Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Marco van Basten (als trainer)
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Marco van Basten (als trainer)
Maker: Eto'oBekeken: 91114
Status: InactiefBerichten: 1250
+ Nieuw bericht <<<   <   10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 21:30
Wat denken jullie van het middenveld van Ajax vandaag? Is dat niet uberhaupt te licht voor een dergelijke wedstrijd zo vroeg in het seizoen? Of hoort dit bij het leerproces en moeten we dit maar slikken?
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 21:35
Het middenveld leek mijn wel goed met Enoh en Verthongen als blok voor de verdediging.Maar als Enoh uitvalt is dat pech.Ik had voor een andere keuze gemaakt Sno in plaats van Lindgren die te veel uit vorm is.
RosarioCentral

Forum berichten: 454
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 21:37
Citaat:
Sulejmani is een topaankoop. Had nou maar 1 of 2 goede verdedigers gekocht in plaats van 6,5 miljoen uit te geven aan Oleguer en Sno.

Het best een aardige aankoop, maar 16,5 miljoen blijft toch te veel. Voor dat geld is meer te halen, maar ik ben het voor de rest enorm met je eens.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 21:39
Ik zie zelf in ieder geval niet zo snel een aanvaller van die kwaliteit die naar Ajax te halen viel. Op andere posities/in andere linies had je voor dat geld wellicht wel beter kunnen investeren. Maar goed, een linksbuiten hadden we zeker nodig.
Scio

Geplaatst: Zo 5 okt 2008 21:51
Citaat:
Ik zie zelf in ieder geval niet zo snel een aanvaller van die kwaliteit die naar Ajax te halen viel. Op andere posities/in andere linies had je voor dat geld wellicht wel beter kunnen investeren. Maar goed, een linksbuiten hadden we zeker nodig.

Denk je dat Sulejmani die rol gaat vervullen als Aissati zich manifesteert?
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 10:31
--------------------------Stekelenburg------------------------
Oleguer-------Van der Wiel-------Vermaelen-----Emanuelson

------------Gabri--------------------------Vertonghen--------
-------------------------Aissati---------------------------------
--------Suarez-----------------------------------Sulejmani-----
---------------------------Huntelaar------------------------------

Verdediging:
Zwakke plekken: Fysiek is het achterin mager. Veel te licht allemaal. Emanuelson kan er gewoon ook helemaal niks van. Dat roep ik al jaren.
Gelukkig hebben we sterk ingekocht en alleen Oleguer gehaald voor de verdediging. We hebben geen goede spelers die erin kunnen komen bij blessures. Silva is ook om te huilen. Dat heeft Thomas goed gezien.
Verder blijf ik Stekelenburg maar matig vinden op hoge ballen.

Middenveld:
Het middenveld is redelijk te noemen. Dat moet op elkaar ingespeeld raken. Verder nog een redelijke bank wat betreft middenvelders. Enoh, sarpong, de jong, lindgren.

Aanval:
ALs ze allemaal fit zijn en samenspelen zouden we een kampioensaanval moeten hebben. Alleen Cvitanisch die op de bank zit die echt kwaliteit heeft. Rommedahl, Leonardo, Kennedy enz is allemaal niet zo veel.

Ik denk overigens dat Ajax meer baat heeft bij een andere opstelling.

-----------------------------Stekelenburg----------------------------------
---------Oleguer--------Van der Wiel-------Vermaelen--------
--------------------------------Lindgren------------------------------------
------------Enoh-----------------------------------Gabri-----------------
----------------------Vertongen--------Sulejmani-----------------------
----------------------------Suarez-----Huntelaar-------------------------
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 11:09
Ik ben het 100% met je eens Jobo, vooral over Silva.

Echter hebben we zoveel blessures, dat het gewoon niet mogelijk is om met goede spelers een degelijks systeem neer te zetten op dit moment.

Voor de rest zou ik Gabri niet op links zetten, en Vertonghen al helemaal niet in de aanval, daar liggen zijn qualiteiten niet. Bovendien is Lindgren op dit moment te zwak om de 3 matige verdedigers in jou opstelling bij te staan. Ik zou gewoon Vertonghen of Enoh daar neer zetten.

Mijn opstelling, mits iedereen fit:

Stekelenburg
Oleguer-Vd Wiel-Vemaelen-Emanuelson (for the time being)
--------------------Vertonghen-------------
------Enoh----------------------------------
---------------Sarpong---------------------
----Suarez-Huntelaar-Sulejmani----------

Dit is als iedereen fit is, maar we hebben alsnog 2 sterke verdedigers nodig, het liefst 2 beulen van backs, die ook nog genoeg loop vermogen hebben, en kunnen verdedigen.
AFCA82

Forum berichten: 363
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 13:44
Als ze maar eens kunnen verdedigen, dat loopvermogen vind ik minder belangrijk. Een verdediger hoort te verdedigen en niet te lopen, bal veroveren en inleveren op het middenveld.
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 13:53
Citaat:
Als ze maar eens kunnen verdedigen, dat loopvermogen vind ik minder belangrijk. Een verdediger hoort te verdedigen en niet te lopen, bal veroveren en inleveren op het middenveld.

??? wanneer de tegenstander je voorbij is, moet je gewoon de achtervolging in kunnen zetten...
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 14:23
Ik ben ontstemd over van Basten. Hij heeft 30 miljoen geinvesteerd en we zijn vrijwel niets opgeschoten. Het is nog hetzelfde verhaal en hij blijft maar volhouden met een aantal spelers die totaal niet het niveau hebben voor Ajax. Silva stond weer te schutteren, net als Emanuelson, Vermaelen en die vreselijk Sarpong. Sarpong centraal op hetmiddenveld. Normaal zet je daar je beste voetballer. Deze jongen heeft totaal niet het niveau en werd totaal overlopen. Onvoorstelbaar vind ik dat. Emanuelson heeft al meerdere keren bewezen totaal neit geschikt te zijn als linksback maar wordt weer vrolijk opgesteld. Met zo'n linksback sta je dus voortdurend 1 tegen 1 achterin. Rugdekking geven heeft hij nooit van gehoord, net als werken voor zijn geld. Vermaelen is een kwetsbare verdediger die rugdekking nodig heeft, ook al staat hij al jaren in Ajax 1. Emanuelson doet maar wat, hij heeft alleen geen idee wat. Hetzelfde geld eigenlijk voor Bruno Silva. Ze rennen als blinden naar voren, maar vergeten te verdedigen. Taak nr 1. Dat is alleen maar een klein onderdeel van wat er allemaal mis ging. Zo kan ik nog wel even doorgaan... Een verdediging die achterover leunde, terwijl de aanval diep bleef staan , waardoor het middenveld dus verzoop in de enorme ruimtes. Aanvallers die de bal niet konden vasthouden door de grote druk van Heerenveen.

Ik vond vantevoren al dat we 4-4-2 moesten spelen. Je gaat een moeilijke uitwedstrijd spelen: zet dan een man erbij op het middenveld. Dat betekent dat Breuer en Jong a Pin vrij waren: die kunnen totaal niet opbouwen. Er waren zoveel voordelen geweest. Verdedigend waren we minder kwetsbaar, het middenveld had een man meer gehad en centraal in de aanval was er meer stootkracht, plus het feit dat Heerenveen moest opbouwen met hun zwakke schakels.

Kortom, van Basten heeft ontzettend gefaald. Helaas is dat niet de eerste keer dat ik dat moet constateren.
Eto'o

Geplaatst: Ma 6 okt 2008 14:44
Over onze verdediging ben ik het in grote lijnen met je eens. De geringe kwaliteiten die we achterin hebben sluiten totaal niet op elkaar aan.

Hoe dan ook, de kritiek op Sarpong kan ik in dit geval dan weer minder goed begrijpen. Sarpong was voor zover ik kon zien gisteren onze beste veldspeler.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 14:49
Mensen die het na een handje wedstrijden al over falen hebben, neem ik niet serieus. Excuses daarvoor. Het seizoen duurt nog een aantal maandjes.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 14:53
Hoe zou Van Basten dit AJAX weer kunnen laten voetballen, Bertje?
Scio

Geplaatst: Ma 6 okt 2008 14:58
Dit Ajax is wel aan de praat te krijgen, mits we snel over een voltallige selectie kunnen beschikken. In die situatie kun je elke wedstrijd dermate veel voorwaartse duk ontwikkelen dat elke tegenstander bezwijkt. Zorg er daarnaast voor dat we als ploeg gaan opereren (voor elkaar werken, elkaar dingen durven te zeggen (leiders als Vertonghen en Vermaelen/Van der Wiel en prominente rol laten spelen) en je krijgt een machine. Verder in de winter kijken naar nieuwe backs en Ajax wordt alsnog op z'n sloffen kampioen!

Maar gezien het feit dat de meeste blessures ernstig en langdurig zijn, is het vooralsnog pappen en nathouden. Onze voorbereiding kost dit jaar dus minstens 10 wedstrijden heb ik het gevoel. Met dank aan de medische staf en de OS
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 15:37
Citaat:
Hoe zou Van Basten dit AJAX weer kunnen laten voetballen, Bertje?

Het is duidelijk dat we op dit moment een aantal belangrijke spelers missen (Sulejmani, Aissati) en een stel verdedigers hebben wiens kwaliteiten totaal niet aansluiten. Daar doe je op dit moment niets aan, al verwacht (lees: eis) ik wel activiteit in de winterstop.

Ik denk dat Van Basten een aantal goede dingen heeft neergezet. Enoh en Vertonghen vormen een prima basis voor een middenveld. Huntelaar speelt behoorlijk goed (en is aardig balvast). Dat zijn belangrijke uitgangspunten voor een elftal. Zaak is dat de defensieve organisatie achterin nu gaat staan en dat Ajax de bal voorin gaat houden. Voor wat betreft dat laatste zal iemand als Aissati enorm belangrijk worden, denk ik. Sowieso is een middenveld bestaande uit Enoh, Vertonghen en Aissati niet verkeerd.
Dan verwacht ik in de winterstop minstens één snelle, sterke, wendbare, kopsterke en positioneel sterke verdediger. Geen gezeur over ervaring, want Nesta, Alex en Cannavaro komen niet. Gewoon iemand nemen die in dit profiel past, want dat wordt lastig zat. Douglas zou het kunnen, verder ken ik de markt niet goed genoeg. Aan de hand van die verdediger vorm je de rest van je verdediging. Voorlopig zou ik er dan zoiets van maken:

Oleguer, Van der Wiel, Aankoop, Emanuelson;

Anita kun je afwisselen met Oleguer als je iemand wilt die kan doordekken en Vermaelen kan spelen in plaats van Wiel voor als je wat meer kopkracht wilt.

Dat, plus de terugkeer van Aissati en uiteraard ook Sulejmani zou een hoop schelen. Daarna anticiperen op de markt in de zomer en zorgen dat je verder kunt groeien. Er zal in ieder geval een vervanger voor Huntelaar moeten komen en verder ga je je zwakke plekken doorlichten.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 15:55
Bertje. Ik spreek over falen, omdat van Basten keer op keer dezelfde fouten maakt. Bij het Nederlands elftal was ik ook helemaal niet tevreden over hem. Bovendien kon je alles wat nu fout gaat zien aankomen. Het meeste (zoals het niet aantrekken van verdedigers, het opstellen van bepaalde spelers, bepaalde spelers op de bank houden, verkeerde systemen kiezen) roep ik hier al tijden op deze site. Het is bijzonder vervelend dat het ook nog uitkomt. Dat verwijt ik van Basten dus enorm en als je 5-2 verliest bij Heerenveen uit heb je gewoon gefaald vind ik. Vooral ook de manier waarop.. volstrekt kansloos.

En Scio. Dit Ajax is zeker aan te praat te krijgen. Maar ik vind het ongelooflijk hoe lang het duurt dat van Basten bepaalde zaken door krijgt. Zoals Emanuelson linksback zeten. Je hoeft maar 1 video analyse te doen en je ziet dat veel problemen bij hem beginnen. Het ziet er leuk uit aan de bal, maar verdedigend is hij een regelrechte ramp. Zo kan ik nog even doorgaan met zaken die fout gaan.

Thomas, ik begrijp niet dat je het nog steeds in Sarpong ziet. Ik (en ik was niet de enige) vond hem gister weer beroerd spelen. In de Arena hoor ik ook constant gemor over Sarpong. Maar goed, dat is duidelijk een verschil van mening.
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:22
Van Basten heeft 30 miljoen geinvesteerd, en volgens mij is meer dan 20 miljoen geblesseerd. Omdat nou gelijk weer op het conto van van Basten te schrijven vind ik te ver gaan. Falen vind ik ook wat ver gaan, een valse start, vind ik daarentegen zeer toepasselijk.
Eto'o

Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:25
Citaat:
Thomas, ik begrijp niet dat je het nog steeds in Sarpong ziet. Ik (en ik was niet de enige) vond hem gister weer beroerd spelen. In de Arena hoor ik ook constant gemor over Sarpong. Maar goed, dat is duidelijk een verschil van mening.

Ik heb Sarpong ook slechte wedstrijden zien spelen en erken z'n minpunten zeker. Wellicht ben ik iets milder voor hem omdat ik kijk naar potentie in plaats van me puur te focussen op de prestaties van dit moment. Ik heb er veel vertrouwen in dat Sarpong een prima speler voor Ajax 1 gaat worden.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 16:33
V. Basten:

Citaat:
"Je weet als voetballer wat je moet brengen", zei Van Basten. "Blijkbaar worden ze niet opgeleid met de juiste mentaliteit. Wat dat betreft heb ik een bevestiging gekregen dat het mooi-weervoetballers zijn. Als het een beetje regent, weten ze het niet meer."

Bron: http://www.bndestem.nl/sport/sportalgem ... chamen.ece

Ik vraag me af hoe je de mentaliteit moet veranderen? Is het de opleiding zelf dat onvoldoende investeerd in die jochies om voor de juiste mentaliteit te zorgen? Of is het eerder een probleem van de scouts, die waarschijnlijk onvoldoende kijken naar mentaliteit? Iemand?
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 17:03
Ja weet je hoe je geen mentaliteit kweekt? Dat jochies op hun achtste al regelmatig op de tafel van de masseur liggen met een ieder klein pijntje.
Zo kweek je geen echte mannen die tegen een stootje of regen kunnen ;)
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 17:06
Citaat:
Ja weet je hoe je geen mentaliteit kweekt? Dat jochies op hun achtste al regelmatig op de tafel van de masseur liggen met een ieder klein pijntje.
Zo kweek je geen echte mannen die tegen een stootje of regen kunnen ;)

Zeer sterk punt!
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Ma 6 okt 2008 17:09
Citaat:
Van Basten heeft 30 miljoen geinvesteerd, en volgens mij is meer dan 20 miljoen geblesseerd. Omdat nou gelijk weer op het conto van van Basten te schrijven vind ik te ver gaan. Falen vind ik ook wat ver gaan, een valse start, vind ik daarentegen zeer toepasselijk.

Van Basten heeft ook niet gefaald. Ander hooguit het Ajaxstart. Het is allemaal gewoon zuur wat er allemaal gebeurd is. En ja, we hebben 30 mil geinvesteerd en nu is ruim 20 mil geblesseerd. Dat is fucked up, maar daar moeten we het mee doen jongens. Het is jammer, maar dat mag absoluut niet het reden zijn van onze wisselvallige presenstaties. Ajax hoort gewoon na een sterke elftal, maar ook sterke reserve spelers.
AFCA82

Forum berichten: 363
Geplaatst: Di 7 okt 2008 07:16
V. Basten is mede verantwoordelijk vooor het falen van dit team, je wint samen en verliest samen.
Als ik zijn commentaar hoor of lees dan denk ik dat dit de bewoordingen zijn van ajax supporters in plaats van de trainer.
Mentale weerbaarheid is kunnen presteren onder druk ook als het even wat minder gaat.
Maar waarom twijfelen we daar nou opeens allemaal aan, omdat v. Basten dit zegt?
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Geplaatst: Di 7 okt 2008 07:41
Citaat:

Ik heb Sarpong ook slechte wedstrijden zien spelen en erken z'n minpunten zeker. Wellicht ben ik iets milder voor hem omdat ik kijk naar potentie in plaats van me puur te focussen op de prestaties van dit moment. Ik heb er veel vertrouwen in dat Sarpong een prima speler voor Ajax 1 gaat worden.
Ik ondersteun het vertrouwen in Sarpong helemaal. Hier gaat Ajax ontzettend veel plezier aan beleven. Fysiek, snelheid, gogme allemaal in 1 speler. En wat een loopvermogen heeft hij. Uiteraard heeft hij mindere wedstrijden en zelfs slechte wedstrijden gespeeld, maar hij was zondag 1 van de weinige (naast Vermeer) die overeind bleef in de chaos bij Ajax. De toekomst zal het leren, maar ik vind hem samen met Suarez en Sulejmani het grootste talent wat we hebben.
afca.darcy

Forum berichten: 406
Geplaatst: Di 7 okt 2008 10:55
Zeik niet Marco, je begint net en je zit nu al weer te janken joh, tyft op!
AJAX heeft een trainer nodig die ervaring heeft, een trainer met een goede cv op trainers gebied, niet zo'n ventje die zegt ik ben ooit de beste geweest, dus ik klaar dit klusje wel even.
Zwak, zwak, zwak. Er moet iemand bij AJAX de ogen open doen en zien dat Van Basten aan het klote is. Voorbeeld: (ik noem er maar even één, anders wordt het écht te lang.) Hij zei voor de wedstrijd tegen Borac, we gaan met een sterk team spelen, en niet experimenteren, want we zijn op zoek naar vastigheid (ofzo, iig zo veel mogelijk met een vast team spelen.) en wat doet ie, Sarpong(?) erin, Anita(?) erin, Sno vlak nadat ie heeft gezegt dat Sno onwijs is tegen gevallen, toch erin zetten want mischien lukt het toch tegen een club als Borac? GA TOCH WEG MAN!! ECHT HOOR, IK BEN NU AL KLAAR MET HEM!!!
+ Nieuw bericht <<<   <   10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 2 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.574.842 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Marco van Basten (als trainer)
Ga
Zoeken: