Auteur
|
Bericht
|
skieto

Forum berichten: 803
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 21:55
|
|
Dan word de kans groter dat Michael Laudrup naar Ajax komt zou je denken.
|
ajaxfan13

Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 13:50
|
|
Berlusconi: 'Van Basten is klaar voor topclub'
Hoewel AC Milan-eigenaar Silvio Berlusconi nog maar eens bevestigde dat er nog geen besluit genomen is over de toekomst van trainer Carlo Ancelotti, denkt de Italiaan al hardop na over een vervanger. Ook Marco van Basten is in beeld bij de club.
Ancelotti lijkt op het punt te staan AC Milan te verruilen voor Chelsea. Verschillende Engelse media tekenden de afgelopen weken al op dat Ancelotti eind mei gepresenteerd zal worden als de opvolger van Guus Hiddink, die zondag zijn rol als interim-trainer van Chelsea beëindigde.
Ondanks alle geruchten omtrent een mogelijk ontslag van Ancelotti bij de Italiaanse grootmacht, houdt Berlusconi zich op de vlakte in de Italiaanse media. "Ancelotti maakt deel uit van onze familie. We zullen een oplossing zoeken waarin zowel Carlo als AC Milan zich kan vinden."
"Als we al uit elkaar gaan, en ik herhaal nog maar eens dat er op dit moment nog niets beslist is, zullen we in zee gaan met een jonge, opkomende trainer." Eén van de namen die genoemd wordt in Milaan is die van de eerder dit seizoen bij Ajax opgestapte Marco van Basten.
De oud-voetballer, die in Milaan als speler furore maakte, heeft een speciaal plekje in het hart van Berlusconi. "Marco is als een zoon van me en hij maakt deel uit van de historie van AC Milan. Tegenwoordig hebben jonge coaches brede schouders en zijn zij eerder klaar voor een topclub."
VoetbalPrimeur
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 14:39
|
|
Artikeltje in dezelfde trand:
'Van Basten in Milaan gespot met voormalige Milan-collega'
In Italië wordt volop gespeculeerd of AC Milan al op zoek is naar een opvolger voor Carlo Ancelotti, van wie men vermoedt dat hij op korte termijn zal vertrekken. De voormalige Ajax-coach Marco van Basten is inMilaan gespot, waar hij samen met oud-medespeler Mauro Tassotti een partijtje golf speelde...
Volgens de berichtgeving van Il Corriere Dello Sport gaat Marco van Basten in gesprek met het bestuur van AC Milan.
De voormalige bondscoach van Nederland werd in Milaan gespot. Hij speelde samen met Mauro Tassotti, zijn voormalige medespeler bij de Rossoneri.
De Italiaanse media vragen zich af of Van Basten in Milaan is om oude vrienden op te zoeken of om in gesprek te gaan met AC Milan voor een mogelijke functie als coach.
Bron: Goal.com
|
ajaxfan13

|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 18:02
|
|
'Van Basten vlucht door raam restaurant Milaan'
Marco van Basten was afgelopen zondag te gast bij een golftoernooi in Milaan. Na het toernooi ging hij een hapje eten met AC Milan's assistent-trainer Filippo Galli. 'Om te praten over de mogelijkheid om Milan te coachen, maar vooral over zijn ervaringen bij Ajax', zei Galli.
Volgens La Gazzetta dello Sport probeerde Van Basten de pers op het verkeerde spoor te zetten door het restaurant via het raam te verlaten. Van Basten wordt in Milaan gezien als één van de favoriete opvolgers van Carlo Ancelotti.
Bron:Voetbal4u
|
ajaxfan13

|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 14:09
|
|
Citaat: Italianen willen Van Basten bij AC Milan
Als het aan de lezers van La Gazzetta dello Sport ligt, dan is Marco van Basten volgend seizoen trainer van AC Milan. In een poll op de website van de sportkrant stemden zij massaal voor de opgestapte Ajax-coach.
Bijna de helft van alle stemmers, 46 procent, koos voor Van Basten als nieuwe coach van de Milanezen. De huidige oefenmeester van Cagliari, Massimiliano Allegri, werd tweede met 28 procent van de stemmen. Scout Leonardo en de beide assistenten Filippo Galli en Mauro Tassotti volgden op gepaste afstand.
Hoewel Carlo Ancelotti nog gewoon op de trainersstoel zit bij AC Milan, speculeren Italiaanse journalisten al weken over een vertrek van de coach. De pers is er heilig van overtuigd dat Ancelotti, ondanks een doorlopend contract tot 2010, na de zomer aan de slag gaat bij Real Madrid of Chelsea.
Bron:VoetbalPrimeur
Opzich komt dit voor ons wel goed uit als hij de trainer kan worden van AC Milan, want de band met Seedorf en van Basten was geloof ik niet zo goed.
Seedorf heeft dacht ik ook al eens verteld dat hij zijn loopbaan wilde beëindigen bij Ajax. Simpele optelsom dus
|
Eurysaces

|
Geplaatst: Vr 22 mei 2009 13:13
|
|
http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Van-Basten-blikt-terug.htm
Leuk interview waar hij openlijk vertelt over het afgelopen seizoen, ook wat betreft de keeperskwestie.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 20:19
|
|
Citaat: VAN BASTEN EN JANSMA HERENIGD
Woensdag 1 juli 2009 om 11:50
Het komend voetbalseizoen gaat Marco van Basten als studiogast het presentatieteam van Sport1 versterken. Sport1 - dat onder leiding staat van Kees Jansma - heeft het voetbal televisieteam 2009/2010 inmiddels compleet. Van Basten wordt analyticus bij de Champions League-avonden van Sport1.
'Voor het beste Europese voetbal kijk ik al jaren met veel interesse en plezier naar de wedstrijden en analyses op Sport1', aldus Van Basten. 'Ik vind het leuk en interessant dat ik daar nu zelf ook mijn bijdrage aan kan geven.' Jansma voegt hieraan toe: 'Ik ben persoonlijk erg blij. Dit is een team met veel voetbal knowhow… Een interessante uitdaging voor ons allemaal en we gaan bijzondere televisie maken.'
Van Basten en Jansma werkten vier jaar lang intensief samen bij het Nederlands elftal. Jansma was perschef onder Van Bastens bewind als bondscoach van Oranje en staat nu Van Bastens opvolger Bert van Marwijk bij.
In het nieuwe seizoen zijn ook Willem van Hanegem, Wim Kieft en Marc van Hintum te zien bij Sport1. Dit drietal gaat voor de zender ieder weekend de topwedstrijden uit de diverse Europese voetbalcompetities beschouwen. Tevens worden de Champions League-avonden naast Van Basten ook door Van Hanegem, Kieft en Van Hintum van deskundig commentaar voorzien.
Op zes kanalen tegelijkertijd én op het HD-kanaal zijn bij Sport1 verschillende Champions League-wedstrijden te zien die op een avond worden gespeeld. De voetballiefhebber thuis kan zo gemakkelijk van de ene naar de andere wedstrijd zappen en hoeft geen duel te missen.
Sport1 vatte Van Bastens voetballoopbaan op het veld en ernaast nog eens samen in een fotoreportage:
http://www.sport1.nl/Voetbal/Nieuws/184135-van-basten-en-jansma-herenigd.html
Ik denk dat hij een goede analist is. Als trainer is/was hij analytisch ook zeer sterk. Ik hoop dat we hem ooit terug zien als trainer.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:33
|
|
Vandaar je avatar?
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:36
|
|
Citaat: Vandaar je avatar?
Onder andere, ja. Ik heb ook geen zin om weer een nieuwe te zoeken. Ik ben nog steeds benieuwd naar wat er gebeurd zou zijn als Marco er alles aan had gedaan om een echte, complete staf samen te stellen.
Hij werd natuurlijk ook wel steeds gezocht door een aantal media (vooral Derksen),
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 07:59
|
|
Citaat: Aangezien Milan weer verloren heeft kun je er vanuit dat Leonardo zijn biezen kan pakken!!!
Ik voorspel de terugkeer van San Marco!
Wat denken jullie? En zal hij deze keer zo snugger zijn om een ervaren assistent in zijn staf te nemen.
Ik hoor het graag van jullie!
|
r-style

|
Geplaatst: Do 1 okt 2009 15:18
|
|
[list"> 'AC Milan heeft Van Basten al benaderd'
01/10/2009 13:33
Het rommelt fors bij AC Milan. De Italiaanse club begon het seizoen uiterst matig in de Serie A en staat elfde. In de Champions League leed de ploeg een pijnlijke nederlaag in het eigen San Siro tegen FC Zürich.
Donderdag stond coach Leonardo nog voor de groep op Milanello, maar achter de schermen is de club al bezig met een vervanger. Corriere dello Sport weet te melden dat vice-voorzitter Adriano Galliani al contact heeft opgenomen met Marco van Basten om de taken van de Braziliaan over te nemen.
Van Basten stapte aan het einde van het afgelopen seizoen op bij Ajax omdat hij het idee had de ploeg niet meer beter te kunnen maken. Een andere naam die de Italiaanse sportkrant noemt is Walter Mazzarri. De oefenmeester zit zonder werk nadat afgelopen seizoen zijn contract bij Sampdoria niet werd verlengd. [/list">www.vi.nl
|
Geraldo

Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 11:27
|
|
Citaat:
'Heerenveen dacht ook aan Van Basten'
SC Heerenveen heeft in zijn zoektocht naar een nieuwe trainer ook Marco van Basten gepolst. Dit schrijft Chris van Nijnatten, chef voetbal van het Algemeen Dagblad, dinsdag in zijn column.
De Friese club maakte maandag bekend dat Ron Jans vanaf komend seizoen de honneurs waar zal nemen in het Abe Lenstra Stadion. De huidige trainer van FC Groningen tekende een contract voor twee seizoenen in Friesland.
Nadat eerder al de naam van Guus Hiddink voorzichtig de ronde deed in Friesland, kwam daar dinsdag een nieuwe, grote naam bij. Heerenveen zou ook Van Basten als kandidaat gezien hebben voor de functie van hoofdtrainer.
De voormalig bondscoach van Nederland zit sinds zijn opstappen bij Ajax, afgelopen seizoen, zonder werkgever. Heerenveen was benieuwd of de oud-voetballer een avontuur in Friesland zag zitten. Van Basten nam het aanbod in overweging, maar besloot volgens Van Nijnatten vanwege een te groot 'afbrandrisico' niet in te gaan op de avances van de club.
Bron: voetbalprimeur.nl
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 09:02
|
|
[list">AC Milan heeft de terugkeer van Marco van Basten nog niet uit zijn hoofd gezet. De voormalig trainer van het Nederlands elftal en Ajax wordt door de bestuursleden nog altijd gezien als een geschikte opvolger van Leonardo, die na de matige resultaten van de laatste weken opnieuw onder druk staat. Mocht de Braziliaan ontslagen worden zijn er twee opties: of Van Basten, of de Italiaan Massimiliano Allegri (Cagliari) komt. (La Gazzetta dello Sport)[/list">
VZ Wandelgangen
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 16:27
|
|
Citaat: Van Basten in beeld bij AC Milan
Bron: demorgen.be
Marco Van Basten staat hoog op het verlanglijstje van Milan-eigenaar Silvio Berlusconi om volgend seizoen het roer van coach Leonardo over te nemen. Dat schrijft La Gazetta dello Sport.
Van Basten was in het verleden enorm succesrijk bij AC Milan, waardoor hij al bijzonder veel krediet heeft opgebouwd bij alles wat rood en zwart hoog in het vaandel draagt. Volgens Berlusconi is de Nederlander dan ook de geknipte man de falende coach Leonardo op te volgen.
Berlusconi steekt niet onder stoelen en banken dat hij wil dat Leonardo opkrast. De Braziliaan zal dus het gelag betalen voor de tegenvallende resultaten van de Rossoneri. Na een matige start zette hij met Milan een goede reeks neer en deden ze alsnog mee voor het kampioenschap. De laatste weken liet de ploeg het echter weer compleet afweten zodat de titelambities definitief mochten worden opgeborgen.
De laatste ploeg van 'San Marco' was Ajax, waar hij de eer aan zichzelf hield. Mocht Van Basten niet toehappen is jeugdtrainer Filippo Galli een mogelijk alternatief.
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Di 4 mei 2010 22:26
|
|
Morgen of overmorgen is 't een jaar geleden dat hij ontslag nam.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 08:54
|
|
Citaat: Morgen of overmorgen is 't een jaar geleden dat hij ontslag nam.
Morgen inderdaad. Op 6 mei was dat.
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 13:54
|
|
Jongens als Van der Vaart waren heel positief over Van Basten. Stond in de VI van afgelopen week.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 13:55
|
|
Als bondscoach ja, maar dat is wat anders dan clubtrainer.
|
DIMC85

Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 21:39
|
|
Citaat: Als bondscoach ja, maar dat is wat anders dan clubtrainer.
Ik denk dat hij prima kan werken met een groep spelers die al goed is zoals het Nederlands elftal. Ik zie hem echter geen spelers beter maken.
Daarom is AC Milan misschien een club die beter bij v. Basten past. Zijn al spelers die goed zijn, de poppetjes kan hij wel op de goede plaats zetten,
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 22:32
|
|
En het scheelt dat er in Italië niet wordt gekeken of je mooi voetbal speelt. Als je maar wint. Ik kan me de wedstrijd uit tegen FC Twente nog herinderen vorig jaar..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Wo 5 mei 2010 23:58
|
|
Citaat: En het scheelt dat er in Italië niet wordt gekeken of je mooi voetbal speelt. Als je maar wint. Ik kan me de wedstrijd uit tegen FC Twente nog herinderen vorig jaar..
herinneren..
Hoezo zou dat schelen voor van Basten... van Basten lijkt me juist wel een liefhebber..
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Do 6 mei 2010 10:46
|
|
Dat is hij ook, maar op twee wedstrijden na met het Nederlands elftal en de thuiswedstrijd tegen Marseille na is dat niet gelukt. Daar kijken ze dus niet naar in Italië.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 16:13
|
|
Citaat: 'AC Milan en ik is een goed idee, maar nu nog niet'
Bron: Voetbal International
Door de teleurstellende resultaten van dit seizoen ligt de Braziliaanse coach Leonardo bij AC Milan fors onder vuur. De Italiaanse media en zelfs premier en voormalig Milan-preses Silvio Berlusconi linken
Marco van Basten met regelmaat aan de club waar hij als speler grote triomfen vierde.
'Ik ben er nog niet klaar voor. Ik heb nog steeds last van mijn enkel en dat moet ik eerst oplossen', reageert Van Basten tegenover Sky Sports Italia. 'Coach van AC Milan zijn is een groot iets en iedereen binnen de club is altijd fantastisch voor me geweest, maar het voelt niet goed als de coach hinkend over het trainingsveld loopt.'
'Natuurlijk heb ik de verhalen over AC Milan en mij gehoord en het is ook een fantastisch idee, maar op dit moment nog niet', vervolgt San Marco. Van Basten had een duidelijk antwoord op de vraag wat er mis is met het huidige Milan. 'Het hangt ervan af wat je doelstellingen zijn. Als geëist wordt dat de titel even wordt binnengehaald of de Champions League wordt gewonnen, snap je er weinig van. Dit is niet meer het AC Milan van tien jaar terug.'
|
guy_ajax

|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 22:38
|
|
Jammer maar begrijpelijk. Zoals ik van hem gehoord heb (bij die stage) heeft hij écht veel last van zijn enkel. Geen smoesje dus..
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 13 mei 2010 18:38
|
|
[list">Van Persie kwaad om kritiek op Van Basten
Robin van Persie heeft zich vreselijk geërgerd aan de kritiek die Marco van Basten na zijn vertrek als trainer bij Ajax van zijn voormalige spelers kreeg. ''Ze hadden hun mond moeten open doen toen hij er nog zat. Dit sloeg helemaal nergens op.''
De speler van Arsenal zei dat de invloed die Van Basten op hem heeft gehad gigantisch is geweest. Zowel in het voetbal als op het persoonlijke vlak. Van Persie: ''Marco is een hele goede gozer en een fantastische trainer. Al die negatieve verhalen over hem zijn totale onzin. Er is een beeld geschetst dat niet bij hem past. Ik kan daar echt boos om worden. Het is niet eerlijk.''
Grondlegger
Onlangs zei Rafael van der Vaart dat Van Basten de grondlegger is geweest van het huidige Oranje. Van Persie: ''Ik ben het daar volkomen mee eens. Hij heeft ons altijd vertrouwen gegeven, ook in moeilijke tijden. Van Basten heeft grote invloed gehad op onze ontwikkeling.'' Van Basten nam na het EK van 2008 afscheid als bondscoach.
# bron: Nu.nl[/list">
|