Auteur
|
Bericht
|
Empulse
Forum berichten: 917
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 19:27
|
|
Citaat: Anita hoort gewoon thuis op het middenveld bij Ajax. Dat die nu back staat is meer een noodoplossing bij Ajax. Dat doet meer dan behoorlijk overigens.
Ik kan me het duel Jong Oranje - Jong Spanje goed herinneren waar die als verdedigende middenvelder stond opgesteld. Schakelde zijn man goed uit plus hij dacht altijd naar voren als die de bal had. Super middenvelder die snel terug moet op zijn eigen positie.
Dat duel van jong Oranje staat ook nog op mijn netvlies. Het zal verfrissend zijn om hem daar volgend seizoen te zien spelen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen echte links-back aangekocht zal worden.
Ik ben het overigens totaal niet met je eens dat hij het naar behoren doet. Gisteren ook weer. Beerens passeerde hem met regelmaat veel te gemakkelijk, in de duels vind ik hem niet sterk en positioneel staat hij vaak ook verkeerd. Het is een redelijke stand-in voor de links-back, maar meer dan dat echt niet. 'meer dan behoorlijk' gaat mij te ver.
Maar goed, hij kan daar persoonlijk ook niets aan doen en betere opties, op Emanuelson na, hebben we niet.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 14:25
|
|
Citaat: Ik ben het overigens totaal niet met je eens dat hij het naar behoren doet. Gisteren ook weer. Beerens passeerde hem met regelmaat veel te gemakkelijk, in de duels vind ik hem niet sterk en positioneel staat hij vaak ook verkeerd. Het is een redelijke stand-in voor de links-back, maar meer dan dat echt niet. 'meer dan behoorlijk' gaat mij te ver.
Maar goed, hij kan daar persoonlijk ook niets aan doen en betere opties, op Emanuelson na, hebben we niet. Is dat de schuld van de vleugelverdedigers bij Ajax? Ik denk het zelf niet.
Iedere back bij Ajax heeft het moeilijk als ze tegen een directe tegenstander moet voetballen. Dat is niet van nu maar dat was in het verleden ook al. Ik denk dat het probleem bij de centrale verdedigers van Ajax die de backs helemaal geen rugdekking geven en alleen maar geconcentreerd zijn op hun eigen man. Nu moeten de backs eigenlijk twee kanten afdekken zowel de binnenkant als de buitenkant. De binnenkant zal voor de verdediger/middenvelder moeten zijn, zodat de buitenspeler van de directe tegenstander alleen buitenom kan of een snelle voorzet kan geven. Verder doen backs nog regelmatig wat verkeerd maar als dit probleem beter word aangepakt bij Ajax dan verlicht je al veel zorgen voor de backs van Ajax.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 17:13
|
|
De Ajax backs na Maxwell/Trabelsi:
Juanfran - Heitinga
Emanuelson - Ogararu
Vertonghen - Silva
Vermaelen - Timisela
Schilder - Colin
Atouba - Van der Wiel
Anita
Een flinke shit load aan backs dus. Het lijkt wel een zeer moeilijk te bespelen positie. In totaal heeft Ajax voor die twee posities 5 spelers van buitenaf aangetrokken in vijf jaar tijd. Opvallend is dat die 5 spelers geen restwaarde hebben of hebben gehad.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 17:18
|
|
Citaat: De Ajax backs na Maxwell/Trabelsi:
Juanfran Heitinga
Emanuelson Ogararu
Vertonghen Silva
Vermaelen Timisela
Schilder Colin
Atouba Van der Wiel
Anita
Een flinke shit load aan backs dus. Het lijkt wel een zeer moeilijk te bespelen positie. In totaal heeft Ajax voor die twee posities 6 spelers van buitenaf aangetrokken in vijf jaar tijd.
Ik tel er maar 5? Maar Juanfran, Timisela, Schilder en Colin waren (in eerste instantie) voor de breedte.
09/10: Anita - Van der Wiel
08/09: Vermaelen - Van der Wiel
07/08: Emanuelson/Vertonghen - Silva/Ogararu
06/07: Emanuelson - Ogararu
(als ik mij niet vergis ;))
Het is dan natuurlijk wel vreemd dat er vooral voor de rechtsbackpositie is ingekocht en weinig voor de linksbackpositie.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:09
|
|
Komt omdat het centrum altijd prut is. Dan lijken de backs (voor de leek) ook gelijk zwak...
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 13:22
|
|
Juanfran - Heitinga
Emanuelson - Ogararu
Vertonghen - Silva
Vermaelen - Timisela
Schilder - Colin
Atouba - Van der Wiel
Anita
Een flinke shit load aan backs dus. Het lijkt wel een zeer moeilijk te bespelen positie. In totaal heeft Ajax voor die twee posities 5 spelers van buitenaf aangetrokken in vijf jaar tijd. Opvallend is dat die 5 spelers geen restwaarde hebben of hebben gehad. Het lijkt mijn niet zo moeilijk om een goede linksback/rechtsback te halen, alleen je moet naar de kwaliteiten van de speler kijken. Je ziet een duidelijk patroon bij deze spelers die op die positie zijn gehaald. Bij Ajax is de gedachte er in geslopen dat de backs aanvallend ingesteld moeten zijn na Trabelsi/Maxwell. Trabelsi/Maxwell was ook niet altijd succesvol en lieten regelmatig steken vallen in de verdediging, maar dat ter zijde. Dat is een foute gedachte die er leeft. Een back moet zijn verdediging kunnen ondersteunen plus dat die een directe tegenstander moet kunnen uitschakelen. Als die dan aanvallend iets kan brengen is dat mooi meegenomen, maar dat moet niet de hoofdtaak zijn van een verdediger.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 18:17
|
|
Citaat: Komt omdat het centrum altijd prut is. Dan lijken de backs (voor de leek) ook gelijk zwak...
Ik vind Atouba, Ogararu, Silva, Anita, Wiel, Juanfran, Emanuelson en Heitinga weldegelijk verdedigend zwak.
Het centrum is die jaren niet goed genoeg geweest om zulke zwakke backs uit de brand te helpen. Jij draait het om. Ik vind het ook belangrijk dat een centrum een goede opbouw kan verzorgen. De combinatie Vertonghen-Aldereweireld is wat dat betreft erg sterk. Als we voor een linksback zorgen die verdedigend sterker is dan het brandhout dat er de laatste jaren heeft gelopen dan komt het centrum ook minder in de problemen, een ABC-tje.
Braafheid had een grote verbetering geweest. Ik ben voorstander van een grote aankoop in de verdediging, in de zomer. Ik zou gaan voor een complete centrale verdediger, daar mag van mij al het transfergeld heen gaan. Voor de linksback positie hebben we veel jeudige spelers; Koppers, Boilesen, Shakison, Blind, Anita. De kans is groot dat er voor die positie spelers door gaan breken binnen anderhalf jaar. Daarom zou ik gaan voor een complete centrale verdediger met Aldereweireld als stand-in.
Ik stel hoge eisen voor die genoemde centrale verdediger; snelheid, techniek, passing, winnaarsmentaliteit en concentratievermogen. Zulke centrale verdedigers zijn zoals bekend moeilijk haalbaar, de scouting mag aan de bak.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 16 feb 2010 19:01
|
|
Citaat: Komt omdat het centrum altijd prut is. Dan lijken de backs (voor de leek) ook gelijk zwak...
Ik vind Atouba, Ogararu, Silva, Anita, Wiel, Juanfran, Emanuelson en Heitinga weldegelijk verdedigend zwak.
Het centrum is die jaren niet goed genoeg geweest om zulke zwakke backs uit de brand te helpen. Jij draait het om. Ik vind het ook belangrijk dat een centrum een goede opbouw kan verzorgen. De combinatie Vertonghen-Aldereweireld is wat dat betreft erg sterk. Als we voor een linksback zorgen die verdedigend sterker is dan het brandhout dat er de laatste jaren heeft gelopen dan komt het centrum ook minder in de problemen, een ABC-tje.
Braafheid had een grote verbetering geweest. Ik ben voorstander van een grote aankoop in de verdediging, in de zomer. Ik zou gaan voor een complete centrale verdediger, daar mag van mij al het transfergeld heen gaan. Voor de linksback positie hebben we veel jeudige spelers; Koppers, Boilesen, Shakison, Blind, Anita. De kans is groot dat er voor die positie spelers door gaan breken binnen anderhalf jaar. Daarom zou ik gaan voor een complete centrale verdediger met Aldereweireld als stand-in.
Ik stel hoge eisen voor die genoemde centrale verdediger; snelheid, techniek, passing, winnaarsmentaliteit en concentratievermogen. Zulke centrale verdedigers zijn zoals bekend moeilijk haalbaar, de scouting mag aan de bak.
Ben het aardig met je eens, behalve het feit over Wiel . V.d Wiel is een van de beste backs sinds lange tijd . Backs zijn zowiezo (zeker bij ajax) opbouwende werkers, waardoor ze erg naar voren georienteerd zijn en dus moeite hebben met terugverdedigen. Daar zijn de centrale verdedigers voor en o.a Lindgren die zijn plek moeten opvullen. Als hun geen rugdekking geven aan v.d. Wiel loopt de rechterkant tegen een probleem aan.
Dit is v.d Wiel niet z'n sterkste punt, maar ook niet zijn zwakste. Het grote gevaar van Gregory is als hij JUIST gaat verdedigen, want deze goede man kan absoluut niet koppen. Ik heb het meerdere malen gezien dit seizoen dat hij zich gaat bemoeien in de 16m bij vrije trappen, waardoor hij soms de beste koppers tegen hem krijgt , waardoor goed koppende teamgenoten denken dat hij wel gedekt is , terwijl dat dan het zwakste punt blijkt te zijn
V.D Wiel zijn rendement ligt in het spel naar voren te plaatsen, wat meer dan voldoende hoort te zijn qua rendement in zijn spel in 1 wedstrijd. Dat hij soms z'n mannetje laat passeren gebeurt de beste verdedigers. Dat diegene niet opgevangen wordt is het grootste probleem.
Lindgren zou dit kunnen invullen , waardoor het team weer in balans is. Absoluut teamsport is om je teamgenoten hun zwakheden te kunnen opvangen en elke voetballer heeft er wel 1
Daarentegen is hij snel genoeg om de meeste flankspelers eruit te rennen, wat het belangrijkste wapen is van een back
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 01:33
|
|
Citaat: Ik vind Atouba, Ogararu, Silva, Anita, Wiel, Juanfran, Emanuelson en Heitinga weldegelijk verdedigend zwak.
Kunnen jullie voortaan jullie mening voor je houden over Atouba als je hem niet meer dan 5 of 6 volle wedstrijden van hem gezien te hebben? Ik weet zeker dat minimaal zo'n 75% van dit forum nog nooit Atouba hebben zien spelen voordat die bij Ajax kwam.
|
Dijk
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:24
|
|
Ik heb daar geen vijf of zes volledige wedstrijden nodig om hem te beoordelen. Hij kan er weinig van en dat zal ook niet gaan veranderen. Een grote fout van Jol die hem al jaren kenden. Verder duurt dat herstel wel erg lang van hem, maar dat heb je met spelers die boven de 30 zijn.
|
Empulse
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 11:20
|
|
Atouba is simpelweg een circusclown. Ik heb hem bij HSV en de Spurs diverse keren zien spelen en ben nooit van hem onder de indruk geweest, in tegendeel. Ik heb nooit begrepen waarom ze juist hem haalden en al helemaal niet tegen een dergelijk hoog salaris.
Maar goed, de overige aankopen van Jol pakken redelijk tot goed uit. Een misstap kan iedereen begaan. Die eenzijdige optie zal in ieder geval niet verlengd worden. in 2011 nemen we afscheid van hem.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 15:12
|
|
Citaat: Anita hoort gewoon thuis op het middenveld bij Ajax. Dat die nu back staat is meer een noodoplossing bij Ajax. Dat doet meer dan behoorlijk overigens.
Ik kan me het duel Jong Oranje - Jong Spanje goed herinneren waar die als verdedigende middenvelder stond opgesteld. Schakelde zijn man goed uit plus hij dacht altijd naar voren als die de bal had. Super middenvelder die snel terug moet op zijn eigen positie.
De Zeeuw, Gabri, Lindgren, Eriksen en Enoh zijn beter dan hij. Misschien zijn Aissati, De Jong en Emanuelson nog beter dan hem. Lodeiro speelt hier nog te kort.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 15:15
|
|
Juanfran - Heitinga
Emanuelson - Ogararu
Vertonghen - Silva
Vermaelen - Timisela
Schilder - Colin
Atouba - Van der Wiel
Anita
Een flinke shit load aan backs dus. Het lijkt wel een zeer moeilijk te bespelen positie. In totaal heeft Ajax voor die twee posities 5 spelers van buitenaf aangetrokken in vijf jaar tijd. Opvallend is dat die 5 spelers geen restwaarde hebben of hebben gehad.
Ik ben er zeker van dat als we in het seizoen 06/07 twee fatsoenlijke backs hadden gehad, Ogararu en Emanuelson waren dat niet, dan waren we kampioen geworden. Dat heeft ons gewoon het kampioensschap gekost.
Van der Wiel doet het héél goed. Heitinga, Vermealen en Vertonghen waren nood oplossingen.
Achteraf hadden we Schilder beter kunnen houden, dan was hij nu onze vaste linksback, ook nog eens uit eigen jeugd.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 17:49
|
|
Tsjah, ik vind Blind op dit moment eigenlijk op het niveau Schilder, eigenlijk wel een beetje dezelfde type spelers, waarbij Blind defensief sterker is, maar wel ietsje trager. Blind heeft ook nog groeipotentieel, maar ik had hem niet verhuurd voordat ik hem een keer had uitgeprobeerd op linksback, zelfde geldt voor Sarpong.
Dat zijn toch een paar foutjes van Jol hoor, want Sarpong kon hier prima op rechts spelen als ik het zo bekijk.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 12:39
|
|
Citaat:
'Ernstige blessure voor Ajax-middenvelder Lindgren'
Opnieuw een tegenslag voor Ajacied Rasmus Lindgren. De middenvelder heeft vandaag de training van de Amsterdammers moeten verlaten met een op het oog ernstige blessure, meldt AT5.
Tijdens een oefening op de training zakte de hij door zijn knie. Twee man moesten hem van het veld dragen. De blessure komt voor Lindgren op een ongelegen moment, omdat hij bijna klaar was met de revalidatie van zijn eerdere blessure.
In de uitwedstrijd tegen SC Heerenveen (0-2 overwinning viel de Zweedse middenvelder geblesseerd uit. Het bleek toen te gaan om een geïrriteerde kniepees. Sindsdien speelde hij geen duel meer voor Ajax.
Bron: Voetbalcentraal
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 15:51
|
|
Citaat: 'Lindgren moet vrezen voor zware knieblessure'
Zeer jammer voor hem, voor zijn blessure(s) speelde hij 6 wedstrijden op rij waarvan 5 in de basis. Lindgren is voor mij wel een speler die Ajax als 12de man erbij zou mogen houden. Als er een mooi bod op hem komt moet Ajax hem natuurlijk laten vertrekken maar anders zie ik liever iemand als Wielaert vertrekken. Lindgren kan als verdedigende middenvelder en centrale verdediger als back-up van de basisspelers fungeren en volgens mij is het niet een speler die erg veel verdient.
|
Superspits
Forum berichten: 23
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 16:30
|
|
Wat ontzettend vervelend voor die jongen. Hij heeft laten zien dat hij mentaal ijzersterk is en is geweldig terug gekomen nadat Jol hem de eerste seizoenshelft compleet heeft genegeerd. Dit gun je niemand.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 16:33
|
|
Welkom, Superspits!
Vervelend voor Lindgren. Al denk ik dat Ajax hem aan het einde van het seizoen uiteindelijk toch wel had willen laten gaan.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 16:45
|
|
Ik denk dat Ajax hem nog steeds wel wilt laten vertrekken maar dat moet hij wel eerst fit worden. Zelf zie ik liever Gabri vertrekken dan Lindgren aangezien ik in Lindgren de perfecte 12de man zie. Zoals Superspits al zei moet hij mentaal wel sterk zijn. Om na een half seizoen totaal genegeerd te zijn door je trainer zo terug te komen moet je overtuigd zijn van je eigen kunnen en de motivatie hebben om jezelf te bewijzen als een waardige speler.
Mocht Ajax na dit seizoen alle basisspelers behalve Pantelic weten te behouden dan hebben ze komend seizoen met onder andere Vermeer, Anita, Lindgren, Blind en Sulejmani een sterke bank kunnen hebben.
|
Dijk
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 20:07
|
|
Het is te hopen dat het allemaal meevalt voor Lindgren. Had net weer aansluiting bij het eerste en dan overkomt hem dit. Verder is het een modelprof die nooit zeurt toen die bij Jong Ajax speelde. Daar zouden sommige spelers nog wat van kunnen leren.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 20:35
|
|
Citaat: Het is te hopen dat het allemaal meevalt voor Lindgren. Had net weer aansluiting bij het eerste en dan overkomt hem dit. Verder is het een modelprof die nooit zeurt toen die bij Jong Ajax speelde. Daar zouden sommige spelers nog wat van kunnen leren.
Het zit in het bloed, lijkt het wel ;) Rommedahl idem.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 18:41
|
|
Citaat:
Nog geen groen licht voor Rasmus Lindgren bij Ajax
Ajax kan waarschijnlijk de rest van het seizoen geen beroep doen op Rasmus Lindgren. De Zweedse middenvelder onderging vandaag een keuring waaruit bleek dat hij langdurig toe zal moeten kijken.
Lindgren kan wel in actie komen, maar wordt geadviseerd om enige tijd rust te nemen. Zo erg is zijn blessure namelijk niet. Hij heeft wat problemen met de aanhechting bij zijn knie.
Voor Timothee Atouba is het seizoen sowieso over. Urby Emanuelson is nog onzeker voor het duel met VVV-Venlo van komende zondag. Eyong Enoh is geschorst.
Bron: Voetbalcentraal
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 15:57
|
|
Rasmus naar Brondby?
http://www.transfermarkt.de/de/brondby- ... 42102.html
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 18:30
|
|
Het is niet te hopen voor Ajax. Is eigenlijk een ideale reserve voor Ajax die zowel controlerend op het middenveld kan spelen als in de verdediging mocht daar geen versterkingen komen.
|
Empulse
|
Geplaatst: Di 6 jul 2010 19:20
|
|
Hij heeft het inmiddels zelf al ontkracht.
|