Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Van Geel: Ajax is compleet
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Van Geel: Ajax is compleet
Maker: ScioBekeken: 930
Status: InactiefBerichten: 2
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Scio

Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 29 jan 2008 17:58
Citaat:
Van Geel: Ajax is compleet

Bron: Het Parool

AMSTERDAM - Ajax koopt voor vrijdag, wanneer de transfermarkt sluit, geen nieuwe spelers meer. Technisch directeur Martin van Geel van de Amsterdamse club verwacht dat de huidige selectie voldoende kwaliteiten heeft om de strijd om de landstitel aan te gaan.
Nieuwe aanwinsten, Bruno Silva, Samuel Kuffour en Rasmus Lindgren worden gepresenteerd bij Ajax. Links technisch directeur Martin van Geel. Rechts staat Kenneth Perez die officieel nog niet was gepresenteerd.

„De selectie van Ajax was in de eerste helft van het seizoen niet in evenwicht. Dat kwam onder meer door het onverwachte vertrek van Wesley Sneijder”, zei Van Geel. „We hebben afgelopen maand eerst Perez teruggehaald. Ik vind dat geen slecht beleid. Perez is weg gegaan toen we een andere trainer en Wesley Sneijder en Ryan Babel nog hadden. Hij was nu de beste optie voor de positie van aanvallende middenvelder.”

Van Geel vindt het niet vreemd dat Lindgren weer terugkeert bij Ajax. „Hij heeft zich in 2,5 jaar heel goed bij FC Groningen ontwikkeld. Natuurlijk besef ik dat mensen raar opkijken als we eerst iemand weg doen en dan weer terughalen. Maar dat vind ik niet het belangrijkste. Het gaat er mij om wat het beste voor Ajax is.”

Van Geel denkt dat de huidige selectie van Ajax voldoende kwaliteiten heeft. „Behalve Lindgren en Perez hebben we ook nog Bruno Silva en Sammuel Kuffour gehaald. Die laatste twee verdedigers geven de trainer nog meer mogelijkheden in de defensie. Ik denk dat de selectie nu op orde is.”

Ajax haalde het afgelopen half jaar Bruno Silva, Lindgren en Luis Suarez weg bij FC Groningen. „Natuurlijk verliest die club nu goede spelers”, beseft Van Geel. „Maar wij weten bij Ajax als geen ander hoe dat voelt. Voor FC Groningen is dit misschien nieuw. Die club presteert de laatste weken heel goed. Je loopt dan het risico dat spelers zich bij andere verenigingen in de kijker spelen. Maar ik heb nog steeds een goede relatie met collega Hans Nijland van FC Groningen. Ik zie ook alleen maar winnaars. We zijn blij met Suarez, Silva en Lindgren. Die spelers zijn blij met Ajax en FC Groningen is blij met het geld. Anders waren ze toch niet akkoord met de transfersom gegaan.”

Er komt dus niets meer bij. Met deze mensen gaan we de 2e helft van de competite in. Maar zijn we wel compleet? Wanneer Perez wegvalt heb je mijns inziens niet genoeg creativiteit op het middenveld. Sarpong, de Jong en Manucharyan hebben niet hetzelfde inzicht en niveau van Perez. Daar komt bij dat Edgar chronish geblesseerd lijkt en er van Sarpong ook nog maar weinig is vernomen dit seizoen. Met andere woorden, we komen nog steeds een creatieve man te kort. Volgens mij breekt ons dit jaar op helaas. Wat denken jullie?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 29 jan 2008 19:08
Ik denk het ook. En dan is Perez ook nog een groot probleem in de omschakeling. Bij het geven van passes staat hij bijna altijd verkeerd opgesteld, te dicht bij de aanval, zodat er weer een enorm gat valt op het middenveld. Sarpong is toch allang terug van zijn blessure? Manucharyan is opgegeven. De Jong is nog te blue en niet echt geschikt voor achter de spitsen.
H+10

Forum berichten: 377
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 31 jan 2008 17:56
Helemaal mee eens. De nadruk is nu teveel gelegd op het defensieve aspect van dit elftal, wat in mijn ogen geresulteerd heeft in (weer) een paniek-aankoop in de persoon van Kuffour. Lindgren is op zich weer een goede zet gebleken nu je weer twee wedstrijden zonder Edgar zit. Edje speelde niet zo denderend gister vond ik. En als Perez wegvalt (stel dat die zwieper gisteren een blessure had opgeleverd) dan heb je weer hetzelfde probleem als aan het begin van het seizoen.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.448 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » Van Geel: Ajax is compleet
Ga
Zoeken: