Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 21:31
|
|
Ik haal Eriksen naar de linkerkant omdat Eriksen, beter dan De Zeeuw, in de discipline speelt en zones en ruimtes afdekt. Je ziet dit in de huidige opzet ook vaak: De Zeeuw hobbelt het hele veld over en Eriksen moet inzakken om zijn positie over te nemen.
Vanuit een puur centrale positie (vergelijkbaar met de rol die hij bij AZ had; de positie van tien impliceert meteen dat hij steeds diep staat, dat hoeft niet) heeft De Zeeuw meer positionele vrijheid en kan hij vrijer druk op de bal zetten.
Vwb Lindgren: ik vind Lindgren zeker niet minder in het aanbieden dan Enoh of De Zeeuw. Juist niet. Enige punt is dat z'n handelingssnelheid wat lager is, dus is hij meer afhankelijk van andere spelers die zich aanbieden. Daar staat tegenover dat hij veel zuiniger is op balbezit. Juist met een Eriksen wat meer teruggetrokken moet hij heel behoorlijk - ik zal niet zeggen uitstekend, want Ajax heeft de spelers niet voor uitstekend spel - uit de voeten kunnen.
Ik kijk naar basiskwaliteiten en complementariteit. Temeer het er voor wat betreft allebij bij Ajax nogal aan schort.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 13:10
|
|
Blijkbaar ziet De Boer Lindgren als een centrale verdediger. Lindgren kwam er aan het eind van de tweede helft in voor Vertonghen, hoewel Oleguer ook nog op de bank zat.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 13:14
|
|
Vind ik wat kort door de bocht. Lindgren is onder De Boer ook als controlerende middenvelder ingevallen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 11:23
|
|
Wat zal er komende zomer gebeuren met deze symphatieke Scandinavier? Heeft nog een contract voor een jaar maar wat is zijn perspectief op speelminuten en moet hij op zijn leeftijd eigenlijk niet zelf willen vertrekken om ergens anders meer speelminuten te maken?
Zou voor bijvoorbeeld Feyenoord een ideale speler zijn maar daar zie ik hem niet zo snel heengaan natuurlijk.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 15:47
|
|
Heeft hij de laatste tijd niet weer veel last van pijntjes? Hoeft van mij niet persee weg, ook gezien het feit dat Bonevacia waarschijnlijk verhuurd wordt en we dan met Enoh de enige back-up voor Anita hebben.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 19:13
|
|
Lindgren heeft altijd last van blessures, dat is dit seizoen niet anders. Ik vind het wel een nuttige speler om hem te behouden, omdat die op meerdere posities uit de voeten kan.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 19:49
|
|
Daarbij zakt Lindgren in mijn ogen niet snel door de ondergrens heen ook. Speelt altijd wel minimaal een zesje.
|
MichelAngelo
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 22:52
|
|
Inderdaad redelijk veelzijdig inzetbaar. Zelfs achterin kan je hem gebruiken. Altijd wel een voldoende, maar nooit een acht of meer. Maar het meest vervelende... die jongen is zo vaak geblesseerd pffff. Ik denk eerijk gezegd dat je afscheid moet nemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 23:43
|
|
Dat vind ik ook. Bruikbaar, maar veel te veel geblesseerd. Vorig jaar 6 wedstrijdjes en dit seizoen 15.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 2 mei 2011 23:59
|
|
Ja, maar aan het begin van dit jaar hebben we hem keihard nodig gehad in de wedstrijden tegen PAOK bijvoorbeeld. Nooit verkeerd om zo'n jongen in je ploeg te hebben, gewoon nog een jaartje behouden en daarna laten gaan.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 3 mei 2011 06:17
|
|
Als je er geld voor kan vangen altijd verkopen.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Di 3 mei 2011 08:44
|
|
Citaat: Dat vind ik ook. Bruikbaar, maar veel te veel geblesseerd. Vorig jaar 6 wedstrijdjes en dit seizoen 15.
Ja maar dat had niet te maken met zijn blessures. Het eerste seizoen onder Jol werd Lindgren nooit gebruikt omdat Jol het gewoon niet in hem zag zitten en na de winterstop zag die het wel in eens in hem zitten. Dit seizoen heeft die dan 15 wedstrijden gespeelt, maar ik denk niet dat dat veel meer zouden zijn als die nu niet geblesseerd was. Nu met Anita als controleur en Enoh als Back-up zou hij de 3de man worden voor die plek. Ik zou hem trouwens ook niet verkopen. Als we straks Bonevacia verhuren aan Nac heb je straks geen goede back-ups, want Lindgren is zeker niet slecht.
|
3e*
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Zo 8 mei 2011 12:36
|
|
Net als wel meer vind ik dat hij heel degelijk is. Valt altijd meer dan redelijk in en heeft een heel venijnig schot.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 8 mei 2011 13:44
|
|
Citaat: Dat vind ik ook. Bruikbaar, maar veel te veel geblesseerd. Vorig jaar 6 wedstrijdjes en dit seizoen 15.
Ja maar dat had niet te maken met zijn blessures. Het eerste seizoen onder Jol werd Lindgren nooit gebruikt omdat Jol het gewoon niet in hem zag zitten en na de winterstop zag die het wel in eens in hem zitten. Dit seizoen heeft die dan 15 wedstrijden gespeelt, maar ik denk niet dat dat veel meer zouden zijn als die nu niet geblesseerd was. Nu met Anita als controleur en Enoh als Back-up zou hij de 3de man worden voor die plek. Ik zou hem trouwens ook niet verkopen. Als we straks Bonevacia verhuren aan Nac heb je straks geen goede back-ups, want Lindgren is zeker niet slecht.
Dat klopt en toen kreeg hij weer een.....blessure.
http://www.ajaxfans.net/nieuws-4970_Jol ... elend.html
|
EEkh0()rn
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 11:32
|
|
Een goede speler, nooit lager dan een 6.
Alleen met de (hopelijke) komst van Rits wordt deze jongen nr. 8 van de middenvelders:
basis:
Anita
de Zeeuw
Eriksen
Wissels:
Enoh
de Jong
Lodeiro
reserves:
Rits
Lindgren
Sneijder
En dan kan van der Heijden ook nog op het middenveld spelen (heeft trouwens ook een prachtige trap )
Die jongen moet gewoon weg.
hele leuke bruikbare speler, maar wordt straks reserve en dat is zonde
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 11:36
|
|
De Zeeuw basis? Absoluut niet, kan ik je nu al vertellen dat we geen kampioen worden.
|
EEkh0()rn
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 11:47
|
|
Ik weet niet of je afgelopen zondag hebt gekeken, maar daar was hij de beste speler van het veld. Klopt dat hij het afgelopen jaar niet goed was, maar dat zie ik als een incident. Iedereen heeft wel eens een minder seizoen. Deze zomer kan hij eindelijk vakantie vieren en weer fris beginnen aan een nieuw seizoen om Ajax wéér kampioen te maken.
Beetje raar dat ik hier trouwens op reageer, want volgens mij is het een topic van Lindgren, naja..
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 13:52
|
|
Citaat: Ik weet niet of je afgelopen zondag hebt gekeken, maar daar was hij de beste speler van het veld. Klopt dat hij het afgelopen jaar niet goed was, maar dat zie ik als een incident. Iedereen heeft wel eens een minder seizoen. Deze zomer kan hij eindelijk vakantie vieren en weer fris beginnen aan een nieuw seizoen om Ajax wéér kampioen te maken.
Beetje raar dat ik hier trouwens op reageer, want volgens mij is het een topic van Lindgren, naja..
http://ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=1971&start=725
Lees dit eens even door, de posts van de laatste dagen. Dan begrijp je heel wat meer.
Gestopt
|
EEkh0()rn
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 14:06
|
|
Citaat: Ik weet niet of je afgelopen zondag hebt gekeken, maar daar was hij de beste speler van het veld. Klopt dat hij het afgelopen jaar niet goed was, maar dat zie ik als een incident. Iedereen heeft wel eens een minder seizoen. Deze zomer kan hij eindelijk vakantie vieren en weer fris beginnen aan een nieuw seizoen om Ajax wéér kampioen te maken.
http://ajaxfans.net/forum/viewtopic.php?f=7&t=1971&start=725
Lees dit eens even door, de posts van de laatste dagen. Dan begrijp je heel wat meer.
Nu snap ik waar die agressiviteit van RogerGarcia vandaan komt, haha. Naja iedereen zijn eigen mening. Daarbuiten is dit nog steeds een Lindgren topic en daar ging het mij om, dus ik begrijp precies wat ik zeg.
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 15:03
|
|
Rasmus is een toffe gozer. Ik gun hem wat hij wil. Als hij wil blijven om zich in de basis te vechten is hij welkom. Wil hij zijn geluk ergens anders beproeven moeten we hem voor een leuk prijsje van de hand doen.
Hij is denk ik te zachtaardig voor de absolute top, dus wat dat betreft zou hij plaats moeten maken in de nabije toekomst.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 18 jun 2011 16:47
|
|
http://ajaxfans.net/nieuws-9770_Lindgre ... zburg.html
|
3e*
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Zo 19 jun 2011 19:47
|
|
Het is hem gegund. Rasmus heeft zich altijd goed ingezet en ook een aantal belangrijke goals gemaakt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 20 jun 2011 17:36
|
|
Lindgren voor medische keuring in Salzburg
Ik zit er gewoon een beetje mee in mijn maag ook. Weet niet wat het is maar ga hem in ieder geval missen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 20 jun 2011 18:52
|
|
Ja, jammer toch wel.
Maar hij was te vaak geblesseerd en nu ontstaat er weer wat ruimte in de financiële huishouding.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... =telesport
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 20 jun 2011 19:04
|
|
Citaat: en nu ontstaat er weer wat ruimte in de financiële huishouding.
Dat is iets wat zeker waar is, het is beter voor beide partijen zo.
Veel succes Lindgren en misschien zien we hem ooit nog terug.
|