Auteur
|
Bericht
|
*Ajax'4'life!

Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 12:03
|
|
Citaat: Zodra de resultaten tegenvallen, dan heeft de trainer het gedaan. Marco van Basten moet de tijd krijgen. Hij is aan een project bezig, dat niet van de een op de andere dag kan worden verwezenlijkt. Allereerst is hij bezig om de mentaliteit binnen het team te veranderen, dat men elke wedstrijd voor elke meter knokt. Dit gaat niet van dag een goed, dit kost tijd. Daarnaast heeft hij ook geen geluk. Kijk naar gisteren, de wedstrijd was niet goed, maar de overwinning werd weer gestolen, door een scheidsrechterlijke dwaling. En dat is niet de eerste keer dit seizoen. Tegen Groningen was het Vertonghen, die met een rode kaart van het veld moest. Iedereen kon zien, dat de rode kaart onterecht was. Tegen Heerenveen was het Vermaelen, je kunt hem geven, maar als je de beelden goed bekijkt, zocht Beerens Vermaelen op. Cvitanich idem dito. En dan heb ik nog niet eens over strafschoppen die niet worden gegeven, omdat Suarez niet meer objectief wordt beoordeeld. Volgens mij moeten scheidsrechters iedere wedstrijd weer objectief zijn en zich niet laten leiden, door zaken uit het verleden. Ik heb ook een hekel aan die schwalbes van Suarez, maar die moet je ook bestraffen.
Ieder jaar van trainer verwisselen, omdat men niet kampioen wordt! Lekker stabiel beleid. Ik heb het totaal niet op met AZ, maar men heeft wel een stabiel beleid. En dat geld voor Arsenal, Manchester United, Liverpool. Deze clubs worden ook niet ieder jaar kampioen. Arsenal is het al 5 jaar niet meer.
We moeten geen wonderen verwachten. Maar eerlijk is eerlijk, zowel tegen Heerenveen als Groningen was Ajax beter, met 11 man, maar gingen de kansen er niet in.
Laten we maszaal achter MvB gaan staan, dit seizoen en volgend seizoen.
Jongens kijk hier is naar dit verhaal hier kunnen andere mensen een voorbeeld aan nemen. We moeten vertrouwen hebben in van basten en WE moeten met z'n allen achter hem gaan staan. Dit jaar mag je ook nog niks verwachten. hij is , wat marwitz hier boven al zei, met een soort van project bezig dat je de tijd moet geven! Als er volgend seizoen nog geen resultaten zijn dan vind ik dat je dan pas de trainer de schuld mag geven!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 12:19
|
|
Citaat:
Marco gaat niet weg en wordt ook niet weggestuurd. Stel je toch niet zo aan man. Je kunt alles wel een negatieve lading geven, maar het valt allemaal wel mee. Die Cruijff heeft ook niet altijd meesterzetten, hoor. Al die dingen kunnen wij ook wel bedenken.
Marco is aan het zaaien en het spreekwoord luidt: wie zaait die zal oogsten. Je moet tijdperk-Van Basten als een nieuwe periode zien en de afgelopen jaren vergeten. Je kunt nu wel boos zijn omdat we de titel waarschijnlijk niet halen, maar als we afgelopen jaren 1 doelpuntje meer hadden gescoord had Marco wel alle tijd gekregen.
Geef mij eens argumenten waarop je baseert dat van Basten goed bezig is?
Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik zie namelijk helemaal niets goed gaan. Dat Cruijff altijd meesterzetten is natuurlijk onzin. Hij doet alleen wel logische dingen. Van Basten doet alleen maar onlogische dingen.
Na het afgekeurde doelpunt zag je de wanhoop van hem afstralen. Ik vind het echt heel bijzonder dat hij nog door mensen gesteund wordt. Na 40 miljoen investeringen MOET je fluitend kampioen worden. Je kan alles wel onder de noemer project rekenen. Maar wat is dat voor onzin! In het voetbal telt de korte termijn. Na 40 miljoen moet je gewoon kampioen worden. Zou je hem ook nog steunen als hij niet marco maar adrie koster had geheten?
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 12:42
|
|
Er is 34 miljoen geïnvesteerd maar vergeet niet dat we er aan transfers ook 37 binnenkrijgen. Heitinga en Huntelaar waren toch bepalende spelers voor Ajax. Als je voor Sulejmani een marktconforme prijs betaald zou hebben is de investering al weer een stuk minder.
|
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:13
|
|
Citaat: Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik zie namelijk helemaal niets goed gaan. Dat Cruijff altijd meesterzetten is natuurlijk onzin. Hij doet alleen wel logische dingen. Van Basten doet alleen maar onlogische dingen.
Ach, Cruijff. Dat is toch die man die in de pers constant messen in ruggen van Ajax en de mensen die bij Ajax werken steekt? Overigens, onder trainer Cruijff speelde Ajax net zo wisselvallig, en die had toch net iets betere spelers tot zijn beschikking
|
Bob

Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:16
|
|
Citaat: Geef mij eens argumenten waarop je baseert dat van Basten goed bezig is?
We zitten anders nog wel in de UEFA cup en staan voorlopig nog 2de achter een geweldig draaiende club. Oke we maken fouten maar we winnnen ook 4-1 van PSV!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:18
|
|
Ja, maar AJAX speelde wel wonderschoon voetbal en Cruijff haalde ook meer punten in de competitie. Cruijff had ook een superjonge selectie tot zijn beschikking die europees nog niets gepresteerd had. Totdat Cruijff kwam.
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:20
|
|
Ik ben blij en trots op die EC II hoor, maar kan je je de tegenstanders nog herinneren? Het is niet alsof we daar Europese (sub)toppers tegen zijn gekomen. Ajax had toen een gouden generatie, Cruijff deed ook niet mee om het kampioenschap. Overigens, hoe oud is deze ploeg?
Voetbal was toen anders dan nu, toen had je nog de tijd en de ruimte om technisch leuke dingetjes te doen. Maar Ajax won de ene week met 8-1 in Almelo om de week erna tegen sparta te verliezen
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:27
|
|
Ja, dat kan ik. http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?t=1658
2 jaar daarvoor werd AJAX nog kanseloos eruit geknikkerd door Olympiakos.
Cruijff deed wel mee om het kampioenschap. AJAX werd nog winterkampioen in 1986/87. Cruijff had alleen de pech dat Psv volwassener was. Je zag toen ook echt vorderingen. Onder Van Basten nog steeds niet.
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:29
|
|
Citaat: Zodra de resultaten tegenvallen, dan heeft de trainer het gedaan. Marco van Basten moet de tijd krijgen. Hij is aan een project bezig, dat niet van de een op de andere dag kan worden verwezenlijkt. Allereerst is hij bezig om de mentaliteit binnen het team te veranderen, dat men elke wedstrijd voor elke meter knokt. Dit gaat niet van dag een goed, dit kost tijd. Daarnaast heeft hij ook geen geluk. Kijk naar gisteren, de wedstrijd was niet goed, maar de overwinning werd weer gestolen, door een scheidsrechterlijke dwaling. En dat is niet de eerste keer dit seizoen. Tegen Groningen was het Vertonghen, die met een rode kaart van het veld moest. Iedereen kon zien, dat de rode kaart onterecht was. Tegen Heerenveen was het Vermaelen, je kunt hem geven, maar als je de beelden goed bekijkt, zocht Beerens Vermaelen op. Cvitanich idem dito. En dan heb ik nog niet eens over strafschoppen die niet worden gegeven, omdat Suarez niet meer objectief wordt beoordeeld. Volgens mij moeten scheidsrechters iedere wedstrijd weer objectief zijn en zich niet laten leiden, door zaken uit het verleden. Ik heb ook een hekel aan die schwalbes van Suarez, maar die moet je ook bestraffen.
Ieder jaar van trainer verwisselen, omdat men niet kampioen wordt! Lekker stabiel beleid. Ik heb het totaal niet op met AZ, maar men heeft wel een stabiel beleid. En dat geld voor Arsenal, Manchester United, Liverpool. Deze clubs worden ook niet ieder jaar kampioen. Arsenal is het al 5 jaar niet meer.
We moeten geen wonderen verwachten. Maar eerlijk is eerlijk, zowel tegen Heerenveen als Groningen was Ajax beter, met 11 man, maar gingen de kansen er niet in.
Laten we maszaal achter MvB gaan staan, dit seizoen en volgend seizoen. Laten we de schuld niet aan 3e geven maar gewoon naar ons eigen. Geluk dwing je af door goed veldspel en dat heb ik tot op heden nog niet gezien. Het laten afhangen op 1 speler die de laatste tijd ff niet in goede doen is, is momenteel de sterkte van Ajax maar ook de zwakte omdat andere het niet overnemen. Dan even positie waar sommige spelers zijn neergezet w.o. Sulejmani op de nr. 10 positie, iedereen kon zien dat het niet zijn plek is en iedereen konden zien dat er te veel door het midden werdt gespeeld terwijl er op de vleugels een zee van ruimte lag waar niemand wat mee deed. Ik zag gisteren net als de voorgaande jaren weer een elftal dat niet als collectief speelde maar ieder voor zich en god voor ons allen. Ballen werden zoveel mogenlijk of aan Suárez afgespeeld of aan Sulejmani en beide deden er niets mee en dan wordt het heel erg moeilijk voor Cvitanic om er een behoorlijke wedstrijd van te maken. Dit alles heeft te maken met de soms onbegrijpelijke opstellingen die Marco en zijn staf neerzette en de soms onbegrijpelijke wissels die er uitgevoerd werden. Ik zeg niet meteen dat Marco nu moet opstappen maar het zal een deuk voor zijn ego zijn, er moet een vakbekwame assistenten naast hem komen die hun sporen al verdiend heeft. Ik blijf daar op hameren, anders stevenen we weer af op een rampseizoen.
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:30
|
|
Ik wel hoor, alleen na de winterstop is het huilen met de pet op. Misschien wordt Huntelaar toch ook een beetje gemist. Ik ergerde me dood aan al die Ajacieden die riepen dat Huntelaar het veldspel frustreerde, nou we hebben het gezien. Als iemand daarvoor verantwoordelijk is, is het halfgod Suarez.
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:33
|
|
Citaat: Ik wel hoor, alleen na de winterstop is het huilen met de pet op. Misschien wordt Huntelaar toch ook een beetje gemist. Ik ergerde me dood aan al die Ajacieden die riepen dat Huntelaar het veldspel frustreerde, nou we hebben het gezien. Als iemand daarvoor verantwoordelijk is, is het halfgod Suarez. Als collectief win je wedstrijden als collectief verlies je ze ook. Het zou heel erg armzalig zijn om al deze onnodige nederlagen of gelijkspel af te wentelen op 1 á 2 spelers.
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:38
|
|
Natuurlijk win en verlies je met zijn allen. Maar in Groningen en tegen Heracles (Heerenveen heb ik niet gezien), miste Suarez niet te msisen kansen en liet Stekelenburg houdbare ballen door. Tja, dat merk je natuurlijk wel direct in de eindstand. Nogmaals, dat neemt niet weg dat er slecht gespeeld werd
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:39
|
|
Citaat: Ik wel hoor, alleen na de winterstop is het huilen met de pet op. Misschien wordt Huntelaar toch ook een beetje gemist. Ik ergerde me dood aan al die Ajacieden die riepen dat Huntelaar het veldspel frustreerde, nou we hebben het gezien. Als iemand daarvoor verantwoordelijk is, is het halfgod Suarez.
Jahoor. Hij speelt ook een paar wedstrijdjes minder. Hij was juist degene die AJAX nog een beetje kleur gaf. Hij heeft ook weer de meeste assists. Met Huntelaar werden we ook geen kampioen.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:40
|
|
Van Basten nu afvallen is ook lekker kansloos. Sulejmani op 10 is opzich geen gek idee, alleen werkt het nog niet. Klaar. Op het moment dat Aissati weer speelklaar is zou je Miralem weer links kunnen verschuiven. Op dit moment is het echter zo dat we geen creatieve middenvelders hebben. De Jong speelt 1 wedstrijd leuk om er 3 slecht te spelen. Sarpong is net terug. Wat wileln we dan? Weer een middenveld met verdedigend ingestelde spelers? Mij niet gezien!
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:41
|
|
Tja, Rosenberg was ook best goed qua rendement. Met Suarez wordt combinatievoetbal iig een stuk lastiger, terwijl ook het veld breed houden vaak niet zijn hobby is. Maar goed, een leuke speler om naar te kijken hoor
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:45
|
|
Citaat: Tja, Rosenberg was ook best goed qua rendement. Met Suarez wordt combinatievoetbal iig een stuk lastiger, terwijl ook het veld breed houden vaak niet zijn hobby is. Maar goed, een leuke speler om naar te kijken hoor
Dat was ook niet de bedoeling, he? Sulejmani, Cvita en Suarez hebben juist de vrijheid om met elkaar van positie te wisselen en naar binnen te trekken.
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:47
|
|
Dan moeten ze dat wel dusdanig doen dat de veldbezetting goed blijft. Anders heb je geen poging tot veel positiewisselingen, maar chaos. Overigens was het toen Huntelaar nog speelde exact hetzelfde met Suarez.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:51
|
|
Citaat: Dan moeten ze dat wel dusdanig doen dat de veldbezetting goed blijft. Anders heb je geen poging tot veel positiewisselingen, maar chaos. Overigens was het toen Huntelaar nog speelde exact hetzelfde met Suarez.
Tsja, daar hebben we Van Basten voor, he.
En wie zegt dat Suarez toen ook geen vrije rol had?
|
Lucas

|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:54
|
|
Ik heb van Basten dan ook regelmatig aanwijzingen zien en horen geven dat het veld breed gehouden moest worden. Maar goed, als de spelers dat niet willen uitvoeren dan houdt het op
|
afca.darcy

Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:57
|
|
Citaat: Tja, Rosenberg was ook best goed qua rendement. Met Suarez wordt combinatievoetbal iig een stuk lastiger, terwijl ook het veld breed houden vaak niet zijn hobby is. Maar goed, een leuke speler om naar te kijken hoor
Dat was ook niet de bedoeling, he? Sulejmani, Cvita en Suarez hebben juist de vrijheid om met elkaar van positie te wisselen en naar binnen te trekken.
Ja, maar als ze nou allemaal in het midden staan, wat ik veel te vaak zie, is de 16 pot-dicht, kan een middevelder die de bal heeft de bal weer eens nergens kwijt, gaat rondjes draaien, en raakt hem vervolgens kwijt.
Allemaal leuk en aardig dat ze alle drie een vrije rol hebben, maar als je op het moment van aanvallen bijvoorbeeld op links staat, blijf daar dan zo lang mogenlijk om wat ruimte te creëren in het centrum doordat je een verdediger mee naar buiten neemt, zo niet, dan staat die speler die op dat moment op links staat vrij om aangespeeld te worden.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 15:38
|
|
Citaat:
Marco gaat niet weg en wordt ook niet weggestuurd. Stel je toch niet zo aan man. Je kunt alles wel een negatieve lading geven, maar het valt allemaal wel mee. Die Cruijff heeft ook niet altijd meesterzetten, hoor. Al die dingen kunnen wij ook wel bedenken.
Marco is aan het zaaien en het spreekwoord luidt: wie zaait die zal oogsten. Je moet tijdperk-Van Basten als een nieuwe periode zien en de afgelopen jaren vergeten. Je kunt nu wel boos zijn omdat we de titel waarschijnlijk niet halen, maar als we afgelopen jaren 1 doelpuntje meer hadden gescoord had Marco wel alle tijd gekregen.
Geef mij eens argumenten waarop je baseert dat van Basten goed bezig is?
Daar ben ik wel erg benieuwd naar. Ik zie namelijk helemaal niets goed gaan. Dat Cruijff altijd meesterzetten is natuurlijk onzin. Hij doet alleen wel logische dingen. Van Basten doet alleen maar onlogische dingen.
Na het afgekeurde doelpunt zag je de wanhoop van hem afstralen. Ik vind het echt heel bijzonder dat hij nog door mensen gesteund wordt. Na 40 miljoen investeringen MOET je fluitend kampioen worden. Je kan alles wel onder de noemer project rekenen. Maar wat is dat voor onzin! In het voetbal telt de korte termijn. Na 40 miljoen moet je gewoon kampioen worden. Zou je hem ook nog steunen als hij niet marco maar adrie koster had geheten?
Van Basten is toch aan het opbouwen, dat is al goed. Van Basten geeft echt om de club en wil het weer naar het oude zetten, maar dat kan niet in 1 jaar. Bij Ten Cate en Koster zag ik niet dat ze Ajax op wilden bouwen, ze wilden alleen goede prestaties voor hun eigen CV. Cruijff altijd logische dingen en Marco nooit is natuurlijk totale onzin. Cruijff vind het leuk om van afstand mensen af te zeiken en als hij zelf iets moet doen loopt hij bij het eerste weerwoordje weg. Ik heb het echt gehad met die gast.
Natuurlijk zie je wanhoop na een afgekeurde goal. Wat moet hij dan doen? Gewoon door blijven schrijven in dat boekje van hem?
Natuurlijk moet je met 40 miljoen kampioen worden, maar perse dit jaar hoeft natuurlijk niet. Ook volgend jaar heeft hij de spelers die hij dit jaar heeft, slechts een enkeling zal vertrekken. Hoezo hoort korte termijn bij voetbal? Marco is nu aan het opbouwen en zal ooit een keer daar de vruchten van plukken.
Ik sta 100% achter Marco. En niet doordat hij vroeger als spits er een paar heeft ingeknald.
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 16:06
|
|
Volgens mij kan hij er na gister niet meer omheen , Sarpong in de basis Sulejmani op linksbuiten .. ik zie denk ik toch niet zo graag wielaert in de verdediging zie liever dit :
Wiel-Vermaelen-Vertonghen-Urby
ja je leest het goed , Urby , hij is echt niet zo slecht als dat de meeste denken op linksback . mijn opstelling :
Steek
Wiel Vermaelen Vertonghen Urby
Lindgren Enoh(mits fit)
Sarpong
Suarez Cvita Sulejmani
wat ook kan is Vermaelen LCV en Wielaert of Olegeur op RCV en dan Vertonghen op de plek van Enoh
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 16:09
|
|
Citaat: Natuurlijk zie je wanhoop na een afgekeurde goal. Wat moet hij dan doen? Gewoon door blijven schrijven in dat boekje van hem?
Over dat boekje, wat schrijven de trainers nou eigenlijk altijd op in zo'n boekje ?
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 16:10
|
|
Ik denk dat we de 4-3-3 maar eens over boord moeten gooien. Ik zou dit doen:
Vermeer/Stekelenburg
Wiel-Wielaert-Vertonghen-Vermaelen
Enoh-Lindgren
Suarez- Emanuelson
Dario-Sulejmani
Suarez en Emanuelson natuurlijk als vleugelspelers.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 16:19
|
|
Citaat: Ik denk dat we de 4-3-3 maar eens over boord moeten gooien. Ik zou dit doen:
Vermeer/Stekelenburg
Wiel-Wielaert-Vertonghen-Vermaelen
Enoh-Lindgren
Suarez- Emanuelson
Dario-Sulejmani
Suarez en Emanuelson natuurlijk als vleugelspelers.
Zo wordt er praktisch al gespeeld aangezien Sulejmani geen "10" is.
Nee, Koen zo absoluut niet. Zal je even uitleggen waarom
Suarez trekt graag naar binnen. Emanuelson idem.
Dan staat daar 4 man op een kluitje en de flanken zijn niet bezet. Dat is het probleem.
Je kan dit doen maar dan moet je lopende mensen hebben met een steekbal op de flanken. Zoals Sarpong, De Jong.
|