Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 19:36
|
|
Citaat: Bij veel clubs vertrouwt de trainer gewoon op z'n organisatie hoor. Dan heeft hij zelf de laatste schakel in het scoutingsteam, maar zal hij op basis van wat wedstrijd-dvd'tjes niet snel een speler afkeuren.
Als hij die organisatie zelf neer mag zetten wel, ja. Maar 343 zei dat hij vond dat Ajax een organisatie en spelers aan de trainer moet 'geven'.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 21:39
|
|
Citaat: Bij veel clubs vertrouwt de trainer gewoon op z'n organisatie hoor. Dan heeft hij zelf de laatste schakel in het scoutingsteam, maar zal hij op basis van wat wedstrijd-dvd'tjes niet snel een speler afkeuren.
Als hij die organisatie zelf neer mag zetten wel, ja. Maar 343 zei dat hij vond dat Ajax een organisatie en spelers aan de trainer moet 'geven'.
Dat is bij veel clubs ook het geval hoor. Je denkt toch niet dat Van Gaal, Stevens en Verbeek hun eigen scoutingsteam aan hebben mogen stellen?
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Di 10 maa 2009 11:13
|
|
Citaat: Ik vind dat we Marco de tijd moeten geven. Wel moet hij dan enige aanpassingen doen in zijn structuur. Als hij slim is neemt hij zichzelf in bescherming door een ervaren man aan te stellen die invloed heeft. Op die manier is Marco toch de eindverantwoordelijk (wat hij wil zijn), maar wordt hij toch voor fouten behoed. Ajax zit niet meer in de positie om verder te gaan expirimenteren met onervaren trainers, nu moet er eindelijk 1 met naam komen die deze groep eindelijk eens op de rails krijgt. Sulejmani en zelfs Suárez presteren minder t.o.v. van vorig seisoen en dat kan je niet alleen verklaren dat ze vormverlies hebben daar zit meer achter omdat het al zolang duurt. We hebben te maken met een jonge selectie en een trainer die op z'n minst gezegt afstandelijk is naar de groep toe, dan nog 2 onervaren assistenten die geen positieve bijdrage kunnen/willen brengen en zie de resultaten van de afgelopen maanden. Nog steeds wordt er verloren van de mindere clubs, de toenmalige subtoppers in de eredivisie zijn bezig met een inhaalslag waar Ajax stil is blijven staan, met scouting/opleiding is op zijn zachtst gezegt verwaarloost, hoewel dat laatste daar kan Marco niets aan doen, dat is nog steeds de erfenis van MvG en het voormalige bestuur. Ik blijf erbij dat Marco incl. zijn assistenten nooit en te nimmer Ajax naar een hoger plan kunnen brengen omdat ze daar de kwaliteiten niet voor hebben.
Ik ben niet iemand die met scorenbord uitspraken komt maar is zie nog steeds geen collectief bij Ajax terwijl je dat ondertussen wel mag eisen/verwachten. Goed voetbal en toch punten verliezen daar kan ik mee leven omdat dit een onderdeel is van een leerproces, maar met slecht voetbal de nodige punten vergaren daar heb ik meer moeite mee.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 10 maa 2009 13:03
|
|
Over de jaren heen hebben toch best goede trainers gehad, maar op een of andere manier lukt het niet. Ik denk niet dat v Basten volledig debet is aan dit. Ik ga hem pas volgend jaar beoordelen.
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Di 10 maa 2009 15:39
|
|
Citaat: Over de jaren heen hebben toch best goede trainers gehad, maar op een of andere manier lukt het niet. Ik denk niet dat v Basten volledig debet is aan dit. Ik ga hem pas volgend jaar beoordelen.
Als voetballer behoord Marco in de ere gallerij samen met Bergkamp en Cruyff, als trainer heeft hij mij tot nu toe niet kunnen overtuigen. Over voetballers zegt men wel eens wat er niet inzit krijg je er ook niet uit, dat heb ik nu met Marco als trainer, hij zal nooit een grote worden. Er zijn in het verleden trainers de laan uitgestuurd met minder credits dan Marco nu heeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 13:12
|
|
Citaat: Van Basten zaait onrust met keuze Vermeer
Bron: Het Parool
Met een Cruijffiaanse meedogenloosheid heeft Marco van Basten zijn eerste keeper en aanvoerder Maarten Stekelenburg voor de rest van het seizoen naar het tweede plan verwezen.
Het was vanzelfsprekender geweest als Van Basten in elk geval tot het einde van dit seizoen - nog twee maanden - de voorkeur had gegeven aan Stekelenburg. De ontbolsterende doelman Vermeer zei al een paar maal dat hij zich in dat scenario kon vinden. Maar Van Basten spaart de kool en de geit nooit, en ook nu niet. Met zijn ferme ingreep om de weer fitte Stekelenburg te passeren, jaagt de coach (opnieuw) een speler tegen zich in het harnas. Dat kan een splijtzwam worden in de selectie én in de rest van de organisatie.
Om nog maar te zwijgen van de problemen waarvoor bondscoach Bert van Marwijk zich plotseling weet gesteld. Het Nederlands elftal speelt op 28 maart en 1 april twee cruciale WK-kwalificatieduels in de Arena tegen Schotland en Macedonië, maar het is de vraag of Van Marwijk die klussen aandurft met een keeper die zo'n mentale optater heeft gekregen. Of moet hij hem júist het vertrouwen geven?
Het zijn afwegingen die Van Basten niet hoeft te maken en die hem weinig interesseren. Net zo min als hij terugdeinst voor de andere consequenties die deze beslissing met zich meebrengt. Het perspectief voor de 26-jarige Stekelenburg bij Ajax is gering. Hij kan het zich op deze leeftijd nauwelijks veroorloven een stap terug te doen en zijn status als Oranje-keeper te verliezen. Zijn contract bij Ajax loopt tot 2012. Keepers zijn al de minst getransfereerde voetballers, en dat zal er in deze tijden van financiële crisis niet beter op worden.
Het leidt geen twijfel dat de maatregel van Van Basten een lichte buikpijn heeft veroorzaakt bij financieel directeur Jeroen Slop, algemeen directeur Rick van den Boog en technisch manager Danny Blind.
De vraag is wat Van Basten beweegt twee maanden voor het einde van het seizoen zoveel overhoop te halen. Het is diezelfde grilligheid waarmee hij spelers soms voor rust wisselt en tactische of personele wijzigingen aanbrengt als een goochelaar konijnen uit een hoge hoed tovert. Die onvoorspelbaarheid kenmerkte hem al ten tijde van zijn bondscoachschap. Veel internationals zijn er vroeger of later mee geconfronteerd: van Ruud van Nistelrooij tot Clarence Seedorf en van Dirk Kuijt tot Klaas-Jan Huntelaar. En ook als clubtrainer is Van Basten soms ondoorgrondelijk in zijn doen en laten.
Hij is misschien minder impulsief dan Cruijff als trainer kon zijn, maar beiden schuwen de rigoureuze ingreep niet. Vermeer kwam steeds dichter in de buurt van het prestatieniveau van Stekelenburg en het kan niet anders of Van Basten moet tot de conclusie zijn gekomen dat de oudste en meest ervaren van de twee niet goed heeft gereageerd op die toegenomen concurrentie. En als Van Basten angstzweet ruikt, al is het maar een vleugje, grijpt hij in.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 13:47
|
|
Ik ben benieuwd als Vermeer goed uitpakt (daar ga ik vanuit) iedereen gaat schrijven dat het een wereldzet was geweest van v Basten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 13:51
|
|
Dat zei ik in ieder geval al ver vantevoren, AS. Toen Vermeer er eerst inkwam was ik de eerste die zei dat Van Basten Vermeer moest laten staan. Mijn krediet en geduld met Stekelenburg is compleet voorbij.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 09:03
|
|
Jongens. Ik zie een groot probleem ontstaan.
Naar verluidt wordt Co Adriaanse volgend jaar trainer van PSV... Adriaanse is een garantie voor succes gebleken. Dat heeft hij inmiddels op alle niveaus bewezen. Vorig jaar was ik een groot voorstander van zijn komst. Helaas kwam toen Marco van Basten, wat bepaald geen succes is gebleken.
We krijgen nu met de gevolgen te maken van het feit dat er vorig jaar niet is gekozen voor koning Co. Hij gaat nu de komende jaren PSV kampioen maken. Met zijn aanvallende speelstijl worden ook alle speler een stuk meer waard, waardoor psv ook een stuk meer geld zal verdienen aan transfers. Moet je je eens bedenken dat Co Adriaanse dit jaar trainer was geweest van Ajax en dezelfde financiele mogelijkheden had gekregen als van Basten....
Kortom, ik zie PSV (met Co Adriaanse) het Ajax (van van Basten) in recordtempo inhalen. Daarnaast hebben we nog te maken met het AZ van van Gaal, wat waarschijnlijk gaat proberen de belangrijkste spelers te behouden. Dus jullie begrijpen wat ik aan zie komen..
Dit moment is in mijn ogen het laatste moment waarop we Co Adriaanse binnen kunnen halen. Mensen die beweren dat Co het destijds niet goed heeft gedaan bij Ajax snappen er niets van. Hij deed het toen geweldig naar de mogelijkheden.
Maar dit is dus de laatste kans, of we zitten de komende jaren weer met de shit.... 1 ding weet ik zeker: met van Basten gaat het niet gebeuren
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 09:36
|
|
Psv moet weer opgebouwd worden, Psv heeft niet veel geld (zeker niet nu ze geen CL spelen (eindelijk!!!!) en misschien zelfs geen UEFA-Cup) en het gaat dus tijd kosten. Bij AJAX kreeg Adriaanse geen tijd, maar hij heeft ook gefaald. Conflicten met en het onfatsoenlijk behandelen van Aron Winter en Richard Witschge (slechte communicatie en zwak sociaal handelen) en hij bleef niet werken aan de lange termijn. Dan weer 424 (tegen Celtic) en dan weer De Berlijnse Muur. Bij Az en Willem 2 is hij met slaande deuren vertrokken. Ook bij Porto. Leuk dat hij in Oostenrijk kan werken, maar als de druk groot is dan doet Adriaanse rare dingen. Goede trainer, maar ook veel mankementen. Ik gun het Adriaanse wel zijn successen bij Porto en nu in Oostenrijk, maar ik denk niet dat hij bij Psv zal passen met allerlei gedonder tot gevolg.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 10:55
|
|
Citaat: 'Marco van Basten heeft zijn les nog niet geleerd'
www.vi.nl
Marco van Basten (foto) zuchtte vorige week zondag eens diep na de 2-1 zege op FC Volendam en besloot na afloop zijn hart eens te luchten. 'Ze zullen er in de pers wel weer overheen vallen', zo begon de trainer voor de camera's van Eredivisie Live, die daarna echter gewoon de frustraties over het matige spel van zijn ploeg eens even de vrije loop liet.
'Moet ik tevreden zijn over dat ene doelpunt van Luis Suárez als hij zoveel kansen mist en zoveel ballen verspeelt? We kunnen zo nooit op balbezit spelen', stelde Van Basten. 'Als je zoveel kansen mist als wij gisteren deden, heb je het tegen elke tegenstander moeilijk. Het is een treurige constatering dat we hier sinds september geen vooruitgang mee hebben geboekt. We trainen in partijvormen, we trainen op afwerken, ik weet niet wat we daar meer aan kunnen doen.'
Het waren de woorden van een teleurgestelde supporter, iemand die klaar was met zijn elftal. Wat moet ik eigenlijk nog meer doen? Ze kunnen het gewoon niet. Het was iemand die zich afkeerde van zijn falende spelers en mee stond te fluiten met de ontevreden toeschouwers. Zelfs na vier jaar als bondscoach heeft Van Basten nog steeds niet geleerd dat hij de leider is van zijn groep. Het is nog maar een week geleden dat algemeen directeur Rik van den Boog hem meegaf om dingen beter en geduldiger uit te leggen aan zijn spelers. Om dingen misschien zelfs twee keer te zeggen.
Heeft u Guus Hiddink ooit wel eens zo over zijn spelers horen praten? Of Louis van Gaal? De trainer van AZ had vorig seizoen alle reden om over zijn falende spelers te klagen maar uit zijn mond kwam nooit een onvertogen woord. Integendeel. Degene die de 'miskopen' Pellč, Ari of Mounir El Hamdaoui aan durfde te pakken kreeg meteen met Van Gaal te maken. Van Gaal was de leider die zijn groep te allen tijde in bescherming nam. Hij plukt daar dit seizoen de vruchten van. Marco van Basten keerde zich zondag af van de groep waarvan hij afhankelijk is.
Niet de trainer staat zondag op het veld om te presteren, maar de spelers. De trainer wordt slechts betaald om het maximale te halen uit zijn spelers. Is dat nu nog mogelijk met Luis Suárez? Er is geen enkele trainer-coach in de eredivisie die de Zuid-Amerikaan niet in zijn ploeg wil hebben. Hij is dit seizoen de topscorer van Ajax, de man met de meeste assists en zonder twijfel ook de hardste werker van het stel. De boodschap van Marco van Basten was echter dat Ajax eigenlijk beter af is zonder hem. Dat mag hij best vinden, maar het is een doodzonde om dat naar buiten te brengen als je nog van Suárez afhankelijk bent.
De vingers van Leo Beenhakker zullen ongetwijfeld jeuken als hij het hoort. Beenhakker had ongetwijfeld zijn arm om de schouders van de Zuid-Amerikaan geslagen, net zoals hij dat tien jaar geleden ook deed met Julio Ricardo Cruz toen die werd uitgekotst in De Kuip. Beenhakker vertelde de trotse Zuid-Amerikaan dat hij de beste was en liet hem subtiel ook even weten dat hij iets meer oog moest krijgen voor zijn ploeggenoten. Dat waren geen bediendes. Een jaar later stonden ze samen op de Coolsingel.
Louis van Gaal bleef ook gewoon werken met Ari en zag hem afgelopen zondag de bal in één keer kaatsen op Mounir El Hamdaoui die AZ tegen Heracles Almelo op 0-1 bracht. Marco van Basten schijnt nog steeds niet te beseffen dat hij degene is die van Suárez een goede speler moet maken in een goed functionerend team. Hij is de manager. Als hij dat niet kan opbrengen dan moet hij er mee stoppen.
Taco van den Velde
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 18:41
|
|
Zoveel stemmingmakerij van al die columnisten. Half op de hoogte en met meningen strooien alsof het feiten zijn. Die columnist van sportweek(edwin struis?) die heeft er echt geen kijk op.
Het doet me altijd pijn aan de ogen om zijn stukjes te lezen. Wat ik helemaal irritant vind is dat deze psv'er ook nog regelmatig in het at5 programma godenzonen zie. Hij is daar net zo slecht als die pseudo voetbalkenners van presentatoren.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 21:32
|
|
Citaat: Mensen die beweren dat Co het destijds niet goed heeft gedaan bij Ajax snappen er niets van.
Present! En ik zeg het alvast maar; ik ben ook nog eens hardleers en koppig.
Co in Brabant, prachthuwelijk, vooral als er wat spanning op komt te staan. Komt van Bommel nog terug? Lijkt me o zo gezellig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 21:54
|
|
Citaat: Mensen die beweren dat Co het destijds niet goed heeft gedaan bij Ajax snappen er niets van.
Present! En ik zeg het alvast maar; ik ben ook nog eens hardleers en koppig.
Co in Brabant, prachthuwelijk, vooral als er wat spanning op komt te staan. Komt van Bommel nog terug? Lijkt me o zo gezellig.
Hmmz ik dacht altijd dat ik vrij alleen stond in deze mening. Anyawy Adriaanse was niet de slechtste van de afgelopen 10 jaar bij Ajax, maar stellen dat Adriaanse het zo goed deed bij Ajax mwoah nee.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:03
|
|
Beste coach in 10 jaar bij ajax, goh wie zou dat moeten zijn.. Heb dan echt geen flauw idee. Denk dat ik dan toch richting HTC moet gaan denken, Co komt natuurlijk ook in de buurt.
|
Marco

Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:05
|
|
@ Pushkin - Nee hoor, we zijn met velen. ;) Ik heb veel op Co aan te merken, 343 heeft al het e.e.a. gemeld, maar ik moet ook wel toegeven dat ik het ontzettende boeiende kerel vind. Ik zie hem liever weer binnen de landsgrenzen. Hypervoetbal of juist niet, maar in ieder geval spraakmakend in teksten en fratsen; met Co valt er hoe dan ook wel wat te genieten. Co is de pimpelpaarse muis van het trainersgilde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:25
|
|
Adriaanse bij PSV. Ofwel Adriaanse onder leiding van Reker, wie z'n geschiedenis kent weet dat er dan inderdaad boeiende dingen kunnen gebeuren.
Tja het grote manco van Adriaanse vind ik toch dat hij teveel vanuit de underdog rol moet werken om te presteren. Bij Ajax heb ik me daar overgens gruwelijk aan geergerd. Kijk de uitspraak "een goed paard is nog geen goede ruiter" was misschien oprecht alleen je moet het niet zo brengen. Maar ook andere uitspraken staan me bij. "We gaan voor een plek bij de eerste 5 (terwijl Ajax het seizoen ervoor 5de was geworden en Ajax geinvesteerd had in de spelersgroep" of "Ik sa het deense voetbal hoger aan dan het Nederlandse - Denemarken speelde wel het WK en Nederland niet - dus Kopenhagen is vanavond favoriet". Tenenkrommend.
Een ander probleem met Adriaanse is dat hij altijd de grootste moet zijn en de baas. En daarom moeilijker omgaat met vedetten. Diego wegdoen bij Porto blijft een mooi voorbeeld maar ook Ibrahimovic heeft wel eens aangegeven nou niet zo'n hoge pet van hem te hebben opgehad. I.i.g. staan ook de strafrondjes van Arveladze me nog bij (moest voor straf een paar ronden door de burelen van Ajax rennen). Adriaanse past daarom prima bij een kleinere club waar dat kan, bij topclubs is dat toch wat moeilijker. Daar heb je immers altijd de 5de colonne (het bestuur) waar ook niet altijd iedereen je steunt, daar waar een type Adriaanse volledig onvoorwaardelijk comittment eist van de hele club, anders vervalt hij in schaduwgevechten.
Daarnaast is er een beetje sprake van gescheidvervalsing geweest. Heel vaak wordt gesteld dat Koeman een kampioenselftal cadeau kreeg toen Adriaanse de tent verliet. Maar dat viel heel erg mee. Koeman nam in z'n eerste maanden een paar prima beslissingen. Mido op linksbuiten (waar hij wel ging presteren), O'Brien bij de selectie en tot linksback promoveren (O'Brien is na Maxwell de beste linksback die ik bij Ajax gezien heb de afgelopen 10 jaar), terughalen van Van Halst en Witschge (onder Adriaanse niet eens bij de selectie), het laten debuteren van Pienaar (speler die Adriaanse niet wilde maar door Beenhakker toch vastgelegd werd). En zo waren er nog wel een paar beslissingen.
Niettemin, moet ik wel nageven dat Adriaanse een goede teambuilder is en als het hem lukt staat er ook een team. Dat is wel wat ik vind ontbreken bij dit Ajax, het is los zand. Ik ga nog niet met zakdoekjes wuiven naar Van Basten, maar ik zit wle in het stadium waarin ik duidelijk stel dat Van Basten totnogtoe gewoon tekort schiet en je dat best mag aankaarten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:29
|
|
Helemaal mee eens, Pushkin.
Alleen zette Koeman Mido in de spits, maar dat wist je ook wel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:37
|
|
Citaat: Helemaal mee eens, Pushkin.
Alleen zette Koeman Mido in de spits, maar dat wist je ook wel.
Err ja sorry dat bedoelde ik. Ik moet overgens wel zeggen dat ik soms op een punt zit dat ik me afvraag of ik niet te kritisch ben op trainers. Het grote probleem van onze club is dat er veel meer condities goed moeten zitten om dingen te kunnen verwezenlijken.
Om structureel te presteren bij Ajax
- heb je een spelersgroep nodig waarin al kwaliteit zit
- goede jeugdlichtingen nodig (zijn we nog grotendeels afhankelijk van)
- budget nodig om investeringen te doen
- goede technische ondersteuning nodig (een TD)
- backup nodig van het bestuur (dit wordt vaak onderschat, maar is heel belangrijk, als een paar mensen van de ledenraad je niet mogen heb je een probleem, en die fout maakte Adriaanse. Hij hield die mensen niet te vriend). Hierbij helpt het natuurlijk als je een grote meneer achter je hebst staan zoals Van Gaal of Cruijff.
Ik moet wel zeggen, Van Basten is de eerste die (over de jeugdlichting kun je twisten) het zo goed gergeld kreeg. Des teleurstellender is dat juist Van Basten met alle macht, verantwoordelijkheid, budgetten en kwaliteit in z'n selectie tot zulke povere vertoningen komt.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:38
|
|
Ibrahimovic heeft recentelijk nog gemeld dat hij Mourinho en Adriaanse als erg prettig heeft ervaren vanwege hun eerlijkheid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 22:45
|
|
Citaat: Ibrahimovic heeft recentelijk nog gemeld dat hij Mourinho en Adriaanse als erg prettig heeft ervaren vanwege hun eerlijkheid.
Dat geloof ik want dat waardeer ik ook wel in Adriaanse, eerlijk is hij wel. Soms te eerlijk. Maar Ibrahimovic trok in z'n Ajax tijd toch vooral toe naar Beenhakker (lees de interviews uit die tijd maar terug) en gaf toen ook aan dat hij onder Adriaanse zich niet echt ontwikkelde.
Het voornaamste probleem bij Adriaanse bij Ajax was dat hij er op een gegeven moment ook de lijn niet meer wist in te brengen. Speelden we eerst 3-4-3 in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen (Celtic thuis) waar dat redelijk suicidaal eindigde, daar speelden we ineens na een oefenpotje tegen Hertha met 5 verdedigers (5-3-2).
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 23:44
|
|
Ja, we zijn het er wel over eens, Pushkin. De ruiter en het paard zijn/waren het allebei niet helemaal voor AJAX (geweest).
Oh, en AJAX speelde tegen AS Roma in Berlijn. Details, Pushy, details.
|
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 07:00
|
|
Ik blijf er van overtuigd dat Adriaanse potentieel de beste Ajaxtrainer van de laatste 10 jaar was. Het is misgegaan toen aan het begin van het tweede seizoen al tijdens de voorbereiding Beenhakker en van Eijden hem ongegeneerd begonnen tegen te werken en een campagne in de media begonnen om Adriaanse op zijn zwakke punt te raken en zo een ontslag voor te beeiden. Dat is een van de smerigste spelletjes die bij Ajax is gespeeld in deze eeuw. Ajax had toen al moeten doen wat hopelijk nu wel gebeurt, een trainer de tijd geven iets neer te zetten, in plaats van hem na 1 seizoen al weer buiten te schoppen!
Blind begon ook veelbelovend, in het beging van zijn volledige seizoen leek zelfs het veldspel weer bijzonder te worden. Helaas had Blind de fout gemaakt nauwelijks scorende spelers in de selectie op te nemen. Toen Huntelaar eenmaal kwam, was het door belangrijke blessures en het verloren vertrouwen te laat voor hem. Maar ook Blind had meer tijd moeten krijgen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 09:08
|
|
Citaat: Ik blijf er van overtuigd dat Adriaanse potentieel de beste Ajaxtrainer van de laatste 10 jaar was. Het is misgegaan toen aan het begin van het tweede seizoen al tijdens de voorbereiding Beenhakker en van Eijden hem ongegeneerd begonnen tegen te werken en een campagne in de media begonnen om Adriaanse op zijn zwakke punt te raken en zo een ontslag voor te beeiden. Dat is een van de smerigste spelletjes die bij Ajax is gespeeld in deze eeuw. Ajax had toen al moeten doen wat hopelijk nu wel gebeurt, een trainer de tijd geven iets neer te zetten, in plaats van hem na 1 seizoen al weer buiten te schoppen!
Blind begon ook veelbelovend, in het beging van zijn volledige seizoen leek zelfs het veldspel weer bijzonder te worden. Helaas had Blind de fout gemaakt nauwelijks scorende spelers in de selectie op te nemen. Toen Huntelaar eenmaal kwam, was het door belangrijke blessures en het verloren vertrouwen te laat voor hem. Maar ook Blind had meer tijd moeten krijgen.
Hier ben ik het mee eens. Het probleem is dat beleidsbepalers hun eigen mensen willen neerzetten. Adriaanse was er al voor Beenhakker. Blind was er voor van Geel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 18 maa 2009 09:12
|
|
Blind? Boegbeeld als speler, maar als trainer heeft hij niet voor niets allerlei negatieve AJAX-records in handen. Heeft niets met Van Geel van doen. Blind was tevreden met zijn selectie, zei hij. Adriaanse heeft bij alle clubs problemen gehad. Dat ligt dus ook niet alleen aan Beenhakker.
|