Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 19:27
|
|
Citaat: Het is niet te hopen voor Ajax. Is eigenlijk een ideale reserve voor Ajax die zowel controlerend op het middenveld kan spelen als in de verdediging mocht daar geen versterkingen komen.
Daarom moeten we Oleguer verkopen. We hebben als vierde centrale verdediger zelfs nog Rob Wielaert.
|
swanski
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 12:25
|
|
Nee hoor. Kappelhof is dan eerder de 4e verdediger. Wielaert moet zich melden bij Jong Ajax terwijl Kappelhof wel mee mag op trainingskamp. Wielaert zal zolang Jol trainer is geen minuut meer spelen voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 13:52
|
|
Kappelhof kan ook als back-up rechtsback. Al hebben we daar al Blind/VDW en eventueel nog Blind.
Toch zou ik Lindgren er bij houden als centrale verdediger (vervanger van Vertonghen).
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 14:07
|
|
Citaat: Kappelhof kan ook als back-up rechtsback. Al hebben we daar al Blind/VDW en eventueel nog Blind.
Jij wilt Danny ook weer laten spelen?
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 15:20
|
|
Citaat: Nee hoor. Kappelhof is dan eerder de 4e verdediger. Wielaert moet zich melden bij Jong Ajax terwijl Kappelhof wel mee mag op trainingskamp. Wielaert zal zolang Jol trainer is geen minuut meer spelen voor Ajax.
Maar of dat verstandig is, daar ben ik nog niet van overtuigd. Ik kan het moeilijk beoordelen maar volgens mij is Rob Wielaert verder in zijn ontwikkeling dan Johan Kappelhof. In de volgende zomer zal Wielaert op zeker vertrokken zijn, dan kan Kappelhof hem alsnog vervangen.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 20:15
|
|
Citaat: Toch zou ik Lindgren er bij houden als centrale verdediger (vervanger van Vertonghen).
Helemaal mee eens.
Citaat: Nee hoor. Kappelhof is dan eerder de 4e verdediger. Wielaert moet zich melden bij Jong Ajax terwijl Kappelhof wel mee mag op trainingskamp. Wielaert zal zolang Jol trainer is geen minuut meer spelen voor Ajax.
Maar of dat verstandig is, daar ben ik nog niet van overtuigd. Ik kan het moeilijk beoordelen maar volgens mij is Rob Wielaert verder in zijn ontwikkeling dan Johan Kappelhof. In de volgende zomer zal Wielaert op zeker vertrokken zijn, dan kan Kappelhof hem alsnog vervangen.
Ik ken Kappelhof ook niet goed genoeg. Maar in mijn vorige post geef ik alleen aan zoals Jol het op dit moment invult. Wielaert is done wat Jol betreft. Kappelhof is daarentegen als jeugdspeler wel meegenomen. Hoger in de rangorde dan Wielaert dus. Wielaert zal zelfs niet eens meer op de bank plaats mogen nemen. Jol zal het denk ik als volgt invullen
VD Wiel (Blind)
Alderweireld (Oleguer)
Vertonghen (Lindgren)
Anita (Atouba)
VDW gaat wellicht weg, maar dan zal er een vervanger komen. Of wellicht dat hij het met Blind gaat proberen. Kappelhof (op 2 en centraal) en Zeegelaar (op 5) krijgen ook een kansje nu de selectie nog niet compleet is. Blind en Anita kunnen ook aan de andere kant spelen. Atouba staat daar uiteraard voor de vorm. Die zullen we ook ongetwijfeld niet meer zien spelen.
|
MatiFernandez
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 16:14
|
|
weet iemand of hij vanavond spelen kan?
Anders betekent dat het debuut van Bonevacia...
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 19:06
|
|
Allereerst welkom Mati!
Ik kan nog nergens vinden of hij beschikbaar is. over een uurtje zal de selectie wel zo'n beetje bekend zijn, dus dan weten we pas of hij beschikbaar is.
Misschien kiest Jol voor Donald? Of is hij niet mee naar Greece?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 19:10
|
|
Nee, die is niet mee.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 19:26
|
|
Ik ben blij dat hij de mogelijke transfer naar Brøndby al heeft ontkracht ik vind het een prima stand in voor Enoh. Ik vind het een speler die nog weleens ondergewaardeerd wordt. Als het nodig is staat hij er altijd, mokt nooit over zijn positie binnen de ploeg en heeft prima kwaliteiten.
|
tasdfm
Forum berichten: 350
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 19:30
|
|
Hij speelt
edit: Bron: AJAXFANS (telegraaf)
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 09:09
|
|
Complimenten voor het spel en de veerkrachtigheid van deze speler. Eén van de, zo niet de beste man op het veld gisteren.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 09:15
|
|
Inderdaad @ Seduction.
En ik wist niet eens dat Lindgren een aardige pegel in de benen had. Heb ik hem nog nooit zien doen!
Echt een voorbeeldig prof die er staat als het nodig is. Waardig vervanger van Enoh! Lindgren doet mij een klein beetje denken aan van Halst in zijn Ajax-tijd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 09:24
|
|
Hopelijk aan dat half jaartje in 2002, want voor de rest was het (vlees)pet met Jantje van Halst. Ideale 12-de man. Belangrijk dat hij meedeed, anders hadden we helemaal de girlie squad.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 09:31
|
|
Citaat: Hopelijk aan dat half jaartje in 2002, want voor de rest was het (vlees)pet met Jantje van Halst. Ideale 12-de man. Belangrijk dat hij meedeed, anders hadden we helemaal de girlie squad.
Inderdaad @ 343: Dat was de periode dat van Halst heel degelijk het middenveld 'bij elkaar hield' toch? Doelde in ieder geval op goede periode van van Halst bij Ajax.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 09:39
|
|
Lindgren is gewoon de verbeterde vorm van Simons. Je kan hem moeiteloos inbrengen, net als Simons zie je hem niet. Alleen Lindgren heeft ook nog dagen dat je hem wél ziet in positief opzicht. Penaltys neemt hij niet en koppend is hij minder dan Simons. Maar voetballend is hij weer beter. Beter pass, betere techniek, snellere handelingssnelheid.
Prima stand-in, niks mis mee! Net als Oleguer trouwens..
|
Seduction
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 09:48
|
|
Ik vind Lindgren in deze vorm beter dan de Zeeuw en Enoh, die beide in een hopeloze vorm steken. Tijd voor de bank voor één van deze twee wat mij betreft.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 09:51
|
|
Nouja, makkelijke keuze zolang Enoh geblesseerd is.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 10:25
|
|
De Witte Socrates part deux!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 10:33
|
|
Aan de ene kant kun je hem verkopen, maar als Lindgren vrede heeft met zijn rol dan moet je gewoon zijn contract verlengen. Dit zijn nou bankzitters waar je echt heel veel aan hebt. Kan op meerdere posities goed uit de voeten. Stelt zelden teleur.
Inderdaad.....ik moest ook aan Scholten denken, maar die was helemaal allround. Centrale verdediger, verdedigende middenvelder, aanvallende middenvelder. Hij deed het allemaal goed. Misschien een betere vergelijking dan Van Halst.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 10:43
|
|
Nou vergis je niet, Lindgren kan ook CV spelen en heeft het inzicht en het balgevoel om ook een subtiele steekbal te geven. Zag ik betonnen Jantje niet echt doen. En Scholten op 10 daar was ik ook niet echt gecharmeerd van ;-).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 10:44
|
|
Ik wel. Vooral in zijn eerste periode bij AJAX. En zeg ook dat Lindgren dichter bij Scholten komt dan Van Halst.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 13:05
|
|
Heb Lindgren altijd een prima selectiespeler gevonden. Hoort wat mij betreft bij de beste 14-15 van Ajax. Vind het alleen wel typisch Nederlands om zo'n jongen de hemel in te prijzen, terwijl er bergen met kritiek is op de sterren van dit elftal. Als je het forum hier afstruint zou je bijna gaan denken dat Lindgren een betere voetballer is dan Van der Wiel, Suarez, Vertonghen, etc.
|
Seduction
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 13:07
|
|
Op basis van de laatste wedstrijden wel ja. Suarez daargelaten dan.
Dat Lindgren tot twee of drie keer toe de beste man aan Ajax kant is zegt natuurlijk genoeg over de rest. Niets ten nadele van Lindgren, hij is een absolute prof.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 5 aug 2010 13:36
|
|
Lindgren haalt inderdaad vaak een (nipte) voldoende, dus wanneer een ploeg volledig door het ijs zakt dan is hij al snel één van de betere spelers op het veld. Maar een top basisspeler voor Ajax zie ik hem niet snel worden (De Zeeuw ook niet, overigens). Is ook niets mis mee. Goede prof, maar op basis van de laatste twee wedstrijden niet opeens één van de beste spelers van Ajax.
Overigens vind ik wel dat er verzachtende omstandigheden zijn voor de WK-gangers die tot het laatst hebben meegedaan aan het toernooi.
|