Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05

Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:01
|
|
Citaat: Geknipt uit het topic: De Comissie
Citaat: Maar bij Ajax zijn de HJ en HS niet direct lid van de trainings staf (wel van de technische staf) en dat wil Cruijf nu juist invoeren. Dat het bij Ajax niet het geval is word gergens af gekraakt aangezien het nergens zo is, alleen Barca heeft het van de grote clubs ter aarde.
Nauw contact met de HS is inderdaad prima. Wat betreft Hoofd Jeugdopleiding is een overleg situatie 2x per maand genoeg lijkt me, het contract met de trainer van Jong Ajax moet wel veel en goed zijn.
Citaat: Maar misschien wil Menzo wel hoofdjeugdopleiding(en) worden dan kan hij daar naast af en toe met de keepers werken.
Menzo wil trainer worden op het hoogste niveau. Zoals aangegeven kan Van Basten het beste verder gaan met L'Ami als keeperstrainer.
Schrijvers onthult in de nieuwe VI dat hij 2x gesolliciteerd heeft bij Ajax en nooit iets terug heeft gehoord. Verder ziet hij nog veel aanknopingspunten en heeft hij volgens mij niet zo'n hoge pet op van Carlo l'Ami. Mede door het feit dat het geen topkeeper is (geweest). Zou eht niets zijn om toch contact met hem op te nemen?
IK vraag me ook af of Carlo wel door wil gaan? Hijheeft een 1-jarig contract gekregen aangezien hij geen vaste verbintenis wilde hebben meen ik me te herinneren. Dat is oko de reden geweest dat hij bij Feyenoord vertrok!
Tja, Schrijvers ik weet niet wat er van moet denken. Hij verdiende flink in het amateurvoetbal terwijl hij weinig presteerde. Als keeperstrainer heb ik geen orodeel over hem.
Wat betreffende L'Ami: Hij heeft het goed naar zijn zin, dus hij zal zeker door willen.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:04
|
|
Citaat: Wat betreffende L'Ami: Hij heeft het goed naar zijn zin, dus hij zal zeker door willen. Ja maar of hij de juiste persoon is betwijfel ik. Er zijn gewoon dingen die een keeper alleen kan leren van een persoon die ooit een top keeper is geweest. L'Ami kan wel goede oefeningen uitzetten maar sommige dingen kan hij Stekelenburg niet leren.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:30
|
|
Citaat: Wat betreffende L'Ami: Hij heeft het goed naar zijn zin, dus hij zal zeker door willen. Ja maar of hij de juiste persoon is betwijfel ik. Er zijn gewoon dingen die een keeper alleen kan leren van een persoon die ooit een top keeper is geweest. L'Ami kan wel goede oefeningen uitzetten maar sommige dingen kan hij Stekelenburg niet leren.
Hoe lang zit hij bij ajax? zijn eerste jaar toch? Wel opmerkelijk dat toevallig dit jaar stekelenburg als een beest het doel verdedigd.....
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 15:37
|
|
Hoe lang zit hij bij ajax? zijn eerste jaar toch? Wel opmerkelijk dat toevallig dit jaar stekelenburg als een beest het doel verdedigd..... Ik ben het met Schrijvers eens dat Stekelenburg op een paar vlakken nog lang niet vooruit is gegaan en na de winterstop zelfs iets achteruit. Ik denk dat iemand als Schrijvers Stekelenburg meer kan leren dan iemand als L'Ami, waarmee ik niet zeg dat L'Ami Stekelenburg niet beter maakt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 16:00
|
|

Bovenste rij vlnr: Van Basten (hoofdtrainer AJAX vanaf volgend seizoen), Menzo (door
AJAX benoemd voor De Commissie), Van 't Schip (assistent-trainer AJAX vanaf
volgend seizoen), Rijkaard (volgend seizoen AD AJAX (??) nu er sprake is dat Mourinho
naar Barcelona gaat), Verlaat, Wouters (ex-coach van Jong AJAX en AJAX I)
Onderste rij vlnr: Silooy (nu nog) jeugdtrainer AJAX), Winter (nu nog) jeugdtrainer AJAX), Witschge
(assistent-trainer AJAX vanaf volgend seizoen), Boeve (ex-assistent-trainer AJAX I),
Muhren (jeugdtrainer AJAX).
:-)
|
H+10

Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 17:26
|
|
Citaat:
Bovenste rij vlnr: Van Basten (hoofdtrainer AJAX vanaf volgend seizoen), Menzo (door
AJAX benoemd voor De Commissie), Van 't Schip (assistent-trainer AJAX vanaf
volgend seizoen), Rijkaard (volgend seizoen AD AJAX (??) nu er sprake is dat Mourinho
naar Barcelona gaat), Verlaat, Wouters (ex-coach van Jong AJAX en AJAX I)
Onderste rij vlnr: Silooy (nu nog) jeugdtrainer AJAX), Winter (nu nog) jeugdtrainer AJAX), Witschge
(assistent-trainer AJAX vanaf volgend seizoen), Boeve (ex-assistent-trainer AJAX I),
Muhren (jeugdtrainer AJAX).
:-)
Goh, wat heb ik destijds genoten van dat elftal...Goed om een aantal van die oude bekenden (weer) terug te zien bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 17:44
|
|
Citaat: Goh, wat heb ik destijds genoten van dat elftal...Goed om een aantal van die oude bekenden (weer) terug te zien bij Ajax.
Hoe oud was jij toen, H+10?
|
H+10

|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 20:04
|
|
Citaat: Goh, wat heb ik destijds genoten van dat elftal...Goed om een aantal van die oude bekenden (weer) terug te zien bij Ajax.
Hoe oud was jij toen, H+10?
Hoe oud ik toen was? Ik ben van 1973. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zo kan zeggen van welk seizoen deze foto is maar ik heb deze periode wel bewust meegemaakt, dat weet ik wel.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 20:20
|
|
86/87. De finale tegen Leipzig. Kun je zien aan het shirt.
|
H+10

|
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 20:29
|
|
Citaat: 86/87. De finale tegen Leipzig. Kun je zien aan het shirt.
Ah, oog voor detail. Bedankt Bert! Eh, 86/87...dan was ik zo rond de 13/14 jaar oud.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 13:22
|
|
Citaat: Hoe oud ik toen was? Ik ben van 1973. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet zo kan zeggen van welk seizoen deze foto is maar ik heb deze periode wel bewust meegemaakt, dat weet ik wel.
Ja, ik ben van 1974. Nee, al de europese wedstrijden van dat seizoen staan in mijn geheugen gegrifd. Historische foto trouwens. Vandaar dat Bert het wist natuurlijk. :-)
|
Bertje

|
Geplaatst: Za 1 maa 2008 17:23
|
|
Ik heb zo mijn (gestoorde) bronnen.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 16:23
|
|
Citaat: 'De rücksichtlose kant van Marco van Basten'
03/03/2008 13:55
Het was een onwerkelijk tafereel, in de zomer van 2004. Op de julidag dat de KNVB bekendmaakte in Marco van Basten een nieuwe bondscoach gevonden te hebben, stond de nieuwbakken voetbaltrainer in Schoorl met Jong Ajax op het trainingsveld van amateurclub Duinrand S.
Langs de lijn stonden welgeteld vier toeschouwers, gasten van een nabijgelegen camping, op badslippers. Op een bankje in de zon zat Dick Schoenaker, in de jaren tachtig ploeggenoot van Van Basten bij Ajax en nadien elftalbegeleider van het belofteteam.
De stemming zat er goed in, die middag. Van Basten had een spelletjescircuit uitgezet voor zijn jonge ploeg, er werd gelachen en gejoeld, en Schoenaker zag dat het goed was. 'Dit is Marco op z'n best', zei de gepensioneerde middenvelder. 'In alles wat hij met zijn jongens doet, staat het plezier in voetbal voorop. Dat is voor hem het vertrekpunt.'
Schoenaker vertelde honderduit over het eerste seizoen van Van Basten als trainer. Hoe de Utrechter de eerste maanden de kat uit de boom had gekeken en de werkwijze van zijn kompaan John van 't Schip in zich had opgenomen. Hoe de rolverdeling tussen de twee jonge coaches halverwege dat eerste seizoen was omgedraaid. Van Basten liet zich steeds meer gelden, op trainingen en tijdens teambesprekingen. Dat ging op natuurlijke wijze, zonder vastomlijnde afspraken. Toenmalig technisch directeur Louis van Gaal vond dat ze de onderlinge taakverdeling duidelijk moesten formuleren. Van Basten en Van 't Schip vonden dat bijzonder grappig. Hun diepgewortelde band laat zich niet vangen in taakomschrijvingen. 'Laat Marco zijn gang maar gaan', zei Schoenaker daarover. 'Ajax moet blij zijn dat een voetbalman van zijn kaliber terug is bij de club. Voor Van Basten geldt hetzelfde als voor de manier waarop hij met zijn spelers omgaat. Hij wil plezier in zijn werk hebben. Anders hoeft het voor hem niet.'
Nadat Marco van Basten een vierjarig contract met Ajax als hoofdtrainer was overeengekomen, lieten spelers die hem kennen hun licht over zijn nakende komst schijnen. Maarten Stekelenburg roemde de wijze waarop de 43-jarige trainer met zijn voetballers omgaat, Urby Emanuelson stelde dat het onverstoorbare karakter van Van Basten als geroepen komt bij Ajax: 'Hij is rustig, dat is precies wat de club nu nodig heeft.'
Eerder al vertelde Thomas Vermaelen hoe Van Basten en Van 't Schip als coaches van Jong Ajax regelmatig na trainingen tussen hun spelers in de kleedkamer kwamen zitten. 'Dan kwamen ze een beetje lachen en doen', zei de Belgische verdediger. 'En als het nodig was gingen ze bóven de groep staan.'
Over die omgang met spelers hebben internationals als Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooy, Clarence Seedorf en Edgar Davids heel andere verhalen te vertellen. Zij kennen het andere gezicht van Van Basten, zijn eigenzinnige en rücksichtslose kant. Op zich zijn het geen slechte eigenschappen voor een coach, mits op de juiste momenten en vooral bij de juiste voetballers toegepast. Daar ging Van Basten bij Oranje al enkele malen de mist in, met een hoop onrust tot gevolg. Vooralsnog lijkt hij met jonge talenten beter overweg te kunnen dan met gelouterde vedetten. Bij Ajax kan dat in zijn voordeel werken. Maar de Amsterdammers nemen een gok met iemand die nog moet bewijzen een goede clubcoach te zijn.
Aan zijn oefenstof, minutieuze wedstrijdvoorbereidingen en heldere teambesprekingen - alom geprezen bij Oranje - zal het niet liggen. Aan zijn zelfbewustzijn ook niet. Van Basten zal vooral moeten voldoen aan de torenhoge verwachtingspatronen. Nooit meer zal hij zo anoniem zijn werk kunnen doen als die middag in Schoorl, drieënhalf jaar geleden. Maar als Van Basten zijn ploeg kan laten voetballen zoals hem dat destijds lukte, dan is Ajax spekkoper.
Simon Zwartkruis
VI.nl
Niet al teveel nieuws, maar het geeft mij wel weer wat meer hoop dat Van Basten wel raad zal weten met spelers als Luque en Perez.
Vergeet trouwens allemaal de presentatie van onze nieuwe trainer(s) niet. Komende woensdag live te volgen via AT5!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 11:45
|
|
Citaat: Van Basten wil Ajax prijzen laten winnen
Bron: AJAX.nl
Amsterdam, 05 mrt 2008
Marco van Basten, John van ’t Schip en Rob Witschge zijn woensdag in de ArenA gepresenteerd als het nieuwe trainerstrio van Ajax. De nieuwe trainers barsten van de ambitie.
,,We hebben een contract voor vier seizoenen. Dat geeft tijd en ruimte, maar we willen ook meteen presteren”, sprak hoofdcoach Van Basten woensdag in een overvolle perskamer zijn ambities uit voor de komende tijd. ,,Prijzen pakken, meedoen om het landskampioenschap. Dat soort doelstellingen horen bij Ajax.”
Van Basten is momenteel natuurlijk nog hoofdcoach van het Nederlands elftal en moet in juni Oranje naar de Europese titel zien te leiden. Maar dat neemt niet weg dat hij bij Ajax achter de schermen al bezig is met het formeren van ‘zijn’ team. ,,Er moeten natuurlijk beslissingen genomen worden over de samenstelling van de selectie voor komend seizoen”, sprak Van Basten. ,,Wij zijn tijdens de onderhandelingen met de clubleiding van Ajax overeengekomen dat we versterkingen aan mogen trekken en dat gaan we ook zeker doen.” En aan de andere kant willen Van Basten en zijn assistenten er voor zorgen dat de topspelers van Ajax de club niet verlaten aan het eind van het seizoen. ,,Natuurlijk gaan wij er alles aan doen om spelers als John Heitinga en Klaas Jan Huntelaar proberen te behouden.”
Van Basten is duidelijk de man boven Van Geel.
|
basementstyle

Forum berichten: 140
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 12:04
|
|
Ik moet meerlijk zeggen dat ik naar volgend seizoen uit kijk,en hoe het "nieuwe" elftal en sowieso het "nieuwe" Ajax zich gaat vormen onder dit nieuwe bewind.
En ergens heb ik vertrouwen dat San Marco de goede man is op de juiste plaats.
En Cruijff zal natuurlijk van bovenaf die adviserende rol houden.
Dat geeft mij meer dan voldoening.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 12:05
|
|
Ik ben ook benieuwd naar de rol van Van Geel en hoe de technische structuur eruit zal zien. Het is noodzakelijk dat Van Geel, mocht hij uberhaupt al blijven, er niet tussendoor glibbert en door blijft knoeien. Laat hem maar een soort boodschappenjongen worden, maar met de aankopen en scouting moet hij niets meer van doen hebben.
|
Bertje

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 12:06
|
|
Is dat noodzakelijk?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 12:10
|
|
Wat is noodzakelijk, Bert?
|
Bertje

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 12:12
|
|
Het was noodzakelijk dat jij die post aanpaste, gluiperd!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 12:13
|
|
Aha!
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 12:39
|
|
Ik heb me een 'beetje' verslapen en heb de persconferentie gemist. Balen dus. Wat ik her en der zo lees is echter louter positief. Een samenvatting, met dank aan Joey van AT:
Citaat: Eerst de bekende verhaaltjes. Ajax heeft vanaf januari met Van Basten gesproken, zei Van Geel. De gesprekken (1 op 1, maar ook met verschillende personen), waren 'professioneel, gedetailleerd en duidelijk'. Er is veel wederzijds vertrouwen, men rekent er op dat er gepresteerd kan worden met deze selectie, al moet die 'fijngeslepen' worden."L'Ami en Wormhoudt blijven bij eht eerste elftal betrokken.
Van Basten: Ajax schitterende club,grote geschiedenis, uitdaging, elke dag op veld is leuk, eigen staf geeft veilig gevoel, prijzen winnen, meteen presteren, geld moet op het veld staan.
Het werd pas interessant toen de vragen kwamen.
Van Basten: Concentreren op eerste elftal, wil zich niet bemoeien met interne strubbelingen. Een belangrijke week, Ajax kan nog kampioen worden, dat zou een enorme opsteker zijn. Nu moet Koster in alle rust kunnen werken. Kijkt er naar uit om met MVG te werken, de gesprekken met hem waren zeer prettig, 'je moet niet alles veranderen'.
Over Cruijff: die gaat deze maand analyseren, met mensen gesprekken voeren. Aan het eind van de maand zal meer duidelijk worden.
Over Davids: is welkom maar dan moet hij wel zijn niveau van vorig seizoen halen.
Over Heitinga: proberen te behouden.
Over KJH: ja, ik heb gezegd dat hij beter naar het buitenland kan gaan, maar inmiddels is de situatie compleet anders (lacht).
Over zijn vermeende gebrek aan ervaring: eens gekeken hoeveel ervaring de grootste trainers van Ajax hadden. 'Misschien heb ik wel teveel ervaring'.
Over samenwerken met Barcelona of Milan: wil graag zijn contacten en reputatie gebruiken maar de deal moet voor twee partijen interessant zijn.
Over Amrabat: hoefde hij niet. Hij praat nu al mee over aankoopbeleid. Heeft 'nadrukkelijke wensen' en 'de vrije hand om enkele goede spelers aan te trekken'.
Over de grasmat: een drama. Desnoods kunstgras (liever niet), moet over gepraat worden. De spelers hebben een belangrijke stem, die moeten er op spelen.
Over het systeem: Met drie spitsen spelen hoort bij Ajax maar soms moet je afwijken, afhankelijk van spelers.
Over beloftes aangaande aantrekkelijk, aanvallend voetbal: die doet hij maar niet meer. Belangrijkste is dat Ajax wint.
Hoe ziet hij zichzelf in het licht van het rapport Coronel? 'dat moet je Coronel vragen, die kan die vraag vast beter beantwoorden dan ik'
MVG kreeg de vraag of hij het gevoel had dat de aanstelling van deze technische staf zijn redding was. Nee, zei hij, dat voelde hij helemaal niet zo. Hij was TD van Ajax en hij bleef TD van Ajax. Hij vindt het rapport van de commissie-Coronel eenzijdig. Wat goed gaat (bijvoorbeeld het tijdig verlengen van contracten) staat er niet in. Hij wil niet achterom kijken maar met de aanbevelingen aan de slag gaan. Hij kreeg de vraag of de (relatie met) de scouting verbeterd moet worden, Hij zei iets over 'goede dingen in het rapport in de praktijk brengen', maar op de achtergrond zei Van Basten luid en duidelijk: 'Dat gaat gebeuren.'
Lijkt me duidelijk als ik dit zo lees: Marco wordt de baas. Goed om te horen dat er beter samen zal worden gewerkt met de scouting, dat de deur nog openstaat voor Davids en dat Van Basten de strijd om Heitinga en Huntelaar nog niet heeft opgegeven.
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 13:15
|
|
Citaat: Lijkt me duidelijk als ik dit zo lees: Marco wordt de baas. Goed om te horen dat er beter samen zal worden gewerkt met de scouting, dat de deur nog openstaat voor Davids en dat Van Basten de strijd om Heitinga en Huntelaar nog niet heeft opgegeven. Als Marco zou zorgen dat Ajax een samenwerkingsverband met A.C. Milan en Barca (door Cruijff) zal aangaan zou dat geweldig zijn. Niet dat Ajax veel spelers moet huren of aan hun spelers met korting moet verkopen maar af en toe de mega talenten voor minsten twee jaar bij Ajax stallen (zoals Alex bij PSV) zou geweldig zijn.
|
Scio

Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 14:03
|
|
Citaat: Lijkt me duidelijk als ik dit zo lees: Marco wordt de baas. Goed om te horen dat er beter samen zal worden gewerkt met de scouting, dat de deur nog openstaat voor Davids en dat Van Basten de strijd om Heitinga en Huntelaar nog niet heeft opgegeven. Als Marco zou zorgen dat Ajax een samenwerkingsverband met A.C. Milan en Barca (door Cruijff) zal aangaan zou dat geweldig zijn. Niet dat Ajax veel spelers moet huren of aan hun spelers met korting moet verkopen maar af en toe de mega talenten voor minsten twee jaar bij Ajax stallen (zoals Alex bij PSV) zou geweldig zijn.
Zo'n Yoann Gourcuff, die het niet redt bij AC kun je dan makkelijker polsen inderdaad. Wel heb k liever gekochte dan gehuurde spelers!
|
H+10

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 15:47
|
|
Heerlijk om van Basten zo te horen over zijn plannen. Dat hij wil proberen om KJH en Heitinga te behouden...dat hij aan het verkennen is wat er mogelijk is met spelers van Milan en Barca..Ik ga de toekomst steeds zonniger zien.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 5 maa 2008 16:20
|
|
Ik hoop dat de complete persconferentie snel terug te zien is.
Hebben jullie Van Basten nog horen zeggen dat hij zich nu niet wilde uitlaten over de versterkingen die hij zoekt voor deze selectie, omdat dat onrust zou zaaien? Als ik Van Basten een beetje kan inschatten denk ik dat Luque, Perez, Ogararu en Rommedahl het onder hem kunnen schudden.
|