Auteur
|
Bericht
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 12:53
|
|
Dat is ook waar..
Al zal ik Europees en tegen de toppers in Nl Lindgren wél mee nemen.
|
bugs
Forum berichten: 405
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 13:49
|
|
Ik zou er niet van op kijken als Groningen zich nog komt melden voor Lindgren, het ziet er toch naar uit dat hij het bij Ajax heel moeilijk gaat krijgen dit jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 15:16
|
|
Ik ben beniewd of hij straks nog voor de verdediging in aanmerking komt.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 18:26
|
|
'voor' de verdediging of 'in' de verdediging Pushkin? Als verdediger vind ik Lindgren niet sterk genoeg, hij is een typische verdedigende middenvelder.
En helaas overbodig na de aankoop van De Zeeuw, dus bij een goed bod mag hij wat mij betreft vertrekken. De Zeeuw en Enoh zijn de eerst aangewezene voor de verdedigende middenvelder plekken, mocht 1 van deze twee niet spelen kunnen Vertonghen, Donald, Gabri en Anita nog altijd op die positie spelen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 19:53
|
|
Citaat: Ik ben beniewd of hij straks nog voor de verdediging in aanmerking komt.
Dat lijkt me sterk. Er komt nog een centrale verdediger bij en op dit moment is er ook al geen plek voor Oleguer. Nee, denk toch echt dat Oleguer, Lindgren, Sno, Martina en Kennedy definitief weg moeten.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:11
|
|
Zouden we hier nou nog iets voor kunnen vangen? Voor Sno en Kennedy natuurlijk niet, maar hier moet toch nog wel wat uit te halen zijn.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:23
|
|
Denk het wel hoor! Misschien ruilen+ wat geld voor Honda?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:30
|
|
Of wat spelers verhuren aan Vvv? Honda lijkt me inzetbaar als middenvelder en als aanvaller. Of voor volgend seizoen al vastleggen en dit jaar nog verhuren aan Vvv. Maar, ja....er is al gezegd dat Honda zeker niet naar AJAX gaat.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:53
|
|
Als aanvaller? Welke positie? Als 2e spits, net als Gerrard soms bij Liverpool.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 17:04
|
|
Volgens de VI mag/moet hij ook echt vertrekken. Jammer, vond het wel een bruikbare speler.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 17:54
|
|
Ik vind het ook jammer, laat dan Gabri en Sno vertrekken, die hebben geen toekomst.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 17:58
|
|
Jol, ziet het duidelijk niet zitten in Lindgren. Dan is de beste keuze om hem te laten vertrekken en Lindgren niet aan het lijntje te houden. Ik denk dat Lindgren wel bij een redelijke subtopper terecht kan.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Wo 5 aug 2009 18:07
|
|
Mischien terug naar fc Groningen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 6 aug 2009 00:02
|
|
Jol is duidelijk fan van de wat hardere jongens met meer loopvermogen.
|
$_Tim_$
Forum berichten: 158
|
Geplaatst: Di 25 aug 2009 04:41
|
|
Rasmus Lindgren is niet van plan om deze week te vertrekken bij Ajax. De Zweedse middenvelder is volgens coach Martin Jol niet meer nodig, maar de speler geeft zichzelf een half jaar om de Hagenaar het tegendeel te bewijzen. Lukt dat niet, dan vertrekt hij in de winter alsnog. Ajax moet enkele spelers lozen wanneer zij nog nieuwe spelers wil halen en Lindgren was één van de kandidaten om te vertrekken. De voormalig aanvoerder laat tegenover RTVNH echter weten dat hij niet van plan is om te gaan. Lindgren heeft nog een contract die doorloopt tot medio 2012.
Bron. Soccernews.
Ik vind dat Lingren nog een kans moet krijgen, zoals hij tegen Fiorentina speelde is het echt een hele goede. Hij was nota bene aanvoerder hoe kan je dat zo doen ?! Jol geef hem een kans
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:07
|
|
Citaat: Lindgren schikt zich nog in zijn lot
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 23-09-09 11:05 - Gepost door: 343 - Bron: Het Parool - Aantal keer bekeken: 4 - Aantal reacties: 0
De carrière van Rasmus Lindgren (24) kent een grillig verloop. De Zweed is op zoek naar vaste grond onder zijn voeten, maar hij hoort voorlopig tot de inboedel van Jong Ajax, dat zich dinsdagavond in de bekerwedstrijd tegen landskampioen AZ pas in de verlenging gewonnen gaf (2-0).
Lindgren werd twee keer kampioen met het beloftenelftal van Ajax, in 2004 en in april van dit jaar. In de tussenliggende vijf jaar werd hij verkocht aan (en teruggekocht van) FC Groningen, waar hij onder trainer Ron Jans een sterke ontwikkeling doormaakte.
Vorig seizoen bombardeerde Ajax-trainer Marco van Basten hem tot aanvoerder. Hij blonk uit in de Uefa-Cupduels met HSV en Fiorentina, werd uitgenodigd voor het Zweedse nationale elftal, maar hij raakte na een enkelblessure ook bij Van Basten uit de gratie. Lindgren sloot het jaar af bij de reserves.
Met het kampioenschap in de beloftencompetitie kwalificeerde Jong Ajax zich voor het hoofdtoernooi van de strijd om de KNVB-beker, maar Lindgren hield er op dat moment geen rekening mee dat hij dit seizoen een vaste waarde in die ploeg zou zijn. ''Ik heb me in mei laten opereren aan mijn enkel. Sindsdien ben ik vrij van pijn en ik ging met een goed gevoel deze competitie in. Een basisplaats is moeilijk te bemachtigen in zo'n grote selectie, maar ik had niet het idee dat ik helemaal uit beeld zou raken bij het eerste elftal. Dat is wel het geval en dat is teleurstellend.''
Trainer Martin Jol deed tot op heden geen beroep op de verdedigende middenvelder, zelfs niet als bankzitter. Tijdens het Amsterdam Tournament werd het Lindgren duidelijk dat Jol kiest voor andere spelers. De van AZ overgekomen Demy de Zeeuw, Eyong Enoh, Vurnon Anita en Mitchell Donald genieten de voorkeur. Voetballers die van nature wat sneller vooruit spelen dan de meer berekenende Lindgren. Toch is een zomertransfer voor de Zweed niet aan de orde geweest. ''Ik heb van Ajax niet expliciet te horen gekregen dat ik weg moet. En ik wil zelf ook niet bij de eerste de beste tegenslag opgeven.''
Aan motivatie ontbreekt het hem niet. ''Ik train voluit, ik geef alles tijdens de wedstrijden van het tweede. Als zich op enig moment weer een kans voor doet bij het eerste elftal, moet ik scherp en fit zijn.'' Het zijn geen loze woorden, zo blijkt uit zijn optreden tegen de dolende kampioen AZ, een duel waarin ook Oleguer, George Ogararu, Kenneth Vermeer en Marko Pantelic zich niet verstoppen. Als controlerende middenvelder legt Lindgren de 'valse spits' van AZ, de Braziliaan Ari, aan banden. En hij loopt energiek en handig de gaten dicht die de tieners Danilo (de zoon van Wamberto) en Roly Bonevacia laten vallen.
Jong Ajax, dat over het geheel genomen dus niet zo heel erg jong is, voetbalt in Alkmaar inderdaad op 'eredivisieniveau', zoals AZ-trainer Ronald Koeman vooraf al vermoedde. De partijen zijn gelijkwaardig, waarbij de thuisploeg de iets betere kansen krijgt. Lindgren is in de slotminuut dicht bij een doelpunt, maar zijn schot is een prooi voor doelman Erik Heijblok, die de geblesseerde Sergio Romero in de zeventigste minuut heeft afgelost.
AZ maakt in de eerste minuut van de verlenging het verschil, na een gave treffer van invaller Moussa Dembélé, die kort daarna de wedstrijd in het slot gooit (2-0).
Lindgren neemt met gemengde gevoelens de complimenten in ontvangst over zijn spel. ''Het was een wedstrijd op niveau, waarin je jezelf kunt en móet laten zien. Wat dat betreft is het jammer dat we zijn uitgeschakeld.'' Hij zal zich voorlopig tevreden moeten stellen met de minder aansprekende wedstrijden. ''De situatie waarin ik zit is niet leuk. Maar ik ga niet nu al roepen dat ik per se weg wil in de winterstop. In december maak ik de balans op.''
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 24 nov 2009 17:33
|
|
Citaat: Lindgren twijfelt over vertrek bij Ajax Geplaatst op 24-11-2009
Rasmus Lindgren hoeft bij Ajax niet te rekenen op speeltijd. De middenvelder was vorig jaar af en toe aanvoerder van de Amsterdammers, maar moet onder Martin Jol plaats nemen op de tribune.
De Zweedse voetballer staat in de belangstelling van verschillende eredivisieclubs, maar hij wil niet al teveel salaris inleveren. Soren Lerby, zaakwaarnemer van Lindgren, bevestigt dat tegenover Sportweek. "Natuurlijk wil Rasmus voetballen. Bij Ajax is er weinig perspectief. Als hij in de winterstop weg kan dan is dat een optie. Hij wil alleen niet te veel inleveren. Alle partijen moeten gelukkig worden van een overgang."
Lindgren doorliep de jeugdopleiding van Ajax, maar moest uiteindelijk vertrekken uit Amsterdam. In het seizoen 2005/2006 vertrok hij naar FC Groningen, waar hij veel indruk maakte. Na drie seizoenen in Groningen te hebben gespeeld keerde hij terug naar Ajax. In totaal speelde hij 37 wedstrijden voor de hoofdstedelingen.
Nieuws.be
Daar heb je het al dat Lindgren niet veel wil inleveren om bij een andere club te willen spelen. Jammer voor Ajax maar zo zullen wel meer spelers denken.
Verder vind ik Lindgren geen slechte speler voor Ajax. Alleen jammer voor hem dat Jol het niet in hem ziet zitten.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 24 nov 2009 18:24
|
|
Lindgren vind ik een alleraardigste speler. Jammer dat Jol het niet in hem ziet zitten. Ik zie liever hem dan Gabri. De jongen barst van het inzicht, jammer dat hij zo traag is!
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 24 nov 2009 22:41
|
|
Rasmus liever dan Gabri? Nee, echt niet. Gabri is een betere speler.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 11:44
|
|
Ah toe, onderbouw dat eens..
|
AFCAmuiden
Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 12:43
|
|
Citaat: Rasmus liever dan Gabri? Nee, echt niet. Gabri is een betere speler.
Oewh, lastige kwestie Fregge..
Persoonlijk krijgt Lindgren van mij het voordeel van de twijfel,
waar Gabri een echte 'balletjes-opraper' (kon even niet het goede woord vinden) is.
Is Rasmus naar mijn idee beter in de aanval.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik Lindgren al een tijdje niet meer heb zien spelen, dus wat ik hierboven zeg is deels gebaseerd op het verleden..
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 13:43
|
|
Citaat: Rasmus liever dan Gabri? Nee, echt niet. Gabri is een betere speler.
Leg is uit. Ik kan dat me namelijk niet voorstellen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 13:54
|
|
Gabri heeft sowieso meer ervaring als Lindgren, dus dat is in het voordeel van Gabri. Gabri is inderdaad een stofzuiger (misschien dat je dat woord zocht ) en doet dat inderdaad erg goed. In de aanval is het minder, maar ook niet slecht. Hij is dus zeg maar met De Zeeuw de omschakeling, waar Enoh echt alleen maar moet 'stofzuigen' en de bal gelijk inleveren aan Gabri en De Zeeuw. Plus het feit dat oa Jol het niet meer ziet zitten in Lindgren. Zegt ook al wat he.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 14:48
|
|
Gabri kan echt voor geen meter voetballen hoor, kan wel hard rennen. Lindgren vind ik aan de bal ook niet altijd even goed. Ik kan me wedstrijden herinneren dat hij alleen maar naar achteren tikte.
Maar dat zou ook aan de instructies van Van Basten kunnen liggen, destijds.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 15:43
|
|
Citaat: Gabri heeft sowieso meer ervaring als Lindgren, dus dat is in het voordeel van Gabri.
Aan ervaring alleen heb je niks.
Citaat: Hij is dus zeg maar met De Zeeuw de omschakeling, waar Enoh echt alleen maar moet 'stofzuigen' en de bal gelijk inleveren aan Gabri en De Zeeuw.
Enoh die een bal moet inleveren bij Gabri? Er ligt geen tegenstander wakker van Gabri in balbezit. Als er iemand het simpel moet houden, is hij het wel.
|