Geplaatst: Vr 10 jun 2011 14:11
|
|
Citaat: Silooy lacht hard om 'krokodillentranen' van Coronel en Van den Boog
Bron: Elfvoetbal.nl
Als we Uri Coronel en Rik van den Boog moeten geloven, was Johan Cruijff met zijn nieuwe beleid bij Ajax van plan enkele vreselijke beslissingen te nemen. Zoals mensen van de club zonder pardon op straat gooien. Oud-Ajacied Sonny Silooy moet hard lachen om dat commentaar.
De Rotterdammer ergert zich aan de 'krokodillentranen' van de voorzitter en Ajax-directie. Silooy, die de D- en A-jeugd in Amsterdam trainde, vindt het verwijt van Coronel en Van den Boog dat er 'zo niet met mensen omgegaan wordt bij Ajax' merkwaardig. "Wat er nu allemaal aan de hand is, zag ik drie jaar geleden al aankomen. Dan hoor ik op tv Coronel zeggen, dat ze er niet zomaar trainers uitgooien en dan denk ik: wat gebeurde er twee jaar geleden dan?", aldus Silooy tegen OnsOranje.
Volgens Silooy was het personeelsbeleid op De Toekomst niet goed. "Toen ik als trainer in de jeugdopleiding werkte, vond ik niet dat er goed met mensen werd omgegaan. De ziel van Ajax was weg."
Silooy denkt dat de bemoeienis van Cruijff, sinds deze week lid van de raad van commissarissen, goed is. "Ik heb veel vertrouwen in hem. Ik ben een super-Ajacied, maar ik voel nog steeds pijn over de manier waarop ik toen ben weggegaan. En er zitten daar nog steeds mensen waarmee ik niet door een deur kan."
|