Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:33
|
|
Tja, ik vind dat aan de hoge eissen van Cruijff moet worden voldaan, anders blijft het zo'n drama. Maar wat voor meningsverschil met MvB zijn; met de jeugd heeft MvB weinig te maken. Ik zie hem niet. Mischien wil hij Keizer op een invloedrijke positie hebben, wat de invloed van MvB zou verkleinen. Maarja, Ajax kijk in het belang van de club en niet aan je eigen hachje. Strontziek wordt ik van dit nieuws, Cruijff heeft het beste met de club voor en heeft (technisch) verstand dus luister!! En iedereen die er problemen mee heb: oprotten.
Ajax is van ons: We leggen de lat hoger, het is over!
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:35
|
|
Citaat: Natuurlijk had Cruijff al een plan. Die had 10 jaar geleden al een plan klaar.
We zullen het vanavond wel horen bij Johan D. Als het Van Geel was, dan moet hij op staande voet ontslagen worden.
Van Geel mag zijn mening toch geven. Hij weet hoe er bij de jeugd gewerkt wordt en we weten nog niet eens hoe het precies zit. Laten we afwachten.
Als hij echt wil weten hoe er gewerkt word, moet hij zeker een maand dag in dag uit op de Toekomst zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:36
|
|
Het kan nooit iets zijn tussen Van Basten en Cruijff, WijZijnAjaxWijZijnDeBeste. Die komen daar altijd wel uit. Het is Keizer-Van Geel.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:37
|
|
Citaat: Er is tussen hem en de nieuwe technische staf onder leiding van Marco van Basten een te groot verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd.
Er staat toch echt nieuwe technische staf, dat zou betekenen dat het MvB is en niet v Geel. Ik wil dit niet geloven todat ik meer hoor. Begint weer lkkr, het is nooit rustig bij AJAX :!: :!: :!:
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:37
|
|
Nu ga je op namen in, Chivu. Cruijff zegt nergens dat hij al weet welke mensen hij wil hebben. Hij zegt dat hij een plan heeft voor wat betreft de opleiding (zoals hij die eerder bij Ajax ook al had).
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:41
|
|
Citaat: Met wie zou Cruijff een verschil in mening hebben?
Aan de ene kant vraag ik me af wie Cruijff in de weg staan. Als dat leden van de RvC zijn of de huidige TD of hoofd jeugdopleidingen, dan moeten die mensen uit de club gezet worden. Desnoods door de supporters.
Aan de andere kant had Johan zeker tegenstand moeten verwachten. Het komt op z'n zachtst gezegd wat slap over dat hij het nu al opgeeft.
Waarom ? Als Cruijff dingen wil veranderen, moet hij een functie aannemen. Nu is het zo dat Cruijff dingen wil veranderen, maar dat jeugdtrainers al de toezegging hebben dat ze volgend jaar bij Ajax werkzaam zijn. Daar kan wel eens een kern van het probleem liggen.
De bedoeling was volgens mij dat de huidige mensen onder leiding van Cruijff de hervormingen gingen uitvoeren. Tenzij Cruijff het nodig vond om de boel anders in te vullen.
Het kan natuurlijk ook dat Cruijff dit via de Telegraaf speelt om iemand als Van Geel de club uit te werken. Maar dan rekent Cruijff er dus op dat dit de supporters furieus maakt richting de tegenpartij. En dat betwijfel ik hoor. Cruijff heeft geen oneindig krediet bij de supporters. Helemaal omdat het door dit bericht lijkt alsof hij wel heel snel opgeeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:42
|
|
Het is een verschil van inzicht, maar dat is geen probleem. Het wordt pas een probleem als mensen binnen AJAX hun (machts)positie gaan gebruiken om hun veto te geven tegen Cruijff.
Geef Cruijff de macht en ga verdomme als 1 man achter AJAX staan verdomme!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:48
|
|
De VI kopt dit:
Citaat: Cruijff weer weg na verschil van inzicht met Van Basten
Ik geloof er geen klote van. Helemaal niets. Ze nemen ook dat onduidelijke bericht over van De Telegraaf. Ik wil namen horen!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:56
|
|
Citaat: De VI kopt dit:
Citaat: Cruijff weer weg na verschil van inzicht met Van Basten
Ik geloof er geen klote van. Helemaal niets. Ze nemen ook dat onduidelijke bericht over van De Telegraaf. Ik wil namen horen!
Klopt, het is erg tegenstrijdig. Eerst gaat het over van Basten, daarna over de jeugdopleiding. Gelukkig zijn hier wel mensen die rustig blijven, dat is op AS wel anderss (kijk maar eens naar die berichten).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 15:59
|
|
Nou, rustig...ik ben in ieder geval laaiend, maar ik wil wel eerst van de hoed en de rand weten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:01
|
|
Ik kan ook niet echt rustig blijven hoor. Ik vind dit echt om te janken. Wat een zieke kutclub hebben we toch. Waarom zijn er zoveel mensen die deze club van binnenuit kapotmaken?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:04
|
|
Citaat: Ik kan ook niet echt rustig blijven hoor. Ik vind dit echt om te janken. Wat een zieke kutclub hebben we toch. Waarom zijn er zoveel mensen die deze club van binnenuit kapotmaken?
Wacht toch eens af wat er nu echt aan de hand is.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:08
|
|
Ik snap het sowieso niet hoor, want als het om Van Geel en OIde Riekerink gaat die tegenstand bieden, zijn die gewoon weg te werken als Cruijff doorzet. Uiteindelijk kiezen de supporters zijn kant als hij het via de media speelt. Via dit bericht is dat echter niet aan de orde omdat iedereen nu het gevoel heeft dat hij al heeft opgegeven
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:10
|
|
Citaat: Ik snap het sowieso niet hoor, want als het om Van Geel en OIde Riekerink gaat die tegenstand bieden, zijn die gewoon weg te werken als Cruijff doorzet. Uiteindelijk kiezen de supporters zijn kant als hij het via de media speelt. Via dit bericht is dat echter niet aan de orde omdat iedereen nu het gevoel heeft dat hij al heeft opgegeven
Ik denk dat niemand het echt snapt. Alleen de Telegraaf heeft het bericht en iedereen geeft er eigen interpretatie aan. De naam van Van Basten valt nu ook, maar hij heeft er niks mee te maken zo te lezen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:10
|
|
Cruijff wil helemaal geen mediaoorlog. Hij heeft toch gezegd dat hij rust wilde?
Overigens heb ik nog een sprankje hoop, omdat Cruijff nergens daadwerkelijk zegt dat hij 'stopt'. Hopelijk is dit alleen een signaal naar de ledenraad.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:14
|
|
Ik lees net wel een mogelijke verklaring voor dit alles op andere fora. Het zou natuurlijk kunnen dat Cruijff van (één van de assistenten van) Van Basten verlangde dat hij zich intensief zou gaan bemoeien met de jeugdopleiding en dat daar geen overeenstemming over is.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:17
|
|
Geloof ik geen donder van. Cruijff staat voor korte lijnen, niet voor persoon X op plaats Y en Z. Als Cruijff Schip en Witschge niet geschikt zou achten, zou hij altijd nog een extra assistent kunnen aandragen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:22
|
|
Ik denk dat Cruijff wel ongeveer wist vantevoren hoe de rolverdeling en de taken van Van Basten eruit zagen.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:24
|
|
Tja, ik geloof deze. Hij wil Keizer als technisch directeur; wat de invloed van Van Geel, Van Basten zou verkleinen. Ik steun Cruijff. Iedereen die hier Cruijff aanpakt moet zich dit realiseren: hij zei dat hij het best wou doen, maar dan ook op zijn manier. Blijlkbaar kan Ajax hem dat niet bieden. Hij weet wat Ajax er bovenop zou helpen, maarja iedereen wil zijn eigen hachje redden. Wanbeleid!
Cruijff is een Jood,
alweer een clubman monddood!
Als Ajax zo doorgaat eindigt Ajax in de goot,
Dan is Ajax niet meer zo groot!
Door bestuurders(incl. directie) verkloot!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:38
|
|
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de persverklaring van Ajax. Op een strijd tussen Van Basten en Cruijff zit ik zeker niet te wachten en in dat geval is het wellicht beter dat het zo gaat (Cruijff blijft toch wel nauw betrokken bij Van Basten als trainer), maar als het gaat tussen een meningsverschil met Van Geel en/of Olde Riekerink moet Cruijff die confrontatie gewoon vol aangaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:40
|
|
Alle neuzen moeten dezelfde richting opstaan. Voor een confrontatie is geen tijd. En zeker niet met iemand die ik verantwoordelijk acht voor het falend aankoopbeleid van AJAX de laatste 3 jaar waardoor AJAX nog verder is teruggevallen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:41
|
|
Voor een confrontatie is geen tijd? Dan vind je het dus terecht dat Cruijff er is uitgestapt?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:46
|
|
Ik vind dat Johan Cruijff vrij baan moet krijgen. Kreeg hij dat bij Barca niet?
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 16:48
|
|
Hij had daar gewoon mensen die naar hem luisterde.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 7 maa 2008 17:03
|
|
Het zit hem dus inderdaad in een verschil van mening tussen Van Basten en Cruijff:
Citaat: Johan Cruijff geeft opdracht terug
Amsterdam, 07 mrt 2008
Johan Cruijff heeft de opdracht, om het technische beleid van Ajax te reorganiseren, teruggeven aan de Ledenraad van Ajax. Er is tussen hem en de nieuwe technische staf een te groot verschil van inzicht gerezen over de manier waarop dit moet worden uitgevoerd.
Het probleem spitst zich toe op de jeugdopleiding, waarvoor Cruijff drastische maatregelen wil nemen. Dit staat in een persbericht dat Cruijff via zijn foundation heeft verspreid.
De voorzitter van de Ledenraad van Ajax, Cor van Eijden, reageerde verrast: ,,Ik werd vanmiddag door Johan gebeld. Hij vertelde me dat hij vanochtend een gesprek had gehad met Marco en dat ze er niet uit zijn gekomen. Dus gaf hij ons de opdracht terug.”
Marco van Basten bevestigde de berichtgeving van Cruijff zojuist aan www.ajax.nl: ,,Het klopt wat er in het persbericht staat. Wat Johan wilde doen met de jeugdopleiding van Ajax gaat mij te snel, het is me te rigoreus. Ik ben op zich niet ontevreden met hoe het nu gaat. Maar ik wil eerst bekijken hoe het zit, dat moet ik zelf ervaren en daarna wil ik het op mijn manier doen en in een verantwoord tempo.”
Ajax.nl
Oh well, zolang Ajax Van Basten en Rijkaard maar binnenhaalt blijft Cruijff Ajax van adviezen voorzien. Op zich niet verkeerd dat Van Basten ook tegengas durft te geven. Al betwijfel ik of hij in deze gelijk heeft.
|