Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 16:25
|
|
Via de vleugels is er voor Ajax veel winst te halen, dat zag je gisteren op het laatst toen de overwinning eraan zat te komen. Als je alle voorzetten telt zul je zien dat als er wat nauwkeuriger wordt voorgezet er veel meer goals komen.
Marco moet gewoon erin slijten dat de vleugels aan de zijlijn blijven.
Ik snap ook wel dat je een steekpass moet hebben, dat zou kunnen op de verdedigende middenvelder positie. Als we een echte stofzuiger hebben, Enoh misschien, kunnen we Sarpong op 1 van die 2 posities zetten waardoor je veel voetbal hebt vanuit het middenveld.
Ik vind trouwens ook dat Vertonghen is teruggevallen. Die lange bal hebben we de laatste wedstrijden niet meer gezien.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 16:29
|
|
Citaat: Geef mij eens argumenten waarop je baseert dat van Basten goed bezig is?
In het begin van het seizoen vond ik de (beoogde) schoonmaak de juiste gekozen weg. Van Basten wilde en wil over het algemeen de juiste spelers wegsturen. Qua aankoopbeleid zie ik het alleen totaal niet zitten in Oleguer en Sno. Hij had voor dat geld beter een echte verdediger kunnen halen.
Neemt niet weg dat hij ook genoeg fouten heeft gemaakt hoor.
Citaat: Tja, Rosenberg was ook best goed qua rendement. Met Suarez wordt combinatievoetbal iig een stuk lastiger, terwijl ook het veld breed houden vaak niet zijn hobby is. Maar goed, een leuke speler om naar te kijken hoor
Suárez is positioneel inderdaad niet geweldig, maar het is toch echt de bedoeling dat er voorin veel positiewisselingen plaatsvinden. Als ik dan zie hoe Cvitanich, Sulejmani, Emanuelson en Suárez vaak aangespeeld worden wanneer ze net een loopactie inzetten is dat echt om te janken.
Van Basten heeft sowieso een fout gemaakt om Stekelenburg te verkiezen boven Vermeer.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 17:01
|
|
Het kapitaal hoort op het veld te staan, we hebben net verdomme 27 miljoen geďncasseerd, niks van de uitspraken gemerkt.
Koen_Ajax schreef:
Citaat: Marco moet gewoon erin slijten dat de vleugels aan de zijlijn blijven.
Hoe moeilijk kan het nou zijn om een speler de instructie te geven aan de zijlijn te blijven plakken? Hij heeft er het halve seizoen de tijd voor gehad.
Wel vind ik dat wanneer we de buitenspelers aan de zijlijn willen laten plakken, dat er een aanvallende ingestelde middenvelder achter hem staat om de combinatie aan te gaan, anders isoleer je de buitenspeler. Er moet in iedergeval iemand achter hem staan, het kan ook een zeer aanvallend ingestelde back staan, zoals bijvoorbeeld Urby.
Sulejmani-Cvitanich-Suarez
-Vertonghen------Sarpong--
---------Enoh/Lindgren-------
Urby-Vermaelen-Wielaert-Wiel
-------------Vermeer----------
Vertonghen liep gister trouwens te slapen achterin, een echte verdedigingsfout.
Wat me wel zorgen baat is trouwens wel dat er niemand is in de leiding die Van Basten kan tegenspreken. Een duo Rijkaard/Van Basten lijkt me meer dan uitstekend, maar het is nog maar de vraag of Van Basten zijn ijdelheid kan wegschuiven in het club belang.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 17:02
|
|
Citaat: Van Basten is toch aan het opbouwen, dat is al goed. Van Basten geeft echt om de club en wil het weer naar het oude zetten, maar dat kan niet in 1 jaar. Bij Ten Cate en Koster zag ik niet dat ze Ajax op wilden bouwen, ze wilden alleen goede prestaties voor hun eigen CV. Cruijff altijd logische dingen en Marco nooit is natuurlijk totale onzin. Cruijff vind het leuk om van afstand mensen af te zeiken en als hij zelf iets moet doen loopt hij bij het eerste weerwoordje weg. Ik heb het echt gehad met die gast.
Natuurlijk zie je wanhoop na een afgekeurde goal. Wat moet hij dan doen? Gewoon door blijven schrijven in dat boekje van hem?
Natuurlijk moet je met 40 miljoen kampioen worden, maar perse dit jaar hoeft natuurlijk niet. Ook volgend jaar heeft hij de spelers die hij dit jaar heeft, slechts een enkeling zal vertrekken. Hoezo hoort korte termijn bij voetbal? Marco is nu aan het opbouwen en zal ooit een keer daar de vruchten van plukken.
Ik sta 100% achter Marco. En niet doordat hij vroeger als spits er een paar heeft ingeknald.
Tsjah.. hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Jij wilt zeggen dat van Basten alleen maar logische dingen doet? Elke week spelen we met een goeie opstelling? En wat je over Cruijff zegt slaat alles. Alsof iemand het leuk vind om alleen maar iedereen af te zeiken. Cruijff is realistisch. Jij bent zeker ook zo iemand die de jeugdopleiding goed vind bij Ajax...
Er is 40 miljoen in het eerste elftal gepompt. Wat betreft het eerste elftal telt alleen de korte termijn. Wat betreft andere zaken (jeugdopleiding, contracten, marketing en andere organisatorische gebieden) telt uiteraard wel de lange termijn. Maar die 40 miljoen is niet geinvesteerd om daar "ooit" (zoals jij zegt) een keer de vruchten van de plukken. Hij moet gewoon presteren. Zeker na de winterstop mag je verwachten dat hij zijn ideale elftal heeft staan. Het lijkt alleen HE-LE-MAAL nergens op.
Jij vindt waarschijnlijk ook dat hij het bij het Nederlands elftal goed heeft gedaan. Ik vind dat hij het daar ook dramatisch heeft gedaan. 2 uitschakelingen kunnen we op zijn conto schrijven. Mijn mening is dus niet alleen gefundeerd op zijn eerste half jaar bij ajax.
Ik ben ook totaal niet gecharmeerd van zijn manier van coachen. Tegenspraak en kritiek kan hij niet hebben. En dan zijn wisselbeleid en opstellingen... Naast het feit dat hij rare keuze maakt, brand hij zijn spelers daar volledig mee af. Siem de Jong is daar het perfecte voorbeeld van. Alle mondige spelers zijn uit de selectie gegooid, zodat hij zonder kritiek zijn eigen gang gaat.
Ik doe jou nu een voorspelling: met deze trainer worden we geen kampioen. Dit jaar niet en volgend jaar ook niet. Mijn vertrouwen in van Basten is 0
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 17:15
|
|
Welke mondige spelers zijn er dan uitgegooid puur en alleen omdat ze mondig zijn, JL10?
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 18:40
|
|
Citaat: Van Basten is toch aan het opbouwen, dat is al goed. Van Basten geeft echt om de club en wil het weer naar het oude zetten, maar dat kan niet in 1 jaar. Bij Ten Cate en Koster zag ik niet dat ze Ajax op wilden bouwen, ze wilden alleen goede prestaties voor hun eigen CV. Cruijff altijd logische dingen en Marco nooit is natuurlijk totale onzin. Cruijff vind het leuk om van afstand mensen af te zeiken en als hij zelf iets moet doen loopt hij bij het eerste weerwoordje weg. Ik heb het echt gehad met die gast.
Natuurlijk zie je wanhoop na een afgekeurde goal. Wat moet hij dan doen? Gewoon door blijven schrijven in dat boekje van hem?
Natuurlijk moet je met 40 miljoen kampioen worden, maar perse dit jaar hoeft natuurlijk niet. Ook volgend jaar heeft hij de spelers die hij dit jaar heeft, slechts een enkeling zal vertrekken. Hoezo hoort korte termijn bij voetbal? Marco is nu aan het opbouwen en zal ooit een keer daar de vruchten van plukken.
Ik sta 100% achter Marco. En niet doordat hij vroeger als spits er een paar heeft ingeknald.
Tsjah.. hier ben ik het dus totaal niet mee eens.
Jij wilt zeggen dat van Basten alleen maar logische dingen doet? Elke week spelen we met een goeie opstelling? En wat je over Cruijff zegt slaat alles. Alsof iemand het leuk vind om alleen maar iedereen af te zeiken. Cruijff is realistisch. Jij bent zeker ook zo iemand die de jeugdopleiding goed vind bij Ajax...
Er is 40 miljoen in het eerste elftal gepompt. Wat betreft het eerste elftal telt alleen de korte termijn. Wat betreft andere zaken (jeugdopleiding, contracten, marketing en andere organisatorische gebieden) telt uiteraard wel de lange termijn. Maar die 40 miljoen is niet geinvesteerd om daar "ooit" (zoals jij zegt) een keer de vruchten van de plukken. Hij moet gewoon presteren. Zeker na de winterstop mag je verwachten dat hij zijn ideale elftal heeft staan. Het lijkt alleen HE-LE-MAAL nergens op.
Jij vindt waarschijnlijk ook dat hij het bij het Nederlands elftal goed heeft gedaan. Ik vind dat hij het daar ook dramatisch heeft gedaan. 2 uitschakelingen kunnen we op zijn conto schrijven. Mijn mening is dus niet alleen gefundeerd op zijn eerste half jaar bij ajax.
Ik ben ook totaal niet gecharmeerd van zijn manier van coachen. Tegenspraak en kritiek kan hij niet hebben. En dan zijn wisselbeleid en opstellingen... Naast het feit dat hij rare keuze maakt, brand hij zijn spelers daar volledig mee af. Siem de Jong is daar het perfecte voorbeeld van. Alle mondige spelers zijn uit de selectie gegooid, zodat hij zonder kritiek zijn eigen gang gaat.
Ik doe jou nu een voorspelling: met deze trainer worden we geen kampioen. Dit jaar niet en volgend jaar ook niet. Mijn vertrouwen in van Basten is 0
Natuurlijk doet Marco niet alleen logsiche dingen, zjn tactische kennis laat hem soms wel eens in de steek, maar overal zit een idee achter. Kritiek is goed, maar Cruijff heeft alleen op afstand commentaar. Via zijn columns laat hij elke keer maar weer fijntjes weten hoe slecht Ajax is, maar als meneer gevraagd wordt om de boel te regelen gaat hij bij het eerste weerwoordje weer lekker weg.
Waarom telt alleen de korte termijn, omdat iedereen graag drie sterretjes op het shirt wil hebben? Iedereen wil nu prestaties, maar als Ajax 2 jaar geleden een keer vaker had gescoord hadden we nu al 3 sterren en hadden de fans niet elke keer op hoge poten geroepen om het hoofd van Marco. Ook moet je niet vergeten dat er veel blessures zijn geweest. Ajax kan gewoon geen spelers kopen die er gelijk staan, omdat die alleen naar topclubs willen. Hierdoor duurt het even voordat die spelers gerijpt zijn om kampioen te worden. Marco en met hem heel Ajax willen met deze groep lang verder gaan. Waarom denk je dat er veel contractverlengingen zijn geweest de afgelopen maanden?
Bij Oranje heeft hij het helemaal niet dramatisch gedaan. Weinig tegengoals en 2x makkelijk geplaatst voor een eindronde. Verder op alle twee de eindronden de poule des doods vrij makkelijk overleefd. Op het WK uitgeschakeld doordat de groep te onervaren was en zich lieten piepelen door die sluwe Portugezen. Op het EK heeft de kwestie Boulahrouz zijn tol geeist.
Hoe kom je erbij dat hij geen tegenspraak kan hebben? Hij heeft vaak genoeg aangegeven dat hij graag discussies met de groep wil.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 19:38
|
|
Citaat: Natuurlijk doet Marco niet alleen logsiche dingen, zjn tactische kennis laat hem soms wel eens in de steek, maar overal zit een idee achter. Kritiek is goed, maar Cruijff heeft alleen op afstand commentaar. Via zijn columns laat hij elke keer maar weer fijntjes weten hoe slecht Ajax is, maar als meneer gevraagd wordt om de boel te regelen gaat hij bij het eerste weerwoordje weer lekker weg.
Waarom telt alleen de korte termijn, omdat iedereen graag drie sterretjes op het shirt wil hebben? Iedereen wil nu prestaties, maar als Ajax 2 jaar geleden een keer vaker had gescoord hadden we nu al 3 sterren en hadden de fans niet elke keer op hoge poten geroepen om het hoofd van Marco. Ook moet je niet vergeten dat er veel blessures zijn geweest. Ajax kan gewoon geen spelers kopen die er gelijk staan, omdat die alleen naar topclubs willen. Hierdoor duurt het even voordat die spelers gerijpt zijn om kampioen te worden. Marco en met hem heel Ajax willen met deze groep lang verder gaan. Waarom denk je dat er veel contractverlengingen zijn geweest de afgelopen maanden?
Bij Oranje heeft hij het helemaal niet dramatisch gedaan. Weinig tegengoals en 2x makkelijk geplaatst voor een eindronde. Verder op alle twee de eindronden de poule des doods vrij makkelijk overleefd. Op het WK uitgeschakeld doordat de groep te onervaren was en zich lieten piepelen door die sluwe Portugezen. Op het EK heeft de kwestie Boulahrouz zijn tol geeist.
Hoe kom je erbij dat hij geen tegenspraak kan hebben? Hij heeft vaak genoeg aangegeven dat hij graag discussies met de groep wil.
Jij loopt dus echt alles recht te praten wat krom is.
Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte wat er gebeurd is. Cruijff heeft van Basten hoofdtrainer gemaakt en als dank liet van Basten hem vallen. Het zou te rigoreus zijn. 'vriendjes' van van Basten zouden in de problemen komen. Goh wat heb je dan een Ajax hart! Cruijff was de enige die de opleiding kon redden. Dat heb ik hier wel vaker gezegd. Helaas heeft 'bassie' de boel verknald. Zijn allergrootste blunder tot nu toe!
Onder het mom van blessures kon ik een aantal vreemde opstellingen nog wel accepteren. Maar als ik kijk naar wat er beschikbaar is en wat er dan op het veld staat, begrijp ik er niets van. Zijn prestaties zijn belabberd en jij bedekt alles met de mantel der liefde. Je kan wel blijven beginnen over die 3e ster, maar dat is het verleden en daar kijk ik niet naar. Het gaat om dit seizoen waarin hij enorm heeft geinvesteerd.
Verder zeg je dat Ajax geen spelers kan kopen die er direct staan. Ik weet niet hoe je daar bij komt? Ajax had van de zomer als ze op het goeie moment waren gekomen zeker de Zeeuw en Engelaar kunnen kopen. Daar had mijn prioriteit gelegen. Dat heb ik destijds hier al aangegeven. Je had dan op dit moment een geweldig middenveld gehad en je was fluitend kampioen geworden. Huntelaar ging weg.. De hele transferperiode hebben ze de tijd gehad een grote spits te halen. Namen zijn er genoeg. Ook dat heeft hij nagelaten. Vertel het me maar.. heb ik ongelijk?
Het enige wat goed gaat zijn inderdaad de contractverlengingen. Alleen vind ik dat niet meer dan logisch. Wat betreft de mondige spelers. De routiniers Luque en Perez werden zonder pardon uit de selectie gezet. Ik vind dat nog steeds onnodig. Niet dat ik dit zulke superspelers vind. Maar ze hadden hun waarde kunnen hebben als 12e man. Zonder goed met die jongens te communiceren zijn ze weg gestuurd. Zoals hij eerder bij het Nederlands elftal niet met mondige oudere spelers kon omgaan.
Nog over het Nederlands elftal. Op het WK lag hij in mijn ogen aan de basis van de uitschakeling. Dat was tegen Portugal tactisch erg slecht. Op het EK ging hij tactisch helemaal de mist in. Wat zelfs Guus Hiddink na afloop zei. De kwestie Boulahrouz had daar niets mee te maken. Iedereen wijst nu daar op, maar wanneer we gewonnen hadden was de groep opeens naar elkaar gegroeid. Onzin dus.
Kortom, er is voor mij geen enkele basis om nog vertrouwen te hebben in van Basten
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 19:53
|
|
Citaat: Natuurlijk doet Marco niet alleen logsiche dingen, zjn tactische kennis laat hem soms wel eens in de steek, maar overal zit een idee achter. Kritiek is goed, maar Cruijff heeft alleen op afstand commentaar. Via zijn columns laat hij elke keer maar weer fijntjes weten hoe slecht Ajax is, maar als meneer gevraagd wordt om de boel te regelen gaat hij bij het eerste weerwoordje weer lekker weg.
Jij loopt dus echt alles recht te praten wat krom is.
Volgens mij ben je niet helemaal op de hoogte wat er gebeurd is. Cruijff heeft van Basten hoofdtrainer gemaakt en als dank liet van Basten hem vallen. Het zou te rigoreus zijn. 'vriendjes' van van Basten zouden in de problemen komen. Goh wat heb je dan een Ajax hart! Cruijff was de enige die de opleiding kon redden. Dat heb ik hier wel vaker gezegd. Helaas heeft 'bassie' de boel verknald. Zijn allergrootste blunder tot nu toe!
Onder het mom van blessures kon ik een aantal vreemde opstellingen nog wel accepteren. Maar als ik kijk naar wat er beschikbaar is en wat er dan op het veld staat, begrijp ik er niets van. Zijn prestaties zijn belabberd en jij bedekt alles met de mantel der liefde. Je kan wel blijven beginnen over die 3e ster, maar dat is het verleden en daar kijk ik niet naar. Het gaat om dit seizoen waarin hij enorm heeft geinvesteerd.
Verder zeg je dat Ajax geen spelers kan kopen die er direct staan. Ik weet niet hoe je daar bij komt? Ajax had van de zomer als ze op het goeie moment waren gekomen zeker de Zeeuw en Engelaar kunnen kopen. Daar had mijn prioriteit gelegen. Dat heb ik destijds hier al aangegeven. Je had dan op dit moment een geweldig middenveld gehad en je was fluitend kampioen geworden. Huntelaar ging weg.. De hele transferperiode hebben ze de tijd gehad een grote spits te halen. Namen zijn er genoeg. Ook dat heeft hij nagelaten. Vertel het me maar.. heb ik ongelijk?
Het enige wat goed gaat zijn inderdaad de contractverlengingen. Alleen vind ik dat niet meer dan logisch. Wat betreft de mondige spelers. De routiniers Luque en Perez werden zonder pardon uit de selectie gezet. Ik vind dat nog steeds onnodig. Niet dat ik dit zulke superspelers vind. Maar ze hadden hun waarde kunnen hebben als 12e man. Zonder goed met die jongens te communiceren zijn ze weg gestuurd. Zoals hij eerder bij het Nederlands elftal niet met mondige oudere spelers kon omgaan.
Nog over het Nederlands elftal. Op het WK lag hij in mijn ogen aan de basis van de uitschakeling. Dat was tegen Portugal tactisch erg slecht. Op het EK ging hij tactisch helemaal de mist in. Wat zelfs Guus Hiddink na afloop zei. De kwestie Boulahrouz had daar niets mee te maken. Iedereen wijst nu daar op, maar wanneer we gewonnen hadden was de groep opeens naar elkaar gegroeid. Onzin dus.
Kortom, er is voor mij geen enkele basis om nog vertrouwen te hebben in van Basten
Het probleem met Perez was juist dat het een probleem is als hij geen basisspeler is. Dus dat is ook goed opgelost naar mijn ogen. Ik heb nog genoeg vertrouwen in van Basten, omdat sinds jaren eindelijk eens een keer goed werd gespeeld en vooral thuis(eerste helft van het seizoen). We zijn een ronde door in de EUFA. Het enige wat ik graag zou willen is dat (iemand noemde het al eerder in deze topic) er ervaren hulptrainers bijkomen. Ik zie de toegevoegde waarde niet van vooral Witsche (´h schip heeft nog een redelijk CV). Kwestie Cruijff kan ik ook nog enigzins begrijpen, omdat v Basten de volledige verantwoordelijkheid heeft, maar hij moet nu ook toch zien dat het veel beter kan.
Tips die ik aan v Basten geef:
1. Neem een ervaren assistent erbij.
2. Zoek verzoening met Cruijff
3. Jeugdopleiding veranderen ( jongens een jaar hoger laten spelen voor meer weerstand etc..)
4. Ga door met je visie, ook al gaat het nu niet best.
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 20:03
|
|
Van Basten vond het te rigoureus omdat hij zelf de trainers aan het werk wou zien. Een tikkeltje eigenwijs natuurlijk, maar dat vind ik wel een goede eigenschap als je het alleenrecht hebt.
Van Basten heeft gewoon een opstelling in zijn hoofd en daar gaat hij zo min mogelijk vanaf. Hoezo is de derde ster verleden tijd?
Jij vind De Zeeuw en Engelaar toppers? Leuk voor de Eredivisie, maar over een paar jaar niet goed genoeg voor de CL. Engelaar al helemaal net. Van dat soort spelers moeten we af. Nu zul jij wel zeggen dat Sno en Oleguer dat ook niet zijn, maar Sno is nog jong en Oleguer zou toch over een paar jaar weg zijn. Dat ze daar geen nieuwe spits hebben gekocht is toch uitgelegd. Ze vonden dat er prioriteiten op andere posities lagen.
Perez en Luque zijn geen mondige maar vervelende speler. Luque heeft trouwens het niveau ook niet. Perez is als bankzitter ook een vervelend mannetje.
Ik blijf van mening dat we met Marco helemaal niet zo'n verkeerde trainer hebben. Laat Van Basten maar lekker werken en dan komen de successen wel. Dat kun je niet in het eerste jaar verwachten, hij heeft een contract voor 4 jaar.
|
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 20:12
|
|
Citaat: Jij loopt dus echt alles recht te praten wat krom is.
Ach, je gelooft het gebazel van Derksen? Ajax was rond met van Basten voordat Cruijff zich naar de ledenraad spoedde. Cruijff heeft ja gezegd tegen de afspraken die Ajax en van Basten al hadden gemaakt. Cruijff heeft helemaal niemand hoofdtrainer gemaakt. Maar aangezien jij van Basten waardeloos vindt, doet Cruijff in jouw ogen dus precies wat je van Basten verwijt. Vriendjes leuke baantjes bezorgen terwijl ze er niet goed genoeg voor zijn. Als er iemand een mes in iemands rug steekt is het Cruijff wel bij Ajax. Net als Cruijff al jaren met zijn opmerkingen en uitspraken het Ajax moeilijk maakt. De opleiding hoeft niet gered te worden, de opleiding moet verbeterd worden. Die opleiding doet het nog steeds zeer behoorlijk namelijk, kijk voor de grap maar even hoeveel spelers uit die opleiding in oranje spelen. Van Basten heeft niets verknald, Cruijff liet de boel weer eens in de steek omdat er één iemand was die niet spontaan van elk woord van deze walgelijke kerel klaarkomt
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 20:17
|
|
Cruijff en Adriaanse ontlopen elkaar niet veel in die afdeling, Lucas. Eigenlijk helemaal niet. Adriaanse is ook een walgelijke kerel?
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 20:18
|
|
ik weet niet welke afdeling je bedoelt
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 20:47
|
|
Citaat: Van Basten vond het te rigoureus omdat hij zelf de trainers aan het werk wou zien. Een tikkeltje eigenwijs natuurlijk, maar dat vind ik wel een goede eigenschap als je het alleenrecht hebt.
Van Basten heeft gewoon een opstelling in zijn hoofd en daar gaat hij zo min mogelijk vanaf. Hoezo is de derde ster verleden tijd?
Jij vind De Zeeuw en Engelaar toppers? Leuk voor de Eredivisie, maar over een paar jaar niet goed genoeg voor de CL. Engelaar al helemaal net. Van dat soort spelers moeten we af. Nu zul jij wel zeggen dat Sno en Oleguer dat ook niet zijn, maar Sno is nog jong en Oleguer zou toch over een paar jaar weg zijn. Dat ze daar geen nieuwe spits hebben gekocht is toch uitgelegd. Ze vonden dat er prioriteiten op andere posities lagen.
Perez en Luque zijn geen mondige maar vervelende speler. Luque heeft trouwens het niveau ook niet. Perez is als bankzitter ook een vervelend mannetje.
Ik blijf van mening dat we met Marco helemaal niet zo'n verkeerde trainer hebben. Laat Van Basten maar lekker werken en dan komen de successen wel. Dat kun je niet in het eerste jaar verwachten, hij heeft een contract voor 4 jaar.
Zo kunnen we nog wel even door blijven gaan. Je kan overal een draai aan geven. De feiten spreken voor zich dacht ik zo.
Ik wil nog wel even ingaan op die spelers. De Zeeuw vind ik een topper. Engelaar net niet. Ik geef voorbeelden van gevestigde spelers. Jij vindt ze niet goed genoeg begrijp ik? Dan ben ik erg benieuwd naar wat je van de huidige middenvelders vindt. Het lijkt me dat we eerst maar eens kampioen moeten worden voordat we aan Europa gaan denken. Daarbij zijn Nederlandse jongens als de Zeeuw en Engelaar direct in te passen. Het gaat er om dat het ongelooflijk is dat er geen middenvelder is gekocht. Net zo ongelooflijk als dat er deze winter geen spits is gehaald. Dat kan best uitgelegd zijn, maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Deze zaken breken ons nu op. Over Perez en Luque valt nog te twisten.
In mijn ogen moet een trainer de volgende zaken beheersen:
1. een goede sfeer creeeren.
2. de spelers op de goede plaats zetten / goede tactiek kiezen
3. een goed aankoopbeleid hebben
4. de club op een goeie manier verkopen
Bedenk zelf maar of hij hier aan voldoet. De eerste 3 zijn het belangrijkst. Op het eerste punt heb ik niet genoeg zicht. Op punt 2 en 3 faalt hij hopeloos. Punt 4 deed hij tot aan gister redelijk goed. Dit is dus niet genoeg om een goede trainer voor Ajax te zijn. Zeker niet wanneer deze persoon ALLES voor het zeggen heeft. Sla de opstellingen en wissels er maar op na en je ziet dat hij er niets van bakt.
|
*Ajax'4'life!

Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 20:53
|
|
Litmanen10, kap nou is met van Basten af te zeiken. Laten we nou gewoon met z'n allen achter ONS AJAX staan! Kom op zeg. Het helpt echt niet als je telkens maar het zelfde zit zaneken, daar schiet je echt niets mee op!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 21:04
|
|
Citaat: Litmanen10 kap nou is met van Basten af te zijken. Laten we nou gewoon met z'n allen achter ONS AJAX staan! kom op zeg. het helpt echt niet als je telkens maar het zelfde zit zaneken, daar schiet je echt niets mee op!
ik constateer dat hij faalt. Dat mensen dat niet zien verbaasd me enorm. Jij noemt het afzeiken. Ik noem het analyseren en constateren. Met deze man gaat het niet gebeuren. Een reden voor een positieve instelling is er dus niet. Het is in het belang van Ajax dat hij snel vertrekt
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 21:05
|
|
Geen middenvelder gekocht? volgens mij heb je je feiten niet helemaal op een rij, litmanen
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 21:05
|
|
Daarvoor is het forum, *Ajax'4'life! En JL10 doet dat goed en met goede argumenten.
|
*Ajax'4'life!

Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 21:17
|
|
Citaat: Daarvoor is het forum, *Ajax'4'life! En JL10 doet dat goed en met goede argumenten.
Ja, dat snap ik maar dan hoeft hij niet telkens het zelfde te zeggen wat op het zelfde neer komt.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 22:03
|
|
Wat JL10 wil zeggen is dat van Basten gewoon ontzettend faalt. En dat ben ik wel met hem eens. Maar ik ben ook van mening dat het misschien beter is om hem eerst zijn werk te laten afmaken. Weer een nieuwe trainer is weer opnieuw beginnen. van Basten is een nog jonge trainer. Hij heeft zeker niet de ervaring van een van Gaal. Maar er zijn de laatste jaren bij Ajax te veel trainers vroegtijdig ontslagen. En heeft dit geholpen? Nee. Kijk naar van Gaal vorig jaar niets gepresteerd met AZ nu spelen ze als een echte kampioensploeg.
|
Leonel

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 22:12
|
|
Precies michiel23. Hoe moeilijk het ook is, we moeten vertrouwen houden.
|
Cheers

Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 22:28
|
|
Citaat: Wat JL10 wil zeggen is dat van Basten gewoon ontzettend faalt. En dat ben ik wel met hem eens. Maar ik ben ook van mening dat het misschien beter is om hem eerst zijn werk te laten afmaken. Weer een nieuwe trainer is weer opnieuw beginnen. van Basten is een nog jonge trainer. Hij heeft zeker niet de ervaring van een van Gaal. Maar er zijn de laatste jaren bij Ajax te veel trainers vroegtijdig ontslagen. En heeft dit geholpen? Nee. Kijk naar van Gaal vorig jaar niets gepresteerd met AZ nu spelen ze als een echte kampioensploeg.
Nou Van Gaal was bijna 44 toen hij met Ajax de CL won dus opzich is ervaring niet een vereiste.
Wel is het inderdaad zo dat het tijd nodig heeft om een elftal op te bouwen, want AZ was vorig jaar op de elfde plaats geeindigd met 30 miljoen euro aan investeringen en staan nou ver bovenaan.
Ajax staat nu 2e en zijn nog in opbouwfase, Van Basten geeft zelf aan dat dat eerste prioriteit is, maar vanuit de visie van de rest word er verwacht dat we kampioen worden, ja ik vind het prima wat Marco nou doet.
Ik heb er nog steeds vertrouwen in, hopen dat dat niet beschaamd word.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 22:31
|
|
Ik ben het met je eens Cheers. Er wordt verwacht dat we dit seizoen gelijk maar kampioen worden. En waarom? omdat we zoveel geld geinvesteerd hebben. Maar er word zeker vergeten dat we Sulejmani pas net terughebben , Aissati nog steeds niet helemaal terug is. En door alle andere blessures heeft er nog bijna nooit een vast team gestaan. Ik snap dat er veel supporters teleurgesteld zijn. Maar bouwen aan een team heeft gewoon tijd nodig.
|
Leonel

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 23:06
|
|
Citaat: Van Basten is toe aan vakantie
Door WILLEM SCHÜNGEL, clubreporter Ajax
[LEZERSBIJDRAGE"> Oké, ik ben een maandje weg geweest. En dus heb ik waarschijnlijk een vertekend beeld van wat er gebeurd is tijdens mijn afwezigheid.
De blik van Marco van Basten zegt alles na zijn onderhoud met de vierde man na het gelijke spel tegen Heracles. FOTO PIM RAS
En ga ik me wagen aan, zoals Co Adriaanse zou zeggen, ‘scorebordjournalistiek’.
Want oh oh oh, waar zijn ze bij Ajax de afgelopen maand mee bezig geweest? Toen ik vertrok leek er nog geen vuiltje aan de lucht: Drie puntjes achter op de koploper. Kan gebeuren. Aangezien je ze nog langs krijgt in ons tot voor kort onneembare bastion, kun je dat schoonheidsfoutje zelf nog wel wegpoetsen.
Ik lig dus achtereenvolgens op het strand, verken de Andes, lees af en toe in een internetcafeetje de laatste headlines en voor ik het weet blijken we slechts een schamel puntje meer dan vorig seizoen rond dezelfde tijd te hebben.
Met het lood in de schoenen vertrok ik op dinsdagavond dan ook naar de Arena, om Ajax tegen Heracles aan te zien treden. Na vierennegentig minuten was het me wel duidelijk. Ajax is hard aan vakantie toe. Een hele, hele, hele lange vakantie.
Ik zag de nieuwste aankoop van een subtopper moedeloos worden van het spel van zijn medespelers. Ik zag een miljoenenaankoop (ruim vier miljoen méér dan Arsjavin!) zijn belofte niet inlossen, want geposteerd op een positie die hem niet eigen is. Ik zag de overige recente aankopen plaatsnemen op de reservebank of op de tribune.
Maar ik zag vooral een coach die het spoor bijster is. Een coach die zijn frustratie botviert op de scheidsrechter en vierde official. Toegegeven, Van Basten was één van de eersten in Nederland (Hard Gras, 2002) die een pleidooi hield voor hulpmiddelen voor de arbitrage. En dus heeft hij recht van spreken. Maar zijn reactie was veelzeggend.
Terwijl hij het toch écht aan zichzelf te danken heeft. Meer dan acht maanden na zijn eerste werkdag is er nog geen patroon, vastigheid, tactiek of lijn in het spel van Ajax zichtbaar.
Balletjes breed, balletjes terug. Lange halen naar voren, terwijl de voorhoede bij elkaar opgeteld niet boven de twee meter dertig uitkomt. Middenvelders en verdedigers die ballen zomaar inleveren bij de tegenstander. Verdedigers die niet weten hoe een man te dekken. De keeper van het Nederlands elftal die staat te schutteren.
Voor de winterstop werd het nog aardig verbloemd door de grillen van Suárez. Maar als die het zoals nu laat afweten, is dit team niet meer dan een bijzonder middelmatige ploeg.
Nee, het zag er allemaal niet best uit. En dus is de coach weer de gebeten hond. Volgens goed gebruik wordt het dan ook tijd om hem de laan uit te sturen, of hem in ieder geval zélf de handdoek in de ring te laten gooien.
Leuk weetje: momenteel staan er vier gewezen Ajax-coaches (vooruit, in een enkel geval een technisch directeur) bovenaan in hun desbetreffende competitie. Louis van Gaal, Co Adriaanse, Henk ten Cate en Adrie Koster voeren allen ‘hun’ ranglijst aan.
Alle vier zijn in de laatste acht jaar door Ajax de laan uitgestuurd of te licht bevonden voor een verantwoordelijke rol. Laten we deze keer dan ook wat verstandiger zijn. Stuur Van Basten lekker voor een paar maanden naar de Bahama’s. Kan hij mooi een beetje nadenken over hoe het beter moet. Het seizoen is namelijk toch - alwéér - voorbij.
AD.nl
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 00:33
|
|
Citaat: In Van Bastens wereld is nauwelijks ruimte voor tegenspraak
Door WILFRED GENEE
Als ik vroeger als kind een wedstrijd verloor, was ik niet te genieten. Ik ontplofte helemaal als iemand het verlies trachtte te bagatelliseren met de opmerking ‘Ach, het is maar een spelletje!’
Gelukkig word je allemaal ouder en wijzer. Daarom zat ik met stijgende verbazing te kijken naar het idiote gedrag van Marco van Basten richting de vierde official na Ajax-Heracles. Natuurlijk was de fout van het arbitrale trio uiterst pijnlijk, maar de reactie van Van Basten had iets van een opgefokte trainer bij een plaatselijke amateurvereniging. Zijn opmerking: ‘Dit is een heel belangrijke wedstrijd voor ons hoor!’ had zelf iets wanhopigs.
Nadat hij door de perschef tot enige kalmte was gecoacht, vroeg hij zich voor de camera met droge ogen af waarom de scheidsrechter en de vierde official niet van de FIFA-reglementen waren afgeweken door televisiebeelden te gebruiken.
Deze oprecht gemeende, maar tevens onzinnige gedachtegang bracht ons in een klap in de belevingswereld van Marco van Basten. Een wereld waarin voor tegenspraak en kritiek nauwelijks ruimte is. Hij nam zelfs het woord ‘oneerlijk’ in zijn mond. Enkel het eierdopje van Calimero ontbrak nog op zijn hoofd.
Dat Ajax voor de derde keer op een rij niet wist te winnen en daarmee in een week tijd (!) de titel verspeelde, deed hij af met ‘teleurstellend’. Zoals hij eerder de nederlaag tegen SC Heerenveen een vorm van pech had gevonden. Tot de zestien meter had Ajax uitstekend gespeeld tegen de Friezen, zo meende Van Basten. Misschien kan Ajax een verzoek bij de KNVB indienen of het de doelen in de Arena op de rand van het strafschopgebied mag plaatsen, want Van Bastens wil is bij Ajax wet.
Vorige week sprak ik enkele mensen uit de directie die in koor riepen dat het zo heerlijk rustig bij Ajax is. Dat werd nog eens bevestigd door een column van de nieuwe algemeen directeur Rik van den Boog. Deze voormalige jeugdspeler maakte duidelijk dat er bij Ajax niets moet. (Er is ook zoveel gewonnen de afgelopen jaren.) Ondanks de hoogste begroting van Nederland en een investering van 34 miljoen euro in nieuwe spelers is het slechts een kwestie van willen. ‘Ajax wil kampioen worden. Heel graag zelfs. Dat willen we samen doen.’
Het kwam Ajax dan ook slecht uit dat een opgewonden supporter Van Basten na de nederlaag tegen SC Heerenveen voor het oog van de camera voor ‘pannenkoek’ uitmaakte. Op de beelden zie je de verontwaardiging op het gezicht van Van Basten, die duidelijk overweegt om verhaal te halen. Alsof hij wilde zeggen dat het toch niet zijn schuld is dat er elke week met een andere opstelling gespeeld wordt. Of dat Siem de Jong in de spits speelt na een aardige oefenwedstrijd met Jong Ajax tegen Argon. Dat Vurnon Anita een basisplaats heeft, terwijl zijn voormalige aanvoerder Rasmus Lindgren fit is. Dat hij in de kleedkamer liet vallen dat Anita ook tegen Heracles mocht spelen om het ongelijk van alle critici te bewijzen? Dat de aanvallers Sulejmani en Cvitanich gewisseld worden bij een 1-0 achterstand? Dat de thermostaat in de kleedkamer van Ajax spontaan aanspringt als hij binnenkomt, omdat zijn benadering zo afstandelijk en koel is dat steeds meer spelers moeite hebben met de coach? Dat Ajax ondanks alle investeringen maar een punt meer heeft dan vorig jaar? Dat zijn elftal plots te jong is om met druk om te gaan, terwijl hij zelf routiniers als Perez, Silva en Oleguer heeft kalltgestellt? Dat hij net als bij het Nederlands elftal de kluts kwijtraakt als de druk toeneemt?
Wie dacht die supporter wel dat hij was? Gelukkig maande een suppoost de emotionele fan tot rust met de opmerking: ‘Stel je niet zo aan joh, het is maar een spelletje!’ Een man naar het hart van Rik van den Boog.
Heerlijk die rust bij Ajax. Of is het de spreekwoordelijke stilte voor de storm?
http://www.sportwereld.nl/columnisten/g ... praak.html
Citaat: Ajax baalt van klef geknipoog
[CHRIS VAN NIJNATTEN">
afbeelding vergroten
In de Arena loopt men via een trap van het veld af, een stukje door de gracht, gaat een klapdeur door en binnen leidt de eerste deur links naar de cabine van de arbiters.
Loop je verder recht door dan kom je bij de kleedkamers van Ajax en de tegenstander van die dag.
Op deze vierkante meters wil iedereen wel een keer sfeer snuiven. In die zone lopen helden en verslagenen door elkaar heen, je ruikt er zweet en after shave en soms is het chagrijn er van de muren te scheppen.
Hier komen ook de emoties uit een wedstrijd tot bedaren, of ze escaleren er. Dinsdagavond kregen medewerkers van de Amsterdamse club er een beetje jeuk. Ze wáren al zwaar geďrriteerd door het afkeuren van de late treffer van Suarez. Maar nadat de vierde official na verloop van tijd fris geschoren en gedoucht uit zijn hok kwam en een knipoogje uitwisselde met een functionaris van Heracles, trok het bloed weg uit de hersenen der roodwitten.
Toen de bewuste Heraclied dat voelde, zeiden de Ajacieden, werd zijn hoofd rood en keek hij een andere kant uit. Het was net zo’n knipoogje, dachten de Ajax-mensen, als scheidsrechter Van Boekel eerder had uitgewisseld met de assistent, die hem adviseerde de glaszuivere winnende goal af te keuren.
Bij Ajax hebben ze het een beetje gehad met dat geknipoog over en weer. Ze voelen zich de laatste tijd behoorlijk genaaid, zoals dat heet, door de scheidsrechters. Het is nog erger; ze voelen zich bescheten, zei Marco van Basten.
Ik ga niet beweren dat Ajax bewust een overwinning door de neus geboord is. Het gelijkspel was bovendien eigen schuld. Maar zéker na beslissende blunders kunnen arbiters dat kleffe geknipoog beter achterwege laten. Staat meteen een stuk geloofwaardiger.
http://www.sportwereld.nl/columnisten/v ... ipoog.html
|
Eto'o

|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 06:19
|
|
Citaat: Litmanen10 kap nou is met van Basten af te zijken. Laten we nou gewoon met z'n allen achter ONS AJAX staan! kom op zeg. het helpt echt niet als je telkens maar het zelfde zit zaneken, daar schiet je echt niets mee op!
ik constateer dat hij faalt. Dat mensen dat niet zien verbaasd me enorm. Jij noemt het afzeiken. Ik noem het analyseren en constateren. Met deze man gaat het niet gebeuren. Een reden voor een positieve instelling is er dus niet. Het is in het belang van Ajax dat hij snel vertrekt
Nog een trainier ontslaan lijkt mij absoluut niet de oplossing en sowieso niet aan de orde. Ajax is gewoon een vrij slecht georganiseerde club. Dat roep ik al jaren en daar kan geen trainer iets aan veranderen. Hoe graag supporters dat ook willen geloven. En of je dat geloofde toen Ten Cate aan de klus begon of dat je het nu gelooft met Van Basten aan het roer, dat maakt allemaal niet zo gek veel uit.
Een voorbeeld? Een matige scouting (ik weet het, het is m'n stokpaardje ) heeft vrij veel effect op het eerste elftal. Van Basten heeft z'n best gedaan om van veel van de aankopen uit het verleden af te komen, maar sommige spelers zijn zo slecht en qua salaris zo duur dat het niet lukt. En daar heeft hij inderdaad zelf een schep bovenop gedaan door Oleguer en Sno te halen. Dat is dan ook z'n eigen schuld. Toch is een goede scouting er om een trainer in dit soort gevallen op een andere gedachte te brengen. Als men goede alternatieven achter de hand heeft, althans.
|