Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Rasmus Lindgren
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Rasmus Lindgren
Maker: Eto'oBekeken: 20521
Status: InactiefBerichten: 303
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Jobo

Forum berichten: 673
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 09:41
Ik verwacht heel veel van deze jongen aankomend seizoen. Misschien wordt hij wel de aanvoerder van Ajax. Ik zou niet weten wie dat in de selectie beter op zich kan nemen dan hij.

Toch wil ik nog even opmerken dat Lindgren ook onder het kopje gemiste kansen van Sulejmani en Douglas mag komen te vallen. Sinds zijn debuut voor Ajax vond ik het al een klasse speler rijk met potentie om de top te halen. Ik blijf het ongelovelijk vinden dat men bij ajax talent niet kan zien. Ze hebben een risico genomen door hem te verkopen aan Groningen. Gelukki had Lindgren zelf een clausule in izjn contract laten zetten. Anders was hij een stuk duurder geweest.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 10:53
Er was geen plek bij Ajax voor Maduro en Lindgren. Prima gehandeld, destijds, van Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 11:03
Citaat:
Er was geen plek bij Ajax voor Maduro en Lindgren. Prima gehandeld, destijds, van Ajax.

Dat vind ik wel meevallen Bert, nota bene Nordin Boukhari heeft toen nog linkshalf gespeeld. Er was naar mijn mening voldoende plek voor Lindgren op de linkshalf destijds, niet als basisspeler maar hij had z'n speeltijd kunnen pakken. Net zoals later de totaal overbodige Olaf Lindenbergh voor de linkshalf werd aangetrokken.

Ik wil een belangrijke kanttekening vermelden bij Jobo's verhaal. Ajax heeft Lindgren verkocht voor 1 Miljoen en teruggekocht voor 2,5 Miljoen (d.m.v. een terugkoopclausule), Ajax had hem van mij niet moeten wegdoen. Heb ik destijds ook gezegd. Maar Ajax is wel slim geweest met die terugkoopclausule en als je per saldo kijkt dan is er niet echt zoveel kapitaalvernietiging geweest. Dat is heus niet alleen op initiatief van Lindgren geweest hoor.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 16:47
Je vergeet dat Ajax toen ook nog een hele tijd Van der Vaart en Sneijder onder contract had staan, Revo. Wanneer die allebei speelden (en dat is heel lang geprobeerd) moest er vaak wel eentje als linkshalf spelen. Lindgren had best kunnen blijven, maar dan had hij nooit veel gespeeld. Nu heeft hij twee seizoenen Eredivisie-ervaring opgedaan, werd hij bij Groningen zelfs aanvoerder en heeft hij zich verder ontwikkeld. Bij Ajax had dat allemaal een stuk langer geduurd. En zoals gezegd zal die clausule ook deels door Ajax zijn bedongen.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 16:49
Juist prima gedaan door Ajax. Prima verkocht voor 1,5 miljoen en het een grote speler laten worden in Groningen en voor slechts (!) 2,5 miljoen terughalen. Rasmus heeft nu alles wat hij eigenlijk moet hebben op zijn positie en één de sterkhouders van komende seizoen denk ik. Verder hoop/denk ik dat hij in de UEFA Cup ook wel eens kan uitblinken.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 16:55
Lindgren is iemand die achter het middenveld speelt, misschien zelfs achter de verdediging. Dus de vergelijking met Boukhari slaat nergens op. Trouwens is Lindgren nog niet eens een sterkhouder voor Ajax, laat staan dat hij toen er al bij zou horen. Dus dat is verkeerd om het als slecht beleid te gaan bestempelen.

Maduro is een goede voetballer, alleen hij heeft geen besef over zijn rol. Hij zit steeds te klagen dat hij zo werd bekritiseerd, maar als je midmid(spelmaker) bent dan ben je nou eenmaal de bepalende speler van het spel. Dus als het minder gaat dan doe je iets verkeerd. Hij is dus nooit goed omgegaan met alles dat op hem afkwam. Trouwens sloeg de vergelijking met Rijkaard nergens op, omdat Rijkaard een 4 was en Maduro een 6.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 18:43
Rijkaard heeft bij AJAX zovaak op nr. 6 gespeeld, WZA.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Vr 11 jul 2008 18:49
Daar ben ik van op de hoogte, maar dat is niet zijn sterkste positie in mijn ogen.
Bertje

Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:04
Daar zullen ze bij Milan anders over denken. Hebben ze overigens ook een mooie stapel kampioenschappen en Europacups met Rijkaard gewonnen om dat te onderstrepen.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:13
Volgens mij was Gullit de spelmaker, maar dat kan ik verkeerd hebben. Hij speelde dacht ik achter het middenveld.
Bertje

Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:21
Rijkaard speelde centraal op het middenveld met Ancelotti. Gullit speelde als tweede spits om Van Basten heen.
El Chícharito

Geplaatst: Di 12 aug 2008 18:33
Citaat:
Juventus wil Lindgren naar Italië halen

dinsdag 12 augustus, door ksdarter, utrecht, 18:41u, Soccernews

Nu Ajax-aanvaller Klaas Jan Huntelaar onhaalbaar lijkt voor Juventus, wil de Italiaanse nu een andere Ajacied inlijven.

Volgens de website AjaxToday.nl wil de club uit Turijn graag middenvelder Rasmus Lindgren aantrekken. De website meldt dat De Oude Dame een bod heeft gedaan van 5,2 miljoen euro op de Zweed. Ajax heeft het bod inmiddels in beraad.

Juventus is, na het wegvallen van Cristiano Zanetti en Marco Marchionni, op zoek naar nieuwe middenvelders. Niet alleen Rasmus Lindgren staat in de belangstelling, maar ook Alberto Aquilani (AS Roma) en Nenad Kovacevic (RC Lens) staan op de verlanglijst van Juventus.

Rasmus Lindgren keerde afgelopen winter terug bij Ajax, nadat hij eerder door de Amsterdammers aan FC Groningen verkocht werd. Bij Ajax kan Lindgren onder trainer Marco van Basten rekenen op een basisplaats als verdedigende middenvelder.

Auch, het bewijs dat Lindgren erg goed bezig is maar dit hoef ik niet te zien gebeuren. Bron Ajaxshowtime[/list">
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 12 aug 2008 18:41
Wat een onzinbericht. Alsof AJAX ook maar een bod van 5,2 miljoen in beraad zou nemen.
El Chícharito

Geplaatst: Di 12 aug 2008 18:52
Het is een geruchtenbericht, maar dan toch. Zo begon het met Rafael en Wes ook.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 12 aug 2008 19:00
Ja, en 4 jaar later vertrokken ze uiteindelijk. Complete onzin.
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Di 12 aug 2008 19:51
Ik geloof het ook niet. Media lullen meer onzin uiteraard dan waarheid. En Lindgren is inderdaad goed, maar in mijn ogen nog niet zo goed waardoor je interesse wekt bij Juventus.
RebuaH

Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Geplaatst: Do 14 aug 2008 14:13
Hoewel er in het beginnend smalend over de transfer van Lindgren werd gedaan, kan iedere Ajaxfan met verstand van voetbal zien dat dit misschien wel één van de beste transfers van de laatste tijd is. Deze jongen heeft het echt in zich op een absolute topspeler te worden. Zijn grootste kracht is dat hij het spel kan lezen waardoor hij bijna altijd op de juiste plaats staat, hij is tactisch sterk en heeft overzicht, technisch goed en hij heeft een goede pass. Bovendien heeft hij een mentaliteit waar veel andere voetballers een voorbeeld aan kunnen nemen. Tenslotte is hij in geval van nood ook multifunctioneel inzetbaar... Wat wil je nog meer van een jonge speler. Deze jongen moet nog minstens 3 jaar in Ajax 1 staan en daarna voor een bedrag van 10 à 15 miljoen naar een topclub in een buitenlandse competitie gaan... Die potentie heeft hij! Wat betreft zijn mogelijke aanvoerdersrol, wel hij is nog vrij jong qua leeftijd en ook nog niet zo lang terug bij Ajax maar toch denk ik dat hij de noodzakelijke kwaliteiten wel heeft! Ene Christian Chivu was eerst ook omstreden, maar werd ook een dijk van een jonge aanvoerder... één waarvan ik oprecht hoop dat hij binnen een aantal jaar teugkeert bij Ajax 1 zoals hij zelf ook heeft verkondigd.
svvenn

Forum berichten: 563
Geplaatst: Do 14 aug 2008 16:57
Citaat:
Hoewel er in het beginnend smalend over de transfer van Lindgren werd gedaan, kan iedere Ajaxfan met verstand van voetbal zien dat dit misschien wel één van de beste transfers van de laatste tijd is. Deze jongen heeft het echt in zich op een absolute topspeler te worden. Zijn grootste kracht is dat hij het spel kan lezen waardoor hij bijna altijd op de juiste plaats staat, hij is tactisch sterk en heeft overzicht, technisch goed en hij heeft een goede pass. Bovendien heeft hij een mentaliteit waar veel andere voetballers een voorbeeld aan kunnen nemen. Tenslotte is hij in geval van nood ook multifunctioneel inzetbaar... Wat wil je nog meer van een jonge speler. Deze jongen moet nog minstens 3 jaar in Ajax 1 staan en daarna voor een bedrag van 10 à 15 miljoen naar een topclub in een buitenlandse competitie gaan... Die potentie heeft hij! Wat betreft zijn mogelijke aanvoerdersrol, wel hij is nog vrij jong qua leeftijd en ook nog niet zo lang terug bij Ajax maar toch denk ik dat hij de noodzakelijke kwaliteiten wel heeft! Ene Christian Chivu was eerst ook omstreden, maar werd ook een dijk van een jonge aanvoerder... één waarvan ik oprecht hoop dat hij binnen een aantal jaar teugkeert bij Ajax 1 zoals hij zelf ook heeft verkondigd.

Lindgren is inderdaad een erg goede speler. Het is nog maar de vraag of hij zich kan ontwikkelen tot absolute topspeler, de potentie heeft hij inderdaad denk ik.
Over Christian Chivu.. veel spelers die roepen dat ze later terug komen bij een club, roepen dit uit emotie en kunnen het later niet waarmaken. Bij Chivu is dit gelukkig anders denk ik. Hij zegt het regelmatig en praat ook regelmatig over zijn tijd bij Ajax en het komt allemaal oprecht over. Het zou prachtig zijn als hij rond zijn 31ste nog even terugkomt om een jonge verdediging te leiden.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 14 aug 2008 17:55
Lindgren doet mij zeer aan Jan Wouters denken. Bikkelend, maar ook met zijn hoofd spelend. En technisch goed genoeg om met AJAX mee te komen. Zulke spelers zijn voor AJAX goud waard.
Criticus

Forum berichten: 40
Geplaatst: Za 16 aug 2008 05:03
Rasmus Lindgren vind ik nou net een speler die je als `Bouwsteen`van het nieuwe Ajax kan benoemen. Dit is een speler die enerzijds makkelijk het niveau van Ajax aankan, anderzijds toch te klein is voor het absolute topniveau. Een verhaal `te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken`. Dit is erg jammer voor Rasmus, maar goed voor Ajax. Dit is een speler waar je altijd op kan rekenen, is vrijwel nooit geblesseerd en erg loyaal. Ik hoop dat we deze jongen niet kwijt raken aan een Atletico Madrid, Hamburger SV, Sevilla, Porto of Tottenham en we gewoon nog een groot aantal jaren van hem kunnen genieten. Dit is de beste aankoop van afgelopen winter geweest.
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Za 16 aug 2008 06:43
Ik ben erg tevreden over Rasmus Lindgren. Zeker één van de beste middenvelders van de Eredivisie. En hij kan het ook zeker maken in het buitenland. Maar dat Juventus hem wil geloof ik niet, en al zou het zo zijn zou ik het neit doen als ik hem was. Kan beter eerst even een tijdje op hoog niveau bij Ajax presteren en dan verder kijken.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 18 aug 2008 19:37
Citaat:
Rasmus Lindgren vind ik nou net een speler die je als `Bouwsteen`van het nieuwe Ajax kan benoemen. Dit is een speler die enerzijds makkelijk het niveau van Ajax aankan, anderzijds toch te klein is voor het absolute topniveau. Een verhaal `te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken`. Dit is erg jammer voor Rasmus, maar goed voor Ajax. Dit is een speler waar je altijd op kan rekenen, is vrijwel nooit geblesseerd en erg loyaal. Ik hoop dat we deze jongen niet kwijt raken aan een Atletico Madrid, Hamburger SV, Sevilla, Porto of Tottenham en we gewoon nog een groot aantal jaren van hem kunnen genieten. Dit is de beste aankoop van afgelopen winter geweest.

Ik ben het met je eens, Criticus. Om de echte top te bereiken zal Lindgren fysiek nog sterker moeten worden en beter moeten leren de ruimte tussen de back en de centrale verdediger af te schermen. We moeten echter niet vergeten dat veel uitstekende controleurs pas op latere leeftijd hun hoogtepunt bereiken. En dat voetballers in het algemeen pas rond hun 27ste op hun best zijn. Ik zie in Lindgren een jongen van het niveau Simons, al hebben beide spelers nog verschillende plus -en minpunten.

Ik hoorde van Bert trouwens dat Lindgren afgelopen zaterdag behoorlijk slecht speelde. Wellicht dat het iets te maken heeft met de in het onderstaand bericht vermeldde overbelasting:

Citaat:
Lindgren blijft in Amsterdam

Amsterdam, 18 aug 2008

Rasmus Lindgren blijft deze week gewoon in Amsterdam. De middenvelder heeft zich afgemeld voor de vriendschappelijke interland van Zweden tegen Frankrijk.

Lindgren heeft zich uit voorzorg afgemeld bij de Zweedse bondscoach Lars Lagerbäck. De Ajacied waakt voor overbelasting en wil zo fit mogelijk beginnen aan de start van het nieuwe seizoen. Zweden – Frankrijk wordt woensdag gespeeld in Göteborg en staat onder leiding van Eric Braamhaar.

Trainer Marco van Basten traint deze week met een uitgedunde selectie. Acht selectiespeler zijn er de komende dagen niet bij op het trainingsveld. Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen verblijven op dit moment nog in China, waar ze deelnemen aan het olympisch voetbaltoernooi. De Belgische A-ploeg speelt woensdag een vriendschappelijke interland tegen Duitsland. Wanneer de beide olympiërs terugkeren is nog niet duidelijk.

De Ajacieden die woensdag (mogelijk) in actie komen met hun nationale ploeg:

Maarten Stekelenburg en Klaas Jan Huntelaar (Rusland – Nederland)

George Ogararu (Roemenië – Letland)

Luis Suarez en Bruno Silva (Japan – Uruguay)

Dennis Rommedahl (Denemarken – Spanje)

Ajax.nl

Ik ben het even kwijt, was Lindgren gedurende de zomerstop of voorbereiding geblesseerd, dat hij nu al last heeft van overbelasting?
Bertje

Geplaatst: Ma 18 aug 2008 19:38
Lindgren was aan het begin van de voorbereiding inderdaad geblesseerd.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 11:06
Jongens wat is er met Lindgren? Heeft hij nog last van pijntjes denken jullie?
Ik vind hem wat tegenvallen op dit moment. Misschien krijgt hij niet het vertrouwen van van Basten?

Ik hoop dat hij snel weer zijn niveau gaat halen want dan is hij echt van toegevoegde waarde voor Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 19 sep 2008 11:42
Vormcrisisje. In de duels was hij niet goed, maar zijn inzicht zal zeer belangrijk wezen voor AJAX dit seizoen. Dit heeft hij voor op Sno. Kijk alleen maar naar de pass op Sarpong waar die corner uitkwam die verzilverd werd door Huntelaar. Klasse actie.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.368 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Rasmus Lindgren
Ga
Zoeken: