Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » George Ogararu
Ga
Zoeken:

Onderwerp: George Ogararu
Maker: El ChícharitoBekeken: 8355
Status: InactiefBerichten: 93
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Eto'o

Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 15:59
Iedere euro die je voor hem pakt is mooi meegenomen. Ik geloof alleen weinig van dit bericht, helaas.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 16:09
Citaat:
Zou wel mooi zijn, ofniet mede-ajacieden?

Ik denk dat ajax er goed mee doet om ze te verkopen. Op hun positie hebben we andere spelers die beter zijn. :bye:
Maar ook ik geloof deze verhaal niet, het is te mooi om waar te zijn..... :puzzled:
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 16:16
Ik geloof het ook niet, maar ik ben misschien ook wel té optimistisch. Laat ze maar mooi daar de boel gaan verkloten, niet hier!
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 16:31
De transfermarkt gaat op 31 januari 24.00 dicht, he? Zolang heb ik nog hoop. :angel:
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 23:22
Hij zat weer niet bij de selectie. Terecht natuurlijk, maar zijn vervanger Silva is niks beter.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 30 jan 2008 23:41
Nee, weer een superaankoop van Van Geel.
Mitea had toch nummer 23? Ik zag bij de presentatie dat Lindgren nr. 23 had. Misschien zitten ze echt al in Rome? :angel:
Chivu 05

Geplaatst: Wo 30 jan 2008 23:48
Citaat:
Nee, weer een superaankoop van Van Geel.
Mitea had toch nummer 23? Ik zag bij de presentatie dat Lindgren nr. 23 had. Misschien zitten ze echt al in Rome? :angel:

Mitea is natuurlijk weer eens geblesseerd. Lindgren kan nu wel t nummer van Schilder krijgen (22), maar dit terzijde.
H+10

Forum berichten: 377
Geplaatst: Do 31 jan 2008 18:23
Nou, tot nu toe zijn zowel Mitea als Ogararu er nog. Nog een paar uurtjes tot de deadline geloof ik. Als Lazio er geld voor over heeft, wat ik betwijfel, dan zou ik zeggen: Bedankt, het waren twee fijne dagen. Dag jongens!
Eto'o

Geplaatst: Do 31 jan 2008 21:18
Op AN staat dat Lazio weldegelijk interesse had in Ogararu, maar dat het niet van een transfer gaat komen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 10:32
AN heeft daarbij een Roemeense bron/bericht overgenomen (net zoals voetbalprimeur) waarvan ik uit Roemenie te horen heb gekregen dat ik het niet al te serieus moet nemen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 22 feb 2008 10:34
Dat is jammer. Het maakt ook niet uit. Ogararu heeft zijn langste tijd gehad gelukkig. Wat een flutspeler is dat. Die gast kan echt niets. Tot verdedigen doet hij zelfs helemaal geen poging toe.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 22 feb 2008 11:54
Citaat:
Dat is jammer. Het maakt ook niet uit. Ogararu heeft zijn langste tijd gehad gelukkig. Wat een flutspeler is dat. Die gast kan echt niets. Tot verdedigen doet hij zelfs helemaal geen poging toe.

Mja ik heb Ogararu ook in Roemenie zien spelen, dus ik weet dat hij wel wat kan. Dat dat er hier niet is uitgekomen is in zekere mate waar, al moet je ook niet beweren dat Ogararu alleen maar kutpartijen gespeeld heeft. Positioneel heeft hij de omslag moeilijk kunnen maken, dat is me tegenegevallen. Toch blijf ik erbij dat wanneer we Ogararu juist gebruiken hij zeker van waarde kan zijn. Hij heeft wel de techniek en bravoure van een Ajaxspeler. Probleem is dat hij op een organisatie moet leunen zoals bij Steau, hij is niet de man die zelf de organisatie neerzet. Als je een draaiend elftal hebt waarin de verdediging i.i.g. een beetje klopt dan zal je zien dat hij een van de eerste spelers is die zal pieken.
Eto'o

Geplaatst: Vr 22 feb 2008 12:05
Het enige positieve dat ik aan Ogararu heb gezien is z'n trap. In verdedigend opzicht vond ik hem in vele opzichten dramatisch: positioneel, qua defensief inzicht, duelkracht, doorsluiten, 1 op 1 verdedigen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 22 feb 2008 12:13
Citaat:
Het enige positieve dat ik aan Ogararu heb gezien is z'n trap. In verdedigend opzicht vond ik hem in vele opzichten dramatisch: positioneel, qua defensief inzicht, duelkracht, doorsluiten, 1 op 1 verdedigen.

Duelkracht vind ik wel meevallen, alle punten die je noemt hebben te maken met positionele zwakte. Het heeft een beetje te maken met het systeem waar uitkomt. Ik heb het op AN ook al een paar keer uitgelegd destijds maar hij speelde bij Steau iets wat bij ons niet bestaat.

Ogararu X1 X2 linksback

Radoi

Meestal was Oga dan de man die vooral als wingback speelde en vooruit moest denken. In verdedigend opzicht verleende Radoi meestal directe rugdekking, daar hield Ogararu ook sterk rekening mee in z'n spel. De fout die hij maakt is dta hij zich bij Ajax nog steeds te veel zo opstelt terwijl het gewoon niet kan. Betekent niet dat hij helemaal waardeloos is, je hebt gezien dat hij de boel wel dicht kan zetten zoals de laatste confrontatie Roemenie - Nederland.
Opbouwend kun je ook een goede aan Ogararu hebben want hij heeft ook een redelijke aanname, en voldoende techniek om wat goeds met een bal te doen. Het sneeuwt onder met de slechte organisatie van de Ajaxelftallen van de laatste tijd. Verder is Ogararu een speler die met vertrouwen moet spelen, heeft hij dat vertrouwen dan kan je ook zomaar een rush van hem zien waarin hij drie man in de wind zet.
Eto'o

Geplaatst: Vr 22 feb 2008 12:45
Citaat:
Duelkracht vind ik wel meevallen, alle punten die je noemt hebben te maken met positionele zwakte.

Laat ik het duidelijker stellen: Ogararu gaat om te beginnen zelden een duel aan. Soms loopt hij vlak naast een aanvaller die de bal bloot legt en nog durft hij niet in te grijpen (meest schrijnende voorbeeld daarvan was NEC uit). Ook bij de 1 op 1 duels blijft hij vooral voor z'n tegenstander lopen en doet hij vrijwel niets op het moment dat z'n tegenstander er langs probeert te komen. Dan gaat hij gewoon uit van rugdekking en sluit hij weer achteraan bij bijv. Heitinga. Ogararu is de hele wedstrijd bezig met verstoppertje spelen in die zin dat hij bang is dat men doorkrijgt dat hij totaal niet kan verdedigen. Een ploeterende verdediger die erg z'n best doet en vrijwel alle duels verliest ziet er immers erger uit dan eentje die er wat nonchalant bij loopt.

Citaat:
Het heeft een beetje te maken met het systeem waar uitkomt. Ik heb het op AN ook al een paar keer uitgelegd destijds maar hij speelde bij Steau iets wat bij ons niet bestaat.

Ogararu X1 X2 linksback

Radoi

Het systeem van Steaua kwam toch vaak neer op een 5-3-2/3-5-2. In dat soort systemen spelen wel vaker backs die totaal geen kaas hebben gegeten van verdedigen.

Citaat:
Het sneeuwt onder met de slechte organisatie van de Ajaxelftallen van de laatste tijd.

Dat over de verdedigende organisatie bij Ajax klopt, die is dramatisch. En het functioneren van een back is voor een groot deel afhankelijk van de organisatie. Er zijn immers maar weinig backs die zich zonder sterke organisatie nog erg goed staande kunnen houden.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Vr 22 feb 2008 14:42
Is te slecht, in alle opzichten. Het beste verder!
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 29 feb 2008 16:08
Hij mag het tegen Excelsior weer eens een keertje proberen. Koster heeft al gezegd dat hij in de basis zal starten.
Eto'o

Geplaatst: Vr 29 feb 2008 16:12
Dat meen je niet. Waar heeft hij dat gezegd?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 29 feb 2008 16:36
Op AJAX Netwerk staat dit.
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 15:59
Ik vind Ogararu niet echt slecht. Natuurlijk Bruno Silva is beter. Maar Ogararu komt wel goed mee op en dat vind ik ook belangrijk als back. En dat deed hij gister perfect. Maar inderdaad defensief komt hij wat te kort. Ik mis echt de backs als Maxwell en Trabelsi, die zowel offensief als defensief goed waren.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 16:03
Citaat:
Ik vind Ogararu niet echt slecht. Natuurlijk Bruno Silva is beter. Maar Ogararu komt wel goed mee op en dat vind ik ook belangrijk als back. En dat deed hij gister perfect. Maar inderdaad defensief komt hij wat te kort. Ik mis echt de backs als Maxwell en Trabelsi, die zowel offensief als defensief goed waren.
Ik zag wel dat Ogararu gisteren af en toe de durf niet had om mee naar voren te komen, misschien speelde het slechte spel van Kennedy daar ook wel aan mee.
Eto'o

Geplaatst: Ma 3 maa 2008 16:07
Ik denk eerder andersom. Ik zag inderdaad ook meerdere keren dat Ogararu niet goed aansloot of gewoonweg niet zag waar hij positie moest kiezen, waardoor Kennedy de bal niet kwijt kon en de combinatie niet kon aangaan. En vanwege Kennedy z'n geringe explosiviteit is hij heel afhankelijk van die aansluiting en het aan gaan van de combinatie. Je ziet hem heel bewust inhouden -en met zijn techniek kan hij de bal prima bij zich houden-, wachtend op de back die hem overlapt. Dat ging met Bruno Silva stukken beter dan met Ogararu. Silva dendert er gewoon vol overtuiging overheen, terwijl je Ogararu vooral loopt te sjokken.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 16:14
Citaat:
Ik zag inderdaad ook meerdere keren dat Ogararu niet goed aansloot of gewoonweg niet zag waar hij positie moest kiezen, waardoor Kennedy de bal niet kwijt kon en de combinatie niet kon aangaan.
Ja dat heb ik inderdaad ook een aantal malen gezien dat Kennedy echt wachtte tot Ogararu er overheen zou komen maar dat niet deed.
Chivu 05

Geplaatst: Ma 3 maa 2008 16:49
Citaat:
Ik zag inderdaad ook meerdere keren dat Ogararu niet goed aansloot of gewoonweg niet zag waar hij positie moest kiezen, waardoor Kennedy de bal niet kwijt kon en de combinatie niet kon aangaan.
Ja dat heb ik inderdaad ook een aantal malen gezien dat Kennedy echt wachtte tot Ogararu er overheen zou komen maar dat niet deed.

Is ook een kwestie van vertrouwen en ingespeeld zijn. Is dit aanwezig, dan lopen de combinaties meestal goed. Bij de 2e goal kwam hij dan wel weer goed mee op (Ik heb alleen de samenvatting gezien).

Voor komend seizoen is Ogararu weer de tweede man achter Silva. Colin zal vertrekken (een inkopper).
Eto'o

Geplaatst: Ma 3 maa 2008 16:51
Ik hoop en verwacht dat Ogararu ook zal mogen vertrekken hoor. Ogararu heeft Ajax meer pijn gedaan dan goeds opgeleverd. En z'n transferprijs maakte zijn komst al helemaal belachelijk. Hopelijk is er een club gek genoeg om dik te betalen voor deze jongen omdat hij international is, want dan lijdt Ajax tenminste geen groot financiëel verlies.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.950 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » George Ogararu
Ga
Zoeken: