Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 16:13
|
|
Citaat: Gronings talent Nijland zei nee tegen Ajax
23/02/2008 17:03
Ajax had in januari een derde speler willen overnemen van FC Groningen. Maar waar Bruno Silva en Rasmus Lindgren wél toehapten, weigerde Stef Nijland.
Nijland zei zelf nee tegen Ajax, dat twee miljoen euro had willen neertellen voor de negentienjarige aanvaller. 'Ik was natuurlijk wel vereerd dat Ajax mij wilde hebben. Dat is een bevestiging dat je het goed doet en dat is hartstikke mooi', zei Nijland in het Dagblad van het Noorden.
'Maar ik heb het hier ontzettend goed naar de zin en ben er heel trots op dat ik bij FC Groningen voetbal. Ik denk dat ik hier ook nog niet klaar ben.' Onlangs verlengde Nijland, wiens vader Hans algemeen directeur is, zijn contract bij FC Groningen tot medio 2012.
VI.nl
Aangezien ik verwacht dat Ajax nog wel terugkeert voor Nijland, open ik er maar een nieuwe topic voor.
Ik ben benieuwd of voorzitter Nijland ook zo moeilijk zou doen wanneer zijn zoon naar Ajax zou willen gaan.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 24 feb 2008 19:58
|
|
Ik denk dat zijn vader Hans Nijland hem ook wel van alle nadelen heeft betiggelt wanneer hij aan het einde van het seizoen voor een Nederlandse topclub of Engelse club zou kiezen. Normaal zaak dat vader dat doet. Die zal ook wel een grote rol hebben gespeeld bij het verlengen van het contract van zijn zoon.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 10:15
|
|
Ik hoop dat Ajax deze zomer met een mooi bod op hem komt. Ze kunnen hem beloven meteen voor minstens één hoogstens twee seizoenen te verhuren aan FC Groningen, dat zou het een stuk makkelijker maken. Nijland is een van de grootste Nederlandse spitstalenten en Nederland heeft niet zo veel goede jonge spitsen. Ajax heeft alleen Poepon nog rondlopen die als redelijk talent kan worden gezien maar ik schat Nijland nu al hoger in.
Ik denk dat papa Nijland zijn zoon best zou willen verkopen als hij hem daarna meteen mag huren. Zoon Nijland zegt dat hij nog niet klaar bij FC Groningen is en dat zou dus een win-win-win situatie opleveren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 10:39
|
|
Zou papa Nijland niet een te grote hekel hebben aan AJAX? Ik zie hem eerder naar Psv gaan dan naar AJAX.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Wo 27 feb 2008 18:02
|
|
Citaat: Zou papa Nijland niet een te grote hekel hebben aan AJAX? Ik zie hem eerder naar Psv gaan dan naar AJAX.
Nee, dat denk ik niet. Als je het interview met hem leest in de vi van een paar weken geleden dan is de relatie Nijland/Groningen - Ajax niet verslechterd door de afgelopen transfers. Ajax zou er wel goed aan doen, als ze Stef idd écht willen hebben, nu alvast een charme-offensief in werking te zetten en de eventueel toch nog aanwezige plooien gladstrijken.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 11:37
|
|
Nee hem wil ik niet. Past als persoonlijkheid niet bij Ajax en zo top is hij niet. Echt niet!
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 13:57
|
|
Citaat: Nee hem wil ik niet. Past als persoonlijkheid niet bij Ajax en zo top is hij niet. Echt niet!
Dan ken jij Nijland niet. Is een supertalent, ik volg hem al vanaf de B-tjes. Fysiek is hij vrij sterk (en hij word nog sterker), technisch is hij prima, tweebenig en heeft een goed inzicht en maakt vrij makkelijk een doelpunt (dat laatste kan beter).
Kijk je alleen naar wedstrijden van het eerste, dan kan je zeggen dat het er nog niet allemaal is uitgekomen. Maar het is zeker een jongen die goed in de gaten gehouden moet blijven worden.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 14:15
|
|
Citaat: Nee hem wil ik niet. Past als persoonlijkheid niet bij Ajax en zo top is hij niet. Echt niet!
Dan ken jij Nijland niet. Is een supertalent, ik volg hem al vanaf de B-tjes. Fysiek is hij vrij sterk (en hij word nog sterker), technisch is hij prima, tweebenig en heeft een goed inzicht en maakt vrij makkelijk een doelpunt (dat laatste kan beter).
Kijk je alleen naar wedstrijden van het eerste, dan kan je zeggen dat het er nog niet allemaal is uitgekomen. Maar het is zeker een jongen die goed in de gaten gehouden moet blijven worden.Ik heb hem meerdere keren in de A1 en B1 zien spelen en ik ben het echt totaal met je eens. Zeker in de A1 was hij een van de betere spelers en toen kwam zijn ontwikkeling ook echt in een stroomversnelling.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 13:13
|
|
Ik zag hem gisteravond weer spelen. Het blijft een mooie speler om te zien, met z'n slalommen en prachtaanname. Hij is wel vrij matig in de afronding. En wat ook opvallend is: na een uur moet je hem vrijwel altijd wisselen, want dan is hij op.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 29 maa 2008 16:26
|
|
Vind je het gek, met dat ren je rot-voetbal van Groningen? Nijland is een Ajax-voetballer.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:24
|
|
Ik vind hem niet echt passen bij Ajax, meer bij Feyenoord. Een beetje een type Kuyt in mijn ogen, ik vind hem een lompe voetballer die goed zijn best doet. Maar ik mis de klasse, het gemak. Ik vind hem met heel veel moeite zijn waarde bewijst, ik denk dat hij bij Ajax met dit spel niet geliefd zou zijn. Bovendien kan hij niet koppen(vereiste voor een 1-4-3-3 spits) en moeilijk mee kan voetballen(vereiste 1-4-2-3-1-spits). Ik vind hem dus niet het volledige profiel hebben voor een spits bij Ajax, terwijl Huntelaar voor een 4-3-3-spits tenminste wel aan alle vereisten voldoet en zo zijn waarde heeft. Ik hb veel liever dat Ajax moeite doet om Mirallas/Dembele/Oremo(1-4-2-3-1 spitspositie) en mogeliojk een waardige vervanger van Huntelaar(1-4-3-3 spitspositie).. Bijvoorbeeld Adriano, staat te wachten op een mogelijkheid om zich weer te presenteren en ik denk dat hij wel met Van Basten wil werken. Of Mido, maar die schat ik minder haalbaar in. Of een jong talent met grootse mogelijkheden. Suggesties?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:29
|
|
Nijland lomp? Het is eerder een jongen die fysiek nog moet volgroeien om z'n gedartel wat kracht bij te zetten. Wat kan die jongen lekker mooi zweven over dat veld. Rasvoetballertje. Niet dat dat hem automatisch goed genoeg voor Ajax maakt, maar hoe je deze jongen kan vergelijken met Kuijt en hem lomp kan noemen is me een raadsel. Mido, die is lomp.
Adriano heeft psychische problemen, zorgt alleen maar voor onrust en zou nu nooit meer naar Ajax komen.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:30
|
|
Stef Nijland is een speler met enorm veel potentie. Ik ben overigens meer gecharmeerd van Markus Berg, maar dit terzijde.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:39
|
|
Ook hier even een warm welkom, KB!
Ajax zoekt met het naderende vertrek van Huntelaar een spits. De vraag is of Berg die spits kan zijn. Hij speelt een indrukwekkend eerste seizoen bij Groningen, maar ik heb nog geen heel duidelijk beeld van hem. Hoe zie jij deze speler precies?
Verder maak ik me zorgen om z'n prijskaartje. Deze jongen moet Groningen een vermogen opleveren. Het blijft pijnlijk dat onze scout in Scandinavië (John Steen Olsen) met Rosenberg kwam aanzetten en Ajax die speler ook daadwerkelijk haalde. En dat terwijl zijn oordeel over Alves ook positief was (hoe overschat ik die jongen ook vind, voetballen kan hij wel) maar Ajax hem niet wilde hebben, terwijl Olsen Berg weer niet geschikt vond.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:41
|
|
Bedankt Thomas :-D
Wat ik van Berg gezien heb, is dat het een speler is met een uitstekende balbehandeling, techniek en heeft een neusje voor de goal. Maar het is net wat je zegt, het prijskaartje. Hij zit pas bij Groningen en heeft een langlopend contract.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 16:42
|
|
Ow, oke dan praten we. Berg dat is in mijn ogen meer een echte spits voor Ajax(in 1-4-3-3). Nijland vind ik meer (zoals er werd gezegd) een dartelende speler over het veld. Maar heb je Nijland ooit door handigheid een mannetje zien passeren. Meer door doorzettingsvermogen en slim lopen. En Kuyt is ook zo'n speler. Al is de techniek van Nijland veel beter, zijn moteriek is vergelijkbaar. En idd, zijn kracht moet ook nog veel beter. Door zijn moteriek vind ik hem niet passen bij Ajax, maar bij Feyenoord. Is geen echte spits, geen handige binnenspeler.
Adriano heeft psychische problemen, dat is doodzonde. Maar ik denk dat hij zit te springen om een kans en een trainer die voor hem door het vuur gaat. Hij wil voetballend weer naam gaan maken, als je hem daarvoor de mogelijkheden biedt dan komt hij echt wel. En Ajax staat ook niet bekend als een club waarbij je eeuwig moet blijven, je krijgt naa een periode weer de kans om het avontuur te zoeken in het buitenland. En als het beleid verbeyterd is dat moment pas nadat Ajax ervoor prijzen heeft kunnen winnen en faam heeft kunnen maken.Trouwens neem ik bij deze terug dat hij een 4-3-3-spits is, is meer een 4-2-3-1-spits. En pas na het blijken van onhaalbaarheid komen Mirallas, Oremo en Dembele in beeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 19:08
|
|
Citaat: Ow, oke dan praten we. Berg dat is in mijn ogen meer een echte spits voor Ajax(in 1-4-3-3). Nijland vind ik meer (zoals er werd gezegd) een dartelende speler over het veld. Maar heb je Nijland ooit door handigheid een mannetje zien passeren. Meer door doorzettingsvermogen en slim lopen. En Kuyt is ook zo'n speler. Al is de techniek van Nijland veel beter, zijn moteriek is vergelijkbaar. En idd, zijn kracht moet ook nog veel beter. Door zijn moteriek vind ik hem niet passen bij Ajax, maar bij Feyenoord. Is geen echte spits, geen handige binnenspeler.
Adriano heeft psychische problemen, dat is doodzonde. Maar ik denk dat hij zit te springen om een kans en een trainer die voor hem door het vuur gaat. Hij wil voetballend weer naam gaan maken, als je hem daarvoor de mogelijkheden biedt dan komt hij echt wel. En Ajax staat ook niet bekend als een club waarbij je eeuwig moet blijven, je krijgt naa een periode weer de kans om het avontuur te zoeken in het buitenland. En als het beleid verbeyterd is dat moment pas nadat Ajax ervoor prijzen heeft kunnen winnen en faam heeft kunnen maken.Trouwens neem ik bij deze terug dat hij een 4-3-3-spits is, is meer een 4-2-3-1-spits. En pas na het blijken van onhaalbaarheid komen Mirallas, Oremo en Dembele in beeld.
Over dat moteriekverhaal van Nijland zullen we het niet eens worden maar daar wil ik het eigenlijk niet over hebben. Ik ben vooral benieuwd hoe je ineens weer bij die drie namen komt. Ik heb niemand over Oremo gehoord voor dat gerucht van voetbalprimeur, heb je hem zien spelen, ken je hem? Verder vraag ik me af wat iedereen toch met Mirallas heeft. Leuke spits en leuk voor hem dat hij samen kan trainen met Kluivert, maar die jongen moet nog heel wat stappen zetten. Leuk JeugdEk gehad maar dat had Pelle ook.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 19:31
|
|
Even puur ter informatie: Mirallas schijnt transfervrij te mogen vertrekken bij Lille. Zolang mag hij dus niet meer met Kluivert trainen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 19:44
|
|
Citaat: Even puur ter informatie: Mirallas schijnt transfervrij te mogen vertrekken bij Lille. Zolang mag hij dus niet meer met Kluivert trainen.
Of juist wel, volgend jaar bij Ajax.
Citaat: Over dat moteriekverhaal van Nijland zullen we het niet eens worden maar daar wil ik het eigenlijk niet over hebben. Ik ben vooral benieuwd hoe je ineens weer bij die drie namen komt. Ik heb niemand over Oremo gehoord voor dat gerucht van voetbalprimeur, heb je hem zien spelen, ken je hem? Verder vraag ik me af wat iedereen toch met Mirallas heeft. Leuke spits en leuk voor hem dat hij samen kan trainen met Kluivert, maar die jongen moet nog heel wat stappen zetten. Leuk JeugdEk gehad maar dat had Pelle ook.
Oremo die noem ik ook als laatste, omdat hij werd gelinkt met Ajax. Hij is volgens mij een donkere, snelle, sterke en gevaarlijke aanvaller. Maar eigenlijk heb ik geen idee hoe ik bij dat beeld kom. Maar daarom zet ik hem in een rijtje van mogelijke aanwinsten. Mirallas maakt elke keer dat ik hem zie spelen echt indruk. Een bewegelijk maar toch balvaste spits die ook doelpunten kan maken. Maar dat laatste heb ik van het JeugdEK, maar ik denk dat je dat in je hebt, of je hebt hebt het niet. Het is voor bij daarom een raadsel waarom hij niet veel scoort. Ik zie hem in iig graag komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 20:44
|
|
Citaat: Even puur ter informatie: Mirallas schijnt transfervrij te mogen vertrekken bij Lille. Zolang mag hij dus niet meer met Kluivert trainen.
Ik weet niet hoe recent je informatie is, maar wat ik wel weet is dat men bij Lille wilde verlengen en dat Mirallas aangaf dat ook van plan te zijn als dingen normaal liepen tijdens de onderhandelingen. Dat was hoogstens twee weken geleden in de media.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 21:12
|
|
Ik weet niet hoe recent je informatie is, maar wat ik wel weet is dat men bij Lille wilde verlengen en dat Mirallas aangaf dat ook van plan te zijn als dingen normaal liepen tijdens de onderhandelingen. Dat was hoogstens twee weken geleden in de media.
Ja, klopt. Hij geeft alleen aan de stijl van de club op dit moment niet bij hem past, hij wil aanvallend voetbal spelen met veel spelers in zijn buurt: 1-4-2-3-1. In mijn ogen ideaal: als MvB hem kan overtuigen dat hij bij Ajax veel kan leren en op hoog niveau kan spelen(hopelijk binnenkort CL) en ook wat kan bereiken bij Ajax. Ajax hoort de metropool te zijn voor de talentvolle voetballers.. En in zijn stijl.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 21:29
|
|
Ja, klopt. Hij geeft alleen aan de stijl van de club op dit moment niet bij hem past, hij wil aanvallend voetbal spelen met veel spelers in zijn buurt: 1-4-2-3-1. In mijn ogen ideaal: als MvB hem kan overtuigen dat hij bij Ajax veel kan leren en op hoog niveau kan spelen(hopelijk binnenkort CL) en ook wat kan bereiken bij Ajax. Ajax hoort de metropool te zijn voor de talentvolle voetballers.. En in zijn stijl.
Zo'n supertalent is Mirallas nu ook weer niet, staar je alsjeblieft niet blind op dat jeugd EK.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 21:54
|
|
Citaat:
Zo'n supertalent is Mirallas nu ook weer niet, staar je alsjeblieft niet blind op dat jeugd EK.
Nou ik zie zijn mogelijkheden wel hoor, dat kan je van iedereen zien.. En ik heb geen kijk op de Franse competitie dus kan het niet verklaren, maar het is gewoon een goede spits. Ik denk dat hij op zijn positie zeker tot 1 vd 10 grootste talenten mag worden gerekend.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 21:56
|
|
Eén van de top tien talenten op zijn positie uit België?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 30 maa 2008 21:58
|
|
Da's niet echt een aanbeveling, WZAWZDB.
|