Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » 19-03-2008 PSV-Ajax 20.45
Ga
Zoeken:

Onderwerp: 19-03-2008 PSV-Ajax 20.45
Maker: ghostwriterBekeken: 5155
Status: InactiefBerichten: 117
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 16:20
Citaat:
Koster kijkt uit naar volgend weekend | Competitie
Adrie Koster sprak na afloop over een regelmatige overwinning tegen Excelsior. "Het tempo had wel hoger kunnen liggen, maar de overwinning was goed. Als de concurrent dan verliest, dan kijk je uit naar volgend weekend" aldus Koster over de topper tegen PSV komende zondag.
ajax.blieb.nl

Bij winst staat Ajax nog maar 3 punten achter PSV en is de competitie weer totaal open. PSV heeft nog een zware week aangezien ze eerst in London tegen Tottenham moet spelen.

Ik hoop op deze opstelling:

-------------------------------- Stekelenburg ---------------------------------
--------------------- Heitinga ---------------- Vermaelen -- Vertonghen
Bruno Silva ------------------- Lindgren -----------------------------------
------------------- Gabri --------------------------------------------------------
--------------------------------- S. de Jong ----------- Emanuelson -----
----------------- Suarez --------------------------------------------------------
---------------------------------- Huntelaar -----------------------------------

Emanuelson speeld goed als linksbuiten en S. de Jong speelde vandaag (tegen Excelsior) ook een goede wedstrijd. Lindgren is technisch iets sterker dan Davids maar als Lindgren ook nog maar een klein beetje last heeft van zijn hamstring moet Davids spelen. Kennedy en Rommedahl bewijzen week op week dat ze niet goed genoeg zijn dus moet Suarez maar weer eens in de basis staan, ik schat hem ook wat hoger in dan Leonardo.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 17:24
Ik zie Ajax wel winnen in Eindhoven. Helaas zal Ajax eigenlijk alle overige wedstrijden moeten winnen om kampioen te worden.

Ik zou het in ieder geval zo doen:

Stekelenburg;

Silva, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;

Lindgren;
Gabri, Davids;
De Jong;

Huntelaar, Suarez
H+10

Forum berichten: 377
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 17:57
Het besef is er, de wil is er dus ik zie Ajax een goeie kans maken om zondag te winnen. Met een beetje geluk doen de Spurs ook een duit in het zakje en zijn die psgay-ers vermoeid en hebben wat last van kleine blessures. Het kan zomaar een gekke wedstrijd worden want aan de ene kant kunnen die lampjes afwachten en Ajax laten werken of ze klappen erop om die puntenvoorsprong te behouden. Alleen ben ik bang voor de trucjes van champignon Koster, zeker als het waar is dat hij rond is met de eendhovenaren.
Eto'o

Geplaatst: Ma 3 maa 2008 19:36
Citaat:
Ajax lijkt klaar voor koploper PSV
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Voor wie er oog voor had, was het debuut van Samuel Kuffour in Ajax-shirt gistermiddag groots in al zijn eenvoud.

De Ghanees kwam tegen Excelsior na een uur in de ploeg, kuierde naar zijn positie in het hart van de defensie en deed daar in de resterende tijd alles wat hij moest doen. De veelvoudig international won zijn duels. Hij was rustig aan de bal en in de opbouw gaf hij het leer steeds simpel aan een speler in hetzelfde shirt. Voor Kuffour geen ingewikkelde trucs of overdreven geldingsdrang. Dat had hij bij zijn entree onlangs in Jong Ajax al duidelijk gemaakt.

Kuffour kwam in het elftal voor de lichtgeblesseerde John Heitinga. Met de Oranje-international haakte bij een 3-0 voorsprong alweer de derde vaste basisspeler af. Ajax-trainer Adrie Koster had bij de aftrap reeds moeten improviseren door de schorsing van Bruno Silva en de ziekte van Kenneth Perez. Twaalf minuten na Heitinga ging ook de vierde dragende speler nog van het veld. Gabri (op scherp qua gele kaartenlast) kon uit voorzorg eerder douchen, in de wetenschap dat Ajax niet zwakker zou worden van de entree van Rasmus Lindgren.

Na alles wat er dit seizoen al te kankeren was op de samenstelling van de selectie bij Ajax, is het een wat cynische constatering: nu de titelstrijd met PSV mogelijk toch weer spannend wordt, kan de breedte van de Amsterdamse bank zich gaan uitbetalen.

,,Ik heb een selectie waarin veel spelers inmiddels qua niveau dicht bij elkaar zitten,’’ stelde trainer Koster na de zege. Die kreeg behalve door treffers van de ‘zekere’ basisspeler Klaas Jan Huntelaar ook vorm via treffers van Leonardo en Urby Emanuelson.

Interessant is wat Koster volgende week gaat doen als Ajax in Eindhoven op PSV stuit. Op zeker vier vitale posities in zijn elftal kan hij kiezen tussen spelers die ieder op een andere manier kunnen zorgen voor een impuls.

Normaal gesproken is Heitinga op tijd weer fit, zodat Kuffour zijn trainingspak aan kan houden. Maar op het middenveld is er de keuze tussen Lindgren en Edgar Davids en tussen Perez en de tegen Excelsior sterk spelende Siem de Jong. Voorin dient de gisteren geschorste Luis Suarez zich weer aan, terwijl voor de twee flankposities ook Leonardo momenteel zichtbaar over meer zelfvertrouwen beschikt dan het labiele duo Rommedahl/Bakirçioglu. Laatstgenoemde mocht het tegen Excelsior weer eens proberen in de basis, maar na 45 wanstaltige minuten werd Bakirçioglu uit zijn lijden verlost door Leonardo. Die schoot in de slotfase de 4-0 langs doelman Graafland.

Eerder was Siem de Jong al betrokken geweest bij de 1-0 en de 3-0. Beide keren vond de tweedejaars A-junior voor het doel een medespeler, nadat hij eerst zelf met een goed getimede loopactie in het strafschopgebied was gekomen.

Adrie Koster gaf een week voor de kraker die Ajax op drie punten van PSV moet gaan brengen een aardig inkijkje in zijn manier van denken.Tegen Excelsior liet hij Davids beginnen, omdat Lindgren toch nog wat last had van zijn hamstring had. Met andere woorden: De jonge Zweed gold als uitgangpunt en níet de routinier.

Toch blijft het de vraag wat je het beste doet in een do-or-die-wedstrijd, in het uitverkochte stadion van de concurrent. Speel je daar de kaart van de jeugd (Lindgren, De Jong, Leonardo)? Of moet je toch gaan voor de routine, die bij Ajax wordt vertegenwoordigd door Davids en - saillant - de ex-PSV’ers Perez en Rommedahl?

AD.nl
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 20:40
Citaat:
Huntelaar;
Suarez, Perez/De Jong;
Davids, Gabri;
Lindgren;
Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, BS;
Stekelenburg;

PSV lijdt relatief veel balverlies en heeft eigenlijk alleen Simons om dat te corrigeren. Heitinga schuift van achterin door op Afellay, BS doet hetzelfde op Dzu-dinges, Vertonghen pakt Farfan en Vermaelen hoeft in principe Lazovic, als hij de bal heeft, alleen maar op te houden en te zorgen dat hij niet uitgespeeld wordt. Lindgren is dan de vrije man in de rug van Afellay en mag de ruimtes zoeken. Davids en Gabri vangen de loopacties van Bakkal op en zetten veelvuldig druk op Simons, zodat hij met zijn geschuif Afellay niet kan bereiken. Achterin is PSV zwak in het fysieke duel in de zone tussen Kromkamp en Marcellis, dus in die zone moet Suarez de diepte in. Zaak is dan dat Davids daar wegblijft. Perez of De Jong lokt Alcides weg uit de verdediging, zodat aan die kant ruimte komt voor BS of Gabri. Voornaamste aanspeelpunten van Lindgren worden Perez/De Jong, die zorgen dat Ajax de wedstrijd op de helft van PSV kan controleren en ofwel Gabri of Davids, afhankelijk van wie niet door Bakkal opgevangen wordt. Simons zal waarschijnlijk in zijn zone blijven en als hij dat niet doet, komt daar ruimte voor Perez/De Jong. Van Huntelaar wordt verwacht dat hij voorin vooral oorlog maakt tegenover Salcido en Marcellis en ruimte maakt voor de diagonale actie van Suarez.
Eto'o

Geplaatst: Di 4 maa 2008 13:02
Dat zou mijn opstelling ook zijn, Bert. Ik zou in ieder geval een keuze maken tussen die twaalf spelers.

Eric Braamhaar gaat net als vorig seizoen dit affiche fluiten. Wat begint deze situatie angstaanjagend veel op die van vorig seizoen te lijken, zeg. Met het verschil dat we nu bij winst nog dichter bij PSV komen en er nog een wedstrijd meer resteert in de competitie.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Di 4 maa 2008 16:30
De opstelling van Bert vind ik prima, zolang Siem erin komt en niet Perez. Verder vind ik dat we ze moeten dwingen om Simons het spel te laten maken. Daar had in Utrecht al de allergrootste moeite mee. Verder moeten we snelle jongens voorin met Leonardo en/of Suarez wellicht. De PSV had geen grip op Lerog George, ook een jongen van die categorie. Ik heb er wel veel vertrouwen in. Davids zou van mij part altijd spelen, hij heeft geleerd en weet wat er moet gebeuren. Bovendien wil Farfan hem misschien wel uit de wedstrijd schuppen, improvisernde Davids zal dat klusje wel kunnen flikken :)
Ik heb er, gek genoeg, 100% vertrouwen in dat we gaan winnen. Het klinkt raar, maar het voelt gewoon zo!
basementstyle

Forum berichten: 140
Geplaatst: Di 4 maa 2008 16:53
Citaat:
Ik heb er, gek genoeg, 100% vertrouwen in dat we gaan winnen. Het klinkt raar, maar het voelt gewoon zo!

En ik deel deze enthousiasme!
Ik geloof dat Ajax aankomend weekend het varkentje weet te wassen.
PSV heeft een zware week voor de boeg, zondag verloren van Utrecht en ik geloof donderdag (??) tegen Tottenham!
El Lute

Forum berichten: 3606
Geplaatst: Di 4 maa 2008 19:32
Citaat:

Heb hetzelfde gevoel en hoop dat PSV diep moet gaan tegen de Spurs en dat Ajax erin ramt vanaf minuut 1. Niet te lief of te mooi, gewonnen moet er worden en maakt niet uit hoe.