Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Rasmus Lindgren
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Rasmus Lindgren
Maker: Eto'oBekeken: 20516
Status: InactiefBerichten: 303
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Chivu 05

Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:14
Ondanks de andere reacties, vind ik Lindgren een goede aankoop (terugkoop). Is een speler die altijd een voldoende haalt, altijd in dienst speelt van de ploeg en ook uitstekend de taal spreekt. Hij was niet voor niks tweede aanvoerder bij FC Groningen.

Verder kunnen we beter dit soort spelers gebruiken dan buitenlandse talenten, die toch altijd zich even moeten aanpassen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:17
Gefeliciteerd Ajaxieden!

Citaat:
Correctie: het huidige beleid van Ajax kiest er voor om geen 'onbekende' ruwe diamantjes te halen. Ajax heeft als het puntje bij paaltje komt meer mogelijkheden dan clubs als FC Groningen en FC Twente, maar die clubs durven het wel aan en de huidige verantwoordelijken bij Ajax blijkbaar niet.

Ja, dat is dus een beleid van niks. Nog een paar jaar geleden deed Ajax goede zaken door jonge, onbekende spelers met doorgroeimogelijkheden en die het binnen no-time weer voor veel geld kon doorverkopen. Als het niet veel risico met zich meebrengt dan moet Ajax dat ook proberen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:17
Citaat:
Ondanks de andere reacties, vind ik Lindgren een goede aankoop (terugkoop). Is een speler die altijd een voldoende haalt, altijd in dienst speelt van de ploeg en ook uitstekend de taal spreekt. Hij was niet voor niks tweede aanvoerder bij FC Groningen.

Jij en ik zijn het helemaal eens, Chivu, al ben ik heel benieuwd naar de mening van de overige leden.

De enige nare bijsmaak die ik overhoud aan deze transfer, is dat het weer een jongen van dichtbij huis is. Want de transfers van de afgelopen weken zijn het ultieme bewijs dat we geen inventieve aankopen hoeven te verwachten van de huidige beleidsbepalers.

Citaat:
Ja, dat is dus een beleid van niks. Nog een paar jaar geleden deed Ajax goede zaken door jonge, onbekende spelers met doorgroeimogelijkheden en die het binnen no-time weer voor veel geld kon doorverkopen. Als het niet veel risico met zich meebrengt dan moet Ajax dat ook proberen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het over de algehele linie niet indrukwekkend is op dit moment, maar dat betekent niet dat iedere zet slecht is. Lindgren vind ik gewoon een prima aankoop.
Chivu 05

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:24
Citaat:
Jij en ik zijn het helemaal eens, Chivu, al ben ik heel benieuwd naar de mening van de overige leden.

De enige nare bijsmaak die ik overhoud aan deze transfer, is dat het weer een jongen van dichtbij huis is. Want de transfers van de afgelopen weken zijn het ultieme bewijs dat we geen inventieve aankopen hoeven te verwachten van de huidige beleidsbepalers

Ja, over het algemeen heb je hier gelijk in. Maar in deze is het een speler die Ajax al goed kent en andersom. We mogen dus verwachten dat hij direct kan presteren en dat is een groot voordeel ten opzichte van een talent dat in een ander land komt en dat half jaar aanpassen nodig heeft.
D_skilled

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:29
Weet iemand hoeveel er voor Lindgren is betaald?

Citaat:
Lindgren vind ik gewoon een prima aankoop.

Dat werd ook van Kennedy, teveel optimisme is ook een kunst. Natuurlijk wil je als Ajaxied het beste voor je club en zal je niet gauw de transfer afsnauwen als je club hem koopt. Maar je moet reëel zijn, dit Ajax heeft niks aan prima spelers. Type Lindgren's zijn voor de Ajax jeugdopleiding makkelijk op te leiden, Ajax is gebaat bij spelers die het elftal weer kunnen laten draaien, naar een betere niveau kunnen tillen. Ok, het geld is niet aanwezig, spelers willen niet komen. Maar investeer in een talentje en het zal je geld zeker waard zijn. Snap niet dat Ajax haar ogen maar niet wil openen als het gaat om landen in Zuid-Amerika, waar het stikt van de talent.
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:37
Niet iedere supporter heeft dezelfde mening. Ik was niet dolenthousiast over Kennedy, maar vind het technisch gezien wel een jongen die het niveau van Ajax aankan. Hij komt vooral explosiviteit tekort.

Voor Lindgren is 2,5 miljoen betaald. En zoals Chivu al aangaf is Lindgren een speler die zo in te passen is in het elftal. Ajax was blijkbaar op zoek naar een directe vervanger en versterking voor de plek van Maduro. Dan kan ik op zich nog wel begrijpen dat men niet uitkomt bij een Zuid-Amerikaanse speler.

Wat me verder wel zorgen maakt, is dat de huidige beleidsbepalers eigenlijk nooit uit lijken te komen bij een zelf gescout buitenlands talent.
D_skilled

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:53
Citaat:
Niet iedere supporter heeft dezelfde mening. Ik was niet dolenthousiast over Kennedy, maar vind het technisch gezien wel een jongen die het niveau van Ajax aankan. Hij komt vooral explosiviteit tekort.

En snelheid.

Citaat:
Voor Lindgren is 2,5 miljoen betaald. En zoals Chivu al aangaf is Lindgren een speler die zo in te passen is in het elftal. Ajax was blijkbaar op zoek naar een directe vervanger en versterking voor de plek van Maduro. Dan kan ik op zich nog wel begrijpen dat men niet uitkomt bij een Zuid-Amerikaanse speler.

Maduro wou gewoon zijn contract verlengen als MvG wat eerder met die aanbieding kwam. Door die late aanbieding en later ingetrokken is hij gaan twijfelen en dan weet je als speler dat de club liever niet met je verder wil. Vertel me waarin Lindgren meer te bieden heeft dan Maduro??

Citaat:
Wat me verder wel zorgen maakt, is dat de huidige beleidsbepalers eigenlijk nooit uit lijken te komen bij een zelf gescout buitenlands talent.

Dat de Raad van Commissarissen het nog toelaat om zoveel geld uit te geven aan matige spelers, onbegrijpelijk. Structureel zit het gewoon niet goed in elkaar. En die beleidsplan klopt voor geen meter als je denkt dat je binnen vijf jaar op deze weg bij de beste 15 van Europa kan horen. Keep dreaming zou ik zeggen.
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:55
Ik vind Lindgren geen matige speler. Puuur controlerend is hij bijvoorbeeld beter dan Maduro.
D_skilled

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 00:59
Voor welke positie is hij eigenlijk gehaald als Ajax speelt in 4-3-3 formatie.
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:02
Controlerende middenvelder vooralsnog, denk ik. En in het geval Davids niet doorgaat komt hij volgend seizoen wellicht als controlerende linkshalf te spelen.

Citaat:
Ook Lindgren gaat naar Ajax
door onze Telesportredactie

GRONINGEN - Ajax blijft maar shoppen bij FC Groningen. Na Luis Suarez en Bruno Silva stapt ook Rasmus Lindgren over naar de Amsterdamse club. De 23-jarige Zweedse middenvelder is de vierde en laatste aankoop van Ajax in deze transferperiode. Eerder werden naast Silva ook Kenneth Perez en Samuel Kuffour aangetrokken.

Omdat Lindgren een vaste transfersom in zijn contract heeft, kon FC Groningen dit keer niet dwars liggen. "Misschien is het slimmer voor Ajax om ons hele scoutingsapparaat over te nemen. Ik zou als Ajax zijnde toch eens kritisch naar mijn eigen scouting kijken", aldus algemeen directeur Hans Nijland. Lindgren speelde bij Ajax in de jeugd voordat hij naar Groningen ging, waar hij zich sterk heeft ontwikkeld.

Adrie Koster was redelijk tevreden over het debuut van Bruno Silva. De Uruguayaan speelde de volledige wedstrijd als rechtsback. "Op zich heeft Bruno het niet verkeerd gedaan, hoewel hij in de tweede helft wat wegzakte. Maar dat had vooral te maken met het conditionele aspect."

Telesport.nl
Starring

Forum berichten: 75
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:19
Citaat:
Controlerende middenvelder vooralsnog, denk ik. En in het geval Davids niet doorgaat komt hij volgend seizoen wellicht als controlerende linkshalf te spelen.

Dat denk ik ook. In dat opzicht is hij ook veel multifunctioneler als Hedwiges. Zowel met de punt naar voren alsmede met de punt naar achteren. Het maakt Lindgren niets uit. Enige belangrijke minpunt is dat hij misschien te controlerend ingesteld is. Ik zie liever middenvelders die alles kunnen. Mee-verdedigen, scoren, sterk in de passing, dynamisch etc etc..

Dan kom je uit bij Bradley, die jij beter vindt toch Thomas? Maar zou Bradley beter in het korte positie- en combinatiespel uit de voeten kunnen? De Amerikaan heeft toch wat meer speelruimte nodig.
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:22
Bradley is inderdaad multifunctioneler. Zo speelt hij bij de USNT vaak als controlerende middenvelder, maar bij Heerenveen vaak als meest vooruitgeschoven middenvelder of pendelende rechtshalf.

Bradley is nauwkeurig in de passing, is dynamisch, heeft oog voor de ruimte en voor de goal en is positioneel sterk. Z'n meest opvallende minpunten: hij kan geen man passeren en moet fysiek nog sterker worden.
Starring

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 01:31
Hij kan dus wel wat die Bradley. Ik heb hem niet zoveel keren aan het werk gezien, maar zijn grootste kracht lijkt mij toch in die loopactie richting 16 te liggen. In het positiespel zou een Lindgren bijvoorbeeld in mijn ogen beter uit de verf kunnen als Bradley. Hij speelt toch iets wat fijner. Opvallend wel dat er nog weinig interesse in hem is. Of SC Heerenveen heeft weer een bedrag voor ogen dat afschrikt.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 12:55
Bradley is positioneel prima. Veelvuldig aanspeelbaar.
Starring

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 14:31
Dus Ajax heeft diep lopen slapen? Ondanks dat alle ogen slechts gericht lijken te zijn op de eredivisie, eerste divisie en de veteranen-divisie.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 14:37
Citaat:
Dus Ajax heeft diep lopen slapen? Ondanks dat alle ogen slechts gericht lijken te zijn op de eredivisie, eerste divisie en de veteranen-divisie.

En vergeet het Spaanse bejaardentehuis niet....... :anger:
Feit is dat Lindgren een middelmatige speler is en niks extra`s brengt. Hem terug halen is het zoveelste bewijs van wanbeleid en inderdaad was die Bradley een veel betere keuze geweest of beter nog........
het hele scoutingsapparaat van Heerenveen, Riemer vd Velde voorop. oubleup:
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 14:39
Citaat:

Geen idee. Wellicht vraagt Heerenveen te veel.
Chivu 05

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 14:43
Het lijken me andere type voetballers (Bradley-Lindgren). Bradley meer een dynamische middenvelder, die veel voor de goal komt, Lindgren de controleur, het is maar net wat je zoekt. Bovendien heeft Ajax nu meer mogelijkheden met de komst van Lindgren, omdat je nu met het middenveld zowel met de punt naar voren als naar achter kan spelen.
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 15:06
Bradley kan ook controlerend spelen, maar Lindgren is inderdaad een puur controlerende speler. Wellicht dat Bradley van de zomer nog een optie is.

Ik vind dit gewoon een prima aankoop. En degenen die niet op mijn mening willen vertrouwen, kunnen wellicht vertrouwen putten uit de woorden van Nijland en de supporters van FC Groningen XD. Ik heb ook even wat andere, in mijn ogen interessante stukken, dikgedrukt :

Citaat:
Nijland: Dit is de tol van ons succes

Lindgren kiest opnieuw voor Ajax

Ron Jans stapt direct na het laatste fluitsignaal van Dick Jol op hem af. De trainer van FC Groningen geeft Rasmus Lindgren een hand en bedankt de Zweedse middenvelder voor bewezen diensten. Magnus Berg valt zijn landgenoot in de armen. Erik Nevland slaat een arm om zijn schouders. Lindgren loopt naar de tribune waar de aanhang van FC Groningen zit en klapt voor de fans. Daarna verdwijnt hij in de ingewanden van De Kuip. Het zit er voor hem op bij FC Groningen.

De wedstrijd tegen Feyenoord is zijn laatste optreden in het shirt van de Trots van het Noorden. Vandaag moet hij in Amsterdam nog even een medische keuring ondergaan en dan is hij opnieuw Ajacied. Reageren wil Lindgren nog niet op zijn overstap naar de recordkampioen van Nederland. Het beursgenoteerde bedrijf Ajax wil zijn overgang vandaag zelf bekend maken.

Technisch directeur Martin van Geel van Ajax verontschuldigt zich op vrijdag telefonisch bij Hans Nijland voor het weghalen van Rasmus Lindgren bij FC Groningen. ”Hij zei het spijtig voor ons te vinden dat Ajax op zo korte termijn voor de derde keer een speler bij FC Groningen weghaalt”, laat de algemeen directeur van FC Groningen weten. Van Geel belt Nijland vanuit Rome, waar hij de laatste hand legt aan een andere transfer, die van Samuel Kuffoer van AS Roma.
”Wij hebben nu weliswaar een rijkelijk gevulde kas”, zegt Nijland, ”maar het is voor ons natuurlijk enorm pijnlijk dat wij Rasmus nu ook nog kwijtraken. Dit is de tol van ons succes. En wij kunnen hier niks tegen doen.” Lindgren heeft in zijn medio 2010 aflopende verbintenis met FC Groningen een clausule opgenomen waarin staat dat hij tussentijds voor 2,5 miljoen euro kan vertrekken. Nijland: ”Wij hebben vorig jaar herhaaldelijk pogingen ondernomen zijn contract open te breken, te verlengen en de gelimiteerde transfersom eruit te krijgen, maar dat is ons niet gelukt. Sören Lerby, de zaakwaarnemer van Rasmus wilde daar absoluut niets van weten.”
De ’rijkelijk gevulde kas’ waarover Hans Nijland rept is vooral gespekt met geld van Ajax. Vorige week maandag nog nam de Amsterdamse club Bruno Silva voor 3.750.000 euro over van FC Groningen. En afgelopen zomer legde de recordkampioen van Nederland 7.875.000 euro voor Luis Suárez op tafel; de grootste transfer in de geschiedenis van FC Groningen.

Hoe pijnlijk en vervelend Nijland het vertrek van Lindgren naar Ajax ook vindt, hij heeft ook begrip voor de stap van de verdedigende middenvelder. ”Voor iedere voetballer die ambitieus is en graag een stapje hogerop wil heb ik begrip. Rasmus heeft tegen mij gezegd dit als een prachtige kans te beschouwen, als een kans die hij moet grijpen. Hij gaat niet alleen veel meer verdienen, maar bij Ajax komt hij ook veel eerder in aanmerking voor het nationale elftal. Ajax, PSV en ook Feyenoord staan in het buitenland nu eenmaal hoger aangeschreven.” Lindgren heeft nog nooit een uitnodiging voor de Zweedse nationale ploeg ontvangen. Hij liet eerder weten dolgraag met zijn land van de partij te willen zijn op de eindronden van het EK deze zomer in Oostenrijk en Zwitserland.

Nijland maakt duidelijk altijd wel te hebben geweten dat FC Groningen Lindgren ’vroeg of laat’ een keer kwijt zou raken. ”Hij is een heel goede speler. Ik heb me er altijd over verbaasd dat er nooit eerder een club voor hem is gekomen. Maar het moment waarop hij bij ons vertrekt komt heel ongelegen. Op donderdag sluit de transferperiode al. Er is heel weinig tijd om nog een vervanger te halen. Maar dat is wel de insteek.” Het is zaterdagmiddag als Nijland dat zegt. Nog dezelfde avond stapt Pierre Sodre in Brazilië in het vliegtuig voor een vlucht naar Amsterdam. Zondagmiddag arriveert hij in Groningen. En vandaag traint hij al mee met FC Groningen, want hij Pierre Sodre van Internacional Porto Alegre, moet Rasmus Lindgren gaan vervangen.

Lindgren: net geen honderd wedstrijden
Rasmus Lindgren maakte op 14 augustus 2005 als invaller zijn debuut bij FC Groningen. Hij deed dat in de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen RBC Roosendaal. De krachtmeting gisteren met Feyenoord was zijn 98ste officiële wedstrijd in het shirt van FC Groningen. Hij scoorde daarin vijf keer. Voor Ajax kwam hij in het seizoen 2004-2005 tot een totaal van vier officiële duels. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Starring

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 15:32
Ter info: Nijand is trouwens de zakelijke brein en Veldmate is de sportieve brein. Hij stuurt o.a. de scouting aan. Veldmate laat zich weinig uit in de media.
El Chcharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 15:33
Rasmus is gewoon een goede en betere vervanger als Maduro. We houden zo 0,5 miljoen over (3-2,5) en in mijn ogen gaan we er wel degelijk op vooruit. Ik ben erg blij met deze controlerende jongen, blijkbaar is eindelijk Gabri te licht bevonden.

Overigens is die PSV'er met zijn Alex plaatje jaloers, omdat jullie in hem de opvolger van Cocu zagen? Althans, vervanger. Nouja, ik vind het een hele goede aankoop voor weinig geld!
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 15:49
Ook Ron Jans denkt dat Ajax een goede aankoop heeft gedaan:

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... pid=71219#
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 19:40
Lindgrens transfer is bevestigd door Ajax.nl:

Citaat:
Ajax contracteert Rasmus Lindgren

Amsterdam, 28 jan 2008
Ajax heeft de Zweedse voetballer Rasmus Lindgren gecontracteerd. De middenvelder tekende vandaag een contract dat loopt tot en met 30 juni 2012. Lindgren speelde tot en met afgelopen zondag voor FC Groningen.

Lindgren (geboren op 29 november 1984) startte zijn carrière als profvoetballer in Amsterdam, in het seizoen 2004/2005 speelde hij zijn eerste wedstrijd voor Ajax. In de zomer van 2005 vertrok de verdediger naar FC Groningen waar hij, onder meer als aanvoerder, tot en met dit seizoen actief was. Hij speelde 98 wedstrijden voor de club uit Noord-Nederland.

Ajax.nl
H+10

Forum berichten: 377
Geplaatst: Ma 28 jan 2008 21:41
Kennelijk zit ik er met mijn mening dat de ontwikkeling van Rasmus bij Groningen gestagneerd was naast, aangezien iedereen, inclusief de speler zelf (lees ajax.nl) vind dat hij beter is geworden. Ik ga hem nu nauwlettend in de gaten houden..
Eto'o

Geplaatst: Ma 28 jan 2008 21:47
Trainers zijn sowieso dol op spelers als Lindgren, want het is een jongen die uitstekend opdrachten kan uitvoeren.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.901 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Rasmus Lindgren
Ga
Zoeken: