Auteur
|
Bericht
|
Rinus

Forum berichten: 1713
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 23 apr 2009 19:05
|
|
Koen, wie zie jij nog graag komen, of wat?
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 24 apr 2009 09:13
|
|
Citaat: Koen, wie zie jij nog graag komen, of wat?
Qua spelers:
- Elia
- Een linksback
- Een back-up vor Aissati
- Misschien nog een echte topper in de verdediging, maar dat alleen als we CL halen.
- Als Stekelenburg weggaat, een keeper.
Qua aanvulling op de technische staf:
- Een ervaren assistent en ook een ervaren trainer als coach van Jong Ajax.
|
Cheers

Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Vr 24 apr 2009 18:06
|
|
Waarom Vertonghen niet weer op de linksback? Dat deed hij een seizoen of 2 geleden super kan ik me nog herinneren, spelers als Farfan hadden het lastig met hem. Waarom Van Basten hem met Vermaelen van positie heeft gewisseld vind ik zelf totaal onlogisch.
Een goede centrale verdediger hebben we wel nodig ja, Wielaert vind ik toch wel weer van het niveau Kennedy en Delorge, ben niet echt onder de indruk van hem, niet superslecht maar gewoon niet voor het niveau wat Ajax nastreeft.
Als Oleguer gewoon weer zijn oude Barca vorm kan halen zou ik hem gewoon in de basis houden, en dan Alderweireld of Vermaelen ernaast zou niet mis zijn eigenlijk.
Aissatti heeft al een back-up naar mijn inzien: Sarpong.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Vr 24 apr 2009 18:15
|
|
Tuurljk, nu is de wissel-Vertonghen/Vermaelen weer slecht. De eerste wedstrijd dat Vertonghen op '4' stond was het een geniale zet, nu speelt Vertonghen 2x wat minder (en niet eens op 4) en is het weer raar. Vermaelen doet het overigens prima op linksback.
Wielaert is echt wel beter dan de categorie-Kennedy en Delorge. Wielaert coacht ontzettend veel en is dus belangrijk voor de ploeg. Bij Twente stond hij in een ingespeelde verdediging en dat is bij Ajax niet zo. Als dat eenmaal zo is zul je zien dat Wielaert echt wel een goede speler is.
Oleguer heeft zich al wat verbeterd en zit op ongeveer hetzelfde niveau als Wielaert. Aangezien Wielaert meer coacht zou ik dus voor hem kiezen.
Sarpong moet verhuurd worden vind ik. Hij zit de laatste weken geloof ik niet eens bij de wedstrijdselectie dus zo goed zou hij wel niet zijn. Je zag dat toen Aissati niet meedeed dat er totaal geen lijn inzat. Ajax heeft dus behoefte aan een type-Aissati, dat is Sarpong (nog?) niet.
|
Cheers

|
Geplaatst: Vr 24 apr 2009 19:44
|
|
Ik heb nooit gezegd dat dat een meesterzet was, nu zeg ik een keertje wat ik ervan vind en gelijk is het van ''achteraf zeggen''?
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Vr 24 apr 2009 19:47
|
|
Citaat: Ik heb nooit gezegd dat dat een meesterzet was, nu zeg ik een keertje wat ik ervan vind en gelijk is het van ''achteraf zeggen''?
Vond jij het niet goed gaan tijdens Sparta-thuis? Dat Van Basten Vertonghen op 4 zette was dus een slimme zet. Het positiespel ging beter en Vertonghen liep de hele tijd het middenveld in. Dat was 1 van de slimste zetten van Marco dit seizoen.
|
Cheers

|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 00:17
|
|
Citaat: Ik heb nooit gezegd dat dat een meesterzet was, nu zeg ik een keertje wat ik ervan vind en gelijk is het van ''achteraf zeggen''?
Vond jij het niet goed gaan tijdens Sparta-thuis? Dat Van Basten Vertonghen op 4 zette was dus een slimme zet. Het positiespel ging beter en Vertonghen liep de hele tijd het middenveld in. Dat was 1 van de slimste zetten van Marco dit seizoen.
Ja Sparta thuis, heb jij een hele seizoen Vertonghen op linksback gezien?
Ging toch ook wel aardig niet.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 07:36
|
|
Citaat: 'Probleem Ajax dieper en complexer'
AMSTERDAM - Marco van Basten heeft tijd gekregen om dingen te leren. Volgend jaar zal ‘het’ gebeuren met Ajax. ,,We moeten nu voorkomen dat kernspelers vertrekken.’’
Ajax kan in de laatste drie duels van het seizoen nog voorronde Champions League halen. Maar voor de supporters is dit een mislukt seizoen. Algemeen directeur Rik van den Boog spreekt van een mislukt seizoen qua resultaat, maar niet qua leertraject. Hoe ziet u het?
Marco van Basten: ,,Hetzelfde als Rik.’’
Kan een trainer van Ajax zich wel een leertraject permitteren?
,,Tot nu toe wel. Klaarblijkelijk. En het is ook niet nieuw zoals het gaat. Ajax is al sinds 2004 geen kampioen meer geworden. Als je het analyseert, zie je een vrij complex probleem. Iedere trainer is hier min of meer tegen hetzelfde aangelopen. De laatste jaren raakt Ajax elk jaar éénderde deel van het elftal kwijt aan het buitenland. Met nieuwe mensen op kernposities begin je elke zomer opnieuw. Dat heeft tijd nodig, of je dat nou wilt of niet. Van Basten heeft voor 34 miljoen euro geďnvesteerd, hoor je dan. Ja, maar er is ook voor 35 miljoen vertrokken.’’
U sprak bij uw start anders niet in termen van ‘tijd nodig’ en ‘leerjaar’.
,,Nee, dat klopt. We hebben ingespeeld op het enthousiasme dat je overal bespeurde. Je hoopt toch dat het sneller gaat. Maar dat is niet de realiteit gebleken. Onze opdracht voor deze zomer is glashelder: we moeten nu eens voorkomen dat er weer kernspelers vertrekken. En wellicht kunnen we zelf één of twee gerichte aankopen doen.’’
Welke hypotheek legt dit seizoen zonder titel op het volgende?
,,De druk zal alleen maar toenemen. Dat is duidelijk. Dat is inherent aan topsport. Hoe langer succes op zich laat wachten, hoe moeilijker het wordt.’’
Als u naar uzelf kijkt; is in uw eerste jaar als clubtrainer duidelijk geworden dat u niet kunt uitgaan van wat u zelf als speler hebt meegemaakt en belangrijk vond?
,,Ja. Spelers van nu zitten anders in elkaar. In teamverband gaan ze anders met elkaar om dan wij vijftien, twintig jaar geleden. Met meer beleefdheid lijkt het wel. Als wij vroeger op de training zelf partijtjes mochten kiezen, koos je degene met wie je dacht te gaan winnen, ongeacht of het een klootzak was of je vriendje. Nu kiezen spelers hun vriendjes. We hebben net nog de beelden van PSV - Ajax teruggekeken. Dan zie je dat er in de eerste helft vrij goed wordt gevoetbald. Door lullige momentjes kom je 3-1 achter en dan zie je geen reactie ontstaan van: we pakken het initiatief weer terug. We zetten met z’n allen de schouders eronder. Dat is een mentale kwestie. Je moet dan als team net wat meer oorlog voeren. Aan dit soort dingen heb ik moeten wennen, zoals spelers omgekeerd ook aan dingen van ons.’’
Marco van Basten. FOTO ANP
Het beeld van dit Ajax is dat het aan hiërarchie ontbreekt in het elftal. In hoeverre moet een trainer die hiërarchie laten ontstaan door consistente keuzes te maken? Onder u heeft Ajax al vijf aanvoerders gehad en twee keepers.
,,We streven er echt wel naar duidelijkheid te scheppen. We willen komen tot een vaste ploeg, zodat er vanzelf een hiërarchie ontstaat. Maar we doen niet alles goed. Daarnaast hebben we ontegenzeggelijk te maken gehad met veel blessures. Huntelaar viel als aanvoerder geblesseerd weg. Stekelenburg daarna ook. Veel afwezigen op het middenveld. Én je zit met het gegeven dat leiderstypes doorgaans de jongens zijn die al jaren bij een club rondlopen. NEC heeft Pothuizen op het veld en in de kleedkamer, NAC heeft Penders en AZ heeft Schaars. Op veel meer namen kom ik niet in de eredivisie. Van de jongens die bij ons in de as kunnen spelen, loopt alleen Gabri al meerdere jaren bij de club rond. En hij is geen speler die zich verbaal laat gelden.’’
Welke aanknopingspunten ziet u zodat het straks beter zal gaan?
,,We hebben ook goede wedstrijden gespeeld, waarin we als team compact speelden, controle hadden over de wedstrijd, vlot scoorden en defensief niet kwetsbaar waren. Maar een oplawaai zoals tegen PSV geeft wel weer een knak. Je kunt best verliezen, maar niet met zo’n grote uitslag.’’
Zou dit seizoen ook aanleiding kunnen zijn om wijzigingen aan te brengen in de technische staf. Dat je in de staf doorselecteert, zoals dat ook in een spelergroep doorgaans gebeurt?
,,Dat is iets waar we zeker naar kijken en serieus over praten. In hoeverre zijn we met de huidige staf in staat processen optimaal te beďnvloeden? Zo is iedereen en alles een punt van aandacht.’’
Waarin moet u zelf verbeteren? Bij AT5 zei u deze week: ik ben niet de meest sociale Henk.
,,Ik ben aangesteld om duidelijkheid te brengen en ervoor te zorgen dat alle spelers worden bereikt en bediend. Dat beďnvloeden van spelers moet nog beter. We zijn niet in staat gebleken om, als staf en spelersgroep samen, een constant seizoen te draaien. Maar je moet oppassen dat je ook weer niet te negatief gaat doen. Als je het hebt over warmte en sociale aandacht, dan zit je met Rob Witschge en John van ’t Schip prima naast mij.''
,,Ik ben afstandelijker. In principe compenseren zij mij op díe punten al voldoende. En je kunt ondertussen een rijtje opsommen hoor, van trainers die de laatste tien jaar geen kampioen zijn geworden met Ajax: Wouters, Adriaanse, Blind, Ten Cate, Koster. Dan heb je het over jong, oud, ervaren, onervaren. Het bevestigt mij in wat ik eerder al stelde: dat het probleem van de club dieper ligt en complexer is.’’
Krijgt u wel voldoende tegengas binnen Ajax?
,,Ik praat met veel mensen over hoe ik beter kan worden als trainer. Ik sta open voor kritiek. Dat beeld hebben mensen lang niet altijd van mij, maar het is wel zo. Binnen Ajax krijg ik genoeg feedback en buitenshuis voer ik ook fantastische gesprekken. Van Van den Boog leer ik een hoop over managen.’’
Onvrede bij het publiek leidde dit seizoen tot het pannenkoekincident waar wij veel om hebben gelachen. U hopelijk ook. Maar wat dacht u toen die supporter ‘pannenkoek’ riep? U leek eerst verbijsterd.
,,Weet je wat ik dacht? Wat nou zo dom is in deze, is dat wij als Ajacieden elkáár gaan uitmaken voor iets. Het scheldwoord zelf vond ik ook ludiek, maar toch geef je voer aan alles wat niet-Ajax is in Nederland. Qua originaliteit zijn we weer eens een stuk vindingrijker dan de rest, maar je geeft de rest wel weer een stok om mee te slaan.''
,,En dat wordt gretig gedaan. In elk stadion hoor je spreekkoren met pannenkoek erin. Er worden complete spandoeken aan gewijd. Daar heeft die jongen niet bij nagedacht. Geeft niet.’’
AZ heeft ook een jonge selectie. Waarin liggen zij voor op Ajax?
,,De kern bij AZ is al een tijd bij elkaar. Met dezelfde trainer. Toch had zelfs AZ vorig jaar een heel moeilijk jaar. Met die negatieve ervaring hebben ze dit seizoen hun voordeel gedaan. Knap. Wij moeten bij Ajax met z’n allen ook beter zien te worden van dit seizoen. Als het goed is zijn onze jonge spelers nu meer over zichzelf te weten gekomen. Over wat het vraagt om individueel steeds weer een topprestatie te kunnen leveren. Dat gaat ook over banale zaken. Welk slaapritme past bij mij? Wat heb ik aan eten en drinken nodig? Dat is voor elke prof de eerste tijd een zoektocht.’’
Is AZ een beter team dan Ajax?
,,Zeer zeker. Omdat ze simpelweg meer punten hebben dan wij. Dat is toch de eerste graadmeter. Als het verschil in punten zo groot is als nu, kan het niet anders dan dat voetbalzaken binnen het team van AZ beter zijn geregeld. Dan heb je het over samenspel, zowel in verdedigend als aanvallend opzicht. Over balbezit, kansen creëren en niet kwetsbaar zijn achterin.’’
Het streven is dus om het elftal deze zomer bij elkaar te houden. Luis Suarez zegt dat hij blijft, tenzij de absolute top zich meldt. Meent hij dat?
,,Hij meent het. Luis heeft dat vorige week ook aan ons zo aangegeven. Eerder sprak ik al met zijn zaakwaarnemer. Luis heeft het naar zijn zin bij Ajax en ik denk dat het voor hem als 22-jarige ook goed is om nog even te blijven. Hoe je het wendt of keert: dit blijft een mooie club met mogelijkheden. Bovendien zitten we een jaar voor het WK. Dan wil je zeker zijn van je plek.''
,,Los daarvan: het is ook zo dat veel spelers contracten hebben met bepalingen over welke clubs wel en geen positieverbetering zijn ten opzichte van Ajax. Die contracten hebben ze niet voor niets getekend. Als wij het niet willen, gaan spelers niet weg. Ze zullen mij moeten overtuigen. Met Huntelaar is dat in het najaar gebeurd. Die wilde niet bijtekenen en zou anders komende zomer transfervrij de deur zijn uitgelopen.’’
Jullie houden spelers momenteel voor dat er een route Wesley Sneijder en een route Ryan Babel van Ajax richting het buitenland loopt.
,,Je praat daar af en toe zo over, ja. Kijk hoe het gaat met die twee. Babel ging al kort na zijn doorbraak bij Ajax naar Liverpool. Hij zit daar met grote regelmaat op de bank en dat is niet wat je wilt als jonge twintiger. Ik vind het niet slim hoe hij het heeft gedaan. We hebben het nu trouwens over Babel, maar in algemene zin gesproken zijn er veel meer voorbeelden.''
,,Met Sneijder ging het heel anders. Die heeft eerst vijf jaar meegedraaid in de A-selectie van Ajax en een hoop meegemaakt in de eredivisie. Debuteren en omhoog geschreven worden. Daarna uitgefloten worden. Verliezen en winnen. Hij vertrok als een speler die zich in Nederland volledig had bewezen. In Madrid is Sneijder over het algemeen basisspeler en dáár kom je voor.''
,,Ze zijn nogal haastig tegenwoordig. Willen die grote competitie meemaken en wel zo snel mogelijk. Terwijl je bij wijze van spreken ook twee jaar langer kunt wachten met de stap. Zodat je in die grote competitie meteen veel speelt. Geld verdien je ondertussen toch wel. Ik hoop van mijn spelers dat zij en hun begeleiders aan carričreplanning doen. Mits je fit blijft, duurt een profcarričre tegenwoordig van je 16de tot je 34ste. Als je vanaf je 24ste acht jaar lang in Engeland of Spanje meedraait, maak je genoeg mee. En verdien je genoeg geld voor de rest van je leven.’’
Wat was uw eigen plan met Sulejmani, die voor 16 miljoen moest worden gehaald van Heerenveen?
,,Hij zou vanaf links erg belangrijk voor Ajax zijn. Dat was het plan. Bij Heerenveen heeft hij laten zien dat hij links aan de buitenkant kan spelen, maar ook meer naar binnen. In beide rollen was hij een speler die makkelijk scoorde.’’
Bij Heerenveen bewoog hij om een ervaren aanspeelpunt, Gerald Sibon, heen. Is dat mede een verklaring waarom Sulejmani het nog niet heeft laten zien?
,,Sibon is een ander type dan Dario Cvitanich of Huntelaar, maar ze zijn allen wel échte centrumspitsen. Ik denk niet dat het met de spits te maken heeft dat Sulejmani een minder seizoen heeft. We moeten er niet al te moeilijk over doen. Sneijder, Van der Vaart en Van Persie kenden ook hun moeilijkheden toen ze 20 jaar waren. Het is in elk geval niet zo dat Sulejmani te veel in het nachtleven zou zitten. Die geluiden bereikten mij op een gegeven moment. Ik heb het daarom nagevraagd, maar dat blijkt niet te kloppen. Zoiets gaat alleen wel tegen die jongen werken.’’
Is het plan met hem nu bijgesteld?
,,Nee. Ik denk dat hij volgend jaar steeds beter zal functioneren. Hij is uit de provincie naar Amsterdam gekomen. Woont samen in één huis met Darko Bodul, ook een jonge jongen. Werkelijk álles is nieuw geweest voor hem. Belangrijk is: hij is een liefhebber, een goede voetballer en hij wil slagen. Het komt wel goed met hem.’’
Is een club trainen zo leuk als u vooraf dacht dat het zou zijn?
,,Qua organisatie en qua mogelijkheden heb ik het bij Ajax goed naar mijn zin. Qua resultaten moet ik af en toe doorbijten. Die doen zo nu en dan ontzettend pijn. Dan is het een kwestie van adem inhouden.’’
Had u zondag in Eindhoven nog zo te keer willen gaan als zeven maanden geleden op de persconferentie na de 5-2 nederlaag in Heerenveen?
,,Nee. Het is gebleken dat het niet beter wordt als ik dat doe. Het is niet zinvol.’’
Sportwereld.nl
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 16:19
|
|
Goede vraagstelling, leuk geantwoord. Tegenover de media vind ik Marco zeker goed overkomen.
|
rastoe

Forum berichten: 335
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 16:23
|
|
1 Ding snap ik niet echt op sommige forums hoor ik mensen zeggen.MvB was een goede speler maar een slechte coach. Mensen geef deze trainer nog even de tijd volgend jaar krijgen wij de schaal zelfs zonder van Gaal..
Ik heb trouwens ook gehoord dat er met witte zakdoekjes gezwaaid gaat worden. Omdat ze ontevreden zijn over Mvb ( wat een onzin )!
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 16:25
|
|
Volgend seizoen moet ie het echt gaan laten zien, descision year for Marco. Ik hoop dat hij slim inkoopt.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 16:26
|
|
Citaat: 1 Ding snap ik niet echt op sommige forums hoor ik mensen zeggen.MvB was een goede speler maar een slechte coach. Mensen geef deze trainer nog even de tijd volgend jaar krijgen wij de schaal zelfs zonder van Gaal..
Ik heb trouwens ook gehoord dat er met witte zakdoekjes gezwaaid gaat worden. Omdat ze ontevreden zijn over Mvb ( wat een onzin )!
Zou je alleen dingen die op waarheid kunnen berusten over willen nemen? Die dingen die overal getypt worden kunnen ook door stemmingmakers getypt zijn.
Van welk forum komt dit eigenlijk?
|
rastoe

Forum berichten: 335
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 16:27
|
|
Citaat: 1 Ding snap ik niet echt op sommige forums hoor ik mensen zeggen.MvB was een goede speler maar een slechte coach. Mensen geef deze trainer nog even de tijd volgend jaar krijgen wij de schaal zelfs zonder van Gaal..
Zou je alleen dingen die op waarheid kunnen berusten over willen nemen? Die dingen die overal getypt worden kunnen ook door stemmingmakers getypt zijn.
Van welk forum komt dit eigenlijk?
Ik weet niet van welk forum ik las het bij een vriend van me sorry.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 18:20
|
|
Het kán wel degelijk op waarheid berusten, Koen. 
Braaf interview, ook een soort stemmingmakerij. Voor wat het waard is een voorzichtige conclusie dan maar: verwacht niet teveel mutaties in de transferperiode. Van Basten zit niet te wachten op de zoveelste midzomerse metamorfose van de selectie. Hij wil de verkopen beperken, maar veel grote aankopen hoef je ook niet te verwachten. Bijzondere verkopen buiten beschouwing gelaten; een vleugelaanvaller en iets met een linkerbeen, dat is het dan wel.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 25 apr 2009 19:04
|
|
Van Basten ontevreden over mentaliteit in spelersgroep
Citaat: Marco van Basten is niet helemaal tevreden over zijn huidige spelersgroep. Dat blijkt uit de woorden die de oefenmeester sprak tegenover het Algemeen Dagblad. Volgens Van Basten ontbreekt er momenteel een leider in de groep en baalt hij ervan dat de spelers steeds vaker voor hun 'vriendjes' kiezen.
''Spelers van nu zitten anders in elkaar,'' begint Van Basten. ''In teamverband gaan ze anders met elkaar om dan wij vijftien, twintig jaar gelden. Met meer beleefdheid lijkt het wel. Als wij vroeger op de training zelf partijtjes mochten kiezen, koos je degene met wie je dacht te gaan winnen, ongeacht of het een klootzak was of je vriendje. Nu kiezen spelers hun vriendjes.''
Van Basten moet best wel eens wennen aan de huidige mentaliteit in het voetbal. Hij haalt de wedstrijd tegen PSV er bij. ''Door lullige momentjes kom je 3-1 achter en dan zie je geen reactie ontstaan van: we pakken het initiatief weer. We zetten met z'n allen de schouders eronder. Dat is een mentale kwestie. Je moet dan als team net wat meer oorlog voeren. Aan dat soort dingen heb ik moeten wennen, zoals spelers omgekeerd ook aan dingen van ons moesten wennen,'' geeft Van Basten aan.
Ook geeft Van Basten aan dat er in de huidige spelersgroep geen echte leider te vinden is, ook al doordat de potentiële leiders steeds verkocht worden. ''Je zit met het gegeven dat leidertypes doorgaans de jongens zijn die al jaren bij een club rondlopen,'' zegt hij. ''NEC heeft Pothuizen op het veld en in de kleedkamer, NAC heeft Penders en AZ heeft Schaars. Op veel meer namen kom ik niet in de Eredivisie. Van de jongens die bij ons in de as kunnen spelen, loopt alleen Gabri al meerdere jaren bij de club rond. En hij is geen speler die zich verbaal laat gelden.''
Ajaxniewslog
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 09:18
|
|
Hij is vanavond te gast bij Studio Voetbal.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 09:59
|
|
Citaat: Hij is vanavond te gast bij Studio Voetbal.
Ja, klopt. Ik ben benieuwd of die nog iemand onder tafel lult. Bij Johan Derksen lukte het wel aardig.
|
Rinus

|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 12:57
|
|
Studio Voetbal heh,
Ik hoop dat hij Hugo Borst is even flink aanpakt, dat hij de komende 3 seizoenen niks meer over Ajax durft te vertellen.
Ik haat die Borst nog meer dan Johan Derksen.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 14:10
|
|
Citaat: Studio Voetbal heh,
Ik hoop dat hij Hugo Borst is even flink aanpakt, dat hij de komende 3 seizoenen niks meer over Ajax durft te vertellen.
Waarom haat jij hem?
|
Rinus

|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 14:18
|
|
Ten eerste is het in Rotterdammer in hart en nieren, dus er komen geen onpartijdige woorden uit zijn mond.
Ten tweede lijkt het enorm dat hij zich te goed voelt om bijv aan de tafel bij studio voetbal te zitten.
|
RosarioCentral

Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 14:20
|
|
Volgens mij is Borst een grotere voetballiefhebber dan Derksen; die stookt alleen maar onrust om meer blaadjes te verkopen. Borst heeft wat poetisch, ik mag hem wel. Maar ik ken meer mensen die hem wel kunnen schieten :).
Van Basten zal zich ongetwijfeld goed opstellen bij Studio Voetbal, maar dat maakt hem nog steeds geen goede trainer, haha.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 14:20
|
|
Wat Van Basten wel voor heeft op zijn voorgangers is zijn verbale kwaliteiten en uitstraling. Ondanks zijn onervarenheid heeft hij dat voor op zijn voorgangers. Hij weet ook precies wat er fout loopt (9 op de 10 keer), maar of hij er iets aan kan veranderen?
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 20:35
|
|
Ik snap niet waarom mensen over een vertrek praten , dit jaar valt tegen, maar ik heb geen idee wie het beter gaat doen. MvB heeft fouten gemaakt door spelers op de verkeerde positie te zetten, maar hij heeft geleerd..
En wie moet er komen?
-Van Gaal, contract bij AZ en wil Bondscoach worden (Belgie?).
-Cruijff, doet t toch niet.
-Rijkaard, wil alleen een buitenlandse topclub.
-Mourinho, te duur.
-Hiddink, heeft geen zin denk ik, dat hij bij PSV heeft gewerkt boeit hem denk ik niks maar hij doet t toch niet.
-Wenger, blijft nog ff bij Arsenal.
dus ik zie geen betere opties, jullie wel?
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 26 apr 2009 23:55
|
|
Wat heb ik me weer ongelooflijk mateloos zitten ergeren aan die kerel zeg. Ik vind niet dat mensen journalist moeten worden als ze mensen alleen maar de grond in willen duwen. Laat mensen toch eens in hun waarde. Marco verdient dat ook helemaal niet. Ergerlijk type die Hugo, en hij is inderdaad erger dan Johan Derksen; hij is tenminste niet zo achterbaks.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 08:59
|
|
Borst is juist een goede journalist. Hij probeert mensen te tergen zodat ze wel wat interessants melden. Anders blijft het bij die standaard praatjes.
Marco maakte gisteren weer een sterke indruk. Wist overal een antwoord op en heeft ze allemaal stil gekregen.
Hij zei ook nog dat er werd gekeken of er iets veranderd moest worden in de technische staf. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
|