Auteur
|
Bericht
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 22:10
|
|
Citaat: Groot nieuws straks bij Barend en Barend.....zeggen ze.
Shit.. Je bent me net voor. Zal wel om de RvC gaan?
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 22:49
|
|
Iedere taak/positie die de ledenraad Cruijff zal 'aanraden' zal Cruijff aannemen. Volgens B en B. Hij wil zich 2 jaar gaan inzetten voor AJAX.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 22:51
|
|
Heb het stukje gemist . Welke positie zullen ze hem waarschijnlijk aanraden dan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 22:56
|
|
Dat zeiden ze niet precies.
Ik denk als lid van de RvC.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Di 26 apr 2011 23:46
|
|
Citaat: Iedere taak/positie die de ledenraad Cruijff zal 'aanraden' zal Cruijff aannemen. Volgens B en B. Hij wil zich 2 jaar gaan inzetten voor AJAX.
Dat lijken ze dan bij het rechte eind te hebben gehad.
Wat zal er in die twee jaar die ons met hem gegeven is moeten gebeuren om het achteraf geslaagd te kunnen noemen?
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 09:26
|
|
Aan de voet van dat derde jaar moet Ajax weer klaarstaan om de Europese top te bestijgen met echt Ajax voetbal. Daar hebben ze dan 2 jaar voor gehad om aan te wennen en als ze de jeugd goed aanpassen en op tijd laten instromen (gebeurt nu al) dan komt er weer datgeen wat je in de jaren 90 had. NIeuwe spelers kopen is dan alleen nodig als het toptalent is en we die voor die positie kunnen gebruiken, voor de rest weet je gewoon dat de aanwas het goed gaat doen dus laat ze maar komen. Dan kan je ook weer structureel winsten pakken op verkoop spelers, zelf opgeleid, verkoop voor 5 a 10 mil. en je hebt je financiele huishouding met gemak op orde zelfs ruimte om te kopen waarnodig.
In die 2 jaar moet je niks verwachtten, alles wat het eerste jaar bereikt word is mooi zullen we maar zeggen, maar ja je verliest dit jaar je ervaren spelers voor een groot deel en zal weer aan een nieuw team moeten bouwen wat pas in dat 2e jaar gaat renderen ze zijn in elk geval goed bezig met het vastleggen van jeugdige spelers tm 2014. Die nieuwe spits en verdediging moeten nog worden gehaald en dan zal Frank de overvloed aan middenvelders moeten uitsorteren eveneens als zijn vleugelspitsen en dan ben ik benieuwd wat er volgend seizoen staat en op de bank zit. Anderzijds gaat onze concurrentie voor de titels komend seizoen ook minder hevig worden lijkt me afhankelijk of Twente/PSV CL gaan halen.
|
joskeeper
Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 14:15
|
|
Iets heel anders even:
Citaat: Pelé: Geen speler beter dan ik, Cruijff niet eens bij beste 10
Overeenstemming over wie nou de beste speler aller tijden is zal er wel nooit komen. De Braziliaanse legende Pelé wordt vaak genoemd, en de voormalige topschutter laat er zelf ook geen onduidelijkheid over bestaan. 'Niemand heeft ooit mijn prestaties geëvenaard.' Opvallend is dat de Braziliaan Johan Cruijff helemaal niet noemt op zijn lijstje met de beste spelers ooit.
Ik was op zeventienjarige leeftijd al wereldkampioen, won in totaal drie WK's en maakte in mijn carrière 1208 goals. Tot op heden heeft niemand hetzelfde kunnen presteren. Franz Beckenbauer, Michel Platini, Eric Cantona, Bobby Charlton, George Best zijn tien jaar actief geweest op topniveau en waren allemaal geweldige spelers.'
'Dan komen Diego Maradona en Zico, maar ook zij kunnen niet tippen aan mijn prestaties', zegt de Braziliaan in gesprek met CNN.
De naam van Johan Cruijff wordt opvallend genoeg niet genoemd door de sterspeler aller tijden van de 'Goddelijke Kanaries'.
AD.nl
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 14:17
|
|
Hoe bedoel je zelfingenomen.
Gestopt
|
Joeee
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 14:28
|
|
Staan natuurlijk ook wel grote namen in, maar Cruijff verdiend zeker een plekje in de top 10.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 14:37
|
|
Voor mij zijn Cruijff en Beckenbauer de beste voetballers aller tijden. Ze waren niet alleen alleen technisch superieur, maar ook tactisch.
Verder is Cruijff Europees Voetballer van de Eeuw. Misschien wordt Pele dement.
|
Sigtyr
Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 4
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 14:39
|
|
Mijn oma maakt ook 1000+ doelpunten in de braziliaanse competitie, en daarnaast is de enige bron die melding maakt van het grote aantal doelpunten van Pelé, Pelé zelf. Die gozer wordt oud en doet aan scorebord journalistiek. Seniele oude man.
Maradona staat bekend om zijn geweldige solo-acties, zijn snelle dribbel en perfecte techniek. Cruijff kon dat minstens net zo goed maar deed dat gewoon niet zo vaak. Die had het dribbel-solo-niveau ver achter zich gelaten en liet een heel elftal als een machine draaien. Wat nu Xavi, Iniesta en Messi doen bij Barcelona deed Cruijff in zijn eentje.
Daarnaast is Maradona een notoire valsspeler die regelmatig volgepompt met doping zijn wedstrijden afwerkte en met een handsbal zijn land wereldkampioen maakte.
Van de 3 grootheden heeft Cruijff veruit de warmste persoonlijkheid, meeste voetbal-intelligentie en is hij als teamspeler vele klasses beter dan Maradona en Pelé. Voor mij altijd de beste.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 14:42
|
|
Plus Cruijff heeft nog wat gepresteerd na zijn voetballoopbaan, kun je van Pele en Maradonna niet zeggen..
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 16:56
|
|
Om te huilen die Pele zeg. ALs je zo zelfingenomen bent zit je niet ver meer van dement worden af heb ik het idee. Ik denk wel dat Pele goed was, maar het niveau van de Braziliaanse competitie was in die tijd ook al een stuk dramatischer dan de Nederlandse tja hoe kom ik aan 1208 goals? Wij droogden vroeger ook plaatselijke verenigingen met 10 tot 20-0 af. Ik scoorde nog weleens meer dan 50 x in een seizoen... Dat moet mij haast wel topcoorder aller tijden van NL maken... en dat is natuurlijk net zoon gel*l als dit intervieuw van Pele.
Nee Cruijff heeft vele malen meer waarde voor het voetbal gehad, dat is dan misschien niet uit te drukken in cijfers, maar het huidige Barcelona is wel een voorbeeld dat de iedeeen van Cruijff nog steeds leven, dat maakt je een legende. Niet die doelpuntjes die jij tegen de lokale FC binnentikte op mirakaleuze wijze.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 17:07
|
|
Alsof Pele nog serieus te nemen valt. Die idioot praat constant over zichzelf in de derde persoonsvorm.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 27 apr 2011 17:24
|
|
Toch wel erg leuk gedaan. Hij heeft al zijn tegenstanders laten roepen dat hij verantwoordelijkheid moet nemen. Hij heeft nooit gereageerd en alleen gezegd dat hij af moest wachten. Nu heeft hij al zijn tegenstanders positief verrast. Heerlijk!
El Salvador is terug! En hoe! Hij mag de komende 2 jaar de hele club opnieuw opbouwen! Fantastisch
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 00:09
|
|
Citaat: Aan de voet van dat derde jaar moet Ajax weer klaarstaan om de Europese top te bestijgen met echt Ajax voetbal. Daar hebben ze dan 2 jaar voor gehad om aan te wennen en als ze de jeugd goed aanpassen en op tijd laten instromen (gebeurt nu al) dan komt er weer datgeen wat je in de jaren 90 had.
Zou ik je verwachtingen toch wat bijstellen, adviesje mijnerzijds.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 08:16
|
|
Inderdaad. De nederlandse top is het doel. De jaren 90 komen never nooit meer terug zolang clubs 1 miljard schuld mogen hebben, 11 buitenlanders mogen opstellen en spelers zomaar in de winterstop mogen wegkapen.
De karnemelk is trouwens wel erg zuur voor Arno:
http://nos.nl/video/236101-cruijff-mach ... -ajax.html
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 10:06
|
|
In eerste instantie is de Nederlandse top het doel inderdaad. Vervolgens kun je ook doorpakken in Europa.
Zeker met een onderscheidende speelwijze, individuele trainingen en gerichte aankopen. Als Twente van een club met schulden in een paar jaar Nederlands kampioen kan worden, is voor Ajax ook niets onmogelijk.
Dat roep ik al jaren, maar veel mensen beginnen dan snel over het verschil in begroting. In het huidige elftal is al ontzettend veel ruimte mogelijk voor verbetering. Denk alleen al aan verdedigende en aanvallende tweebenigheid. En wat te denken van koptechniek? Er loopt nu een spits die niet kan koppen.. Hoe typerend is dat
Natuurlijk zullen de beste spelers worden weggekocht, maar zo lang de scouting op orde is, hoeft dat helemaal geen nadeel te zijn. In een normale situatie had Ajax nu 20 miljoen te besteden na de verkoop van Suarez; daar kun je best leuke dingen mee doen
|
Arjann
Forum berichten: 62
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 10:19
|
|
Als Ajax een constant beleid gaat voeren dan zit er een hoop rek in. Opwaarts. psv is aan het terugvallen naar een lager nivo, die moeten flink gaan bezuinigen. Houden we ze uit de CL, dan hebben we ze een enorme klap toegediend, zonder CL inkomsten is het daar een stuk minder solide. Twente pakt nu veel geld, maar heeft nog steeds een lagere begroting. Beide clubs missen een groot stadion en fanbase.
feyenoord heeft die fanbase en dat stadion wel, maar staan door wanbeleid plus gebrek aan succes op flinke achterstand.
Kortom dominantie in Nederland is maar een paar stappen.
Je komt dan in de positie dat je vrijwel ieder jaar CL speelt, wat Ajax nog véél aantrekkelijker maakt.
Met Cruijff binnenboord mag je rust op bestuurlijk nivo verwachten.
Een nivo zoals Arsenal lijkt me de max. Meer zit er niet in en dat nivo bereiken word knap lastig. Maar een veel beter prestatie nivo dan nu is zeer zeker mogelijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 11:56
|
|
@Arjann. Precies! Op dit moment zijn veel clubs van het niveau Arsenal. De top is erg breed met 1 echte uitschieter: Barcelona. Zo lang zij Messi hebben, is dat op dit moment een brug te ver voor alle andere clubs. Maar bij die brede top kan Ajax zeker aansluiting vinden.
@343, het voorbeeld wat je noemt over het opstellen van 11 buitenlanders is precies een mogelijkheid voor Ajax om zich in te onderscheiden.
Bij Ajax moet alles draaien om onderscheidend vermogen. Dat kan o.a. door de jeugdopleiding, een unieke speelstijl, individuele trainingen, scouting, sfeer en de uitstraling naar buiten toe.
Alle neuzen staan nu in dezelfde richting (vreselijk cliché maar nu wel van belang). Gezien het aantal grootheden waarover Ajax beschikt, kan de situatie snel omslaan. Ajax heeft door eerder werk van Cruijff daarin een unieke voorsprong op iedere andere club. De historie is nadelig op het moment dat het slecht gaat en de oud spelers niet worden benut. Op het moment dat de spelers wel optimaal worden benut en het beter gaat met ons aller Ajax, geeft dat een enorme stimulerende werking naar alles en iedereen. Cruijff en vooral ook Bergkamp zijn bovendien de perfecte mensen om creatief te zijn en om buiten de geeikte paden te denken. Ik heb een ongelooflijk groot vertrouwen in die mensen. We kunnen gewoon wachten op nieuwe successen. In plaats van al die jaren zonder uitzicht op verbeteringen is dat een heerlijke gedachte!
|
Arjann
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 12:37
|
|
Arsenal zit in mijn visie onder de top. De top is United, Barca en Real. Eventueel Inter en AC Milan. En Bayern. Shaktar komt er aan.
Barca is nu vooral de beste vanwege Messi.
Arsenal handhaaft zich vrij aardig met veel jonge spelers en totaalvoetbal in plaats van resultaatvoetbal, en daarom vergelijk ik Ajax met Arsenal. De haalbare categorie voor Ajax is die van gelijkwaardig aan teams die in Spanje en Engeland net onder de top zitten, en die in andere landen top zijn.
Maar dat gaat als je er al komt wel even duren.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 17:29
|
|
Er wordt dus geen technisch directeur aangesteld, Cruijff gaat die rol vervullen. Cruijff zal dus alleen opzoek gaan naar een algemeen directeur.
De algemeen directeur moet volgens Ajax;
- een fris iemand zijn.
- Hoeft zeker geen voetbalachtergrond te hebben.
|
Joeee
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 18:06
|
|
Volgens mij zou Overmars die rol best kunnen vervullen, of is hij wellicht beter als fin. directeur?
- Heeft een voetbalachtergrond
- Heeft zeker verstand van en is goed in het runnen van het financiële gedeelte (Go Ahead en investeert volgens mij in vastgoed)
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 18:29
|
|
Zolang het internationale voetbal zo verziekt is als het nu is dan moet je er alleen maar trots op zijn dat je niet bij de europese top hoort. De champions league wordt jaarlijks verdeeld over een stuk of 6 clubs die allemaal vals spelen en geld uit mogen geven dat ze niet hebben.. of dubieuze geldschieters hebben. De enige meerwaarde aan meedoen met de Europese bekercompetities is het geld dat je er voor krijgt. Verder mag je als nederlandse club alleen maar meedoen zodat de valsspelers niet maar 3 wedstrijden hoeven te spelen.e
Wat zou het leven mooi zijn als alle betaalzenders, sponsors en geldschieters ook beseffen dat het voetbalwereldje door en door verrot is en zich allemaal terug trekken.. het grote geld weg, de dagje-uit mensen weg.. terug naar stadions met hekken, sta-tribunes.. normaal bier, broodje van het vet druipende hamburger.. geen sms-spelletjes meer.. en voetbal terug naar de wortelm (En ja, hypocriet m helpt het verrotte systeem mee in leven te houden door braaf elk jaar zijn seizoenskaart te verlengen)
|
Arjann
|
Geplaatst: Do 28 apr 2011 23:50
|
|
Nou ja je hoeft geen deel van je leven weg te gooien als je bepaalde kanten van het geheel zwaar verrot vind. Ter vergelijk: ik vind het verschrikkelijk dat in dit land sommige uitgeprocedeerde asielzoekers die niets wezenlijk fouts gedaan hebben ( diefstal en dergelijke ) verbranden in een cel en dat anderen om drie uur 's nachts opgepakt worden door een politie macht omdat ze dan thuis zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan maar emigreer. Er veranderd namelijk niets door.
Ik ben er zo langzamerhand wel voorstander van om uit de FIFA te stappen. De UEFA en FIFA maken veel van al dat geld op aan `kosten`. De UEFA keert 25% van het CL geld niet uit. Stemmen worden gewoon gekocht.
Bosnie hebben ze er al uitgegooid. Omdat het afgekeurd is dat Bosnie een roulerend leiderschap heeft op basis van nationale achtergrond. Als we er uit stappen, kunnen we met Bosnie een WK organiseren :>
Ik zou denken aan een salery cap, maximum prijzen voor tickets, gratis TV uitzendingen wereldwijd op voorwaarde dat de thuisclub de inkomsten uit reclame rondom de wedstrijden krijgt, vrij recht op samenvattingen van 20 minuten, puntenaftrek voor teams die meer dan drie gele kaarten in een wedstrijd krijgen, enz enz.
Maar ( los van wat een ieder er van vind, iedereen vind wel iets verschrikkelijk ) ik gaf al een voorbeeld van echte problemen. Namelijk hoe om te gaan met migratie. Anderen hebben dat gevoel bij zogenaamde Islamisering of bij lage straffen voor mensen die niet in de samenleving thuishoren. Laten we blij zijn dat we ons druk kunnen maken om zaken als het criminele karakter van het huidige Real Madrid. Het leid af van echte problemen.
Voor mij is voetbal ondanks alles pure ontspannning.
De CL is vooral door te veel vrije markt werking een speeltje voor 5 of 6 clubs. Zou je de mogelijkheden beperken om spelers veel te betalen, dan hebben ze veel minder reden om ver van huis hun kapitaal bij elkaar te spelen.
Ik sluit overigens niet uit dat Cruijff na Ajax het gehele voetbal gaat reorganiseren. Blatter zijn functie komt over 5 jaar of zo weer beschikbaar
|