Auteur
|
Bericht
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:11
|
|
Zo, Toob. Dat staat weer heeel anders. Dat staat heel raar. Ik was dat plaatje van jou zo gewend!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:15
|
|
Ja, Van Basten blijft gewoon een icoon, een grootheid als voetballer en hij is een hele chique meneer. Een keurige vent, maar een slechte coach. Dit tijdperk is voorbij en deze is, als tijdelijke, wel leuk. Moet nog even denken welke Ultra AJAX-avatar ik nu ga pakken....
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:16
|
|
Citaat: :mrgreen: Ja, Van Basten blijft gewoon een icoon, een grootheid als voetballer en hij is een hele chique meneer. Een keurige vent, maar een slechte coach. Dit tijdperk is voorbij en deze is, als tijdelijke, wel leuk. Moet nog even denken welke Ultra AJAX-avatar ik nu ga pakken....
Zoek er maar vast 1 van Frankie.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:22
|
|
Citaat: Klopt, ja. Ik heb tijdelijk dat gebeuren als avatar totdat ik wat beters verzin. 
Toch (tijdelijk) een mooie uitgekozen, Toby . Ik moet er inderdaad ook aan wennen! 
Ik hoop inderdaad dat hij er één uit kan kiezen van Frenkie!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:25
|
|
ik weet niet. Ik zoek iets onaantastbaars, iets eeuwigs.
Zal wel Pettersson worden, denk ik. Mijn grootste AJAX-held naast de gebruikelijke Cruijff, Rijkaard, Van Basten, Bergkamp.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:47
|
|
The Big T. verdient 't om een écht(st)e Ajax-Jood als avatar te hebben. Welnu, er is maar eentje (denk ik?) die voldoet aan dat profiel:

En anders is het wel een aardig plaatje voor de grote Ajax-database. Als 't 'm is tenminste, 100% zeker kan ik niet zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 20:50
|
|
Ja, de eeuwige mislukte talent en crimineel. Je bent bedankt, Marco.
|
Marco

|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 21:08
|
|
En hij stond nog even onder contract bij Feyenoord. Ja, ok, da's onacceptabel, je hebt gelijk. Scusi! 
Kudo's voor degene die weten hoe hij heet.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 7 mei 2009 23:34
|
|
Citaat: Pijnlijk:
[list">Van Basten bij zes slechtste Ajax-trainers ooit
Marco van Basten nam woensdag afscheid van Ajax in de wetenschap dat hij in de boeken verdwijnt als een van de slechtst presterende coaches ooit in de historie van de Amsterdamse club.[/list">
Ik wil toch nog even wat kwijt over de situatie. Ergens vind ik het gewoon ''goed'' dat hij zelf ontslag heeft genomen. In een jaar waarin ''het'' moest gebeuren heeft hij compleet gefaald. We zouden niets gehad hebben aan een twijfelende coach die er niet van overtuigd was of hij de spelers wat extra's kon bijbrengen. Ik snap dat Marco sowieso een periode nodig had om dit seizoen te evalueren, maar toch..
Als hij was doorgegaan was niemand er waarschijnlijk achtergekomen dat hij zo aan het twijfelen was over zijn kunnen. Ik moet er eigenlijk niet aan denken, dat hij er nu volgend jaar nog had gestaan. Het klinkt misschien raar maar aan een twijfelende coach die door het bestuur zou zijn overgehaald die weinig vertrouwen in zichzelf heeft zou ik nu echt niet moeten denken!
Daarom petje af voor Marco, dat hij dit zo heeft opgelost. Dit is eigenlijk gewoon beter voor Ajax. Gelukkig is hij niet ontslagen, want dan zou ik wel heel anders tegen de situatie aankijken.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 20:20
|
|
Citaat: Vertonghen: 'Van Basten is verkeerd neergezet'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 10-05-09 14:28 - Gepost door: 343 - Bron: Sportweek.nl - Aantal keer bekeken: 638 - Aantal reacties: 3
Ajacied Jan Vertonghen (foto) kan zich niet vinden in het beeld dat over Marco van Basten is ontstaan. Zijn voormalig trainer wordt in de media neergezet als iemand die slecht communiceert en een gebrek heeft aan people management. Vertonghen is het met dit beeld volstrekt oneens. Dit stelt hij zondag in het televisieprogramma Barend & Barend.
‘Het beeld dat over Van Basten in de pers is ontstaan na zijn ontslag klopt totaal niet. Ik heb hem nooit ervaren als een koude persoonlijkheid. Toen hij mij een keer passeerde heeft hij mij bijvoorbeeld drie keer bij zich geroepen en uitgelegd dat ik in zijn ogen een goede basisspeler was, maar dat het elftal op dat moment goed draaide. Dat was helder, dus daar nam ik genoegen mee. Van Basten informeerde altijd hoe het met je was en of het privé ook goed met je ging. Hij nam de tijd voor je en communiceerde heel helder en goed. Ik heb dat als heel prettig ervaren.'
Zonder Van Basten sluit Ajax zondagmiddag de competitie af met een thuiswedstrijd tegen FC Twente. Als de Amsterdammers gelijk spelen leggen ze beslag op de derde plaats.
Dacht ik al wel. De media (vooral Derksen en Borst) waren eropuit om de grote Van Basten aan te pakken. Dat leek ze wel een leuke uitdaging, zielige figuren.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 20:48
|
|
Ik heb net dit interview gezien en idd, het staat haaks op het etiket dat van Basten is opgeplakt. Vertonghen is daar héél stellig in. Zelfs na zijn ontslag had MvB nog de persoonlijkheid om inhoudelijk en uitgebreid (met het oog op zijn fitheid bijv.) op een SMS van Vertonghen te reageren.
Overigens komt er deze week e.o.a. blad uit met een interview met van Persie, die exact hetzelfde stelt als Vertonghen.
Van Basten was wel veel met het team bezig, minder met het individu, uiteraard vooral door het matige spel. Op de vraag of de assistenten dat niet beter hadden moeten aanvullen, had Jan niet echt een antwoord. Anders gezegd; dat gebeurde niet. Hij vindt MvB een prima trainer en gaf verder aan dat Ajax vaak niet als elftal heeft gespeeld, dat er vaak een paar spelers, niet steeds dezelfde, verzaakten.
Edit: Uitzending gemist? Klik hierrr...
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 20:57
|
|
Van Basten is een trainer voor de absolute top. Hij denkt op een te hoog niveau om bij een club te trainen met een aantal (te) zwakke broeders.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:05
|
|
Jullie geloven toch niet dat spelers in de media werkelijk menen wat ze zeggen? Ze zeggen alleen wat ze denken dat slim is om te stellen. Daarvoor krijgen ze genoeg mediatraining. Dus wat Vertonghen zegt, zegt weinig.
Daarnaast zijn er genoeg spelers die Van Basten liever zagen gaan. Het is dus echt niet alleen de media die Van Basten zwart zaten te maken. Ik begrijp dat de fans van Marco het niet willen geloven, maar als trainer was hij buitengewoon slecht.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:10
|
|
Citaat: Daarnaast zijn er genoeg spelers die Van Basten liever zagen gaan.
Daar heb ik anders niemand over gehoord. Ben je toch op z'n minst wat stellig in, aangezien we enkel het tegendeel gehoord hebben.
Citaat: Ik begrijp dat de fans van Marco het niet willen geloven, maar als trainer was hij buitengewoon slecht.
Daar heeft Vertonghen het toch niet over? Dit verhaal staat compleet los van zijn capaciteiten als trainer.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:11
|
|
Citaat: Jullie geloven toch niet dat spelers in de media werkelijk menen wat ze zeggen? Ze zeggen alleen wat ze denken dat slim is om te stellen. Daarvoor krijgen ze genoeg mediatraining. Dus wat Vertonghen zegt, zegt weinig.
Daarnaast zijn er genoeg spelers die Van Basten liever zagen gaan. Het is dus echt niet alleen de media die Van Basten zwart zaten te maken. Ik begrijp dat de fans van Marco het niet willen geloven, maar als trainer was hij buitengewoon slecht.
Van Persie hoeft niet te slijmen bij Marco. Als hij dus zoiets zegt vindt hij dat echt.
Wie zagen Marco liever gaan? Komt nou aub naar buiten met je inside information.
Marco gaat een toptrainer worden. Let maar op.
|
Marco

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:21
|
|
Citaat: Jullie geloven toch niet dat spelers in de media werkelijk menen wat ze zeggen?
O. Dus toen ie bevestigde dat Vandereycken hier en daar wat rare fratsen uithaalde, meende ie dat ook niet? 
Vertonghen's stelligheid valt op.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 21:24
|
|
Er zullen altijd wel spelers zijn die de trainer graag hebben en sommige spelers zien hem liever vertrekken.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:00
|
|
Citaat: Er zullen altijd wel spelers zijn die de trainer graag hebben en sommige spelers zien hem liever vertrekken.
Klopt, en dat is hier ook het geval. Het verbaast me dat Vertonghen zo positief over Van Basten is, want dat was voor zover ik weet zonder pers erbij tot nu toe wel anders.
Voetbal is een business, met verschillende spelers waar de pers er een van is. Wat in de pers wordt gezegd is voor het grootste deel gewoon niet waar. Toch halen wij daar het grootste deel van onze informatie vandaan. Soms is die 'inside information' toch handig, dus kan ik daar stellig in zijn.
Maar uiteindelijk zal alleen de toekomst uitwijzen of Van Basten een toptrainer wordt. Op basis van voor ieder toegankelijke informatie zie ik daar geen enkele reden toe, en hijzelf kennelijk ook niet .
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 22:05
|
|
Citaat: Klopt, en dat is hier ook het geval. Het verbaast me dat Vertonghen zo positief over Van Basten is, want dat was voor zover ik weet zonder pers erbij tot nu toe wel anders.
Voetbal is een business, met verschillende spelers waar de pers er een van is. Wat in de pers wordt gezegd is voor het grootste deel gewoon niet waar. Toch halen wij daar het grootste deel van onze informatie vandaan. Soms is die 'inside information' toch handig, dus kan ik daar stellig in zijn.
Tsja, en wij dus niet. Dus zolang jij je bronnen niet wilt prijsgeven lijkt het me onzinnig om constant deze discussie op te zoeken, RC. Het lijkt me in ieder geval logisch dat veel mensen afgaan op de woorden van Vertonghen zelf.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 23:45
|
|
Citaat: Jullie geloven toch niet dat spelers in de media werkelijk menen wat ze zeggen?
O. Dus toen ie bevestigde dat Vandereycken hier en daar wat rare fratsen uithaalde, meende ie dat ook niet? 
Vertonghen's stelligheid valt op.
Het kan ook gewoon zo zijn dat Vertonghen en Van Basten wel een goede band hadden, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Aissati had na een paar maanden blessure nog niet gesproken met Van Basten.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 23:49
|
|
Citaat: Klopt, en dat is hier ook het geval. Het verbaast me dat Vertonghen zo positief over Van Basten is, want dat was voor zover ik weet zonder pers erbij tot nu toe wel anders.
Tsja, en wij dus niet. Dus zolang jij je bronnen niet wilt prijsgeven lijkt het me onzinnig om constant deze discussie op te zoeken, RC. Het lijkt me in ieder geval logisch dat veel mensen afgaan op de woorden van Vertonghen zelf.
Mensen moeten zelf uitmaken wie ze geloven. Ik denk echter wel dat we nu zo langzamerhand wel eens concluderen dat wat spelers in de pers zeggen lang niet altijd waar is. "Zo meneer Suarez, speelt u komend jaar nog voor Ajax?" "Ja, natuurlijk, ik heb een contract!" Slechts een voorbeeld.
Verder nog Studio Voetbal gezien? Ook pers natuurlijk, maar ik ben niet de enige.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 00:27
|
|
Maar voor de meeste mensen is het natuurlijk moeilijk om op te maken wie ze moeten geloven, aangezien men geen idee heeft waar jij je info vandaan hebt. In die zin ga ik een heel eind met Bert mee. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je je info van een aantal bankzitters hebt en dat geeft toch een wat gekleurd beeld.
|
TvP

Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 17:02
|
|
Ik kan mij herinneren dat Rosario goed geïnformeerd was bij Cvitanich.
Spelers krijgen mediatraining en weten dus hoe ze dingen moeten zeggen. Al heb ik een keer gehoord dat dit nog al wordt overdreven. Ik weet niet meer wie het zei, volgens mij wel een Ajacied, maar die zei dat hij in zijn hele carrière pas één keer mediatraining had gehad. Maar daar gaat het niet om. Je hebt spelers die zeggen in een vraaggesprek met de media, helemaal niks. Neem bijvoorbeeld Aissati. Zijn maatje Afellay is daar heel anders in, die zegt ook echt wat hij vindt. Jan Vertonghen is volgens mij ook zo iemand, die zegt gewoon wat hij vindt. Natuurlijk zegt hij niet alles en dat is ook terecht. Niet iedereen hoeft alles te weten, maar het lijkt mij sterk dat de spelers zitten te liegen in de media. Daar komt bij dat het nu zo is. Of je gelooft wat de media schrijven en dat is ook niet altijd betrouwbaar of je gelooft wat de spelers tegen de media zeggen, en ook dat is niet altijd betrouwbaar. Je zal het dus bijna nooit exact te weten krijgen.
Al denk ik dat als er twee totaal verschillende visies getoond worden, in dit geval dus, Marco van Basten zijn koude persoonlijkheid, dat Jan Vertonghen betrouwbaarder is dan, Johan Derksen, die erom bekend staat dat hij Van Basten niet echt mag.
|
RosarioCentral

|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 17:40
|
|
Citaat: Maar voor de meeste mensen is het natuurlijk moeilijk om op te maken wie ze moeten geloven, aangezien men geen idee heeft waar jij je info vandaan hebt. In die zin ga ik een heel eind met Bert mee. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je je info van een aantal bankzitters hebt en dat geeft toch een wat gekleurd beeld.
Dat is absoluut zo en daarom vind ik de term 'inside information' wat vervelend. Soms kan je bepaalde informatie niet zomaar delen. Meerdere personen op dit forum hebben hier wel eens last van.
Mijn punt is dat er soms wel erg klakkeloos informatie wordt overgenomen uit de pers, terwijl de meeste spelers goed realiseren wat ze wel en niet in de pers zeggen. Soms hoor ik verhalen voordat ze in de pers komen, maar klinkt het via de media volledig anders. Vaak ligt de waarheid in het midden. Ik hoef niet zonodig gelijk te hebben of te krijgen, maar ik ga hier ook geen onzin roepen om interessant te doen.
Verder is de kans groot dat een bankzitter anders reageert dan iemand die door Van Basten is gehaald of onder hem een basisplaats had. Daar hou ik natuurlijk rekenening mee. Ook is er een lijn te vinden in het denken over Van Basten en die informatie is gewoon openbaar. Hij had grote moeite met persoonlijkheden zoals Van Bommel, Seedorf, Van Nistelrooij, Davids, Perez (in mindere mate), en zo zijn er nog wel meer. Daarnaast is ook in interviews met Ajacieden bevestigd dat hij geen duidelijkheid gaf over de manier van spelen en posities. Mensen die reserve zijn, dan speler en bijna aanvoerder om vervolgens zonder uitleg op de tribune te belanden.
Ik wil Van Basten niet zwart maken, maar op basis van mijn informatie kan ik stellen dat het geen coach was voor Ajax en betwijfel ik zeer of hij uberhaupt een goede coach bij een willekeurige club zou zijn. Maar dat zal alleen de toekomst uitwijzen.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 13 mei 2009 21:32
|
|
Citaat: Wolfsburg geintresseerd in Van Basten
Marco van Basten , Ronald Koeman, Frank Rijkaard en Johan Neeskens staan op de ‘longlist’ van VfL Wolfsburg voor het trainerschap van volgend seizoen. De koploper van Duitsland wil dat een gelouterde trainer het werk van scheidend coach Felix Magath voortzet.
De raad van commissarissen van VfL Wolfsburg overlegde dinsdag over de samenstelling van de longlist, zo weet de krant Wolfsburger Allgemeine. Alle coaches op de lijst worden een dezer dagen gepolst. Naast het Nederlandse kwartet zouden Michael Laudrup, Bernd Schuster en Christian Gross in beeld zijn bij de clubleiding. ‘We nemen de tijd. We willen uitvoerige gesprekken voeren met de kandidaten om een zo goed mogelijke keuze te maken,’ zegt Stephan Grühsen, de vice-preses van de raad van commissarissen.
Wolfsburg staat met nog twee speelrondes voor de boeg eerste in Duitsland. De Volkswagenclub heeft een iets beter doelsaldo dan Bayern München.
Bron: Sportweek
|