Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Websites & Computers » DVD's branden
Ga
Zoeken:

Onderwerp: DVD's branden
Maker: Eto'oBekeken: 1706
Status: InactiefBerichten: 8
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 16:29
Hoe zit het nou met bijvoorbeeld voetbalwedstrijden branden op dvd's? Wat moet ik allemaal weten omde juiste discjes te kopen? Is er een veschil tussen bijvoorbeeld het WMP-bestand op een cd'tje zetten of het zo op een dvd/cd branden dat je het op je dvd-speler af kan spelen?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 21:35
Citaat:
Hoe zit het nou met bijvoorbeeld voetbalwedstrijden branden op dvd's? Wat moet ik allemaal weten omde juiste discjes te kopen? Is er een veschil tussen bijvoorbeeld het WMP-bestand op een cd'tje zetten of het zo op een dvd/cd branden dat je het op je dvd-speler af kan spelen?


Ik kan je helpen.

Wat ik heb gedaan is eerst gekeken wat voor DVD's mijn DVD-speler kan afspelen. En toen kwam ik tot de conclusie dat ie vrijwel alles kan afspelen. Ben ik vervolgens naar de dichtsbijzijnde elektronica winkel gegaan en heb ik DVD+R CD's gekocht. Tien euro voor tien stuks. Nadeel is dat je ze maar 1 keer kan gebruiken. Wat een beter optie is om DVD+RW CD's te kopen, dan kan je branden en vervolgens weghalen hoe
vaak je maar wilt. 5 stuks voor 10 euro, bij de Blokker zijn ze te koop. Vervolgens moet je de wedstrijden die je op je PC hebt staan omzetten naar een DVD of MPEG-4 bestand, hangt ervan af wat je DVD speler kan afspelen. De 1 van de snelste en makkelijkste manier is om gebruik te maken van WinAVI video converter. Na dat gedownload te hebben start je het programma en druk je op een button naar waar je de bestanden graag omgezet ziet worden. Ik druk altijd op de DVD button en dan voeg je de bestanden toe die je ergens op je computer hebt opgeslagen. De bestanden die zijn omgezet in een gewenste vorm worden ergens opgeslagen waarna jij die vervolgens zoekt en meesleept naar Nero.

Een DVD structuur bestaat uit .BUP, .IFO en .VOB files. Deze bestanden heb je allemaal nodig om een DVD te branden. Mis je één van die bestanden, dan zal de DVD niet meer werken.

Nero heb je nodig om de bestanden op CD te zetten. Volgens mij is dat proces heel simpel, zo niet dan hoor ik het van je.
Eto'o


Geregistreerd: 25-08-2007
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 21:40
Dank je wel, Skilled. Ik zal eens gaan kijken.
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 22:33
Goudmijntje!
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 8 feb 2008 22:41
Citaat:
Goudmijntje!


Huh, een one-liner. :crazy:
Kaboem!


Geregistreerd: 26-08-2007
Forum berichten: 1743
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Za 9 feb 2008 10:31
Een one-worder zelfs!
El Chícharito


Geregistreerd: 14-11-2007
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 16 apr 2008 16:12
Kun je iets ook met DVD-Decrypter op DVD zetten. Ik heb namelijk pas Nero eraf gegooid, omdat het veel ruimte innam vond ik. Nu heb ik alleen dvd-decrypter nog nodig en wil graag wedstrijden op DVD zetten. Kun je me helpen Skilled?
D_skilled


Geregistreerd: 15-11-2007
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 apr 2008 20:57
Citaat:
Kun je iets ook met DVD-Decrypter op DVD zetten. Ik heb namelijk pas Nero eraf gegooid, omdat het veel ruimte innam vond ik. Nu heb ik alleen dvd-decrypter nog nodig en wil graag wedstrijden op DVD zetten. Kun je me helpen Skilled?


Ik weet niet precieus hoe het zit met die dvd-decrypter, maar als ik een wedstrijd wil branden op CD dan doe ik dat via nero. Heb geen ervaring met dvd-decrypter, dus ik kan je helaas ook niet helpen.
BoudStyle


Geregistreerd: 19-12-2007
Forum berichten: 25
Nieuws reacties: 0
Woonplaats: Abcoude
Geplaatst: Wo 30 apr 2008 22:18
http://www.opus.nl/

Hier koop je je dvd's een stuk goedkoper... wordt besteld in duitsland, maar bezorgd van uit nederland. Je betaald GEEN stichting thuiskopie :)
Oftwel, top dvds zoals Verbatim DVD-R 4.7 GB 16x / 100-pack cakebox voor € 27,50.
Nog geen 28 cent per DVD... voordat geld gaan je geen rw-tjes kopen lijkt me zo...

Daarnaast schaf je een map aan (Zipper wallet 350 CD / DVD) voor € 11,90, en je bent hardcore in business voor onder de 50 euro :)

Leuker kunnen we het niet maken lijkt me zo ;)
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.211.922 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Websites & Computers » DVD's branden
Ga
Zoeken: