Auteur
|
Bericht
|
Rein

Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 14:50
|
|
Citaat:
AMSTERDAM - Marco van Basten legt zijn functie als trainer van Ajax per direct neer. Dat heeft de oud-international woensdag medegedeeld aan het bestuur van de Amsterdamse club.
De resterende trainingen en de laatste competitiewedstrijd tegen FC Twente worden geleid door zijn assistent John van ’t Schip.
Van Basten (44) is tot de conclusie gekomen dat hij zijn doelstellingen niet heeft gehaald, zo berichtte de club. Hij heeft ook niet het gevoel dat hij het het volgend seizoen beter doet.
De club geeft vanmiddag om 17 uur een persconferentie. Van Basten is bezig aan zijn eerste seizoen in Amsterdam. Hij volgde interim-trainer Adrie Koster op.
Van Basten leed zondag met zijn ploeg een beschamende 4-0 nederlaag tegen Sparta. Ajax is daardoor de tweede plaats, die rechtgeeft op voorronden Champions League, misgelopen.
AD Sportwereld
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 14:50
|
|
Geen ex-speler van Ajax meer. Ook geen Rijkaard. Ook geen De Boer. Ook geen Laudrup. Het liefst een buitenlander. Rangnick lijkt mij een goede. Of Le Guen.
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 14:54
|
|
Citaat: Nee ik vind van niet. Hij is verdorie een heel seizoen bezig geweest met opbouwen. Laat dan verdorie volgend seizoen nog proberen! Ik vind dit kinderachtig! Je weet dat je met iets moeilijk begint.. dan moet je het afmaken ook. Heel de organisatie is op jouw afgesteld en dan ga je weg  Was er dan sprake van opbouw? Ajax is dit seisoen begonnen en geeindigd als los zand. Daaruit heeft Marco zijn conclusies getrokken, hij kon geen team smeden.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 14:55
|
|
Citaat: Nee ik vind van niet. Hij is verdorie een heel seizoen bezig geweest met opbouwen. Laat dan verdorie volgend seizoen nog proberen! Ik vind dit kinderachtig! Je weet dat je met iets moeilijk begint.. dan moet je het afmaken ook. Heel de organisatie is op jouw afgesteld en dan ga je weg 
Goed lezen wat voor van Basten de reden van zijn vertrek is. Best wel een grote beslissing om te nemen.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 14:58
|
|
Ik ben zelden zo opgelucht geweest. Dit lijkt me ook de juiste manier om Van Basten zonder nog groter gezichtsverlies afscheid te laten nemen. Het schijnt afgelopen seizoen een enorme rotzooi te zijn geweest en er was nooit ook maar enige chemie tussen spelers en trainer.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:01
|
|
Citaat: Goed lezen wat voor van Basten de reden van zijn vertrek is. Best wel een grote beslissing om te nemen.
Inderdaad. En die reden was dat hij zijn doelstelling dit seizoen niet heeft gehaald, en geen hoop had dat het volgend seizoen beter zal worden.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:02
|
|
Citaat: Was er dan sprake van opbouw? Ajax is dit seisoen begonnen en geeindigd als los zand. Daaruit heeft Marco zijn conclusies getrokken, hij kon geen team smeden.
Inderdaad! v. Basten is zelf ook tot de conclusie gekomen dat het gewoon niets gaat worden. Erg jammer dat de grote v. Basten het niet heeft gered als trainer bij zijn 1e liefde.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:18
|
|
Zo dat komt eigenlijk behoorlijk onverwachts aan. Erg jammer dat het allemaal zo moet lopen, maar eigenlijk ben ik er niet rouwig om. We hebben allemaal gezien dat dit seizoen echt een prut seizoen was. Dan heb ik het over het voetballende gedeelte en het resultaat. Er zijn maar enkele wedstrijden geweest die me hebben vermaakt. Het was duidelijk te zien dat dit een leerjaar was voor Marco van Basten. Hij heeft keuzes gemaakt die niemand begreep en die zijn hem uiteindelijk fataal geworden. Ik vind het goed van hem dat hij zelf opstapt. Zelfkennis dat heeft hij wel, hij heeft dit seizoen zo weinig bereikt, en ja dat is (gedeeltelijk) aan te rekenen op de trainer. Marco van Basten is een coach die nog veel moet leren, en we hebben een trainer nodig is al verder is in zijn ontwikkeling dan Marco. Wel is het jammer dat zo'n icoon op deze manier afscheid moet nemen van de club. Maar goed toen hij nog maar net binnen was bij Ajax zorgde hij al voor een clinch, dus erg veel beter is niemand er van geworden met zijn aanstelling.
Helaas Marco..
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:30
|
|
Citaat: Geen ex-speler van Ajax meer. Ook geen Rijkaard. Ook geen De Boer. Ook geen Laudrup. Het liefst een buitenlander. Rangnick lijkt mij een goede. Of Le Guen.
Waarom geen oud-Ajacied?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:46
|
|
Misschien omdat het met Koeman, Wouters, Blind en Van Basten geen doorslaand succes was?
|
GertJan020

Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:49
|
|
En wie zegt dat Rijkaard dat dan sowiso ook niet is?
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:50
|
|
343's gebeden lijken verhoord te worden. 1 na laatste post
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum12/826-8.php
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 6 mei 2009 15:57
|
|
Citaat: Misschien omdat het met Koeman, Wouters, Blind en Van Basten geen doorslaand succes was? 
Tja, zo'n lijstje, met inmiddels een kleine uitzondering voor Koe, dat zijn eigenlijk nog hooguit assistent trainers.. Misschien wordt 't idd tijd om het maar eens om te draaien. Een outsider die blanco staat t.o.v. de club omringd door wat insiders.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
|