Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 08:08
|
|
Citaat: Ajax praat met Marco van Basten
Bron: Ajaxfans.net
Ajax heeft contact gelegd met Marco van Basten en is de onderhandelingen gestart om de huidige bondscoach van Oranje vanaf volgend seizoen vast te leggen als trainer-coach van de Amsterdamse club.
Goed ingelichte bronnen binnen Ajax melden dit aan De Telegraaf, maar beide partijen wensen in dit stadium van de onderhandelingen niet in te gaan op de eerste aftastende besprekingen.
De naam van Van Basten (43) circuleert al langer in de Amsterdam ArenA als opvolger van Henk ten Cate en interim-trainer Adrie Koster, die Ajax tot het einde van het seizoen onder zijn hoede heeft. Van Basten zou na het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland aan de klus in de Amsterdam ArenA moeten beginnen.
Begin december 2007 maakte Van Basten bekend dat hij na Euro 2008 zal opstappen bij Oranje. De verwachting is dat ook de Oranjestafleden John van 't Schip en Rob Witschge mee verhuizen naar Ajax. Dat duo kan net als Van Basten terugkijken op een lange spelerscarrière bij Ajax.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 10:18
|
|
Ben ik ook voorstander van. Nieuw bloed, een Ajax-man, een man met aanzien en lang niet de slechte trainer waar velen hem voor aanzien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 10:25
|
|
Jong AJAX speelde in ieder geval leuk onder Van Basten. Hij heeft in ieder geval veel kunnen leren bij het Nederlands Elftal qua randzaken plus het formeren van een elftal naar het aanwezige materiaal. Meer dan je kunt leren bij bijv. Utrecht of Sparta. Ook Van Gaal ging tenonder bij Oranje en hij deed het als trainer toch ook niet slecht bij AJAX. ;)
Daar klamp ik me dan maar aan vast.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 12:02
|
|
:cheer:
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 16:31
|
|
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.....Marco is wel een echte Ajacied, dus dat is een pré, maar aan de andere kant werd ik van het voetbal van Oranje niet vrolijk.
Op dit moment blijf ik hopen op Co met Marco als goede 2e keus. Zijn we misschien ook verlost van al die belangstelling voor de b-keus van Barca.
|
maxwell13
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 16:55
|
|
Hoewel ik ook mijn twijfels had over Van Basten zou ik hem toch graag bij Ajax zien. Dit vooral na een van de uitzendingen bij de NOS waar hij te gast was. Hij kwam gewoon rustig over en vertelde zijn verhaal. Mijn persoonlijke favorieten zijn toch Rijkaard of Van Basten.
|
Jabu
Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 10:56
|
|
Goed nieuws! Ik zie van Basten graag komen. Van 't Schip als assistent lijkt mij ook prima.
Citaat: De verwachting is dat ook de Oranjestafleden John van 't Schip en Rob Witschge mee verhuizen naar Ajax.
Van Rob Witschge heb ik niet zo'n goed beeld, maar mij gevoel (zonder goede onderbouwing) zegt mij dat ik liever Frank de Boer dan Witschge als 2e assisten zie.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 11:43
|
|
Het maakt ook niet uit wie er gehaald wordt. Het zal toch mislukken. Ze moeten net als 20 jaar geleden de club eens ECHT doorlichten. Dus geen commissie iov Jaakke, maar een echte commissie Gianotten. Anders blijft dit gezeik zich herhalen en herhalen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:15
|
|
Nee, dat gezeik over die commissies is juist overtrokken. In feite is het niet zo ingewikkeld: de trainer moet zijn werk kunnen doen, daarbij ondersteund door de hoofd opleidingen en de hoofd scouting. Dat is je uitgangspunt en de rest werkt ondersteunend naar deze drie mensen toe.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:18
|
|
Ja, het is niet zo moeilijk. Maar krijg maar eens de juiste mensen op de juiste plekken met de juiste verantwoordelijkheden. Als het allemaal zo simpel was, dan was AJAX de laatste 10 jaar niet zo'n wrak van een club.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:22
|
|
Maar wat ik maar wil zeggen is dat al die commissies juist allemaal zonde van de tijd zijn. Ajax moet gewoon nu bij de basis beginnen en de belangrijkste posities sterk invullen en dan verder bouwen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:28
|
|
Ja, prima. En wie gaat dat doen?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:34
|
|
Dat invullen? De ledenraad? De RvC? Laat die mensen hun verantwoordelijkheid pakken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:35
|
|
Ja, maar die pakken het niet. Dat is juist het probleem.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:40
|
|
Dan moeten die mensen dus vervangen worden/aangezet worden tot handelen.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:43
|
|
Citaat: Nee, dat gezeik over die commissies is juist overtrokken. In feite is het niet zo ingewikkeld: de trainer moet zijn werk kunnen doen, daarbij ondersteund door de hoofd opleidingen en de hoofd scouting. Dat is je uitgangspunt en de rest werkt ondersteunend naar deze drie mensen toe.
Dit is wel erg gemakkelijk. de passant wordt in jouw verhaal verantwoordelijk voor aan- en verkoopbeleid. Alsjeblieft niet zeg
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:43
|
|
En door wie moeten ze vervangen worden/aangezet worden tot?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:49
|
|
Citaat: Nee, dat gezeik over die commissies is juist overtrokken. In feite is het niet zo ingewikkeld: de trainer moet zijn werk kunnen doen, daarbij ondersteund door de hoofd opleidingen en de hoofd scouting. Dat is je uitgangspunt en de rest werkt ondersteunend naar deze drie mensen toe.
Dit is wel erg gemakkelijk. de passant wordt in jouw verhaal verantwoordelijk voor aan- en verkoopbeleid. Alsjeblieft niet zeg
Wie heeft het over verantwoordelijk? De trainer is verantwoordelijk voor het eerste elftal en dient daarbij ondersteund te worden door de scouting. Dat kun je prima scheiden. Presteert de trainer niet omdat de scouting niet functioneert, dan ga je dus eerst in de scouting rommelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:50
|
|
Citaat: En door wie moeten ze vervangen worden/aangezet worden tot?
De ledenraad heeft altijd het vermogen om in te grijpen, hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:52
|
|
Nou, dan is AJAX de lul, want ze doen al jaren niets.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:54
|
|
Dan moet men tegen de ledenraad optreden. De ledenraad dient toch een afspiegeling te zijn van de leden van Ajax?
|
Lucas
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 12:54
|
|
Wie heeft het over verantwoordelijk? De trainer is verantwoordelijk voor het eerste elftal en dient daarbij ondersteund te worden door de scouting. Dat kun je prima scheiden. Presteert de trainer niet omdat de scouting niet functioneert, dan ga je dus eerst in de scouting rommelen.
Dat is nog erger, want dan is er dus niemand verantwoordelijk
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 13:34
|
|
Natuurlijk niet. De trainer is verantwoordelijk voor het eerste elftal. De hoofd opleidingen is verantwoordelijk voor de opleiding en de hoofd scouting is verantwoordelijk voor de scouting.
En iemand anders is weer verantwoordelijk voor het invullen van deze posities.
|
Lucas
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 13:35
|
|
Maar wie is er nu verantwoordelijk voor aan- en verkopen?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 13:48
|
|
De mensen die besluiten of een speler gekocht moet worden. Bij Ajax is dat dus de directie. Dan kun je zelf kijken in hoeverre sommige mensen uit de directie daar wel en sommige mensen daar niet over mogen beslissen.
Je moet echter wel het aan- en verkopen onderscheiden van het voortraject. Spelers kunnen voor veel geld verkocht worden, maar komt dat dan omdat een speler voor (te) veel geld verkocht is of omdat de technische staf de speler erg goed heeft gemaakt? Hetzelfde bij verkopen: is een goede aankoop van de scouting of van de directie?
|