Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 14:18
|
|
Was de bal in de buurt? Was het een actie om de bal?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 14:35
|
|
Was het een trapbeweging? Je kunt het ook als een opstootje concluderen zoals Webb waarschijnlijk deed, en dan horen beide spelers geel te krijgen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 14:39
|
|
Punt is dat Iniesta het niet hoefde te doen. Het was een onprofesionele actie. Daar hoort hij boven te staan.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 14:41
|
|
Onproffesioneel noem ik de schandelige overtredingen van De Jong en Van Bommel die rood hadden moeten opleveren. Niet een klein duwtje van Iniesa, na twintig keer geschopt te worden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 14:42
|
|
Waarom staat er eigenlijk een topic over Cruijff in deze zone?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Do 15 jul 2010 18:50
|
|
Ja vraag ik me ook af, voor zo ver ik weet doet hij niks meer voor ons.
Er zijn al topics:
'Johan Cruijff als trainer'
'Johan Cruijff als speler'
Dan moet er nu maar iets komen van:
'Johan Cruijff als bestuurslid'
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 14:50
|
|
Citaat: Column Cruijff: Vooral lekker zo doorgaan
Bron: De Telegraaf
Het seizoen is nauwelijks begonnen en meteen wordt al duidelijk hoe het topvoetbal bezig is om zich steeds verder in de problemen te werken. Zo spat de kalender inmiddels uit elkaar. Nederland speelde op 11 juli de finale van het WK, maar Ajax moest op 27 juli alweer in actie komen tijdens de voorrondes van de Champions League, terwijl algemeen bekend is dat een voetballer tenminste drie weken vakantie nodig heeft.
Of neem Spanje, waar de spelers van Barcelona een maand na het WK met het nationale elftal een oefeninterland in Mexico moeten spelen en meteen daarna twee wedstrijden voor de Spaanse Super Cup door de strot krijgen geduwd. Gelukkig heeft Bert van Marwijk de Nederlandse internationals ontlast door de B-selectie mee naar Oekraïne te nemen, maar als trainer van Barcelona schieten de tranen in je ogen.
Als voetballer reageerde ik in dit soort situaties vaak wat agressief. Daarom weet ik zeker dat, als ik boven de dertig zou zijn geweest, ik me hard zou hebben opgesteld en geweigerd had om mee naar Mexico te gaan. Want als ik me daartoe zou laten dwingen, dan kom ik onmogelijk op een normale manier het seizoen door. Een rekening die niet alleen mijn club, maar vooral ikzelf gepresenteerd zou krijgen.
Het maakt eens te meer duidelijk, dat hoe verder mensen in de voetballerij van het veld staan, hoe minder verstand ze hebben van de materie.
Dat blijkt ook uit de cijfers die de KNVB bekend heeft gemaakt, met als klap op de vuurpijl dat de Nederlandse profclubs zo'n honderd miljoen euro aan schulden hebben. Het is op zich al een kunst om dat voor elkaar te krijgen. Maar als je het afgelopen weekeinde de wedstrijden in de eredivisie gevolgd hebt, dan krijg je de oorzaak zo op je bord gepresenteerd. Dit keer had niet alleen PSV slechts een Nederlander of vier opgesteld, zelfs bij clubs als Roda en Willem II moest je op zoek naar de Nederlanders.
Daaruit blijkt een enorme tegenstrijdigheid. Omdat je zou verwachten, dat je buitenlanders alleen aantrekt als je dergelijke spelers niet in Nederland hebt. Tegelijkertijd wordt er geroepen dat we de beste opleiding ter wereld hebben. Kan iemand mij uitleggen hoe dit dan zit?
Hetzelfde had ik met de aankoop van El Hamdaoui door Ajax. Die transfer werd gekoppeld aan de verhuur van Sulejmani aan West Ham United. Want als de één zou komen, dan kon de ander weg.
Ik ga ervan uit, dat dit te maken heeft met de bezuinigingen die de club op de post spelerssalarissen moet doen. Als dat inderdaad zo is, dan lopen ze ook met deze deal weer een risico. Want als Sulejmani aan het einde van het seizoen niet bevalt, dan krijgt Ajax 'm terug en staan er, in plaats van één, weer twee dure spelers op de begroting.
Het is in het betaald voetbal nu zo'n zooitje geworden, dat er zelfs zeven clubs met puntenaftrek aan de competitie moeten beginnen. Daaruit blijkt eens te meer dat mensen die de leiding hebben, maar niet uit de sport komen, grote moeite hebben om de hand in eigen boezem te steken. Uitgerekend de eigenschap waar je in de sport mee opgroeit. Juist daarom ben ik bang dat het einde van alle problemen nog niet in zicht is. Want wie zo met zijn organisatie omgaat, verliest niet alleen z'n spelers en supporters, maar uiteindelijk ook het vertrouwen van de sponsors.
Daarom moeten we vooral lekker zo doorgaan...
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 15:03
|
|
Wat een gelul om dat allemaal op het bordje van mensen zonder profcarriere te schuiven. Alsof bestuurders met een verleden als voetballer clubs niet aan megaschulden hebben geholpen.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 15:41
|
|
Typisch ook dat hij een keer Barcelona niet erbij haalt als voorbeeld. Deze club heeft een bestuur van oud voetballers en is financieel een totale chaos.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 09:12
|
|
Johan spreekt weer:
[list">'Sinds Kluivert heeft Ajax geen spits meer voor eerste elftal afgeleverd'
Maandag, 23 augustus 2010 om 07:32
Johan Cruijff snapt niet waarom Ajax zo ver is afgedreven van de basisprincipes van haar eigen voetbalcultuur. "Natuurlijk staan er inmiddels zeven of acht spelers uit de eigen kweek in de basis, maar de combinatie van creativiteit en gogme zie je maar bij een enkeling terug", vertelt Cruijff maandag aan De Telegraaf. "Dat blijkt ook uit het gegeven dat Ajax de belangrijkste aanvallers heeft moeten kopen."
"Net zoals PSV, AZ en FC Twente, die ook niet in staat zijn geweest om de spitsen zelf op te leiden", benadrukt de oud-international. "Terwijl jongens als Piet Keizer, John Rep, Marco van Basten, mijn persoon, Coen Moulijn, Willy van der Kuylen, Theo Pahlplatz en Jan Jeuring vroeger juist de gezichten van een club waren. Maar sinds Patrick Kluivert heeft Ajax geen spits meer voor het eerste elftal afgeleverd, terwijl huidige internationals als Eljero Elia en Jeremain Lens vanwege hun mentaliteit weg werden gestuurd. Wat duidelijk maakt, dat zelfs als het talent in huis is, dat niet wordt gezien."
"Daarom moeten we op gaan passen. Veel mensen zijn echt geschrokken van de manier waarop het Nederlands elftal in de WK-finale tegen Spanje heeft gespeeld. Het zou niet handig zijn om dat te onderschatten. Dit beeld kan daarom niet snel genoeg worden bijgesteld, maar zijn we daartoe wel in staat? Zo niet, dan ontstaat een serieus probleem. Want als de internationale topclubs Nederland niet interessant genoeg meer vinden, dan worden er minder spelers verkocht, zijn er nog minder inkomsten en roep je nog meer problemen over jezelf af", aldus Cruijff.[/list">
Voetbalzone.
Ik kan niet anders zeggen dan dat die gelijk heeft.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 09:32
|
|
Eerst is het de gehele jeugdopleiding. Nu staan er veel jeugdspelers in het 1e en dan hebben we ineens niet meer een nieuwe Kluivert geleverd.
Tsja, hij levert nou eenmaal altijd commentaar.
Al heeft hij wel gelijk hierin.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 09:35
|
|
Wat een gejank en gezever van Cruijff weer zeg. Inderdaad heeft Ajax geen spits opgeleid de laatste jaren maar in de WK finale stonden met Stekelenburg, van der Wiel, Heitinga, De Jong, Sneijder en van der Vaart wel 6(!) spelers op het veld die uit onze jeugd komen.
Cruijff moet eens kappen met dat eindeloze geouwehoer en dat gezeik. Afgelopen weekend hadden we met De Zeeuw, Suarez en El-Hamdaoui slechts 3 spelers die niet uit de jeugd kwamen. Siem de Jong en Anita zitten tegen Oranje aan en met het debuut van Bonevacia en Jozefzoon (weliswaar noodgedwongen) kwamen er weer 2 nieuwe gezichten uit de jeugd.
Cruijff moet lekker gaan ouwehoeren over Barcelona en daar iedereen lastig vallen. Zo goed doet Barcelona het ook niet met een miljoenenschuld en het uitgeven van 100(!) miljoen euro voor 2 spitsen (Zlatan en Villa).
Als het niet klopt, had hij er zelf wat aan moeten doen toen hij de kans had 2 jaar geleden maar toen was hij op z'n pik getrapt toen zijn 'zoon' van Basten teveel tegen hem in ging. Als een huilend kind verliet hij de Arena om vervolgens weer keer op keer alles af te kraken dat bij Ajax gebeurt.
Kan die man niet een keer zijn waffel dichthouden?
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 09:41
|
|
Wil je dan zeggen dat die geen gelijk heeft ssvoogel?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 09:59
|
|
@ Fregge: Ik denk dat ssvoogel ongeveer hetzelfde bedoelt als mij.
Wéér die zeikerd die iets te janken heeft maar inderdaad, toevalligerwijs géén spits de laatste 10 jaar.
Wel héél veel andere jeugdspelers die doorkwamen.
Het is altijd negatief. Hij zal nooit zeggen, "geweldig dat Ajax zoveel jeugdspelers laat spelen en dat er zoveel jeugdspelers nu basisspeler zijn bij Ajax en ook bij Oranje hun invloed hebben. Dat zeggende is het wel spijtig dat er juist geen spits door is gekomen".
Klinkt al heel anders.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:03
|
|
Hij heeft 100% gelijk dat Ajax geen spits meer heeft opgeleid de laatste jaren, maar ik vind dat hij gewoon een keer moet ophouden. Als we dan consequent zijn...
Cruijff is geen goede trainer want hij heeft al 15 jaar niets meer gepresteerd. FEIT.
Bovendien gaat hij voorbij aan het feit dat we, zoals ik zei, met 6 door Ajax opgeleide spelers in de WK finale stonden en momenteel we bij Ajax met 8 man in de basis spelen uit de jeugd en de bank ook nog eens vol zit met Ajax-jeugd.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:11
|
|
Ik weet dat het soms hard is om de waarheid te horen, maar dit is overdreven hoe jullie reageren. Hij benoemd de jeugdspelers ook, alleen zegt dat die geen creativiteit / gogme hebben. Een Sneijder en van der Vaart hebben dit wel, ook bij Ajax al. Een De Jong, Emanuelson, Vertonghen, Aldewereild, Anita, Van der Wiel en Enoh hebben dit niet. Eriksen heeft het beide, en die moet nog groeien.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:12
|
|
Hoeveel buitenspelers en spitsen hebben we de laatste jaren voortgebracht? Hoe lang is het geleden dat Ajax op hun eigen toepasselijk manier speelden? Ik kan het me niet meer herinneren.
|
soren
Forum berichten: 35
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:20
|
|
Hij geeft ook toe dat er 7-8 spelers uit eigen opleiding in de basis staan, maar dat de meeste daarvan niet veel creativiteit en slimheid hebben. En dat is zeker juist, je ziet tegenwoordig weinig jongens uit de opleiding met die typische kwaliteiten, uitstraling en slimheid die ze vroeger juist wél hadden. Het zijn tegenwoordig meer brave dravers zonder veel bijzonders.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:24
|
|
Ik ben het helemaal met je eens, ssvoogel. Het is goed om de boel scherp te houden, en kritiek kan, maar het moet een keer ophouden. Begint hij weer te zeuren om niks, zo'n beetje het hele team bestaat uit jeugd maar de spits niet, en meneer begint al weer zeuren. Hij heeft ook wel gelijk, en tegen kritiek moet je kunnen, maar hij blijft maar door zeuren...
Citaat: Ik weet dat het soms hard is om de waarheid te horen, maar dit is overdreven hoe jullie reageren. Hij benoemd de jeugdspelers ook, alleen zegt dat die geen creativiteit / gogme hebben. Een Sneijder en van der Vaart hebben dit wel, ook bij Ajax al. Een De Jong, Emanuelson, Vertonghen, Alderweireld, Anita, Van der Wiel en Enoh hebben dit niet. Eriksen heeft het beide, en die moet nog groeien.
Toevallig zijn dit wel de spelers die voor het eerst in 4 jaar op de drempel van de Champions League staan, en het zijn ook de spelers die de meeste kans maken in 6 jaar om met Ajax kampioen te worden.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:28
|
|
Waar ik niet tegen kan is dat hij loopt te zeiken terwijl hij zelf de kans heeft gehad om het aan te pakken maar binnen een maand(!) als een klein huilend kind wegliep toen het niet naar zijn zin ging.
Dan heb je in mijn ogen niet het recht om te klagen. Ik zie het al voor me dat ik ontslag neem bij mijn werkgever en vervolgens mijn opvolger ga bekritiseren en ga vertellen hoe hij alles moet doen. Dat is toch belachelijk?
Maar omdat het Cruijff is word het geaccepteerd. Die man heeft een eindeloos krediet bij de achterban en dat kan ik, gezien zijn carriere als voetballer, best begrijpen maar de beste man roept voortdurend dat Ajax geen kampioen word, terwijl hij dat zelf als trainer ook niet werd met Ajax!
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:41
|
|
Hij ging naar een maand weg, omdat nota bene van Basten niet zo rigoureus wilde ingrijpen.
Hij heeft trouwens wel de Europacup 2 gewonnen.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:47
|
|
Citaat: Hij ging naar een maand weg, omdat nota bene van Basten niet zo rigoureus wilde ingrijpen.
Hij heeft trouwens wel de Europacup 2 gewonnen.
Na een maand weg, dan kies je er zelf voor om de handdoek in de ring te gooien. Dan verlies je in mijn ogen het recht om vervolgens kritiek te hebben op degene die die functie na jou gaat bekleden.
En hij heeft inderdaad een EC II gewonnen. Leuk, maar in zijn periode als trainer werd PSV 4 keer kampioen van Nederland. Daar hoor je hem nooit over maar hij heeft wel een grote bek als Jol op 2 punten na het kampioenschap mist (Zo dichtbij is Cruijff nooit geweest)
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:49
|
|
Ajax is vorig jaar op 1 punt geen kampioen geworden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 10:57
|
|
Ja, met alle spelers die je net noemde, met Wesley Sneijder als basisspeler zijn we nog nooit kampioen geworden, en met Siem de Jong op 10 misschien wel.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 23 aug 2010 11:02
|
|
Sneijder speelde in het seizoen 2003/2004 (laatste kampioenschap) 30 wedstrijden. Lijkt me niet allemaal als invaller of wel? Gaandeweg dat seizoen werd die basisspeler.
|