Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Marco van Basten (als trainer)
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Marco van Basten (als trainer)
Maker: Eto'oBekeken: 91113
Status: InactiefBerichten: 1250
+ Nieuw bericht <<<   <   12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Jobo

Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 25 okt 2008 15:13
Citaat:
24/10/2008 - Transfers ketsten af door verdeeldheid Van Geel-Ten Cate
(Gepost door SvdE)

Aanhoudende geschillen tussen trainers en technisch directeuren lijken bij Ajax door de volmacht van Marco van Basten tot het verleden te behoren. Dat meldt Voetbal International in een uitgebreid artikel over het Ajax na het rapport-Coronel. Volgens het blad ketsten door meningsverschillen tussen Henk ten Cate en Martin van Geel transfers af van Orlando Engelaar, Renato Augusto (beiden uit koker Ten Cate), Simon Cziommer en Steven Defour (aangedragen door Van Geel).

VI meldt verder nog dat voor Hans van der Zee het nieuwe technische bewind goed nieuws betekent. De positie van de talentenspeurder stond onder druk tijdens de laatste maanden van Van Geel, maar sinds de komst van Van Basten is daar geen sprake meer van. Van Jan Olde Riekerink, waarmee Van Basten weinig contact heeft, zou de coach minder onder de indruk zijn.

Ook is volgens VI Arend de Roever nog immer een voorname kandidaat voor de functie van algemeen directeur.

AN

Precies de reden dat ik het wel zie zitten in een alleenheerser op technisch gebied.

@ Thomas

Heb jij meer informatie over waarom de positie van van der Zee onder druk stond?
Behalve dan dat er geen gescoutte speler haast binnenkomt bij Ajax maar dat hoeft niet per definitie aan van der Zee te liggen. Hij kan wel spelers aandragen maar als van Geel daar geen zin in had dan houdt het op.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Za 25 okt 2008 15:17
Nee, geen idee. Zou kunnen dat men er bij Ajax achter kwam dat Van der Zee niet de superscout van PSV was. Zoals de meeste mensen er pas afgelopen zomer zijn achtergekomen dat de complete scouting van PSV wellicht niet zo geweldig is als men dacht.

Wat ik wel weet is dat Van der Zee vanwege bepaalde omstandigheden z'n werk wellicht niet goed heeft kunnen uitvoeren, maar dat houd ik voor me.
Jobo

Geplaatst: Za 25 okt 2008 15:34
Citaat:
Nee, geen idee. Zou kunnen dat men er bij Ajax achter kwam dat Van der Zee niet de superscout van PSV was. Zoals de meeste mensen er pas afgelopen zomer zijn achtergekomen dat de complete scouting van PSV wellicht niet zo geweldig is als men dacht.

Wat ik wel weet is dat Van der Zee vanwege bepaalde omstandigheden z'n werk wellicht niet goed heeft kunnen uitvoeren, maar dat houd ik voor me.

De omstandigheden hoef je uiteraard niet in detail te vertellen. Is het voor hem nu wel weer mogelijk om eens een paar toppertjes te gaan scouten of zijn er nog steeds omstandigheden die dit niet mogelijk maken?

ALs je ziet wat psv dit jaar heeft gehaald dan ben ik niet erg onder de indruk nee.

Brechet vind ik wel aardig
Die andere CV vind ik niks.
Pieters komt ook nog veel te kort.
Dsudzak is ook niet veel. Heel voorspelbare speler.
Manco heb ik geen idee van.

Misschien dat het daar nu ook moeilijker wordt omdat ze niet meer die Lemic link hebben. Jij weet daar vast meer van dan ik.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 25 okt 2008 18:21
Citaat:
Van Basten wil mondigere spelers

zaterdag 25 oktober, door SV, Amsterdam, 18:52u, Het Parool

Ajax-trainer Marco van Basten wil graag dat spelers ook hun visie in de nabespreking op de wedstrijden die gespeeld zijn. Dat meldt Het Parool.

Om zijn spelers te motiveren hun visie te geven op gespeelde duels vraagt hij specifiek naar hun bevindingen. In de nabespreking van het verloren duel met Aston Villa (2-1) stond centraal waarom Ajax in de tweede helft het eigen spel liet varen en meeging in het opportunistische spel van de Engelsen.

AjaxShowtime.com
Bart

Geplaatst: Za 25 okt 2008 18:25
Citaat:
Van Jan Olde Riekerink, waarmee Van Basten weinig contact heeft, zou de coach minder onder de indruk zijn.

Misschien toch nog een opening voor Johan Cruijf. Maar dat zal zijn eer te na zijn. Van Basten heeft ook de macht om JOR te wippen?Ik zou niet raar opkijken als Johan Cruijf binnen een jaar bij Ajax de jeugd bepaalt.Van Basten heeft de macht op technisch gebied dus kan die ook Jan Olde Riekerink buiten werken.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 18:01
Ik vind dat Van Basten in zijn korte tijd toch een paar foutjes gemaakt heeft, onder andere;

- Het slechte contact met Aisatti.
- Een middenveld van urby-Sno-lindgren opstellen, echt een blunder.
- Het genadeloos onderuit halen van de spelers, terwijl hij toch zelf echt eindverantwoordelijk is.

Maar toch vind ik een forse vooruitgang tot voorgaande jaren;

- Hij straalt rust uit, we hebben nu eindelijk een man voor de lange-termijn.
- Van Basten heeft er een team van gemaakt, ze strijden meer voor elkaar.
- Jongens uit eigen spelers de voorkeur geven.
Bart

Geplaatst: Zo 26 okt 2008 18:13
Ik ben zeer tevreden over van Basten.

-Laat Ajax in een vast systeem voetballen.
-Verdediging begint steeds beter te voetballen.
-Zet veel spelers op de goede plaats.
-Geeft spelers veel vetrouwen.
-Geeft de jeugd de kans en is ook bij jeugd betrokken.

Ook een minpunt

Hij komt nogal bot over in de media.
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Zo 26 okt 2008 20:49
Ja maar dat hij niet van de media houd is al bekend toch. We mogen blij zijn dat hij toch de media te woord staat.
Nr.10

Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:09
Dit is trouwens ook wel saillant; Valt het jullie niet op hoe goed de georganiseerde verdediging is? Dit terwijl iedereen zegt dat de verdediging body mist. Waar zagen we dit nog meer? Het Nederlands elftal, iedereen heeft/had het erover; De verdediging is niet goed genoeg, en mist kwaliteit. En in het Nederlands elftal stond het ook als een huis.

Dit geeft wel aan dat Van Basten de kunst van het tactisch neerzetten van een verdediging goed doorheeft. Dit terwijl het een aanvaller was. Of, is het juist zo dat hij het verdedigen geleerd heeft van het aanvallen?

Citaat:
Ja maar dat hij niet van de media houd is al bekend toch. We mogen blij zijn dat hij toch de media te woord staat.

Sinds wanneer moeten wij hier blij mee zijn, dit is gewoon een verantwoordelijkheid wanneer je kiest voor het coach zijn?
skieto

Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:14
Klopt, van Basten blijft je verbazen. Verder pakt hij het goed op bij Ajax, veel kunnen niet meedoen door blesurres, maar hij weet het toch goed op te pakken. Ik denk dat dit seizoen meer een ''voorbereidings'' seizoen is, om volgend seizoen echt te knallen. Zo ging het ook met het Nederlands Elftal. In iedergeval, aan van basten hebben we veel. Van basten en zijn staff zullen Ajax weer kampioen kunnen maken, en vervolgens terug naar de Europese Top.
skieto

Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:17
Citaat:

Citaat:

Sinds wanneer moeten wij hier blij mee zijn, dit is gewoon een verantwoordelijkheid wanneer je kiest voor het coach zijn?

Dat klopt, maar denk maar aan Willem van Hanegem. Sommige trainers doen dat gewoon niet, dan staan hun assistenten de media te woord. Van Basten kan net zo goed John van 't Schip sturen na een wedstrijd. Mooi dat ie dat niet doet.
Nr.10

Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:22
Dat jij hier over nadenkt? De enige coach die ik ken die geen persconferenties doet is Van Hanegem. De man waar het nooit aan ligt, de man die iedere week z'n column in het AD doet maar te beroerd is om de pers te woord te staan? Het zou een schande zijn als van Basten de persconferenties niet zou doen.
skieto

Geplaatst: Zo 26 okt 2008 21:25
Het is ook niet slecht bedoelt, mooi dat van Basten gewoon ons te woord staat. Maar van Hanegem is niet de enige, ook Advocaat laat zijn assistenen wel eens praten tegen de media. Zo zijn er nog meer.
Brasil

Forum berichten: 156
Geplaatst: Di 28 okt 2008 15:28
Is er hier iemand die kan bevestigen wat Kistedu op AN aangeeft, dat van Basten 'problemen' heeft met diverse mensen uit de spelersgroep?
Bart

Geplaatst: Di 28 okt 2008 15:33
Dat die met bepaalde spelers moeite heeft is duidelijk.Hij is vrij duidelijk in zijn keuze's naar spelers en dat leidt wel is tot problemen.Ik denk dat Kistedu nu vooral op de spaanstalige kant bedoeld.
Eto'o

Geplaatst: Di 28 okt 2008 22:02
Citaat:
Is er hier iemand die kan bevestigen wat Kistedu op AN aangeeft, dat van Basten 'problemen' heeft met diverse mensen uit de spelersgroep?

Ik heb hier aan het begin van het seizoen aangegeven dat ik verwacht dat Gabri buiten de boot gaat vallen en dat deed ik niet voor niets. Denk overigens niet dat Van Basten problemen heeft met bepaalde mensen. Eerder met bepaalde voetballers. En dat Van Basten geen geweldige people manager is, dat weten we allemaal. Ik steun Van Basten in z'n keuze om Gabri er eventueel naast te zetten, maar je kan ook vier minuten wachten en hem in de rust wisselen. Helaas is onze trainer er nog altijd niet achter hoe hij het beste met z'n wisselspelers om kan gaan. Zie het geval met Gentenaar en Cvitanich.

In Van Bastens verdediging: het tekent hem wel weer als winnaar, want ik denk dat hij een goed deel van onze selectie nog altijd niet goed genoeg acht voor Ajax. De kans op een verdere doorselectie is komende zomer dan ook best groot, denk ik.
Eto'o

Geplaatst: Wo 29 okt 2008 15:39
Citaat:
Van Basten praat even bij tussen voetvolley en lunch

Zwetend zat Marco van Basten gistermiddag voor de sponsorborden. Hij blikte vooruit naar het duel met Heracles en haalde Dennis Bergkamp aan, die zei dat het 'seizoenen' kan duren voordat Ajax speelt zoals Van Basten het voor ogen heeft.

'Goedemiddag allemaal, welkom bij de persconferentie van Ajax,'' zegt Van Basten als hij plaatsneemt. Normaal gesproken spreekt de perschef zulke woorden, maar Van Basten is goed geluimd. Zijn huid glimt van het zweet, hij heeft net een partijtje voetvolley achter de rug. Met de adrenaline nog in het lijf is de trainer een kwartiertje beschikbaar voor vragen. Daarna gaat de selectie lunchen.

Gretig licht Van Basten alle actuele kwesties toe. Hij vertelt over de hamstringblessure waarmee Dario Cvitanich tot aan de winterstop zoet is ('een tegenvaller, maar de blessuregolf ligt volgens mij niet aan de trainingen'), benoemt de kwaliteiten van Heracles ('een ploeg in de winning mood die georganiseerd voetbalt') en verklaart waarom Ajax daags voor de wedstrijd op het kunstgras van Almelo niet oefent op een soortgelijke ondergrond ('van kunstgras krijg je pijntjes, en dat is niet handig op de dag van de wedstrijd').

In het stadion waar Van Basten zijn gehoor zo opgewekt tegemoet treedt, was hij twee dagen eerder weer eens bikkelhard en nietsontziend. Eerder al veegde hij het hele elftal de mantel uit na de 5-2 nederlaag tegen SC Heerenveen, zondag tegen NEC haalde hij de ervaren Gabri vier minuten vóór het rustsignaal naar de kant voor Siem de Jong. Want, vond Van Basten, Ajax was exact op dát moment toe aan verandering.

Dat Gabri zich gekrenkt voelde door het moment van de wissel, is voor Van Basten van ondergeschikt belang. ''Het is mijn prioriteit de overwinning zo goed en zo snel mogelijk binnen te halen. Omgaan met spelers hoort ook bij mijn werk, maar de overwinning is het belangrijkste.''

Ten teken dat Van Basten zijn baan zeer serieus neemt, riep hij Gabri een dag na de wedstrijd bij zich voor tekst en uitleg. De Spanjaard kreeg te horen dat hij om tactische redenen naar de kant moest. Van Basten: ''We misten diepte in het spel. Daar kon Gabri weinig aan doen, dat was meer een fout van de technische staf. Er moest één van de drie middenvelders uit. Dat de keuze op Gabri is gevallen, had niets te maken met zijn prestatie of instelling.''

Pikte Gabri die uitleg? Van Basten: ''Hij vond het uiteraard niet prettig, maar hij accepteerde het wel.''

Zo. Volgende onderwerp. Terwijl het hoofd nog altijd glimt van het zweet, rept Van Basten over een gesprek onlangs in de 'technische kamer' waarbij ook stagiair Dennis Bergkamp was aangeschoven. Het ging over de snelheid waarmee je een team naar je hand kon zetten.

Van Basten: ''Dennis refereerde aan zijn periode bij Arsenal en hij zei dat je niet in termijnen van weken of maanden moest denken, maar in seizoenen. Ik ben door die opmerking niet tot een ander inzicht gekomen, al is zo'n nuance natuurlijk wel op z'n plaats. Mijn werkwijze zal er niet door veranderen, maar het verwachtingspatroon zal je hier een daar wel moeten bijstellen.''

En dan vindt Van Basten het mooi geweest. Hij richt zich tot de perschef en zegt: ''Heb jij ook honger?''

Parool

Goede uitleg van Van Basten met betrekking tot de wissel van Gabri. En het siert hem dat hij de hand in eigen boezem durft te steken.

Maar wat vinden jullie hier verder van? Ik heb niet het idee dat Van Basten hier hint naar een tussenjaar. Eerder dat het nog wel even zal duren voordat we goed voetbal mogen verwachten.

Natuurlijk moet en zal Ajax tot het eind meedoen om het kampioenschap. Dat kan niet anders met een investering van 30 miljoen. 'Moeten' is wat mij betreft een te groot woord, omdat Sulejmani, Aissati, Cvitanich en Enoh er allemaal 6 tot 10 weken uitliggen. Dan kan je investeren wat je wil, maar als je die extra kwaliteit vervolgens constant moet missen ben je dus niets opgeschoten.
Bart

Geplaatst: Wo 29 okt 2008 16:10
Ik vind de progressie al goed in vergelijking met de vorige jaren.Er zit duidelijk een lijn in het voetbal wat ze willen laten zien.Met dit elftal kun je ook geen super voetbal spelen omdat er nog te veel zwak heden in de selectie zitten.Ik verwacht dat van Basten al in de winterstop gaat door selecteren.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 29 okt 2008 16:29
Citaat:
Ik vind de progressie al goed in vergelijking met de vorige jaren.Er zit duidelijk een lijn in het voetbal wat ze willen laten zien.Met dit elftal kun je ook geen super voetbal spelen omdat er nog te veel zwak heden in de selectie zitten.Ik verwacht dat van Basten al in de winterstop gaat door selecteren.

Net als in het stuk van de VI van deze week(wedstrijd vd week), ajax mist een spelverdeler. Deze missen we eigenlijk al sinds het vertrek van Sneijder, we hebben er 2 in ons elftal zitten die dat kunnen maar die zijn geblesseerd daardoor kan er nog geen goed voetbal op de mat gebracht worden.
Verder denk ik dat van Basten al aan het door selecteren is (Perez, Luque, Colin, Delorge, Kennedy, Ogararu en Rommedahl). Dit zijn toch allemaal spelers waar geen toekomst inzit(zat). Ik verwacht dat er in de winterstop nog wel 1 of 2 spelers bijkomen waaronder Silva.
Marnix

Forum berichten: 2786
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 12:11
Citaat:

Goede uitleg van Van Basten met betrekking tot de wissel van Gabri. En het siert hem dat hij de hand in eigen boezem durft te steken.

Maar wat vinden jullie hier verder van? Ik heb niet het idee dat Van Basten hier hint naar een tussenjaar. Eerder dat het nog wel even zal duren voordat we goed voetbal mogen verwachten.

Natuurlijk moet en zal Ajax tot het eind meedoen om het kampioenschap. Dat kan niet anders met een investering van 30 miljoen. 'Moeten' is wat mij betreft een te groot woord, omdat Sulejmani, Aissati, Cvitanich en Enoh er allemaal 6 tot 10 weken uitliggen. Dan kan je investeren wat je wil, maar als je die extra kwaliteit vervolgens constant moet missen ben je dus niets opgeschoten.

Het is ook goed dat Gabri het accepteerde (volgens van Basten dan), want hij zal wal zeer pijnlijk zijn geweest voor de ervaren Spanjaard.

Prima dat hij veel heeft besproken in die persconferentie komt er erg nuchter uit allemaal vind ik.
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Vr 31 okt 2008 16:54
Ik heb ook het idee dat van Basten in de persconferentie sprak over zijn eigen verwachtingen mbt het brengen van vooruitging in de ploeg. Er is niets dat er op wijst dat hij wil zeggen dat we maar niet meer moeten verwachten tot het eind mee te doen om het kampioenschap
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Do 6 nov 2008 16:00
Citaat:
Ajacieden drongen aan op defensieve tactiek

Op bezoek bij FC Twente boekte Ajax afgelopen weekend het gewenste resultaat, maar de tactiek waarmee de Amsterdammers de Tukkers bestreden leverde vraagtekens op. ‘On-Ajax’, klaagden enkele critici, die moeten weten dat de schuld niet alleen bij coach Marco van Basten gelegd moet worden. De spelersgroep blijkt een behoorlijke vinger in de pap te hebben gehad, zo meldt Rasmus Lindgren in De Telegraaf.

De middenvelder, die vlak voor het laatste fluitsignaal de beslissende 0-2 binnenschoot, geeft aan dat de spelersgroep had aangedrongen op een verdedigende tactiek. "De strijdwijze tegen FC Twente was niet alleen door de trainers bepaald”, aldus Lindgren. “De spelers hebben daar ook op aangedrongen, maar het is niet het doel altijd zo te spelen. We willen aanvallen, maar soms wordt er in een wedstrijd iets meer gevraagd.”

"De waslijst aan blessures was één van de redenen, maar het had er ook mee te maken dat we in de drukke periode waarin we zaten per se een goed resultaat wilden boeken in een uitwedstrijd, tegen een sterke club", aldus de Zweed. “Bij ons moet er geen grote zaak van worden gemaakt, dit is een wedstrijd zo geweest. Dit is niet iets structureels.”

Met de uitleg van Lindgren blijkt eens te meer dat Van Basten waarde hecht aan de mening van zijn spelers. De oefenmeester bewees dat al in zijn tijd als bondscoach van het Nederlands elftal, toen hij op voorspraak van de internationals het heilig verklaarde 4-3-3-systeem inruilde voor het nog steeds gehanteerde 4-2-3-1. Ook in de ArenA blijkt inspraak een groot goed. Wat de strijdwijze zal zijn in het UEFA Cup-duel met MSK Zilina is nog niet bekend.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=68322

Goed van Van Basten om naar de spelersgroep te luisteren. Ik vind dat Van Basten het prima doet als coach.
michiel23

Forum berichten: 400
Geplaatst: Do 6 nov 2008 16:12
Zeker een goede zaak dat Van Basten dat doet. Dit deed die bij het nederlands elftal ook, en toen begon het te lopen. Hij doet het tot nu toe erg goed ja. We zullen zien of die het ook in het verloop van het seizoen ook goed gaat doen. Ik had na de 1e wedstrijden niet verwacht dat wij nu 2e zouden staan.
Jobo

Geplaatst: Zo 16 nov 2008 20:37
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/foru ... post110959

FGI zegt dat 60% van de selectie erover nadenkt om te vertrekken vanwege van Basten. Jullie enige informatie?

Ik denk niet dat het zoveel zal zijn. Ik denk dat het min of meer beperkt zal zijn tot Gentenaar, rommedahl, schilder, Leonardo, Silva en Gabri.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 20:44
Laten we dergelijke onzin lekker tot AN beperken.
+ Nieuw bericht <<<   <   12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 2 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.574.833 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Marco van Basten (als trainer)
Ga
Zoeken: