timmer nog bij de selectie zit? De beste man heeft zijn tijd gehad en ondanks een paar mooie reddingen afgelopen seizoen is hij niet beslissend voor zijn team. Ook Timmer maakt blunders. Het argument dat Timmer goed is voor de groep vind ik onzin, het Nederlands Elftal is gemaakt voor de beste spelers van ons land, niet voor personen die goed in een groep liggen. Wat betreft Stekelenburg kan ik mij volledig vinden in Bert, ondanks zijn dipje bij Ajax is hij wel de beste keeper van Nederland en heeft bovendien al een schat aan ervaring. Het negeren van Vermeer daarentegen vind ik weer dieptriest. Van Marwijk doet alsof Van Basten een wel hele slechte coach is, alsof onze trainer geen verstand heeft van voetbal. Met alle respect, maar Stekelenburg heeft Ajax punten gekost de laatste maanden, als je kijkt naar de statistieken. Vermeer hield de weken daarvoor echter goed stand en liet zien dat hij beter in vorm stak. Of de keuze van Van Basten de goede was laat ik in het midden. Terug naar Nederland. Steek is voor mij keeper nummer 1. Tweede keeper is wat mij betreft Vermeer, hij speelt niet voor niets wekelijks bij Ajax goed! Van Marwijks argument, hij heeft te weinig ervaring, gaat ook weer helemaal nergens over. Alsof Vorm zoveel internationale ervaring heeft. Bovendien sloeg hij de plank ook weer volledig mis toen hij de media vertelde Vermeer voorlopig niet op te roepen, dat de keus eerst zou uitgaan naar Velthuizen of Boschker voordat de Ajax-doelman in beeld komt.
Dat was het eerste punt waar ik het niet mee eens ben. Het andere punt is Mark van Bommel. Wie haalt het in zijn hoofd om Sneijder, Schaars en Van der Vaart op de bank te zetten en Mark van Bommel in de basis te laten starten. Hoogstwaarschijnlijk enkel familie of andere naasten van de 'Duitser'. Ik vind het schandalig. Ondanks zijn mooie assist is deze man toch echt geen speler die bij de beste 11 van Nederland hoort. Bovendien maakt hij elke wedstrijd weer schandalige overtredingen, waarvoor hij zaterdag niet eens bestraft werd.
Mijn ideale aanval is trouwens, Huntelaar in de spits. Robben en Van Persie van af de vleugels en Sneijder op 10. Alle vier zijn ze gewoon een klasse beter dan Kuyt. Het verwijt dat Van Basten werd gegeven met het enkel opstellen van Ajacieden zie ik in mindere mate ook weer terug bij Van Marwijk, alleen dan met Feyenoorders of andere 'kennissen'. Sneijder op de bank en Kuyt in de basis, dat vond ik al raar. Maar dat Sneijder niet direct na rust werd ingebracht, ondanks het zwakke spel van zowel Van Persie als Kuyt, deed mijn vertrouwen in de huidige bondscoach geen goed.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 12:48
|
|
Citaat: Mijn mening over onze bondscoach. Sinds hij aan het roer is, boeit het mij eigenlijk niet zo. Van Marwijk staat bekend als een defensief ingestelde coach en laat dat ook nu weer blijken. Vandaag las ik in de Sp!ts een mooi stukje. De Schotten bleven met 10 man achter de bal, of het nou 0-0, 1-0, 2-0 of 3-0 stond. Ze waren in ieder geval niet naar Nederland gekomen om te komen voetballen. De columnist die dit schreef gaf ook Van Marwijk er van langs en terecht. Want tegen de tien Schotse verdedigers durfde Van Marwijk maar 4 aanvallers op te stellen, de rest moest Miller in bedwang zien te houden..
Defensief ingestelde coaches zijn vaak de meeste realistische. Op een WK moet je niet alleen willen aanvallen, maar het liefst resultaat voetbal spelen. Hoevaak heeft Nederland wel niet de schoonheidsprijs gekregen, maar wel in de kwartfinale naar huis is gestuurd. Met resultaatvoetbal kom je in een toernooivorm verder dan wanneer je aanvallend/combinerend voetbal wil zien. Daar heb je tijd voor nodig, als je als bondscoach dat wil doen krijg je dat maar half voor elkaar. Wat is dan het resultaat? Kwartfinale met leuk voetbal. Willen we dat weer? Nee.
Over die 4 aanvallers: dat is natuurlijk gewoon de tactiek die we ook gaan spelen op het WK. Daar heb je echter alleen toplanden en die gaan niet met 10 man verdedigen. Daar moet je namelijk winnen om door te gaan en daarvoor moet je dus scoren.
Ook met zijn selectieprocedure ben ik het totaal niet eens. Te beginnen met de keepers, hoe is het mogelijk dat Timmer nog bij de selectie zit? De beste man heeft zijn tijd gehad en ondanks een paar mooie reddingen afgelopen seizoen is hij niet beslissend voor zijn team. Ook Timmer maakt blunders. Het argument dat Timmer goed is voor de groep vind ik onzin, het Nederlands Elftal is gemaakt voor de beste spelers van ons land, niet voor personen die goed in een groep liggen. Wat betreft Stekelenburg kan ik mij volledig vinden in Bert, ondanks zijn dipje bij Ajax is hij wel de beste keeper van Nederland en heeft bovendien al een schat aan ervaring. Het negeren van Vermeer daarentegen vind ik weer dieptriest. Van Marwijk doet alsof Van Basten een wel hele slechte coach is, alsof onze trainer geen verstand heeft van voetbal. Met alle respect, maar Stekelenburg heeft Ajax punten gekost de laatste maanden, als je kijkt naar de statistieken. Vermeer hield de weken daarvoor echter goed stand en liet zien dat hij beter in vorm stak. Of de keuze van Van Basten de goede was laat ik in het midden. Terug naar Nederland. Steek is voor mij keeper nummer 1. Tweede keeper is wat mij betreft Vermeer, hij speelt niet voor niets wekelijks bij Ajax goed! Van Marwijks argument, hij heeft te weinig ervaring, gaat ook weer helemaal nergens over. Alsof Vorm zoveel internationale ervaring heeft. Bovendien sloeg hij de plank ook weer volledig mis toen hij de media vertelde Vermeer voorlopig niet op te roepen, dat de keus eerst zou uitgaan naar Velthuizen of Boschker voordat de Ajax-doelman in beeld komt.
Timmer is ervaren als reserve keeper. Weet wat er gevraagd wordt en gaat niet mopperen als hij op de bank zit. Vermeer zit er volgende keer denk ik wel bij. Nu had hij de selectie al rond, en toen pas werd Vermeer Oranje ingeschreven. Als hij Boschker en Velthuizen boven Vermeer kiest is hij slecht bezig. Velthuizen is overschat en Boschker is van het niveau-Timmer. Dat zou hij ook wel niet doen als puntje bij paaltje komt.
Dat was het eerste punt waar ik het niet mee eens ben. Het andere punt is Mark van Bommel. Wie haalt het in zijn hoofd om Sneijder, Schaars en Van der Vaart op de bank te zetten en Mark van Bommel in de basis te laten starten. Hoogstwaarschijnlijk enkel familie of andere naasten van de 'Duitser'. Ik vind het schandalig. Ondanks zijn mooie assist is deze man toch echt geen speler die bij de beste 11 van Nederland hoort. Bovendien maakt hij elke wedstrijd weer schandalige overtredingen, waarvoor hij zaterdag niet eens bestraft werd.
Ik vind Van Bommel een goede speler voor Oranje. Zo'n irritant mannetje hebben we nodig om ons niet weer te laten overklassen net als tegen Portugal op het EK (2004). Met De Jong kan hij een blok vormen waar de toplanden het lastig tegen kunnen krijgen. Juist de positie waar Van Bommel speelt staat bij de tegenstander de man waar het team omdraait. Als je dat uit kan schakelen met Van Bommel (wat hij goed kan) heb je het middenveld al in handen. Voor meer voetbal zou je Schaars of Engelaar op die positie kunnen zetten.
Mijn ideale aanval is trouwens, Huntelaar in de spits. Robben en Van Persie van af de vleugels en Sneijder op 10. Alle vier zijn ze gewoon een klasse beter dan Kuyt. Het verwijt dat Van Basten werd gegeven met het enkel opstellen van Ajacieden zie ik in mindere mate ook weer terug bij Van Marwijk, alleen dan met Feyenoorders of andere 'kennissen'. Sneijder op de bank en Kuyt in de basis, dat vond ik al raar. Maar dat Sneijder niet direct na rust werd ingebracht, ondanks het zwakke spel van zowel Van Persie als Kuyt, deed mijn vertrouwen in de huidige bondscoach geen goed.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 30 maa 2009 16:56
|
|
Citaat: Ik zou op dit moment de selectie ongeveer zo samenstellen:
X, X, X;
Gregory van der Wiel, X; André Ooijer, Dirk Marcellis; Joris Mathijsen, X; Giovanni van Bronckhorst, Edson Braafheid;
Wesley Sneijder, Mark van Bommel; Nigel de Jong, Demy de Zeeuw; Stijn Schaars, X;
Dirk Kuyt, X; Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar; Arjen Robben, Ryan Babel.
Mijn selectie:
Maarten Stekelenburg, Kenneth Vermeer, Michel Vorm
Gregory vd Wiel, Khalid Boulahrouz, André Ooijer, Dirk Marcellis, Joris Mathijssen, Giovanni van Bronckhorst, Edson Braafheid
Wesley Sneijder, Nigel de Jong, Mark van Bommel, Demy de Zeeuw, Stijn Schaars, Rafael vd Vaart
Dirk Kuyt, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Arjen Robben, Ryan Babel
Met opstelling:
Maarten Stekelenburg
Gregory vd Wiel, Dirk Marcellis, Joris Mathijssen, Giovanni v. Bronckhorst(C)
Nigel de Jong, Stijn Schaars
Wesley Sneijder
Dirk Kuyt, Klaas-Jan Huntelaar, Robin van Persie
Maarten Stekelenburg: Hij is de eerste keus van de bondscoach en dat zullen we moeten respecteren. Hij is inderdaad met ervaring en kwaliteit bij elkaar op getelt de beste Nederlandse keeper, zonder Van der Sar.
Gregory vd Wiel: Geweldige rechtsback. Weet zijn mannetje te staan tegen zijn tegenstander en ruikt zijn kans wanneer hij mee op kan voor de voorzet of eventuele andere acties/passes. Komt vaak mee op want ik erg fijn vindt van een rb.
Dirk Marcellis: Een erg goede verdediger. Ik snap niet waarom hij er niet bij zit.. Geblesseerd? Hij hoort er zeker bij, en kan zeker goed verdedigen. Ook Khalid Boulahrouz had hier gekund, maar ik weet niet of hij fit is of er wat anders mee aan de hand is. Een goede verdediger!
Joris Mathijssen: Goede verdediger die ook al wat ervaring heeft in het Nederlands elftal, en die ook toch wel een keuze is bij de bondscoach.
Giovanni v. Bronckhorst: Eigenlijk hetzelfde verhaal als vd Wiel. Alleen heeft Gio meer ervaring natuurlijk. Hij is al wel wat ouder. Vandaar ook de captain gemaakt door de bondscoach. Ook Gio komt vaak mee op als back. Edson Braafheid vind ik toch nog een mindere keuze als Gio dus ik zet hem er niet in.
Nigel de Jong: Had ook Demy de Zeeuw kunnen doen aangezien ik dat ook een erg goede taktische middenvelder vindt, maar de Jong kan dat ook zijn, en moet hij maar eens bewijzen. Verder is het alleen jammer dat hij arrogant is, want zo'n verkeerde speler is dat niet.
Stijn Schaars: Stijn Schaars loopt erg veel. Goed veel. Doet ook het vuile werk zoals gaten dicht lopen en rugdekking geven. Door dat hij veel loopt is hij vaak aanspeelbaar en heeft hij een erg goede pass. Bovendien is Schaars een iets meer aanvallend ingestelde controlerende middenvelder. Dus hij zoekt dat gaatje in het voren wel.
Wesley Sneijder: Ongetwijfeld de beste nummer 10 van Nederland. Kan perfect wegdraaien van zijn tegenstander waar door hij ruimte creeërt voor het schot. Hij heeft een erg goed schot van zowel links als rechts wat ontzettend moeilijk te verdedigen is. Daarbij heeft hij oog voor de aanvallers waar hij goede passes aan kan verlenen.
Dirk Kuyt: Hij hoort er gewoon in te staan. Zijn werklust is ongelooflijk. Als een aanvaller bezit hij de hele rechterkant. Nu met Gregory vd Wiel is het al helemaal prachtig. Nu heb je een verdediger die de hele rechterkant kan bezitten, maar ook een aanvaller. Die overigens allebei veel werken. Maar Kuyt hoort er gewoon in; een erg harde werker en een goede aanvaller.
Klaas-Jan Huntelaar: Klaas-Jan is ongelooflijk gevaarlijk in de 16. Hij staat waar hij moet staan en weet hoe hij moet scoren.
Robin van Persie: Een erg technische aanvaller die een erg goede actie heeft. Arjen Robben kan hier natuurlijk ook. Zijn dreiging is natuurlijk ook erg goed en zijn acties zijn ook niet veel minder. Maar een erge nadeel is dat hij áltijd zijn mannetje voorbij moet. Of hij moet zich in een zodanige positie bevinden, dat hij niet anders kan. Maar dan nog gaat hij soms voor de actie. Hij heeft natuurlijk een schitterende actie, maar gaat voor mij te vaak voor zich zelf. Robin van Persie daarentegen kan goed kaatsten met bijvoorbeeld Wesley (Of Rafael vd Vaart) en heeft een goede voorzet.
Dan hebben we een bank met spelers als: Van der Vaart, Babel, Robben, de Zeeuw.
vd Vaart: Real Madrid
Babel: Liverpool
Robben: Real Madrid
de Zeeuw: AZ, maar een ontzettend goede controlerende middenvelder.
Moet je nagaan wat we, met name aanvallend ingestelde middenvelders en aanvallers, op de bank hebben zitten. Ik ben er dan ook van overtuigd dat wij één van de beste voorste linie hebben als Nederland.
|
| | | |
|
|
|