Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 11:04
|
|
Komende zondag staat deze wedstrijd op het programma.
Zou een relatief makkelijke wedstrijd moeten worden maar Ajax mist wel Bruno Silva, Gabri en Suarez door scorsingen. Uit verloor Ajax al dit jaar daar met 2-1 en vorig seizoen werd het zelfs in Amsterdam 2-2.
-------------------------------- Stekelenburg --------------------------------
Ogararu ---------- Heitinga ------------- Vermaelen ---- Vertonghen
----------------------- Lindgren ----------- Davids -------------------------
--------------------------------- S. de Jong ---------- Emanuelson ------
-------------- Leonardo --------------------------------------------------------
----------------------------------- Huntelaar ----------------------------------
Deze opstelling lijkt mij voor de komende wedstrijd het beste. Perez speeld de afgelopen weken echt bagger terwijl Siem de Jong in zijn invalbeurten me juist een goede indruk geeft. Emanuelson speelde best goed tegen NAC op deze positie en ik vind dat Koster hem daar moet laten staan. Omdat Gabri niet mee mag spelen heeft Ajax geen goede rechtermiddenvelder dus moeten Davids en Lindgren maar samen op het middenveld staan. Leonardo neemt de positie in van waar ik normaal Suarez neerzet wat niet heel erg is aangezien ze beide erg snel en behendig zijn perfect voor die positie. Ogararu is minder aanvallend dan Bruno Silva dus mag Leonardo meer naar buiten toe spelen.
Ik verwacht een 3-1 overwinning voor Ajax maar met het eerste doelpunt dat pas laat in de eerste helft of vroeg in de tweede word gescoord.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 11:21
|
|
Ik hoop op deze opstelling:
Colin-Heitinga-Vermaelen-Vertonghen
-------------Lindgren
----De Jong--------Davids
Kennedy-Huntelaar-Emanuelson
Normaal gesproken had ik het ondanks z'n dramatisch spel sinds z'n terugkeer prima gevonden als Perez weer een keer als aanvaller was opgesteld, maar er moet toch ergens wat snelheid en diepgang in de voorhoede geplaatst worden. Bovendien vond ik Emanuelson prima spelen tegen NAC. Ogararu is wat mij betreft nooit meer een optie in Ajax 1. Colin deed het na de winterstop degelijk.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 26 feb 2008 16:43
|
|
Volgens ajax.nl is Gabri niet geschorst. Tegen Excelsior moet je sowieso goed begin en niet op een domme wijze achter de feiten aan gaan lopen. Maar met dit Ajax weet je het nooit.
Op de opstelling valt weer geen pijl te trekken, want Koster wisselt nog al eens. Misschien dat hij nu eens kiest voor een degelijk middenveld (Gabri-Lindgren/De Jong-Davids) en creatieve mensen aan de zijkanten (Suarez, Leonardo).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 26 feb 2008 19:37
|
|
------------------------------------------ Stekelenburg ------------------------------------------
Ogararu-------------------- Heitinga --------------- Vermaelen ------------ Vertonghen
-------------------------------------------- Lindgren ----------------------------------------------
----------------------- Gabri ------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------- S. de Jong --------------------- Emanuelson -----
---------------------- Leonardo -------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------- Huntelaar ---------------------------------------------
Nu blijkt dat Gabri wel mee mag doen zou ik deze opstelling neerzetten. De rest blijft hetzelfde als in mijn eerste post dus voor uitleg moet je die maar even lezen. Al is het natuurlijk wel verstandig om Gabri op de bank/tribune te houden zodat hij in ieder geval tegen PSV mag mee doen. In dat geval kom ik weer terug op mijn eerste opstelling.
-------------------------------- Stekelenburg --------------------------------
----------------------- Lindgren ----------- Davids -------------------------
--------------------------------- S. de Jong ---------- Emanuelson ------
-------------- Leonardo --------------------------------------------------------
----------------------------------- Huntelaar ----------------------------------
Ook is het misschien handig om Martina mee te laten doen nu hij dat aan Martin van Geel heeft gevraagd (zie het Jong Ajax topic). In dat geval zou ik zo'n opstelling neer zetten:
-------------------------------- Stekelenburg ---------------------------------
-------------------- Lindgren ---------------- Davids ------------------------
----- Martina ------------------ Leonardo ------------- Emanuelson ---
---------------------------------- Huntelaar ------------------------------------
Er is tussen dieze drie opstellingen geen wezenlijk verschil behalve dat de laatste opstelling iets meer via de vleugels word gespeeld. Alle drie de opstellingen zou ik 4-2-3-1 noemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 feb 2008 15:36
|
|
Citaat: Excelsior gaat voor clubrecord tegen Ajax
Bron: Voetbal International
Degradatiekandidaat Excelsior is bezig aan een zeldzaam goede reeks in de Eredivisie. De Kralingers hielden in hun laatste drie duels (tegen Sparta Rotterdam, NEC en Willem II) telkens de nul.
Hoe bijzonder die serie zonder tegentreffers is, blijkt na een blik op de Eredivisiehistorie van de Rotterdammers. Excelsior bleef slechts één keer langer zonder tegendoelpunten: vier keer in het seizoen 1985/86.
Houdt Excelsior komende zondag opnieuw de nul, dan schrijft de ploeg van trainer Ton Lokhoff dus geschiedenis. Helaas voor de nummer zeventien van de Eredivisie is Ajax dan in de Amsterdam Arena de tegenstander.
'Ach, als we zondag in Amsterdam met 2-1 winnen, vind ik het ook best', zegt Lokhoff met een knipoog tegen VI.nl. 'Dan zal niemand bij ons klagen over het mislopen van dat clubrecord. Maar even zonder gekheid: die reeks geeft ons in ieder geval vertrouwen. We gaan naar Amsterdam om er een resultaat te halen.'
Lokhoff beseft dat het bijna onmogelijk wordt de nul te houden in de Arena, maar ziet de ontmoeting met de nummer twee van de ranglijst met vertrouwen tegemoet.
'We hebben Ajax dit seizoen thuis met 2-1 verslagen en speelden vorig seizoen met 2-2 gelijk in Amsterdam. Dus waarom zouden we niet opnieuw tot zoiets in staat zijn? We zijn de laatste weken door geen enkele club van de mat gespeeld en hebben onze zaakjes verdedigend redelijk op orde.'
Langste reeksen zonder tegengoals van Excelsior
Seizoen Aantal Wedstrijden
1985/86 4 UTR 0-0, HAA 0-0, DBO 0-0, FOR 3-0
2007/08 3 SPA 1-0, NEC 1-0, WII 0-0
1982/83 3 NAC 0-0, GRO 3-0, SPA 2-0
1982/83 3 TWE 1-0, PEC 2-0, RJC 2-0
1970/71 3 MVV 3-0, ADO 0-0, DWS 0-0
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 13:08
|
|
Perez is al een paar dagen ziek en het is twijfelachtig of hij aanstaande zondag haalt.
Eindelijk reden voor Koster om het met iemand anders te proberen.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 17:09
|
|
Citaat: Perez is al een paar dagen ziek en het is twijfelachtig of hij aanstaande zondag haalt.
Eindelijk reden voor Koster om het met iemand anders te proberen.
Tja, hij zal nu wel moeten. Ben benieuwd welke natte krant hij nu weer weet op te stellen. Ik word steeds meer voorstander van het idee om Spijkerman en Groenendijk de klus te laten afmaken nu die champignon zo openlijk flirt met psgay.
Verder nog een kansje dat Martina bij de selectie komt?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 17:11
|
|
Citaat: Ben benieuwd welke natte krant hij nu weer weet op te stellen.
Ogararu.
En hij zal de schorsing van Suarez ook wel weer als excuus gebruiken om Rommedahl op te stellen.
|
H+10
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 19:58
|
|
Citaat: Ben benieuwd welke natte krant hij nu weer weet op te stellen.
Ogararu.
En hij zal de schorsing van Suarez ook wel weer als excuus gebruiken om Rommedahl op te stellen.
Ja, daar wordt je vrolijk van...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 13:17
|
|
Heeft Koster al een reden gegeven waarom hij Leonardo geen kans geeft? Misschien nu wel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 14:29
|
|
Luque zit niet bij de selectie.
Koster ziet gewoon niet hoe slecht Rommedahl is. Hij blijft maar spelen.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 14:43
|
|
Ik ben bang dat we onder Koster die play affs wel kunnen vergeten en ben het er helemaal mee eens om hem nu al uit zijn functie te ontheffen.
Ik ben er bijna zeker van dat we morgen weer geconfronteerd worden met figuren als Ogararu, Rommedahl en Kennedy.......om doodziek van te worden en dat terwijl je een gemotiveerde Leonardo op de bank heb zitten. Misschien had een van ons beter de taak van trainer op zich kunnen nemen ipv Koster, want het word elke week erger.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 15:08
|
|
Koster is een nietsnut met geen enkele ruggegraat. Na de klaagzang van Luque naar aanvang van Ajax-Sparta stelde hij die pseudo-vedette op en het zou me niets verbazen als hij naar aanleiding van de smeekbede van Leonardo ook hem nu opstelt.
Siem de Jong speelt in ieder geval in plaats van Perez. Hopelijk speelt hij hem eruit. Ik verwacht de volgende opstelling:
Stekelenburg;
Ogararu, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;
Gabri, De Jong, Davids;
Rommedahl, Huntelaar, Leonardo
Ik had het zelf zo gedaan:
Stekelenburg;
Colin, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;
De Jong, Lindgren, Davids;
Martina, Huntelaar, Leonardo
En de opstelling waar ik normaal gesproken vanuit zou gaan:
Stekelenburg;
Silva, Heitinga, Vermaelen, Vertonghen;
De Jong, Lindgren, Davids;
Perez (Martina), Huntelaar, Suarez
|
H+10
|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 16:39
|
|
En zelfs superspits Urzaiz is weer vanuit het vergeethoekje opgeduikeld, ontdaan van de spinnenwebben en weer in elkaar gezet om bij de selectie te zitten. Het is excelsior he, je weet nooit of je hem nog nodig hebt....
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 16:56
|
|
Citaat: En zelfs superspits Urzaiz is weer vanuit het vergeethoekje opgeduikeld, ontdaan van de spinnenwebben en weer in elkaar gezet om bij de selectie te zitten. Het is excelsior he, je weet nooit of je hem nog nodig hebt.... Deze zet begrijp ik wel aangezien Huntelaar op scherp staat, en dus meteen gewisseld kan worden als Ajax een riante voorsprong heeft. Luque zou ook als spits kunnen spelen maar om de een of andere reden ziet Koster hem als buitenspeler.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 10:45
|
|
Ik ben zo naar het stadion. Succes allemaal. Hopelijk gaat PSV onderuit en voert Ajax met een klinkende zege de druk nog een beetje op.
Om 'the mood' er een beetje in te krijgen: Ajax Marsch
PS Colin heeft zich inmiddels ook ziek afgemeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 12:55
|
|
Perez en Colin ziek. Luque op de tribune. Wordt weer gezellig bij AJAX!
|
nummer14
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 13:43
|
|
IS ER EEN MANIER OM DE WEDSTRIJDEN VAN T INTERNET TE BEKIJKEN. IK KEN PLANET WEL MAAR ZAG DE AFGELOPEN WEKEN DAT MENSEN OOK GRATIS streams HADDEN :-D, blijf toch een nederlander he, niet dat ik mijn cluppie niet steun, ze zien ook wel een hoop centen van me terug.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 13:59
|
|
Citaat: IS ER EEN MANIER OM DE WEDSTRIJDEN VAN T INTERNET TE BEKIJKEN. IK KEN PLANET WEL MAAR ZAG DE AFGELOPEN WEKEN DAT MENSEN OOK GRATIS streams HADDEN :-D, blijf toch een nederlander he, niet dat ik mijn cluppie niet steun, ze zien ook wel een hoop centen van me terug.
www.myp2p.eu
daar moet je sopcast dl-en
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?match ... art=sports
succes
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 14:00
|
|
Citaat: IS ER EEN MANIER OM DE WEDSTRIJDEN VA T INTERNET TE BEKIJKEN. IK KEN PLANET WEL MAAR ZAG DE AFGELOPEN WEKEN DAT MENSEN OOK GRAtis streams HADDEN , blijf toch een nederlander he, niet dat ik mijn cluppie niet steun, ze zien ook wel een hoop centen van me terug
Welkom, nummer14! We kunnen het ook lezen zonder al die hoofdletters, hoor! ;-)
Sopcast is inderdaad het antwoord!
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 14:11
|
|
wat een slome wedstrijd....
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 14:20
|
|
Maar wel 1-0 door Huntelaar en Emanuelson eindelijk als linksbuiten. Ik hoop dat hij daar de komende wedstrijden de kans zal krijgen.
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 14:27
|
|
Citaat: Maar wel 1-0 door Huntelaar en Emanuelson eindelijk als linksbuiten. Ik hoop dat hij daar de komende wedstrijden de kans zal krijgen.
wereldaktie/pass va de jong..
Jammer dat emanuelson nog niet de kand heeft gekregen om het te laten zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 14:37
|
|
Nee, maar het is al mooi dat hij daar staat. Dan kan hij verdedigend ook niets verkloten. ;-)
Zozo...Psv 2-1 achter.
|
Leonel
|
Geplaatst: Zo 2 maa 2008 14:46
|
|
Citaat: Nee, maar het is al mooi dat hij daar staat. Dan kan hij verdedigend ook niets verkloten. ;-)
Zozo...Psv 2-1 achter.
Ok dan! nu hopen dat het zo blijft
|