Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 14:34
|
|
Erg vervelend, want dit vergroot de kans dat Perez gaat spelen. Lindgren had ik er zondag erg graag bij gehad.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:13
|
|
Citaat: Erg vervelend, want dit vergroot de kans dat Perez gaat spelen. Lindgren had ik er zondag erg graag bij gehad.
Het lijkt me dat Koster kiest tussen De Jong of Perez. Met Gabri en Davids erachter. Emanuelson zal wel wat hangend op links spelen. Verwacht Suarez vanaf rechts.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:09
|
|
Citaat: 'Wij hebben meer kwaliteit dan Ajax'
EINDHOVEN - Het lichte diner 's nachts na afloop van het duel met Tottenham Hotspur verliep voor PSV in alle rust. "Als ik die groep dan aan tafel zie zitten, denk ik zeker níet: wat is de stemming hier uitgelaten", zo omschreef trainer Sef Vergoossen donderdag the night after.
Dat het zo rustig aan toeging, verbaasde hem niet. "Natuurlijk was er opluchting over de winst op Spurs, maar het was vooral een bevestiging van wat er aan kwaliteit in deze groep zit. PSV heeft dit eerder, tegen Ajax en AZ, ook al laten zien."
Zelf liet Vergoossen zich ook niet verleiden tot wilde kreten. "Na een overwinning heb ik nooit de behoefte om met een vlag in de hand op het dak te gaan zitten. Zoals ik na een nederlaag ook niet in de kelder kruip. Bij mij overheerst zelfs het gevoel dat we het met een tweede doelpunt helemaal hadden kunnen afmaken. Dan waren we min of meer zeker geweest van de kwartfinale. Nu niet, nee. Spurs hoeft er volgende week maar eentje in te schieten om weer mee te doen. En ze hebben een ploeg die dat kán."
Op de dag van de wedstrijd tegen Spurs begon voor Vergoossen al de voorbereiding op het duel met Ajax van morgenmiddag. "Ik zat op mijn hotelkamer. Dan heb je eigenlijk niet zoveel om handen. Toen ben ik de dvd van NAC-Ajax maar vast gaan bekijken."
Omdat er donderdag geen zware ongelukken gebeurden (alleen Méndez en Afellay hadden na afloop wat lichamelijke klachten) kan PSV morgen zijn sterkste team opstellen. Vergoossen sloot wijzigingen in de opstelling niet uit. "We bekijken per wedstrijd wat het hardst nodig is. De mogelijkheden zijn groot."
PSV verkeert in 'fase 2' van de periode-Vergoossen. "Ons eerste streven was houvast te bieden. Dat had de groep nodig. Daar borduur je een aantal wedstrijden op voort, want anders moet je elke week een ander verhaal vertellen. Nu zijn we in staat om binnen eenzelfde organisatie meer variatie aan te brengen. Komt ook omdat we de spelers beter kennen en meer rekening houden met de belasting van het individu. We zullen moeten zien welke specifieke aanpak Ajax vergt."
De kans is groot dat Vergoossen voor eenzelfde tactiek kiest als eind januari in Amsterdam, toen PSV met 0-2 won. "Wij hebben meer kwaliteit dan Ajax, kunnen beter anticiperen op verschillende speelwijzen. We gaan het veld in om te winnen. Ik heb nog nooit voor een wedstrijd gezegd: we moeten proberen gelijk te spelen. Fysiek moet het kunnen. Ik heb ooit geleerd dat zelfs een uitgeputte mens altijd nog tien tot twaalf procent energie overheeft. Als het koppie nog wil, gaan de benen vanzelf mee. En in deze fase van het seizoen wil niemand afhaken."
Bron: ED.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 17:51
|
|
Citaat: Ajax spant kort geding aan tegen politiebonden
Amsterdam, 07 mrt 2008
Ajax heeft vandaag besloten een kort geding aan te spannen. De club wil daarmee voorkomen dat de wedstrijd PSV-Ajax van aanstaande zondag wordt getroffen door de aangekondigde politiestakingen.
Het kort geding dient zaterdag 8 maart aanstaande. Over de uitkomst van het kort geding informeert Ajax de supporters via www.ajax.nl.
Ajax.nl
Uitstekende zaak. Dit is voor Ajax cruciaal.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 23:48
|
|
Citaat: Kort geding Ajax tegen politiebonden
Uitgegeven: 7 maart 2008 18:27
Laatst gewijzigd: 7 maart 2008 18:56
AMSTERDAM - Ajax legt zich niet op voorhand neer bij een mogelijke afgelasting van de topper tegen PSV, zondag in Eindhoven, vanwege mogelijke politieacties.
De Amsterdamse clubleiding heeft een kort geding aangespannen tegen de politiebonden ACP en ANPV, die al maandenlang actie voeren voor betere arbeidsvoorwaarden. Het kort geding dient zaterdagmiddag voor de rechtbank in Utrecht.
PSV wacht de ontwikkelingen af. De Eindhovense club vindt de juridische actie van Ajax ongepast. "Wij zien er het nut en de noodzaak niet van in", zei directeur Jan Reker.
"Door het aanspannen van een kort geding worden de standpunten van beide partijen alleen maar verhard. Dat is niet slim, we hebben de politie in de toekomst nog vaak nodig. Volgens mij is het kort geding kansloos. De rechter zal zeggen dat agenten het recht hebben om te staken."
Volgens Reker is de kans groot dat de wedstrijd van zondag gewoon doorgaat. "Ik heb signalen bereikt dat het overleg tussen de bonden en de minister positief is verlopen en dat een oplossing nabij is. Ik reken erop dat we kunnen voetballen." ACP
Voorzitter Gerrit van de Kamp van de politievakbond ACP gaf aan dat zijn bond eigenlijk geen partij is. "Wij gaan er niet over of de wedstrijd doorgaat, dat is aan de burgemeester", aldus Van de Kamp.
Hij reageerde tussen de gesprekken door die de vier landelijke politievakbonden in Den Haag voeren met het ministerie van Binnenlandse Zaken over een eventuele opening in het cao-conflict.
"Als er een dagvaarding ligt, gaan we er naartoe. Maar dat is alleen als het hier vanavond misloopt".
Nu.nl
Citaat: Minister en bonden nog om tafel
DEN HAAG - Het is minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) en de vakbonden niet gelukt om donderdag voor middernacht een uitweg te vinden in het cao-conflict bij de politie. De partijen hebben de onderhandelingen desondanks niet afgebroken.
Dat betekent dat de vier politiebonden en Ter Horst nog hopen op een oplossing. De minister en de vakbonden zoeken sinds donderdagmiddag 13.00 uur een uitweg in de maandenlange impasse over een nieuwe politie-cao.
De vakbonden ACP en ANPV hadden vooraf gewaarschuwd dat ze voor middernacht een acceptabel voorstel van Ter Horst verwachtten. Ook de minister heeft gezegd dat ze voor die tijd graag uitzicht wilde op een oplossing.
De Telegraaf
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 01:38
|
|
Ik vind dat hele gesodemieter met die klote politie allemaal wel net even te toevallig. Twee keer gaan ze staken en twee keer rondom Ajax - Psv. Twee keer staat Pisvee er beroerder voor vanwege europa cup verplichtingen, schorsingen of wat dan ook. Ik ben dus echt bang dat het Zondag niet door gaat.
Die klootzakken uit Eindhoven worden het hele seizoen al van alle kanten geholpen, door scheidsrechters ( Pisvee-Excelsior en Willem II - Pisvee om maar 2 recente te noemen ), de KNVB en die klote smerissen...........misschien kunnen we ze Zondag beter die schaal gaan geven en de competitie verder voor gezien houden, want dit is natuurlijk competitie vervalsing van het zuiverste water !!!
En nog even wat die pot tegen De Spurs betreft.............natuurlijk won Pisvee die, want ze konden het spelletje spelen wat ze inmiddels al 10 jaar spelen......lekker voor de eigen goal hangen en dan maar counteren en dat noemt zich "het boegbeeld van het Nederlandse voetbal".......mag ik even overgeven?
De Spurs is gewoon een heel middelmatig elftal en verder niks.......namen zeggen niets, dat blijkt wel weer. Ik kijk nooit naar dat afbraakvoetbal van die gasten, maar toen ik langs zapte voor de uitslag werd ik toch even aan het lachen gebracht door de versalggever. Ik hoorde hem zeggen dat "Psv het toch maar even deed met veel zelf opgeleide spelers" .................hier rest alleen maar stilte.........de enige zelf opgeleide speler die ik kon omtdekken was Marcelis, de rest spreekt maar amper Nederlands..........wat een domme opmerking van die verslaggever.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 01:41
|
|
Ik vind PSV ook een club van niks en op dit moment is die groep flink overschat, maar normaal gesproken speelt PSV met Afellay, Bakkal en Marcellis als zelf opgeleide spelers in de basis. En Aissati zit er ook nog op de bank.
Aan complottheoriëen doe ik niet. You win some, you lose some. Ajax kan beter naar zichzelf kijken. Wij hebben ons nooit hoeven spiegelen aan PSV, dus laten we daar nu niet mee beginnen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 03:33
|
|
Citaat: Voetbal plat: politie-overleg klapt
Door PETER DE KNEGT
DEN HAAG - Het voetbal gaat zondag plat. De politiebonden zijn er afgelopen nacht niet uitgekomen met minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken). Het bod dat zij vrijdagavond deed konden de bonden na enig rekenwerk toch niet accepteren.
ARCHIEFFOTO ANP/KOEN SUYK
De politiebonden ANPV, ACP en NPB moesten het bod even na middernacht eerst nog goed doorrekenen. Ze dienden ook een aantal wijzigingsvoorstellen in. Maar net voor twee uur vannacht bleek het gebodene toch te weinig om een akkoord te kunnen bereiken over salarisverhogingen.
Ron Tournier, voorzitter van de ANPV, liet aanvankelijk weten dat de minister ‘dusdanig tegemoet was gekomen aan de voorstellen van de bonden, dat de politiemannen en -vrouwen er de komende jaren maandelijks goed op vooruitgaan’. Dat bleek uiteindelijk niet zo.
Nu de onderhandelingen uiteindelijk toch op niets zijn uitlopen, wil de politie dit weekend staken bij de voetbalwedstrijden PSV-Ajax, AZ-Feyenoord, VVV-FC Twente en Sparta-Roda JC.
De voetbalwereld hield gisteravond laat al ernstig rekening met acties van de politie rond de wedstrijden van dit weekend. Daarop vooruitlopend kondigde Ajax vrijdagmiddag al een kort geding aan tegen de politiebonden.
Dat kort geding dient, als het doorgaat, zaterdagmiddag om twee uur. Burgemeester Gerrit Braks van Eindhoven heeft laten weten dat hij zaterdagochtend om elf uur een persconferentie zal houden als er acties komen. Er wordt van uitgegaan dat hij in dat geval de voetbalwedstrijd zal verbieden.
PSV stapt ook naar de rechter als de return tegen Tottenham Hotspur in de strijd om de UEFA Cup woensdag in gevaar komt door politie-acties.
,,Ik denk dat we die stap inderdaad zullen nemen,’’ zegt commercieel directeur Van den Bunder. ,,Als die wedstrijd niet doorgaat, heb je het over een economische schade van miljoenen euro’s.’’
Van den Bunder houdt er zelfs rekening mee dat PSV wordt uitgesloten van Europees voetbal.,, Dan is de ellende niet te overzien,’’ aldus de directeur.
Minister Ter Horst zei verbijsterd te zijn dat de vier vakbonden niet zijn ingegaan op handreikingen van haar zijde. Ze vindt dat ze ,,een majeure beweging'' heeft gemaakt met een bod ,,dat bijna over de grens heengaat''. Details over dat loonbod wilde ze niet geven.
bron: ad.nl
Dramatisch nieuws, wat mij betreft. Slechter kon gewoon niet.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 11:51
|
|
Citaat: De topper tussen PSV en Ajax staat op losse schroeven. De burgemeester van Eindhoven heeft het voornemen om het eredivisieduel af te gelasten. Eerder op de dag werd al besloten om de ontmoeting tussen AZ en Feyenoord niet door te laten gaan. "Ik zeg uitdrukkelijk hét voornemen", notuleerde De Telegraaf op uit de mond van Gerrit Braks. "Er zijn kort gedingen aangespannen tegen de politiebonden en ook tegen de burgemeester van Eindhoven om de acties te voorkomen." De kort gedingen zullen zaterdagmiddag om 14:00 uur plaatsvinden.
"We wachten deze af om het voornemen definitief te kunnen maken", vervolgde Braks. "Maar alleen als de stakingen doorgaan, anders niet. Dan zal ik met groot genoegen de wedstrijd bezoeken. Ik dacht dat de politiebonden en de minister eruit zouden komen."
“Als je dagen met elkaar tot in de vroege uurtjes praat en de bereidheid hebt om dingen op te lossen dan moet zoiets lukken. De aan- en afvoer van supporters zullen bij een staking onvoldoende zijn. Vandaar het voornemen de wedstrijd te verbieden", legde Braks het standpunt nog eenmaal uit.
Bron: Voetbalzone
Ben benieuwd. Hoop wel dat het doorgaat, nu kan Ajax een beetje profiteren van een vermoeid PSV. Anders is het eigenlijk gewoon niet eerlijk, aangezien het vorige keer al zo was.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 12:38
|
|
Dat kort geding gaat Ajax natuurlijk nooit winnen. Hoe asociaal en irritant ik het in dit geval ook vind (ga eens iemand anders pesten, de regering bijv, denk ik dan), de politie heeft het recht om te staken.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 12:43
|
|
Volgens mij hadden die veldwachters de vorige keer nog gezegd dat ze bij een eventuele volgende actie het voetbal er niet in te betrekken. Maar je ziet het, ze zijn zo onbetrouwbaar als de pest...We hebben al Poolse bouwvakkers en tuinbouwmedewerkers, waarom niet een zwik Poolse flikken? Dát zal ze leren!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 14:18
|
|
Zo word de regering niet gepakt maar de voetbal kijkende burger, wat een domme zet van de politie. Zo krijgen ze nooit de burger achter zich en word het beeld van de politie die nooit iets goeds doet alleen maar vergroot. Laten ze de tweede kamer afzetten zodat al die politici en ministers opgesloten zitten of zoiets.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 16:21
|
|
Het kort geding vindt op dit moment plaats. Een update met dank aan Thijs van AT:
Tot 17:30u dus pauze omdat de rechter nadenkt.
Argumenten Ajax:
kost 4 ton
sportieve aspect
politiebonden gaven in dec aan dat politie voetbal met rust zou laten in het vervolg
politie: wij kunnen er ook niks aan doen dat de knvb net deze wedstrijden plant na stukgelopen onderhandelingen.
Wij mogen gewoon staken.
Als PSV-Ajax op zaterdag was geweest was erniks aan de hand geweest
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 16:58
|
|
Wedstrijd gaat dus NIET door.
|
H+10
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 17:51
|
|
Citaat: Het kort geding vindt op dit moment plaats. Een update met dank aan Thijs van AT:
politie: wij kunnen er ook niks aan doen dat de knvb net deze wedstrijden plant na stukgelopen onderhandelingen.
Wat nou? Alsof de knvb deze wedstrijden vorige week opeens voor dit weekend gepland hebben...Wat een absurde flauwekul-argument is dit! Nog zo eentje, hoorde ik op rtl nieuws: De veldwachters hadden de staking 'op tijd' aangemeld! Nou vraag ik je! Vrijdag zijn de onderhandelingen met ter Horst afgebroken..Vrijdag! Hoe is het in Godsnaam mogelijk om op zo'n korte termijn maatregelen te treffen met betrekking tot de wedstrijd? En ja, makkelijk gezegd: "Als psv-Ajax op zaterdag gepeeld had geworden had het door kunnen gaan". Bullshit. Fucking cops, ik schijt op jullie!
|
Ad
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 17:52
|
|
Citaat: Wedstrijd gaat dus NIET door.
En wat een plezier in fucking Eindhoven !!!! Ze hebben het godverdomme WEER voor elkaar.....wat een competitie vervalsing. Als ik het nu bij Ajax voor het zeggen had werd er helemaal niet meer gespeeld op die akker daar in Eindhoven.
Geef ze die kloteschaal dan gewoon al aan het begin van het seizoen, dat is wel zo duidelijk. Wat een land, wat een land zeg........en dan vinden sommigen het nog vreemd dat ze in het buitenland ons niet serieus nemen.
Dit zou in Engeland, Spanje, Italie of Duitsland ondenkbaar zijn. Gefeliciteerd k** boeren, het is jullie weer gelukt.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 17:55
|
|
En wat een plezier in fucking Eindhoven !!!! Ze hebben het godverdomme WEER voor elkaar.....wat een competitie vervalsing. Als ik het nu bij Ajax voor het zeggen had werd er helemaal niet meer gespeeld op die akker daar in Eindhoven.
Geef ze die kloteschaal dan gewoon al aan het begin van het seizoen, dat is wel zo duidelijk. Wat een land, wat een land zeg........en dan vinden sommigen het nog vreemd dat ze in het buitenland ons niet serieus nemen.
Dit zou in Engeland, Spanje, Italie of Duitsland ondenkbaar zijn. Gefeliciteerd k** boeren, het is jullie weer gelukt.
Ik begrijp je sig nu
|
H+10
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 18:11
|
|
Ik begrijp en deel je frustratie en ongetwijfeld is er opluchting bij psgay omdat ze in zekere zin wéér gematst worden door de pliesie maar de schuld voor deze shit ligt toch écht bij de veldwachters (en ter Horst).
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 18:13
|
|
wat gebeurt er als de wedstrijd niet door kan gaan? krijgt ajax dan 3 punten?
|
H+10
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 18:20
|
|
Citaat: wat gebeurt er als de wedstrijd niet door kan gaan? krijgt ajax dan 3 punten?
Lijkt me wel..dat werd er de vorige keer bij Ajax-psgay ook gezegd. Als de wedstrijd niet binnen een bepaalde tijd gespeeld kan worden krijgt de thuisspelende (dus 'organiserende') ploeg een reglementaire nederlaag toegediend.
|
Tommie
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 19:22
|
|
Ik begrijp en deel je frustratie en ongetwijfeld is er opluchting bij psgay omdat ze in zekere zin wéér gematst worden door de pliesie maar de schuld voor deze shit ligt toch écht bij de veldwachters (en ter Horst).
Inderdaad, PSV mazzelt enorm, maar PSV kan er eigenlijk ook niets aan doen. Het komt hen enkel enorm goed uit dit keer..
Voetbal leeft enorm in Nederland en dan nog maar te zwijgen over al het geld wat ermee gemoeid is, de politie berokt voor de tweede maal enorme schade, ik vind het niet kunnen als ze hier ongestraft mee wegkomen.
De politie wilt zichzelf verbeteren ten koste van anderen en dat kan gewoon niet. Dadelijk wordt het nog een traditie om te staken op een Super Sunday.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Za 8 maa 2008 21:29
|
|
Erg jammer allemaal. Ik had graag gezien dat Ajax zou profiteren van een vermoeid PSV. En als Ajax zou winnen zou PSV de druk voelen en misschien nog maals ten onder gaan tegen een andere club. Maar ja, het zijt zo. Ajax de punten geven en vervolgens zien dat we kampioen worden, zou voor een raar nasmaakje zorgen. Ik wordt liever op een 'normale' manier kampioen.
|
Ad
|
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 00:32
|
|
Ik begrijp je sig nu
Goed zo "ajaxspanje"......dan is het tenminste 1 persoon duidelijk waar mijn afkeer voor die club vandaan komt, maar ik zou nog zomaar 100 voorbeelden kunnen noemen hoor.
Een provincieclubje is het en het zal nooit meer worden ook, de veldwachter rijdt daar nog op een varken......logisch dat ze die wedstrijd verbieden.
Ik blijf erbij; 2 keer achter elkaar met die klote stakingen, dit is me allemaal net even te toevallig..........K** K***** boeren.
|
basementstyle
Forum berichten: 140
|
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 20:40
|
|
Verdomme.
Ik heb vanaf vrijdag in Belgie gezeten bij t vrouwtje.
Ik kijk vanochtend daar op Nederland 2 (teletekst), en ik zie dat het afgelast is!
M'n vriendin moest het even ontgelden
Man, wat was ik pissig!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 9 maa 2008 22:21
|
|
Op verzoek van basementstyle is er geknipt.
|