Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 16:42
|
|
Gabri en Lindgren mogen van mij weg in de Winter. Donald is minstens net zo goed als Gabri, wel een heel totaal andere speler, maar toch zie ik liever Donald als Gabri. Met Donald en De Zeeuw, heb je ook 2 middenvelders die in de zestien van de tegenstander durft/wil komen. Gabri zie je nauwlijks. Enoh is er wel eens te zien maar niet echt vaak.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 17:37
|
|
Gabri heeft wel een erg goede conditie, die gaat de hele wedstrijd.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 18:11
|
|
Citaat: Gabri heeft wel een erg goede conditie, die gaat de hele wedstrijd.
Dat heeft meer te maken met training dan met speler. Natuurlijk heeft de ene een groter uithoudingsvermogen, maar conditie kan efficient worden aangepakt.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 09:48
|
|
Citaat:
AIK and Gothenburg chasing Lindgren "
Rasmus Lindgren is fixed in Ajax freezer.
According fotbollskanalen.se have done that several Premier Division clubs asked about 25-year-old. - He's interesting, "said IFK Gothenburg sporting director Hakan Mild to fotbollskanalen.se.
He was given the midfield in the Dutch big club.
But that was before Martin Jol was recruited as the new Ajax coach last summer. Dutchman has decided not to bet on Rasmus Lindgren, who has fallen further and further down in the freezer.
Top trio interested
In recent times, the expectant 25-year-old made no secret that he might consider a move to get playing time. The question is whether a move back to Sweden is an option. According fotbollskanalen.se is interest from allsvenskans best three teams the previous season. AIK, IFK Göteborg Elfsborg and should have asked about Rasmus Lindgren status.
- Rasmussen is a talented footballer and it is clear that he is interesting, "said IFK Gothenburg sporting director Hakan Mild to fotbollskanalen.se.
- But we'll see if we lose any midfielder in the winter before we can discuss such a thing.
Bron: http://fotboll.expressen.se/Allsvenskan ... r-lindgren
Ik ben alleen bang dat deze clubs niet het gewenste salaris op tafel kunnen leggen. Lindgren vind ik persoonlijk niet een slechte middenvelder, maar hij staat de groei van de jeugd in de weg en hij komt kwaliteit tekort om te concurreren met Enoh, Gabri en De Zeeuw.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 11:19
|
|
Ik denk dat je het daar wel mooi zegt. Lindgren zou heel bruikbaar kunnen zijn achter de 3 ´grote´ DM´s die je daar noemt, ware het niet dat er in Jong Ajax en de A1 een aantal jongens staan te popelen om te laten zien dat ze erbij horen.
Dat is trouwens AIK uit Zweden , niet te verwarren met AEK uit Griekenland :p
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 14:28
|
|
kampioen uit zweden, mooie club voor hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 21:00
|
|
Citaat: Brøndby bekeek Lindgren
Datum post: 13-01-10 20:59 - Gepost door: 343 - Bron: AS/AD - Aantal keer bekeken: 2 - Aantal reacties: 0
Brøndby heeft Rasmus Lindgren in de oefenwedstrijd tegen FC Groningen bekeken. De trainer stond hoogstpersoonlijk langs de lijn om de middenvelder te beoordelen.
De 25-jarige middenvelder werd de afgelopen tijd ook in verband gebracht met ADO Den Haag, maar de Hagenezen huurden deze week Kees Luijckx van AZ.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 11:19
|
|
Citaat: Ajax overweegt plotseling om Lindgren te behouden
Lindgren heeft de technische staf van Ajax aan het twijfelen gebracht. De middenvelder kwam dit seizoen nog niet in actie voor de ploeg van Martin Jol en kreeg te horen dat hij mocht vertrekken, maar in Amsterdam twijfelt men volgens AD/Sportwereld nu aan de juistheid van die beslissing.
Op het trainingskamp in Portugal maakte Lindgren een goede indruk en aangezien Ajax momenteel niet ruim in de verdedigende middenvelders zit, zou het zomaar kunnen dat de Zweed alsnog in Amsterdam blijft. Eyong Enoh zit momenteel in Angola voor de Afrika Cup, Gabri is niet honderd procent fit en Demy de Zeeuw is nog één gele kaart verwijderd van een schorsing.
Lindgren kan zodoende mogelijk blijven, maar de middenvelder staat wel in de nadrukkelijke belangstelling van het Deense Brøndby IF. Een delegatie van deze club, inclusief hoofdtrainer Kent Nielsen, bekeek Lindgren deze week in de oefenwedstrijd van Ajax tegen FC Groningen. Dit betekent dat de interesse van de Denen serieus is.
De 25-jarige Lindgren zal zijn opties zodoende moeten overwegen. De middenvelder is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax, maar brak niet door en vertrok naar FC Groningen. Halverwege het seizoen 2007/08 werd hij weer teruggehaald en onder Marco van Basten was de Zweed zelfs even aanvoerder. Onder Jol kwam hij dit seizoen echter nog niet aan spelen toe.
Bron: Voetbalzone.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 11:37
|
|
Ik vind het nogal vreemd om hem nu ineens te houden. Ik vind Lindgren persoonlijk een prima speler maar niet beter dan Gabri, Enoh en de Zeeuw die over het algemeen een basisplaats zullen hebben. Daarnaast heeft Ajax nog jong talent als Donald en de Jong die je ook op kunt stellen en speel minuten zullen moeten maken om zich door te ontwikkelen. Eventueel kan Urby nog een linie terug naar het middenveld maar daar ben ik geen voorstander van.
|
famey
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 11:49
|
|
Gabri kampt te vaak met blessures om als adequaate backup te fungereren, Enoh speelt op dit moment in de Afrikacup, Siem en Urby zijn meer aanvallend ingesteld, Donald haalt het niveau nog niet en nog 1 gele kaart en dan is De Zeeuw geschorst. Of daar komt de gedachte uit om hem te behouden of het is een facet van de huidige onderhandelingen (prijs opdrijven).
Persoonlijk gun ik Lindgren een transfer, vorig jaar nog aanvoerder, nu tribuneklant en als de spoeling opeens wat dun is op het middenveld mag hij op komen draven?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 11:51
|
|
Citaat: Gabri kampt te vaak met blessures om als adequaate backup te fungereren, Enoh speelt op dit moment in de Afrikacup, Siem en Urby zijn meer aanvallend ingesteld, Donald haalt het niveau nog niet en nog 1 gele kaart en dan is De Zeeuw geschorst. Of daar komt de gedachte uit om hem te behouden of het is een facet van de huidige onderhandelingen (prijs opdrijven).
Persoonlijk gun ik Lindgren een transfer, vorig jaar nog aanvoerder, nu tribuneklant en als de spoeling opeens wat dun is op het middenveld mag hij op komen draven?
Het kan ook dat ze hem willen houden tot het sluiten van de transferdeadline om nog even gebruik te kunnen maken van zijn diensten de komende 2 wedstrijden.
|
famey
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 11:56
|
|
Goed punt, daar had ik niet eens over nagedacht. Wanneer sluit de transfermarkt eigenlijk?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 11:56
|
|
Het zou me niks verbazen dat ze dat hebben gedaan om rust rondom zijn transfer te brengen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 13:16
|
|
Wat een onzin, zeg. Ajax probeert al maanden heel stellig te zijn en uit te dragen dat er nu echt beleid gevoerd gaat worden. En dus moesten alle overbodige spelers weg. Lindgren dus ook. Oh nee, toch niet, want Enoh is een paar weken weg, Gabri nog niet honderd procent fit en De Zeeuw staat op vier gele kaarten. Beleid met zo'n flinke portie mits en maren is geen beleid.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 14:40
|
|
Lindgren is wel beter dan jongens als Donald.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 14:42
|
|
Citaat: Lindgren is wel beter dan jongens als Donald.
Dat zeker, wat die doet in een Ajax shirt is mij nog steeds niet duidelijk. Heb altijd het idee gehad dat hij maar mee mocht doen omdat het zo zou lijken dat er ook jongens met fysiek uit de eigen jeugd komen.......
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:36
|
|
Ja maar goed wie moet je zonder Enoh en Gabri opstellen op het middenveld. Van Urby en Anita op het middenveld ben ik geen voorstander.
De Jong, Aissati en Eriksen kun je uitproberen, maar passen alle drie meer op de 10, stel je er 2 op dan heb je geen balans meer. Dan houdt je enkel Lindgren en Donald over. In januari spelen we nog 4 wedstrijden, tegen Nac, AZ, Nec voor de beker en de kakkerlakken, dan lijkt het me geen overbodige luxe om Lindgren bij de selectie te hebben. De 31 sluit de transferdeadline. Om zo'n speler voor die vier wedstrijden bij de selectie te hebben lijkt me geen wanbeleid, mocht hij zich in de kijker spelen dan verdien je er misschien wat meer mee, mocht hij het nog een tikkie beter dan dan is behoud ook nog een optie. Zo niet dan verkoop je hem alsnog de 31e.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:37
|
|
Begrijp me niet verkeerd. Ik zie liever Lindgren dan Donald of Gabri, maar beleid is beleid. En dat gooi je dus niet om omdat dat even een paar weken goed uit komt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:54
|
|
Citaat: Begrijp me niet verkeerd. Ik zie liever Lindgren dan Donald of Gabri, maar beleid is beleid. En dat gooi je dus niet om omdat dat even een paar weken goed uit komt.
Ja maar je kunt ook een star beleid met oogkleppen voeren en in die weken punten inleveren en de beker uitgekegeld worden. We willen allemaal beleid dat recht door zee is, maar als de feiten spreken dat het beleid onverstandig is, dan kun je je beter flexibel opstellen voor zo lang dat je gunstig uitkomt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 13:51
|
|
Citaat: Begrijp me niet verkeerd. Ik zie liever Lindgren dan Donald of Gabri, maar beleid is beleid. En dat gooi je dus niet om omdat dat even een paar weken goed uit komt.
Ben het helemaal met je eens, desalniettemin vind ik het niet erg dat Jol nu weer terugkomt op deze beslissing. Lindgren als centrale verdediger lijkt me ook een prima optie (liever dan Oleguer).
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 14:20
|
|
Misschien heeft Lindgren het wel echt heel goed gedaan in Portugal?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 14:35
|
|
Moet me hierin wel aansluiten bij Ian.
Als Lindgren zich dusdanig bewezen heeft op trainingskamp dat hij nu een selectie-plaats heeft verdiend dan kan hij nog hard nodig zijn komende maand.
En precies zoals Ian zegt, moch hij zich bewijzen zijn er óf clubs die interesse gaan hebben óf kan je kiezen hem alsnog te behouden.
ps: Even miereneuken maar Ian, typ even Eriksen zijn naam goed, dus geen Erikson.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 15:40
|
|
Inderdaad Engache. Dit heeft weinig met beleid te maken. Lindgren is vanaf de eerste dag afgeschreven door Jol. Erg vreemd, omdat hij vorig seizoen toch een belangrijke rol had.
Lindgren is geen topper, maar een uitstekende stand-in op dit moment. Tactisch is hij bijzonder sterk. Hij is iemand die altijd bezig is met 'hoe het elftal staat' en zoals ze dat bij de BBC noemen 'protect the back four'
Vorig seizoen heeft hij lang het duo Verthongen Oleguer ondersteund als defensieve middenvelder. Dat heeft hij in verdedigend opzicht geweldig gedaan (denk aan die recordreeks), maar aanvallend voegt hij niets toe. Die ontelbare breedtepassjes zijn ook niet zonder gevaar
Toch zou hij in combinatie met de Zeeuw een goed centraal duo zijn voor de Nederlandse competitie. Ook wat Pushkin zegt: als centrale verdediger zie ik hem liever dan Oleguer. Hij zou bij mij de eerste stand-in zijn voor de posities centraal achterin en defensieve middenvelder.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 15:59
|
|
Ach, die breedte-passjes. Wordt altijd een beetje overtrokken over gedaan, vind ik. Net als bij Maduro eerder.
Lindgren heeft een prima pass en een prima overzicht, maar hij moet de bal wel kwijt kunnen. Ajax heeft er een handje van middenvelders op stellen die maar moeizaam aanspeelbaar zijn. Naar wie moet Lindgren de bal dan spelen? Gevolg: de bal gaat weer een linie terug naar de verdedigers. Al mag hij soms wel wat meer durf tonen, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik blijf erbij dat het grote probleem in de opbouw niet bij hem lag.
Je ziet het nu ook met De Zeeuw, die wel iets meer durf in z'n spel legt. Die zoekt vrij constant de diepte, maar lijdt ook een stuk meer balverlies.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 19:16
|
|
Zou Lindgren niet kunnen spelen als Schaars vorig jaar bij AZ? Dan heb je de tandem Lindgren-De Zeeuw. Volgens mij zijn Lindgren en Schaars redelijk dezelfde types, al is Schaars wel iets beter natuurlijk.
|