Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 14:08
|
|
Rancune heeft Cruijff veel gebracht, Lucas.
Ik vond het ook vreemde uitspraken van Cruijff, maar rancune? Waar dan?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 14:10
|
|
Citaat: Wat een zielige oude en rancuneuze man is het toch, die Cruijff. Laten we hopen dat hij eens een paar jaar zijn bek houdt over Ajax.
Alsof het gaan om rancune! Hij ziet dat Ajax naar de kolere gaat en aangezien Ajax in zijn hart ziet doet dat hem pijn, dat heeft hij zelf vaak genoeg gezegd. Marco had hem zijn gang moeten laten gaan en dat is de grootste fout die Marco heeft gemaakt en de enige waar ik hem echt op afreken, de rest was ongelukkig maar dit was gewoon machtslust en domheid van Marco's zijde. Cruijff is niet iemand die een compromis wil sluiten dus moet je hem de volle 100% vrijheid geven om te doen wat hij wil. Hij zal Ajax heus niet slechter maken alleen maar beter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 14:25
|
|
Inderdaad. Rare uitspraken, maar ik denk dat zijn liefde voor AJAX gemeend is. AJAX en Cruijff hebben elkaar opgevoed. AJAX Cruijff toen hij een kind was en Cruijff AJAX toen hij een voetballer/trainer was. Als dat geen liefde is......
Je weet toch hoe Cruijff is? Hij wil alle 'macht'. Zo is hij al heel zijn leven.
Dus niet echt verrassend.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 14:29
|
|
Citaat: Inderdaad. Rare uitspraken, maar ik denk dat zijn liefde voor AJAX gemeend is. AJAX en Cruijff hebben elkaar opgevoed. AJAX Cruijff toen hij een kind was en Cruijff AJAX toen hij een voetballer/trainer was. Als dat geen liefde is......
Je weet toch hoe Cruijff is? Hij wil alle 'macht'. Zo is hij al heel zijn leven.
Dus niet echt verrassend.
Precies en als je alles wat je in je leven hebt aangeraakt in goud hebt verandert is het dan echt zo erg dat je alle macht wilt hebben? Geef het hem nou maar want statistisch gezien is de kans optimaal dat Ajax beter gaat presteren als Cruijff de vrije hand krijgt. V.d. Boog zou zijn status als Algemeen Directeur alleen maar groter maken als hij Cruijff binnen kan halen en ook echt zijn taak af kan laten maken.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:04
|
|
Zijn hier een zooi berichten weggehaald?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:05
|
|
Zeker weten, Luteje! En verplaatst naar Hierrrrr.
Hier dus over Cruijff en daar over wat er mis is en goed is aan de jeugdopleiding.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:08
|
|
Citaat: .
Hier dus over Cruijff en daar over wat er mis is en goed is aan de jeugdopleiding.
Hahaha, oke.
Over Cruijff dus, man die we missen binnen Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 22:30
|
|
Citaat: 'Cruijff legt uit hoe je sprint kan winnen'
Bron: AD
De Ronde van Frankrijk kreeg donderdag bezoek van Johan Cruijff. Dat leidde eindelijk tot vrolijke gezichten rond de Rabobus, tot een ontmoeting met Lance Armstrong en een paar Cruijffiaanse wijsheden.
,,Voetbal is moeilijker omdat je alle details tussen elf man moet verdelen. Met wielrennen heeft iedereen zijn eigen capaciteiten en daarin moet je elk detail onder de knie hebben.'' Was getekend Johan Cruijff, donderdag bij de start van de zesde touretappe.
Cruijff komt twee uur voor de start aanlopen in het gezelschap van Michael Boogerd, die zijn rondleiding begint bij de bus van Skil-Shimano. ,,Kenny, dit is de grote Johan'', zegt Boogerd. De aangesprokene, sprinter Kenny van Hummel, kijkt op van zijn fiets recht in de ogen van Cruijff. De verbazing is niet gespeeld. Boogerd: ,,Johan rijdt mee in de auto met Breukink, hij gaat Freire uitleggen hoe die vanmiddag de sprint kan winnen.'' Renner en oud-renner lachen. ,,Zorg wel dat de Breuk het ook snapt'', grapt Van Hummel, referend aan Cruijffs soms onnavolgbare theorieën over voetbal.
Ervaring
Bij Rabobank is 'De Verlosser' meer dan welkom. De ploeg raakte woensdag Robert Gesink kwijt, de zoveelste tegenslag, maar eindelijk kan er donderdag weer worden gelachen. Renners en begeleiders willen met Cruijff op de foto, hij drinkt een kopje koffie in de teambus. ,,Wielrennen is sport, dus heeft het mijn interesse'', vertelt hij niet veel later in tal van microfoons. De internationale media hebben inmiddels lucht gekregen van de aanwezigheid van de legendarische nummer veertien. Publiek roept. Cruijff betreedt het inschrijfpodium, wordt kort voorgesteld aan de daar aanwezige oud-tourwinnaar Federico Bahamontes.
,,Ik heb geen favoriete renners. Wel hoop ik altijd dat de Nederlanders het goed doen maar dat is partijdigheid. Jammer dat Gesink is uitgevallen. Dat zijn weer van die detais die voorkomen in de Tour. Het heeft ook met ervaring te maken, het zal hem geen tweede keer gebeuren.''
Scherp
Op naar Astana, waar hij eerst met Johan Bruyneel praat en vervolgens de teambus betreedt om kennis te maken met de tourfavorieten Lance Armstrong en Alberto Contador. ,,Lance ziet er scherp uit'', vindt Cruijff, die zich moet haasten om op tijd naast Breukink in de ploegleidersauto van Rabobank (toevallig getooid met volgnummer veertien) plaats te nemen. ,,Van voetbal wist Lance niet zo veel, we hebben het vooral over de koers gehad.''
Armstrong komt inmiddels ook de bus uit. ,, Very cool'', omschrijft hij de ontmoeting met Cruijff. ,,Of ik nog tips heb gekregen? Dat is ons geheim, ons Nederlands geheim.''
Jammer dat Cruijff niet zo'n pr-rol ( al la Di Stefano bij R. Madrid) kan spelen bij AJAX, maar ja....daar voelt hij zichzelf ook te groot voor, jammergenoeg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 08:19
|
|
Maar een pr-rol voor het Nederlands Elftal ivm WK 2018 ziet hij wel zitten...
Citaat:
Beste Nederlandse voetballer aller tijden ambassadeur van WK 2018
Bron: De Telegraaf
Harry Been, voorzitter van het Nederlands/Belgische comité dat voor de lage landen het WK voetbal van 2018 probeert binnen te slepen, heeft Johan Cruijff weten te strikken als ambassadeur. Nederlands beste voetballer aller tijden zal als 'één van de gezichten' van het organisatiecomité de stemgerechtigde leden van de FIFA moeten verleiden tot het kiezen voor een WK in Nederland en België.
Daarnaast hoopt Been de drie van Milaan - Frank Rijkaard, Marco van Basten en Ruud Gullit - plus Guus Hiddink aan zich te binden. In Brussel liet FIFA-president Blatter gisteren blijken dat hij de kandidatuur serieus neemt. "Er heerst volstrekte eenheid van doen en denken, dat is het belangrijkste. In Japan en Zuid-Korea (WK 2002) was dat niet het geval en zo'n situatie willen we nooit meer meemaken."
Naast de mededeling dat de FIFA geen principiële bezwaren heeft tegen een duo-organisatie op de manier zoals Nederland en België het inkleden, kwam het grootste nieuws uit de mond van Harry Been. Met gepaste trots maakte hij melding van de helpende handen die Johan Cruijff heeft toegezegd. "Ik heb een dag of tien geleden alles met Johan besproken en hij gaat ons helpen", vertelde Been trots.
|
peet
Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
|
Geplaatst: Di 21 jul 2009 08:42
|
|
Dat hij ajax maar komt helpen ipv altijd van buitenaf alles te roepen.
Als die komt kan niet in 1x á la minuut alles worden omgegooid zoals hij het wilt en dat is juist het probleem. Hij moet de kans krijgen en willen krijgen om het rustig aan te doen met de veranderingen.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 22:58
|
|
Citaat: Dat hij ajax maar komt helpen ipv altijd van buitenaf alles te roepen.
Als die komt kan niet in 1x á la minuut alles worden omgegooid zoals hij het wilt en dat is juist het probleem. Hij moet de kans krijgen en willen krijgen om het rustig aan te doen met de veranderingen.
Daarvoor zullen er toch eerst heel wat mensen moeten vertrekken. Cruijff vindt het belachelijk dat de ledenraad en het bestuur de baas zijn bij een voetbalclub dit terwijl 90% van deze mensen helemaal niks met de voetballerij hebben. Er zit bijvoorbeeld een vrouw in de ledenraad omdat zij als medewerkster in een ziekenhuis een Ajaxspeler heeft zien geboren. Er zitten ook acteurs in de ledenraad. Wat voor nuttigs hebben zij nu over Ajax te vertellen? Niks. Wie er allemaal precies in zitten weet ik niet en dat houden ze volgens mij ook expres geheim. Je kan het in ieder geval nergens vinden op internet.
Cruijff wil dat dit soort mensen niks meer te zeggen hebben binnen Ajax. De hoogste bazen moeten de trainer, hoofdjeugdopleidingen en de hoofdscouting worden. Deze drie mensen moeten uiteraard bekwaam zijn, de macht hebben en samen op 1 lijn zitten. Heel logisch natuurlijk maar als ik vandaag lees dat Cock Jol de leiding over de jeugd en scouting wss. neemt dan weet ik alweer genoeg.
|
Haroca
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:23
|
|
Het zou natuurlijk voor Ajax een fantastisch iets zijn om hem weer terug te krijgen op het oude nest.
Maar dan moet er wel het één en ander veranderen en dat zie ik niet zomaar gebeuren.
Johan is natuurlijk een echte Ajacied en dat zal nooit veranderen.
We hebben het gezien de afgelopen keer dat ze hem gevraagd hebben, dan moet het wel gaan zoals hij dat ziet en niet zoals een ander dat ziet.
Ook al is dat Marco van Basten, die hij overigens hoog heeft zitten als persoon en als vriend.
Johan weet ook erg goed privé en zakelijk te scheiden, en dat zijn er ook niet veel meer, vooral als het om best wel aardig wat geld gaat. En aangezien de voetballerij niets anders meer is dan geld, zal het voor hem niet veranderen.
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht hoor, maar aangezien ik reeds aardig wat jaartjes Ajax fan ben, meen ik dat ik hiermee niet te veel heb gezegd.
Always 010.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 12:40
|
|
Welkom Haroca!
Wat bedoel je trouwens met always 010?
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:02
|
|
Citaat:
Ik heb de wijsheid ook niet in pacht hoor, maar aangezien ik reeds aardig wat jaartjes Ajax fan ben, meen ik dat ik hiermee niet te veel heb gezegd.
Always 010.
Als je al wat jaartjes ajax-fan bent, en toch niet weet dat ajax 020 is?
En onze buurtjes uit Rotjeknor 010 zijn.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:51
|
|
Martin Jol @ Open Dag (SBS6)
'We zijn nog niet klaar op de transfermarkt. De hiërarchie is verstoord en die moet terug. Dat moet opgelost worden. Dat kan niet alleen met jonge jongens. De oudere jongens die gekomen zijn hebben dat niet in kunnen vullen dus ik hoef je niet te vertellen waar we in gaan investeren."
1e keeper wordt waarschijnlijk Stekelenburg
|
Haroca
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 13:58
|
|
Citaat: Welkom Haroca!
Oops.............whatamistaketomake zit zo in mijn hoofd, mijn gehele schoonfamilie is 010. Mag NOOOIIT meer gebeuren.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 16:09
|
|
Oops.............whatamistaketomake zit zo in mijn hoofd, mijn gehele schoonfamilie is 010. Mag NOOOIIT meer gebeuren.
Lol, shit happends.
Laat het idd niet meer gebeuren!
|
Haroca
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 16:56
|
|
Lol, shit happends.
Laat het inderdaad niet meer gebeuren!
Tjonge jonge wat een blunder zeg. Ik denk dat ik geen slechtere binnenkomer had kunnen bedenken. Maar ja, zoals gezegd, gehele schoonfamilie 010 en dat al 40 jaar lang. Noemen ze hersenspoelen denk ik zo maar.
Maar van die 40 jaar heb ik zeker 35 jaar de grootste lol.
Enne nog bedankt voor het welkom heten.
Gr...........Haroca
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 29 jul 2009 23:07
|
|
Bedankt voor het aanmelden, Haroca!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 10 aug 2009 13:31
|
|
Citaat: Cruijff vindt huidige transferdeadline competitievervalsing
Bron: Voetbal International
De transfermarkt moet eerder sluiten. Dat is althans de mening van Johan Cruijff, die in zijn wekelijkse column voor De Telegraaf aankondigt dat hij de UEFA hierop zal aanspreken.
'Een seizoen dat in juli begint, ik ben er niet op ingesteld', schrijft Cruijff in zijn column. 'Helaas de voetbalwereld ook niet. Daarom zitten we met een situatie opgescheept, dat clubs al competitiewedstrijden hebben gespeeld, terwijl de transfermarkt nog tot 31 augustus geopend is.'
'Dus kunnen de uitblinkers nog verkocht worden en doen spelers die goed in de markt liggen voor de internationale voorrondes alsof ze geblesseerd zijn, waardoor ze straks voor de Europa League en Champions League ook voor hun eventuele nieuwe club speelgerechtigd blijven.'
'Het zal duidelijk zijn, dat voor het seizoen goed en wel is begonnen, er zo op veel fronten competitievervalsing in de hand wordt gewerkt. Het is ook één van de punten die ik aan ga kaarten tijdens de jaarlijkse bijeenkomst die UEFA-president Michel Platini in Genève heeft gepland met ex-voetballers en topbestuurders met wie hij zijn nieuwe ideeën en beleid wil bespreken.'
'Natuurlijk zal ik in Zwitserland ook niet nalaten om opnieuw de 6+5-regeling aan te kaarten. Ik vind nog steeds, dat juist Nederland daarin een leidende rol moet nemen. Laat de clubs een herenakkoord afsluiten en geef daarmee een signaal af aan het internationale voetbal.'
'Je hebt dan niet alleen een voorbeeldfunctie, je bent meteen ook leading in de discussie die de komende jaren alleen maar zal toenemen.'
|
Haroca
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 07:26
|
|
Citaat: Cruijff vindt huidige transferdeadline competitievervalsing
Bron: Voetbal International
De transfermarkt moet eerder sluiten. Dat is althans de mening van Johan Cruijff, die in zijn wekelijkse column voor De Telegraaf aankondigt dat hij de UEFA hierop zal aanspreken.
'Een seizoen dat in juli begint, ik ben er niet op ingesteld', schrijft Cruijff in zijn column. 'Helaas de voetbalwereld ook niet. Daarom zitten we met een situatie opgescheept, dat clubs al competitiewedstrijden hebben gespeeld, terwijl de transfermarkt nog tot 31 augustus geopend is.'
'Dus kunnen de uitblinkers nog verkocht worden en doen spelers die goed in de markt liggen voor de internationale voorrondes alsof ze geblesseerd zijn, waardoor ze straks voor de Europa League en Champions League ook voor hun eventuele nieuwe club speelgerechtigd blijven.'
'Het zal duidelijk zijn, dat voor het seizoen goed en wel is begonnen, er zo op veel fronten competitievervalsing in de hand wordt gewerkt. Het is ook één van de punten die ik aan ga kaarten tijdens de jaarlijkse bijeenkomst die UEFA-president Michel Platini in Genève heeft gepland met ex-voetballers en topbestuurders met wie hij zijn nieuwe ideeën en beleid wil bespreken.'
'Natuurlijk zal ik in Zwitserland ook niet nalaten om opnieuw de 6+5-regeling aan te kaarten. Ik vind nog steeds, dat juist Nederland daarin een leidende rol moet nemen. Laat de clubs een herenakkoord afsluiten en geef daarmee een signaal af aan het internationale voetbal.'
'Je hebt dan niet alleen een voorbeeldfunctie, je bent meteen ook leading in de discussie die de komende jaren alleen maar zal toenemen.'
Ik ben het wederom helemaal met hem eens. Het kan toch niet zo zijn dat b.v. Suarez, 9 goals voor Ajax maakt t/m het einde van deze maand, dan naar een concurrent vertrekt en er dan vervolgens 3 inschiet tegen Ajax.
Lijkt mij toch een beetje vreemd moet ik zeggen.
Waarom niet gewoon terug naar het oude systeem. De competitie is afgelopen en tot aan de nieuwe competite heb je het recht om van club te veranderen. Niets meer en niets minder.
Hiermee geef je de club en de speler zekerheid voor het gehele seizoen.
Bij de amateurs is het niet anders volgens mij. Uitzonderingen daar gelaten
Maar ja, ik zal wel weer te ouderwets denken.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 21:05
|
|
Het is weer eens tijd voor een column van JC:
[list">Goede zet van Martin Jol
BARCELONA - Zo’n veertien jaar geleden deden de oud-spelers van Ajax een speciale oproep richting het toenmalige bestuur. „Wat je ook doet, hou de club bij elkaar.” We doelden daarmee op het voornemen om met de A-selectie de ArenA in te trekken, maar de rest van de club op De Toekomst te stallen. We waren bang dat zo de ziel van Ajax zou worden aangetast. Helaas is dat ook uitgekomen.
Mensen die bij Ajax zijn opgegroeid, weten precies wat ik bedoel. Voor de buitenwacht misschien een detail, maar het is de essentie van Ajax.
Daarom is richting de nieuwe trainer Martin Jol een groot compliment op zijn plaats. Na veertien jaar heeft hij de huidige voorzitter er eindelijk van kunnen overtuigen, dat het toch beter is als héél Ajax op één plek zit. Ik haal bewust de voorzitter erbij, omdat Uri Coronel veertien jaar geleden deel uitmaakte van het bestuur dat deze pijnlijke beslissing nam. Hij was als bestuurslid zelfs belast met het project om van De Meer naar de ArenA en De Toekomst te verhuizen.
Gelukkig heeft Jol hem nu zover gekregen om alles terug te draaien. Weliswaar veertien jaar te laat, maar beter laat dan nooit.
Dat het hoog tijd werd om alles weer samen te voegen, is ook uit de competitiestart gebleken. Van de week heb ik Ajax-Slovan Bratislava gezien en ondanks de uitstekende uitslag kon je ook tijdens deze wedstrijd constateren dat er nog veel werk aan de winkel is. Daarom is het een goede zaak dat het internationale voetbal veilig is gesteld. Verder ga ik nu nog niet in op technische en tactische zaken, omdat het te vroeg is om al een echt oordeel over de ploeg te hebben. Bovendien is de technische staf nog flink aan het puzzelen.
Daarom is de samenvoeging van de club ook zo’n sterke zet geweest. Omdat de problemen er hopelijk sneller door worden opgelost. Nu iedereen op De Toekomst dicht bij elkaar zit, wordt er automatisch meer gecommuniceerd, is er daardoor beter overleg en heb je ook een beter overzicht. Zo krijg je alles beter en sneller op één lijn.
Ook bij Barcelona werkt dit uitstekend. Al een paar jaar beschikt de club buiten de stad over een complex waar de jeugd traint en het tweede speelt. De ploeg waar de huidige hoofdcoach Pep Guardiola jarenlang trainer van was. Het eerste wat Guardiola deed, toen hij vorig jaar bij het eerste kwam, was met de A-selectie naar dat trainingscomplex verhuizen. Zo kon hij op één plek alles veel beter overzien.
Tot slot mijn relatie met de NOS. Van de week werd ik geconfronteerd met vragen, dat de boel was afgeketst omdat ik te veel geld zou vragen. Onzin! Er is maar één reden en dat heeft alles met de invulling van de sportprogramma’s te maken. Ik juich kritiek toe, zolang die inhoudelijk is én hout snijdt. Helaas zie ik dat bij de NOS steeds minder gebeuren. Sommige analisten en commentatoren geven geen inhoudelijke kritiek, maar spelen uit de losse pols op de man.
Vorige week zag ik de samenvatting van Heracles-Feyenoord, waar doelman Rob van Dijk het heel goed deed. Nu zo’n beetje alle keepers geblesseerd zijn, helpt hij op zijn veertigste Feyenoord op een fantastische manier uit de nood.
Maar wat riep de verslaggever toen hij een bal verkeerd uittrapte? „Je kan wel zien dat-ie veertig is…”
Misschien lollig bedoeld, maar volkomen respectloos.
# bron: Telesport[/list">
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 21:49
|
|
Het valt me mee dat hij Jol nog niet het vuur aan de schenen legt wegens het breken met de Nederlandse School.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Di 25 aug 2009 12:00
|
|
Citaat: Het eerste wat Guardiola deed, toen hij vorig jaar bij het eerste kwam, was met de A-selectie naar dat trainingscomplex verhuizen. Zo kon hij op één plek alles veel beter overzien.
Los van het feit of dit nu een voordeel of nadeel is voor een club:
Rijkaard en (in een wat mindere mate) van Gaal hadden ook succes bij de club terwijl dit toen nog niet aan de orde was.
Wel geloof ik dat dit goed is voor het 'club-gevoel':
Jonge jongens die het 1e elftal aan t werk kunnen zien tijdens de training en er zo van kunnen dromen om daar ook ooit te spelen.
Jongens van het 1e elftal die met lagere/jongere elftallen in contact komen.
De binding binnen de club wordt hierdoor sterker.
Om deze binding bij Ajax te versterken is dit dus een goed idee, maar bij lange na nog niet genoeg. Het moet nog verder gaan, zoals bv een Martin Jol die een keer de training van de A1 leidt, of een 1e elftal speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 25 aug 2009 12:32
|
|
Heb onlangs een docu gezien over Pixar. Het geheim was dat alle afdelingen in 1 gebouw zaten en ze gewoon ten alle tijden bij elkaar in het kantoor konden lopen.
Moest gelijk aan AJAX denken.
|