Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ajax praat met Marco van Basten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax praat met Marco van Basten
Maker: 343Bekeken: 5098
Status: InactiefBerichten: 81
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Lucas

Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
Geplaatst: Do 31 jan 2008 13:51
Citaat:
Nee, dat gezeik over die commissies is juist overtrokken. In feite is het niet zo ingewikkeld: de trainer moet zijn werk kunnen doen, daarbij ondersteund door de hoofd opleidingen en de hoofd scouting. Dat is je uitgangspunt en de rest werkt ondersteunend naar deze drie mensen toe.

Dit is wel erg gemakkelijk. de passant wordt in jouw verhaal verantwoordelijk voor aan- en verkoopbeleid. Alsjeblieft niet zeg

Wie heeft het over verantwoordelijk? De trainer is verantwoordelijk voor het eerste elftal en dient daarbij ondersteund te worden door de scouting. Dat kun je prima scheiden. Presteert de trainer niet omdat de scouting niet functioneert, dan ga je dus eerst in de scouting rommelen.

Waar is de directie dan in dit verhaal? Nu zeg je dat de directie verantwoordelijk is voor de selectie, en niet de trainer
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 31 jan 2008 13:58
Ik zei eerder dan ook niet dat de trainer verantwoordelijk is voor de selectie, maar voor de resultaten die behaald worden met de selectie.

Als de trainer zelf ook de vaardigheden heeft om goed een selectie samen te stellen, kun je hem dus in de directie plaats laten nemen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 31 jan 2008 14:36
Citaat:
Maar wie is er nu verantwoordelijk voor aan- en verkopen?

Verantwoordelijk? De TD en de trainer. Wie stelt bepaalde spelers voor als aankopen? De scouting. Wie geeft aan naar wat voor type speler Ajax op zoek moet? De man die het meest samenwerkt met de selectie: de trainer.

Wanneer de TD z'n eigen aankopen gaat aandragen gaat het vrijwel altijd mis. En dan hoeven we het nog niet eens te hebben over van die zaakwaarnemersaankopen.
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Vr 1 feb 2008 14:30
Marco lijkt me in ieder geval wel een coach die eisen durft te stellen aan het bestuur (i.t.t. de huidige coach) en dit op een rustige manier doet (i.t.t. de voorganger van de huidige coach). Aan Marco staat me wel tegen dat hij spelers veelal buiten hun eigen positie om laat spelen om maar met een vast systeem te kunnen spelen. Bij een nationaal elftal ben je natuurlijk wel afhankelijk van het beschikbare materiaal, het is dan echter te hopen dat Marco z'n selectie zodanig weet in te vullen dat we dit fenomeen niet te veel zullen zien.

Op dit moment is het echter allemaal koffiedik kijken...
Lucas

Geplaatst: Vr 1 feb 2008 14:52
En of hij eisen durft te stellen! XD

Citaat:
Eisen Van Basten worden met Ajax besproken
01/02/2008 14:01

Een zaakwaarnemer van Marco van Basten spreekt volgende week met een afvaardiging van Ajax, de beoogde nieuwe werkgever van de bondscoach.

'Dat gesprek gaat niet alleen over geld, maar ook over andere eisen die ik heb', vertelde de bondscoach vrijdag tijdens de presentatie van zijn selectie voor de oefeninterland tegen Kroatië van komende woensdag.

Van Basten verder: 'Ik wil nu echter niet al te veel over Ajax praten. Ik wil me op het EK concentreren. Bovendien heeft Ajax ook nog andere kandidaten. Dat hebben ze me verteld.'

Ajax is sinds het vertrek van Henk ten Cate in het begin van dit seizoen op zoek naar een hoofdtrainer. Adrie Koster, de huidige oefenmeester van de Amsterdamse club, geldt als interim-trainer. De Zeeuw gaat volgend seizoen normaal gesproken weer met de beste jeugdspelers van Ajax werken.

www.vi.nl
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Vr 1 feb 2008 17:26
Citaat:
'Dat gesprek gaat niet alleen over geld, maar ook over andere eisen die ik heb',

Weer iemand die het wiel heeft uitgevonden? Zijn hele staf mee, JC's adviezen moeten worden opgevolgd, iedereen vanaf schaal 4 eruit enz. Zo krijg je wel de supporters achter je, weer een nieuwe directie. Ik denk aan technisch directeur Wim Suurbier, adviseur Piet keizer (goede keus), manager Barry Hulshoff, hoofd jeugdopleidingen Johnny Rep en algemeen directeur Basilevitch.

Staan we over een jaar weer op acht à elf punten?
Lucas

Geplaatst: Vr 1 feb 2008 17:30
Ach, terug naar de roots met echte Ajacieden. De weg via kopen en niet-ajacieden verantwoordelijk maken heeft ons iig het beroerdste decenium sinds de jare 60 opgeleverd
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 1 feb 2008 17:36
In 2000 hadden er toch heel veel Ajacieden de eindverantwoording, hoor.
Demosthenes

Geplaatst: Vr 1 feb 2008 21:59
Citaat:
Ach, terug naar de roots met echte Ajacieden. De weg via kopen en niet-ajacieden verantwoordelijk maken heeft ons iig het beroerdste decenium sinds de jare 60 opgeleverd

Het benoemen van ex-Ajacieden wouters en Blind heeft het slechtste voetbal sinds Linder opgeleverd.

Was het maar zo eenvoudig: Ajacieden benoemen en de successen komen. Sommigen dachten dat met de komst van Verlaat en Winter grote tijden zouden herleven, de adviezen van Cruyff zijn heilig. Lukt het niet? Trekt hij zijn handen ervan af. Zijn adviezen zijn zo goed: "je moet de jeugdopleiding beter maken", zo Cruyff is weer klaar met zijn advies.

MvB heeft mij tot nu toe geen goed voetbal laten zien, sterker nog, ik volg het de laatste wedstrijden niet eens meer.
Lucas

Geplaatst: Za 2 feb 2008 10:43
Je kan met een nationaal elftal natuurlijk nauwelijks bouwen. Hoevaak trainen die samen?
Demosthenes

Geplaatst: Za 2 feb 2008 13:38
Citaat:
Je kan met een nationaal elftal natuurlijk nauwelijks bouwen. Hoevaak trainen die samen?

Heeft de tegenstander ook, maar waarom was die dan meestal beter dan Oranje?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 2 feb 2008 13:44
Nou, ja.....beter...het spel was gewoon niet om aan te zien. En mensen blijven telkens in ontkenning dat deze lichting gewoon helemaal niet bijzonder is. Goede speler hier en daar (Van der Vaart, Van Persie), maar geen absolute topklasse door het hele elftal heen. Wat verwacht je met backs zoals Gio en Jaliens?
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Za 2 feb 2008 15:26
Citaat:

Het benoemen van ex-Ajacieden wouters en Blind heeft het slechtste voetbal sinds Linder opgeleverd.

Was het maar zo eenvoudig: Ajacieden benoemen en de successen komen. Sommigen dachten dat met de komst van Verlaat en Winter grote tijden zouden herleven, de adviezen van Cruyff zijn heilig. Lukt het niet? Trekt hij zijn handen ervan af. Zijn adviezen zijn zo goed: "je moet de jeugdopleiding beter maken", zo Cruyff is weer klaar met zijn advies.

:goodpost: Inderdaad.......de periode onder die klote Wouters was een regelrecht drama en wat dat betreft had hij van mij nog wel een paar jaar trainer in Eindhoven mogen blijven.... :ja:

Van de adviezen van Cruyff word ik zo langzamerhand ook helemaal onpasselijk, want je hebt gelijk......steeds komt ie met die onzin over de jeugdopleiding. Cruyff vergeet dat er tegenwoordig bijna geen uitzonderlijke talenten meer zijn. In zijn tijd voetbalde de jeugd buiten, tegenwoordig zitten ze allemaal massaal achter de computer.
Als een middelmatige speler als Engelaar al verheerlijkt word als een soort verlosser, dan weet ik genoeg. Goede speler hoor, maar gewoon niks speciaals.....geen Sneijder of vd Vaart in ieder geval.
De adviezen van Cruyff door Winter en Verlaat te halen zijn misschien wel de slechtste van de afgelopen jaren geweest, want wat waren die gasten slecht.
Ik heb me elke week weer kapot geergerd aan die Winter. :anger: Daarom weet ik niet hoe ik over de komst van Marco moet denken. Als hij weer blind de lijn van Cruyff door gaat voeren moet hij misschien maar naar Milan gaan.
Eto'o

Geplaatst: Za 2 feb 2008 15:37
Hoe kom je erbij dat er tegenwoordig bijna geen uitzonderlijke talenten meer rondlopen?
Bertje

Geplaatst: Za 2 feb 2008 15:56
Citaat:
Cruyff vergeet dat er tegenwoordig bijna geen uitzonderlijke talenten meer zijn. In zijn tijd voetbalde de jeugd buiten, tegenwoordig zitten ze allemaal massaal achter de computer.

Ah, gut. Het is ook niet eerlijk. Ajax loopt niet te kloten! Het komt door die nare computers!

Je kunt die jongens gewoon meer laten trainen, hoor. De tijd inhalen die ze nu liever in hun computer steken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:07
Ik heb wel de indruk dat er aan de spelers van 'tegenwoordig' meer mankeert dan bij de spelers van 'vroeger'. Het lijkt wel alsof ze vroeger allrounder waren dan de huidige spelers.
Bertje

Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:20
Ja, beter opgeleid. De huidige opleiding deugt niet.
Lucas

Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:26
Wat een onzin. Het Nederlands elftal bestaat voor 80% uit spelers die bij ajax zijn opgeleid
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:32
Die zijn daar opgeleid, ja. En er komen nog steeds spelers door, maar over de hele lijn wel van mindere kwaliteit dan vroeger.
Bertje

Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:35
Citaat:
Wat een onzin. Het Nederlands elftal bestaat voor 80% uit spelers die bij ajax zijn opgeleid

Kwantiteit, kwaliteit. Maar goed, dat weet jij ook wel.
Lucas

Geplaatst: Za 2 feb 2008 16:46
Het NEderlands elftal staat nog steeds zeer hoog op de wereldranglijst. Dus kwantiteit zal het niet alleen zijn. Onze jonge spelers worden door europese toppers weggekocht. Het valt wel mee. Van 343 begrijp ik het wel, maar Bert is nog veel te jong voor het 'vroeger was alles beter'
Bertje

Geplaatst: Za 2 feb 2008 17:37
Natuurlijk heeft het Nederlands elftal kwaliteiten. Punt is dat we aanvallend goed bedeeld zijn, maar vooral verdedigend en opbouwend zwak zijn.
Lucas

Geplaatst: Za 2 feb 2008 19:04
Daar ging het noet om, jij beweerde dat onze jeugdopleiding shit is
Bertje

Geplaatst: Za 2 feb 2008 19:08
Ik vind dat er een hoop dingen veel beter kunnen, ja.
Eto'o

Geplaatst: Za 2 feb 2008 19:51
Ik kan moeilijk zeggen dat er veel dingen niet deugen aan de opleiding, want ik weet niet wat daar allemaal gebeurt. Wat ik wel weet is dat Ajax ondanks alles nog steeds de meeste goede spelers voortbrengt van Nederland. Met afstand.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.409 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Ajax praat met Marco van Basten
Ga
Zoeken: